quote:Sjongejonge, een writer met verstand?!
Op dinsdag 05 maart 2002 15:13 schreef SiGNe het volgende:[..]
Wat je allemaal wel niet kan doen met Photoshop, een paar leuke lettertypes en Kai's powertools
Foto's van het echte werk kan ik helaas niet plaatsen omdat ik geen scanner heb waarmee ik het in kan scannen.
Maar in Utrecht en omstreken is nog wel wat werk van me te bezichtigen, hoewel het steeds minder wordt (klote schoonmakers hebben ook totaal geen waardering voor kunst)Overigens, taggers zijn al irritant, maar crossers zijn nog irritanter (tenzij ze echt iets moois over jouw werk heen spuiten, maar vaak zijn het die klote taggers die jouw werk verknallen)
quote:Ik heb maar weinig tags gezien die ik echt mooi vind, mijn tag is(was) ook niet denderend daarom deed ik ook niet aan taggen, wel een beetje natuurlijk maar pieces vind ik veel mooier en leuker om te maken.
Op vrijdag 08 maart 2002 21:23 schreef HAMMERDEAD_Slick het volgende:[..]
Sjongejonge, een writer met verstand?!
Damn, waar is jou RESPECT dan met je mooie praatjes?! Ik heb nog nooit wat van je gezien in Utrecht?! Enuh taggen is a part of da game... Spread da word... and collect RESPECT... die verdien je niet met die onzin over taggers!!!
quote:Subway. Graffiti is overigens niet alleen het plaatsen van je naam (taggen), er is ook het plaatsen van een piece.
Op donderdag 07 maart 2002 12:33 schreef tokoboy het volgende:[..]
de meesten zetten ook nix op huizen ofzo...wel langs het spoor en op treinen, maar dat is gewoon uit de cultuur naar voren gekomen volgens mij (men begon in de jaren 80 in NYC op treinen/metro vandaar)
De topic titel vind ik dus niet erg genuanceerd. Bovendien zijn er over graffiti al een paar topics. Bijv. onder kunst en literatuur. Dan mag je daar zeggen of je het kunst vindt of niet.
[Dit bericht is gewijzigd door Barca op 15-08-2002 14:08]
quote:Inderdaad. Hoewel niet iedere artist dat leuk vindt. Voor sommigen is juist het illegale de kick. Tot ze een boete krijgen wegens openlijke geweldpleging (hoewel?).
Op vrijdag 08 maart 2002 14:37 schreef Mukie het volgende:[..]
Nou je hebt ook artists die een deel van een muur mogen beschilderen/spuiten tegen betaling. Om de verloedering tegen te gaan enzo...
quote:*whigger alert*
Op vrijdag 08 maart 2002 21:23 schreef HAMMERDEAD_Slick het volgende:[..]
Sjongejonge, een writer met verstand?!
Damn, waar is jou RESPECT dan met je mooie praatjes?! Ik heb nog nooit wat van je gezien in Utrecht?! Enuh taggen is a part of da game... Spread da word... and collect RESPECT... die verdien je niet met die onzin over taggers!!!
Ik ken zelf ook zo`n kansloos type dat op iedere muur zo nodig zijn 'naam' moest 'spreaden'. Ik heb me rot gelachen toen hij de politie en de buurt achter zijn reet aan kreeg en naar bureau HALT moest.
quote:Klopt. Afkomstig van de gangcultuur.
Op dinsdag 05 maart 2002 16:59 schreef SiGNe het volgende:
Oh, had ik al verteld dat crossers enorme ruzie krijgen als ze gepakt worden?
Bendes bestreden elkaar middels verschillende middelen, die bekend zijn in de hiphopcultuur: mc-en, breaken en graffiti.
Crossen gebeurt veelvuldig in elkaars wijk, waar de sets elkaar proberen af te troeven. Lees bijvoorbeeld het boek "Monster" van Sanyika Shakur a.k.a. Kody Scott maar eens. Dit boek gaat over de beroemde Eight Tray gangsta Crip Monster Kody.
klopt het dan dat je samen met Manz schrijft bij DAH of niet?
Dan sta je veel in twente .. tenzij er nog een Sign rondloopt in nederland.. hoewel me dat erg sterk lijkt, want de Sign die ik "ken" (waar ik pieces van heb gezien) heeft toch wel redelijk wat bekendheid en heeft ook meegeholpen aan magz als bijv "In holland staat een piece"
Maar ik kan het ook fout hebben...
Anyways, ik ben van mening dat taggen erbij hoort... nix is doper dan in binnenstad oldenzaal je tag zetten en er8r komen dat ie 3 jaar later daar nog steeds staat.. omdat men te lui is om hem te verwijderen.
quote:lekker snitchy
Rofl, ik ken iemand waarvan ik weet dat hij behoorlijk actief is in de graffitiscene. Ik weet dus ook z'n naam, adres, etc. Als ie bij mij in de buurt iets onderkliedert geef ik 'm anoniem aan en kan hij opdraaien voor
¤ 30.000,=
als die kerel daar dan achterkomt ben je wel de lul, kan ik je nu al vertellen
quote:Nou, ben benieuwd.
Op zondag 27 oktober 2002 14:10 schreef Henkmanz het volgende:[..]
lekker snitchy
Van die zieluge kleuters die stoere tags op stickers kladden, en die overal opplakken....
quote:je plaatje doet et niet
Op dinsdag 5 maart 2002 14:37 schreef SiGNe het volgende:
Mijn nickname is ook ontstaan uit de graffiti scene
Ben het trouwens wel met je eens, ik hield me dan ook nooit bezig met tags (alleen je naam even ergens opkalken) alleen met pieces (muurtekeningen)
Gasten als Vandal en Camel, Roger, Setzer (e.v.a.) zijn de jongens die wat mij betreft veel meer respect verdienen, niet de pubertjes die alleen met tektiel (daar komt de naam taggen (spreek uit: tekken) vandaan) hun naam schrijven.
Vandal is trouwens bekend om z'n aparte plekken waar hij een piece maakt.
Zo heeft ie bijv. een keer op het dak van het NS hoofdkantoor in Utrecht (toen het nog in aanbouw was) een enorme piece gemaakt, heeft er nog best lang gestaan ook.
[edit]
als we dan toch bezig zijn :
[afbeelding]
Heheh
SiGNe (BeHaVe Crew?)
Uit haarlem toevallig?
quote:Sign??? deze Sign???
Op zaterdag 26 oktober 2002 19:13 schreef Henkmanz het volgende:
Signe... je zegt dat je Sign schrijft..
http://www.dutchdamage.com/db/999337674/amers00010.JPG
http://www.dutchdamage.com/db/990776942/sign2.JPG
En als je het al erg vind dat je t af en toe op een murr ziet dan meot je de film men in black een kijken( niet de speelfilm maar de grafftape)
pure damage and trainbombing.
En crossen is gewoon zielig, of t moet crew related zijn.
quote:Zeker nooit t verhaal gehoord van een crew die achter 1 gast aangingen met een bijl omdat ie een piecje half gecrossed had.
Op zondag 27 oktober 2002 14:10 schreef Henkmanz het volgende:[..]
lekker snitchy
quote:Had ie nog geluk dat de politie em eerder te pakken kreeg dan 'de buurt'
Op donderdag 15 augustus 2002 14:09 schreef DimeBag het volgende:
Ik ken zelf ook zo`n kansloos type dat op iedere muur zo nodig zijn 'naam' moest 'spreaden'. Ik heb me rot gelachen toen hij de politie en de buurt achter zijn reet aan kreeg en naar bureau HALT moest.
quote:*henkmanz gelooft er geen reet van dat deze Signe hier op dit forum dezelfde is als degene die die pieces heeft gezet... echte writers lopen niet zo te koop met hun pieces, lmfd
Sign??? deze Sign???
http://www.dutchdamage.com/db/999337674/amers00010.JPG
http://www.dutchdamage.com/db/990776942/sign2.JPG
ik ga mn eigen shit hier ook niet posten
quote:Erg tactisch zou dat niet zijn nee
Op maandag 28 oktober 2002 21:04 schreef Henkmanz het volgende:[..]
*henkmanz gelooft er geen reet van dat deze Signe hier op dit forum dezelfde is als degene die die pieces heeft gezet... echte writers lopen niet zo te koop met hun pieces, lmfd
quote:haha, wat een mietje, een echte die hard accepteert zn straf en neemt meteen een strafblad.
Op donderdag 15 augustus 2002 14:09 schreef DimeBag het volgende:[..]
*whigger alert*
quote:Nee hoor, dan is het nog steeds zielig.
Op maandag 28 oktober 2002 13:39 schreef cereal het volgende:
En crossen is gewoon zielig, of t moet crew related zijn.
quote:haha duh tuurlijk is dat die sign niet, maar d8t vraag het hem eens... maar goed die signe ofzoiets hier van het forum, lijkt me echt zon wannebe schrijver...
Op maandag 28 oktober 2002 21:04 schreef Henkmanz het volgende:[..]
*henkmanz gelooft er geen reet van dat deze Signe hier op dit forum dezelfde is als degene die die pieces heeft gezet... echte writers lopen niet zo te koop met hun pieces, lmfd
en als crews elkaar strepen vind ik niet zielig... hoort er gewoon bij.. netzoals taggen, dus die sukkels die hier lopen te lullen graff is kunst maar dat de taggers sukkels zijn, fuck tog een end op!! elke schrijver (dus ook die schrijvers die "kunst" maken) hebben een tag, dus dan zijn dat ook sukkels als ze die ergens op taggen?
quote:
Op dinsdag 5 maart 2002 15:04 schreef unfor het volgende:
Taggers zijn irri ja. je mooie werktroep verknoeienleuken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |