quote:Een nieuwe binnenkomer met stip op de lijst van "Machteld's foutste uitspraken".
Op dinsdag 12 maart 2002 17:42 schreef machteld het volgende:[..]
Beter is het om terroristen preventief onschadelijk te maken. Een proces is daarvoor niet noodzakelijk.
Mogen we voortaan dan ook zomaar Israelische burgers doodschieten omdat het mogelijke terroristen zijn? Of is dat dan op eens anders?
Het is wel raar dat je al het fatsoen van Israel bereid bent uit de deur toen als je zo van dat land houdt. Als het zo'n fascistisch kutland wordt, vertel me dan eens in hoeverre het dan nog waard is om te verdedigen?
quote:Er is wel degelijk sprake van rassenhaat.De annaxatie politiek van Israel heeft als doel om de Palesijnen te verdrijven.Want zo redeneren de zionisten, de Paletijnen kunnen elders in de Arabische wereld terecht.En dan is het toch een vorm van zuiveren.
Op dinsdag 12 maart 2002 16:41 schreef Juan Zueco het volgende:
Ik verwerp ook de wreedheden die nu begaan worden in het Palestijns-Israëlische conflict. Ik verwerp (zie mijn post) de acties van de Israëlische soldaten, de wreedheden gedaan met medeweten/goedkeuring van de Israëlische overheid, alsmede de zelfmoordacties en de terroristische aanslagen van de palestijnen al of niet met medeweten/goedkeuring van de Palestijnse overheid. Kwa geweld is dit een two-way-street, vergeet dat niet. Actie = reactie. Ook verwerpelijk.Maar het geweld nu in Israël/Palestina is niet gestoeld op rassenhaat, maar om land. Ook van systematisch uitroeien is gelukkig geen sprake.
Vanavond in Netwerk op Nederland 1 een reportage over Israelische moeders die kinderen hebben verloren in de strijd tegen de Palestijnen.Zij hebben zich verenigd in de organisatie "De Zevende Dag" en eisen terugtrekking uit de bezette gebieden.
Dit geldt wat mij betreft voor elk land met een democratie, dus met een democratische controle op de uitvoerende organen.
Ik kan mij voldoende situaties voorstellen in Nederland waarbij de staat tot preventieve actie moet overgaan.
quote:...
Op dinsdag 12 maart 2002 18:04 schreef machteld het volgende:
Beter is het om terroristen preventief onschadelijk te maken. Een proces is daarvoor niet noodzakelijk.Dit geldt wat mij betreft voor elk land met een democratie, dus met een democratische controle op de uitvoerende organen.
Ik kan mij voldoende situaties voorstellen in Nederland waarbij de staat tot preventieve actie moet overgaan.
Laat ook maar... Hier valt gewoon niet mee te redeneren.
quote:Bedankt voor de tip. Vanavond maar eens kijken.
Op dinsdag 12 maart 2002 17:55 schreef schatje het volgende:[..]
Vanavond in Netwerk op Nederland 1 een reportage over Israelische moeders die kinderen hebben verloren in de strijd tegen de Palestijnen.Zij hebben zich verenigd in de organisatie "De Zevende Dag" en eisen terugtrekking uit de bezette gebieden.
quote:Precies!!
Op dinsdag 12 maart 2002 16:26 schreef Re het volgende:
ik wil het ook vooralsnog niet linken naar Nazi Duitsland maar wat ik wel frapant vind is de razzia's in de vluchtelingen kampen.. alle mannen tussen de 15-75 worden gesommeerd uit hun huizen te komen door gewapende militairen, worden geblinddoekt etc. Doe je niet open dan wordt je voordeur opgeblazen.
Er hoeft maar iets te gebeuren en bij zo'n razzia draait er eentje door (beide kampen) en dan...? Ik kan me de vernedering door de bezetter heel goed voorstellen dat en de combinatie van complete vernietiging van de palestijnse infrastructuur in deze kampen.. het begint er daadwerkelijk op te lijken dat dit concentratiekampen zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |