" The film tells the story of a mysterious patient (Kevin Spacey) at a mental hospital who claims to be from a distant planet called K-PAX. As his psychiatrist (Jeff Bridges) tries to figure out exactly how to help the patient, he gradually begins to realize that this so-called alien is having a remarkable effect on the mental health of the hospital's other patients. "
Erg de moeite waard deze film vond ik, maar - wat vonden jullie?
[Dit bericht is gewijzigd door serano op 04-03-2002 22:36]
Vond Kevin Spacey normaal niet echt denderend, maar na het zien van dit film moet ik toch toegeven dat het een zeer goed acteur is..grote aanrader!
Erg strakke film. Je vraagt je steeds af of Prot (Spacey) nu gek is of niet.
De tagline van de film is 'Celebrate the Possibilities' en dit gold zeker voor mij na het kijken van deze film.
Deze film valt bij mij in de zelfde categorie als Sixth Sense, Frequency, Memento.. Ze zetten je aan het denken en het einde kan op meerdere manieren uitgelegd worden waarbij je nooit zeker weet of jouw uitleg de juiste is.
Zeer zeker de moeite van het kijken waard.
4.5/5.0
[Dit bericht is gewijzigd door Njit op 04-03-2002 22:38]
quote:Dat ligt aan jou
Op woensdag 06 maart 2002 01:59 schreef Spina1 het volgende:
Kevin (ik mag hem zo noemen) lijkt hier nogal op de tweelingbroer van Bono, of lig dat aan mij
Ik vind 'm op die filmposter trouwens een hoog "seven" uitstraling hebben . Zo keek die gast namelijk ook daar.
Wat ik altijd zo cool aan KS vind, is dat je niet het idee hebt, naar een acteur te kijken. Geniaal enzo.
quote:Moeten die beantwoord worden dan?
Op donderdag 14 maart 2002 00:09 schreef SunChaser het volgende:
De film viel tegen. Sure, KS was prima in vorm, maar het verhaal was te oppervlakkig. Er werden vragen gesteld die niet beantwoord werden. Was het lichaam van Robert door een buitenaardswezen overgenomen of was het gewoon een gek? Maar hoe wist hij dan feiloos de coordinaten van K-Pax en het moment dat de zon in zijn kamer ging schijnen. En wat was dat met die verdwenen vrouw in dat ziekenhuis?
Het is in de eerste plaats een human drama idd, niet alleen over Prot maar ook over zijn arts.
Ik vond de eerste helft het mooist, als Prot heel onbevangen naar de Wereld kijkt. De tweede helft, de zoektocht zeg maar was minder interessant.
Het is een mooie rustige film, waarbij je met wat vragen de bioscoop uitloopt, technisch mooi gefilmd, kleuren en stijl. Niet zo super als bij amelie, maar toch ook erg mooi . De muziek is een beetje zwijmelig, maar mooi
.
Het verhaal is in principe heel simpel maar ontwikkeld zich heel rustig maar wel ok . De manier waarop Kevin Spacy Prot speelde was erg mooi. Maar ik ben dan ook fan van de goede man. Ook de andere patienten en de interactie met prot en de enorme invloed die hij op hun heeft vond ik leuk om te zien en die "stof-angst" patient (de magere neger met die baard en mondkapje) vond ik ook een leuke patient om naar te kijken
.
Almetal een mooie film, niet action packed (allesbehalve), maar gewoon een mooie laid-back film .
*spoiler alert*
ik zag ook dit topic:
Grutjes-nog-an-toe, wat een gemene recensie!
Dat is ook een lekkere spoiler zeg! Die recensent geeft gewoon het hele verhaal prijs, en daarbij doet-ie zich wel heel erg makkelijk af van het feit dat het (in die film) weldegelijk een buitenaards wezen kon wezen. De kennis van die planeten wordt slechts deels verklaard doordat de man vroeger zo'n "boekenwurm" was, maar zicht op infrarood en drie dagen durende verdwijningen en uit de pols tekenen van een 99% kloppende gravitatie van een planeet en de verdwijning van Bettie dan? En een tot tot de minuut geprogrammeerde psychose vind ik even ongeloofwaardig .
[Dit bericht is gewijzigd door JvS op 28-04-2002 20:57]
Alleen een beetje vaag uiteindelijk, waar is die Bess nou heen
Mooie rol wel... ik vond het echt niet saai ofzo. Terwijl er idd niet zoveel gebeurt
Wat een goede film zeg! Dat kwam waarschijnlijk voor een groot gedeelte doordat ik er niet heel veel van verwachtte.
Hierboven word gezegd dat het open einde, waar een aantal vragen onbeantwoord blijven, een groot minpunt van de film is. Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Je kunt op deze manier de film op verschillende manieren 'zien'.
Spacey op z'n best, is misschien een beetje overdreven, maar hij zet wel weer een glansrol neer. Heel overtuigend, zoals altijd eigenlijk.
Dikke aanrader!
Voor de mensen die hem nog niet gezien hebben
Een vreemde man wordt aangehouden op het station, hij heet 'prot'en zegt dat hij van een ander planeet komt en op korte bezoek is op deze planeet. De doktor die hem uiteindelijk onderzoekt krijgt gaande weg steeds meer antwoorden maar ook vragen ...
Ik vond het gewoon heel mooi om te zien hoe 'kevin spacey' die mooie ontroerende momenten had met de patienten en de doktor zelf. Tegelijkertijd weet hij iedereen te verbazen met feitjes e.d. die alleen maar meer aangeven dat hij een hele speciale iemand is...
Misschien inderdaad teveel gedaan, maar ik kan van dit soort films geen genoeg krijgen zeker als ze nog eens door top acteurs worden gedragen... (jeff bridges / kevin spacey)
Ik raad eigenlijk niet aan om 'officiele' reviews te lezen omdat men toch teveel van mening verschilt betreft deze film...kijk en oordeel zelf...
quote:waarschijnlijk wel, de alien bleef waarschijnlijk in het gekkenhuis omdat een man als robert wel wat hulp zou kunnen gebruiken.
Op donderdag 14 maart 2002 00:09 schreef SunChaser het volgende:
Was het lichaam van Robert door een buitenaardswezen overgenomen of was het gewoon een gek?
Ik heb gedurende de hele film geboeid zitten kijken, en dat kan ik lang niet van elke andere film zeggen!
Was een prachtige film...
[SPOILER]
Alleen van mij had het wel iets minder duidelijk kunnen zijn dat hij echt van K-Pax kwam. Hij gebruikte het lichaam van Robert om de wereld te ontdekken, en ging met Bess's lichaam weer terug naar zijn planeet (er kon maar één iemand mee). Dus ik weet niet of er nog veel na te denken is na deze film, voor mij heeft het een gesloten einde. Want 'hoe' maakt allemaal niet uit. Daar ging deze film niet over. Het ging over het geloven en vertrouwen in mensen. Naja, dat was het moraal (Celebrate the Possibilities)..
[/SPOILER]
Spacey is zoiezo een goede acteur (American Beauty).
Ik geef hem een 7+.
Veel meer heb ik er eigenlijk niet over te zeggen... ik heb wel plezier gehad tijdens de film, af en toe heb ik wel wat gelachen, en hij bleef wel boeiend genoeg om verder te kijken. Maar het is geen film die ik nog wel eens wil zien.
Spacey vond ik wel leuk spelen.. maar ik ken hem niet echt goed, blijkbaar kan hij beter.
Ik vond het verhaal totaal niet saai zoals sommige anderen en de tijd vloog voorbij. Het verhaal vond ik erg boeiend en de 2 hoofdrolspelers waren goed op dreef.
Aanrader.
quote:MEGA SPOILER:
Op vrijdag 25 oktober 2002 01:16 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Ik vond het een hele mooie film. 'Celebrate the Possibilities' is een heel mooi moraal voor deze film.
En het beoordelen van Spacey, tja, zijn rol is zo vrij. Volgens mij kan je deze rol moeilijk fout doen. Aan kleine stukjes kan je zien dat het een groots acteur is. Bijvoorbeeld in dat planetarium, hij kijkt naar het sterrenstelsel en reageert daar dan op met een 'hmm'. Die kleinerende lach erin. (y)[SPOILER]
Alleen van mij had het wel iets minder duidelijk kunnen zijn dat hij echt van K-Pax kwam. Hij gebruikte het lichaam van Robert om de wereld te ontdekken, en ging met Bess's lichaam weer terug naar zijn planeet (er kon maar één iemand mee). Dus ik weet niet of er nog veel na te denken is na deze film, voor mij heeft het een gesloten einde. Want 'hoe' maakt allemaal niet uit. Daar ging deze film niet over. Het ging over het geloven en vertrouwen in mensen. Naja, dat was het moraal (Celebrate the Possibilities)..
[/SPOILER]
Hij kwam inderdaad zeker van een andere planeet:
Prot: "Now that you have found Robert, take good care of him"
Verder Kevin Spacey een fantastische rol, bij Jeff Bridges moest ik constant aan Russian Wiskey denken...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |