abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 maart 2002 @ 22:26:19 #1
15275 serano
here kitty, kitty
pi_3386781
Gisteren (en deels vandaag) even naar K-Pax gekeken en was er behoorlijk onder de indruk van.
Op zich niet bijster indrukwekkend verhaal, maar de manier waarop Kevin Spacey het personage "Prot" neerzette vond ik meesterlijk.

" The film tells the story of a mysterious patient (Kevin Spacey) at a mental hospital who claims to be from a distant planet called K-PAX. As his psychiatrist (Jeff Bridges) tries to figure out exactly how to help the patient, he gradually begins to realize that this so-called alien is having a remarkable effect on the mental health of the hospital's other patients. "

Erg de moeite waard deze film vond ik, maar - wat vonden jullie?

[Dit bericht is gewijzigd door serano op 04-03-2002 22:36]

pick a job you like and you never work a day in your life
pi_3386809
superfilm, hele film nonstop gekeken (normaal ff naar wc of drinken pakken)..

Vond Kevin Spacey normaal niet echt denderend, maar na het zien van dit film moet ik toch toegeven dat het een zeer goed acteur is..grote aanrader!

pi_3386864
Had hem een tijdje geleden al bekeken..

Erg strakke film. Je vraagt je steeds af of Prot (Spacey) nu gek is of niet.

De tagline van de film is 'Celebrate the Possibilities' en dit gold zeker voor mij na het kijken van deze film.

Deze film valt bij mij in de zelfde categorie als Sixth Sense, Frequency, Memento.. Ze zetten je aan het denken en het einde kan op meerdere manieren uitgelegd worden waarbij je nooit zeker weet of jouw uitleg de juiste is.

Zeer zeker de moeite van het kijken waard.

4.5/5.0

[Dit bericht is gewijzigd door Njit op 04-03-2002 22:38]

“It's going to be legen...wait for it...and I hope you're not lactose-intolerant cause the second half of that word is...dairy!”
  Redactie Frontpage maandag 4 maart 2002 @ 22:35:32 #4
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_3386893
The Shipping News/Scheepsberichten

Hier is KS ook geniaal.

pi_3392159
zeker wel goed ... mooie rol speelt ie idd jah... en hij doet het ook erg goed. Denk dat de film slechter was als hij niet meedeed. En vooral dat stukkie met die tekening van het helal .. dan was echt tof gemaakt
O+ BlaBlub O+
pi_3393871
De boek waar deze film op is gebaseerd heeft ook een tweede deel. Misschien ooit een K-PAX 2?
  woensdag 6 maart 2002 @ 01:59:33 #7
17163 Spina1
Forget 'bout it..
pi_3400400
Kevin (ik mag hem zo noemen) lijkt hier nogal op de tweelingbroer van Bono, of lig dat aan mij
pi_3409595
quote:
Op woensdag 06 maart 2002 01:59 schreef Spina1 het volgende:
Kevin (ik mag hem zo noemen) lijkt hier nogal op de tweelingbroer van Bono, of lig dat aan mij
Dat ligt aan jou .

Ik vind 'm op die filmposter trouwens een hoog "seven" uitstraling hebben . Zo keek die gast namelijk ook daar.

Wat ik altijd zo cool aan KS vind, is dat je niet het idee hebt, naar een acteur te kijken. Geniaal enzo.

Redactie Frontpage vrijdag 8 maart 2002 @ 22:54:09 #9
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_3432116
Heb 2 delen Divx binnen, ga 'm nu opzetten!
  Redactie Frontpage donderdag 14 maart 2002 @ 00:09:28 #10
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_3480478
De film viel tegen. Sure, KS was prima in vorm, maar het verhaal was te oppervlakkig. Er werden vragen gesteld die niet beantwoord werden. Was het lichaam van Robert door een buitenaardswezen overgenomen of was het gewoon een gek? Maar hoe wist hij dan feiloos de coordinaten van K-Pax en het moment dat de zon in zijn kamer ging schijnen. En wat was dat met die verdwenen vrouw in dat ziekenhuis?
pi_3480528
quote:
Op donderdag 14 maart 2002 00:09 schreef SunChaser het volgende:
De film viel tegen. Sure, KS was prima in vorm, maar het verhaal was te oppervlakkig. Er werden vragen gesteld die niet beantwoord werden. Was het lichaam van Robert door een buitenaardswezen overgenomen of was het gewoon een gek? Maar hoe wist hij dan feiloos de coordinaten van K-Pax en het moment dat de zon in zijn kamer ging schijnen. En wat was dat met die verdwenen vrouw in dat ziekenhuis?
Moeten die beantwoord worden dan?
Dan is 't meteen een sci-fi verhaal terwijl 't verhaal in essentie geen sci-fi is maar een human drama.
  Redactie Frontpage donderdag 14 maart 2002 @ 01:06:35 #12
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_3481261
Ik had ze graag beantwoord ja.
Als ik een open einde SF wil zien heb ik genoeg aan 45 minuten X-Files

Het is in de eerste plaats een human drama idd, niet alleen over Prot maar ook over zijn arts.

vrijdag 22 maart 2002 @ 09:25:44 #13
13337 GRUMBLER
It is I.....
pi_3575260
Ik heb K-PAX gisteren in de sneak gezien en ik vond het een hele goede film. Echt een toppertje, die je gezien moet hebben als je van films zoals bijv. Phenomenon houdt.
De manier waarop iedereen incluis de kijkers gaat geloven dat Prot van de planeet K-PAX komt is zo knap gedaan door de regisseur, dat dat voor mij deze film een hele goede film maakt! Ik heb al best wat juweeltjes gezien in de bios maar deze hoort daar zeker bij!!
Kevin Spacey speelt hier wederom een erg goede hoofdrol, zelf Jeff Bridges is goed te pruimen in deze film als psychiater.
  Redactie Frontpage vrijdag 22 maart 2002 @ 11:57:23 #14
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_3576838
K-Pax is imho niet te vergelijken met Phenomenon, eerder met One Flew...

Ik vond de eerste helft het mooist, als Prot heel onbevangen naar de Wereld kijkt. De tweede helft, de zoektocht zeg maar was minder interessant.

pi_3577354
Vond de film best leuk (vooral het eerste uur), maar vond Spacey ERG matig.
pi_3578633
Matige film, duurde veel te lang. Kevin Spacey was ook niet veel in vergelijking met eerdere films, niet slecht maar absoluut niet op zijn best.
This is this. This ain't something else, this is this!
pi_3994873
Hij draait nu officieel en ik heb 'm gisteravond gezien.

Het is een mooie rustige film, waarbij je met wat vragen de bioscoop uitloopt, technisch mooi gefilmd, kleuren en stijl. Niet zo super als bij amelie, maar toch ook erg mooi . De muziek is een beetje zwijmelig, maar mooi .

Het verhaal is in principe heel simpel maar ontwikkeld zich heel rustig maar wel ok . De manier waarop Kevin Spacy Prot speelde was erg mooi. Maar ik ben dan ook fan van de goede man. Ook de andere patienten en de interactie met prot en de enorme invloed die hij op hun heeft vond ik leuk om te zien en die "stof-angst" patient (de magere neger met die baard en mondkapje) vond ik ook een leuke patient om naar te kijken .

Almetal een mooie film, niet action packed (allesbehalve), maar gewoon een mooie laid-back film .

*spoiler alert*
ik zag ook dit topic:
Grutjes-nog-an-toe, wat een gemene recensie!

Dat is ook een lekkere spoiler zeg! Die recensent geeft gewoon het hele verhaal prijs, en daarbij doet-ie zich wel heel erg makkelijk af van het feit dat het (in die film) weldegelijk een buitenaards wezen kon wezen. De kennis van die planeten wordt slechts deels verklaard doordat de man vroeger zo'n "boekenwurm" was, maar zicht op infrarood en drie dagen durende verdwijningen en uit de pols tekenen van een 99% kloppende gravitatie van een planeet en de verdwijning van Bettie dan? En een tot tot de minuut geprogrammeerde psychose vind ik even ongeloofwaardig .

[Dit bericht is gewijzigd door JvS op 28-04-2002 20:57]

pi_3994904
Mooie film

Alleen een beetje vaag uiteindelijk, waar is die Bess nou heen

Mooie rol wel... ik vond het echt niet saai ofzo. Terwijl er idd niet zoveel gebeurt

Are you pondering what I'm pondering?
pi_4591180
Gisteren gezien.

Wat een goede film zeg! Dat kwam waarschijnlijk voor een groot gedeelte doordat ik er niet heel veel van verwachtte.

Hierboven word gezegd dat het open einde, waar een aantal vragen onbeantwoord blijven, een groot minpunt van de film is. Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Je kunt op deze manier de film op verschillende manieren 'zien'.

Spacey op z'n best, is misschien een beetje overdreven, maar hij zet wel weer een glansrol neer. Heel overtuigend, zoals altijd eigenlijk.

Dikke aanrader!

"When you have insomnia, you're never really asleep, and you're never really awake."
pi_4593456
Die Kevin Spacey wordt steeds meer 1 van mijn favoriete acteurs, in K-pax was ie echt ubergoed
pi_4593533
Ik vond het tamelijk weinig voorstellen. Met twee mindere goden in de hoofdrollen was ik waarschijnlijk wel weggelopen.
En inderdaad; ik ben het eens met de eerder genoemde recensie. Hebben we nou écht constant gekken, invalieden en geestelijk gehandicapten nodig om ons te vertellen dat "het best een mooie wereld kan zijn"?
Een beetje uitgemolken concept. Net zoals het "Is-ie buitenaarts of niet?" gegeven.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_4593655
het meest indrukwekkende aan de film vond ik niet zozeer Kevin Spacey, die zoals gewoonlijk weer een puike rol neerzet, maar met name de beeldvoering en daardoor de sfeer die de film uitstraalt. Oog voor detail daar hou ik van!
pi_5165830
net K-pax gezien... hele mooie film een beetje in de lijn van "the green mile" het speelt gewoon met je hoofd!

Voor de mensen die hem nog niet gezien hebben

Een vreemde man wordt aangehouden op het station, hij heet 'prot'en zegt dat hij van een ander planeet komt en op korte bezoek is op deze planeet. De doktor die hem uiteindelijk onderzoekt krijgt gaande weg steeds meer antwoorden maar ook vragen ...

Ik vond het gewoon heel mooi om te zien hoe 'kevin spacey' die mooie ontroerende momenten had met de patienten en de doktor zelf. Tegelijkertijd weet hij iedereen te verbazen met feitjes e.d. die alleen maar meer aangeven dat hij een hele speciale iemand is...

Misschien inderdaad teveel gedaan, maar ik kan van dit soort films geen genoeg krijgen zeker als ze nog eens door top acteurs worden gedragen... (jeff bridges / kevin spacey)

Ik raad eigenlijk niet aan om 'officiele' reviews te lezen omdat men toch teveel van mening verschilt betreft deze film...kijk en oordeel zelf...

...Men in general judge more from appearances than from reality. All men have eyes, but few have the gift of penetration...
pi_5165857
Spacey is gewoon altijd heel erg goed... in Seven, American Beauty, en K-Pax dus... ik vind het echt een goede acteur
Are you pondering what I'm pondering?
pi_5167187
Dat melodietje tijdens het film laat me maar niet los, bijna iedere keer als 'prot' in beeld kwam hoorde je dat piano achtige (polyfoon?) melodietje... paste perfect bij 'prot' ...
...Men in general judge more from appearances than from reality. All men have eyes, but few have the gift of penetration...
pi_6133190
quote:
Op donderdag 14 maart 2002 00:09 schreef SunChaser het volgende:
Was het lichaam van Robert door een buitenaardswezen overgenomen of was het gewoon een gek?
waarschijnlijk wel, de alien bleef waarschijnlijk in het gekkenhuis omdat een man als robert wel wat hulp zou kunnen gebruiken.
pi_6134252
Film is super erg pakkend en mooi verhaal. Spacey is perfect in de rol die ie hierin speelt. 4 sterren
pi_6203006
Ik heb em zonet gezien, en ik vind hem echt - maar Kevin Spacey is gewoon een fantastische acteur. The Usual Suspects en American Beauty waren absoluut fantastisch (heeft ie daar niet 2 oscars voor gekregen?).

Ik heb gedurende de hele film geboeid zitten kijken, en dat kan ik lang niet van elke andere film zeggen!

pi_6213938
goeie film. Heb hem half maart al gezien in het vliegtuig vanuit isla margarita. Goed gedaan martinair.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_6268033
Echt een geweldig mooie film. Ook beter dat je niet "ik ben spielberg en ik moet alles toch nog even uitleggen aan het einde" van deze film. En Spacey is gewoon een van mijn favo acteurs.
pi_6273037
Ik heb stiekem even een traantje gelaten bij die vreselijke vrouw en dochter in het huis-scene....

Was een prachtige film...

pi_6458082
Ik vond het een hele mooie film. 'Celebrate the Possibilities' is een heel mooi moraal voor deze film.
En het beoordelen van Spacey, tja, zijn rol is zo vrij. Volgens mij kan je deze rol moeilijk fout doen. Aan kleine stukjes kan je zien dat het een groots acteur is. Bijvoorbeeld in dat planetarium, hij kijkt naar het sterrenstelsel en reageert daar dan op met een 'hmm'. Die kleinerende lach erin. (y)

[SPOILER]

Alleen van mij had het wel iets minder duidelijk kunnen zijn dat hij echt van K-Pax kwam. Hij gebruikte het lichaam van Robert om de wereld te ontdekken, en ging met Bess's lichaam weer terug naar zijn planeet (er kon maar één iemand mee). Dus ik weet niet of er nog veel na te denken is na deze film, voor mij heeft het een gesloten einde. Want 'hoe' maakt allemaal niet uit. Daar ging deze film niet over. Het ging over het geloven en vertrouwen in mensen. Naja, dat was het moraal (Celebrate the Possibilities)..

[/SPOILER]

I don't really come from outer space || Last.fm
  zaterdag 18 januari 2003 @ 14:59:14 #33
16931 Threepwood
Hoogwelgeboren.
pi_7970900
Het is geen film waar je met z'n allen naar gaat kijken. Echt een film voor een saaie regenachtige middag. Maar zo onverwacht als hij voor mij kwam was hij perfect. Erg leuke film en ook erg grappig, vond ik.
pi_7974391
In het begin had ik zoiets van tja, weer zo'n film. Het verhaal sprak me niet zo aan maar toen ik hem ging kijken liet het me niet meer los.
Mooi verhaal.

Spacey is zoiezo een goede acteur (American Beauty).

pi_7974517
Supergoeie film Tis ook zo leuk dat je van het einde meerdere dingen kan denken. Echt 1 van de betere films van Kevin Spacey
''Going mental on the Wabbu''
  zondag 2 februari 2003 @ 19:40:25 #36
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_8241548
Ik wilde deze film al een tijdje kijken maar het kwam er niet van, eindelijk heb ik hem gezien . Ik wist totaal niet wat te verwachten en ik was ook echt 3/4 van de film ervan overtuigd dat Prot van K-Pax kwam. Hij was leuk, maar meer niet. Spacey was ook leuk, maar ik heb hem beter gezien. Het verhaal was eigenlijk saai maar het werd toch leuk gebracht waardoor iedereen zich toch de hele tijd afvroeg of hij nou wél of niet van K-Pax kwam. Ik heb ook absoluut niet op de onbeantwoordde vragen gelet van SunChaser.. Zoiets boeit me niet als ik naar zo'n film kijk, hoewel ik, nu ik je post lees, toch nieuwsgierig ben .

Ik geef hem een 7+.

pi_8243720
Mja, best goed, redelijk entertainend.

Veel meer heb ik er eigenlijk niet over te zeggen... ik heb wel plezier gehad tijdens de film, af en toe heb ik wel wat gelachen, en hij bleef wel boeiend genoeg om verder te kijken. Maar het is geen film die ik nog wel eens wil zien.

Spacey vond ik wel leuk spelen.. maar ik ken hem niet echt goed, blijkbaar kan hij beter.

Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  Moderator vrijdag 21 februari 2003 @ 17:10:27 #38
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_8633744
Gisteren gezien en ik vond het een prima film.

Ik vond het verhaal totaal niet saai zoals sommige anderen en de tijd vloog voorbij. Het verhaal vond ik erg boeiend en de 2 hoofdrolspelers waren goed op dreef.

Aanrader.

In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  woensdag 5 maart 2003 @ 23:43:24 #39
27026 xstatic1975
No pain no gain
pi_8899970
quote:
Op vrijdag 25 oktober 2002 01:16 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Ik vond het een hele mooie film. 'Celebrate the Possibilities' is een heel mooi moraal voor deze film.
En het beoordelen van Spacey, tja, zijn rol is zo vrij. Volgens mij kan je deze rol moeilijk fout doen. Aan kleine stukjes kan je zien dat het een groots acteur is. Bijvoorbeeld in dat planetarium, hij kijkt naar het sterrenstelsel en reageert daar dan op met een 'hmm'. Die kleinerende lach erin. (y)

[SPOILER]

Alleen van mij had het wel iets minder duidelijk kunnen zijn dat hij echt van K-Pax kwam. Hij gebruikte het lichaam van Robert om de wereld te ontdekken, en ging met Bess's lichaam weer terug naar zijn planeet (er kon maar één iemand mee). Dus ik weet niet of er nog veel na te denken is na deze film, voor mij heeft het een gesloten einde. Want 'hoe' maakt allemaal niet uit. Daar ging deze film niet over. Het ging over het geloven en vertrouwen in mensen. Naja, dat was het moraal (Celebrate the Possibilities)..

[/SPOILER]

MEGA SPOILER:

Hij kwam inderdaad zeker van een andere planeet:

Prot: "Now that you have found Robert, take good care of him"

pi_8909753
Vond m erg goed, maar in Amercian beauty doet hij het ook meesterlijk. Kevin Spacey is zeker een van de beste acteurs. Hij zet zijn karakters zo ontzettend goed neer.
Good morning! And in case I don't see you: good afternoon, good evening and good night!
pi_12083640
Net gekeken en wat een gave film zeg ... tIs wel erg duidelijk dát hij dus van K-Pax komt door verschillende dingen, het meest voordehandligende was natuurlijk dat er maar 1 persoon meemocht terug daar na die planeet, zodat hij dat lichaam kon gebruiken om te reizen, wel een beetje jammer dat eik vanaf het begin duidelijk was dat zij het zou worden die mee zou gaan

Verder Kevin Spacey een fantastische rol, bij Jeff Bridges moest ik constant aan Russian Wiskey denken...

... te zijn bij die warme, natte, christelijke, lauwe, binnebroekse, rukkerrrr; Rick Felderhof. En dat je 'm dan een paar dagen mag martellen door 'm uit te schelden voor vunzig glijmiddel, gereformeerde kutvoyeur en luizige artiestenvlo...
pi_12083894
Heb poos geleden gezien maar was zeker goede film
"A person needs new experiences. They jar something deep inside, allowing him to grow. Without change something sleeps inside us, and seldom awakens. The sleeper must awaken."
  woensdag 30 juli 2003 @ 09:09:58 #43
22010 evil_cupido
Oes Kirchroa!!!
pi_12107214
Vette film
En hoe voelt u zich nu?
  woensdag 30 juli 2003 @ 12:28:09 #44
41103 gijsje79
Why So Serious?
pi_12111371
Een erg goeie film.
Maar op z'n best?
Vind dat ie in "The Usual Suspects" toch beter speelt.
Maar vind Kevin Spacey , geniet van bijna iedere film van hem.
Halo Stats
360 Blog
Drie maal daags en de rest naar behoefte.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')