abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 juni 2002 @ 14:48:36 #101
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_4526813
quote:
Op maandag 10 juni 2002 13:32 schreef sjefhoelenpapers het volgende:
In principe is dat nummer Nessaja van Scooter toch ook Happy Hardcore. Je neemt een ouwe plaat versnelt hem wat en hopla.
Geef mij maar het orignieel van Peter Maffay
Nessaja cool nummer.
Wat jij beschrijft is trouwens rave. (volgens mij. rave betekend toch ook zoiets als "versneld afspelen"???

hoewel ik nessaja geen rave vind...

maandag 10 juni 2002 @ 15:20:20 #102
11545 sjefhoelenpapers
Snacks zijn mijn leven!
pi_4527229
quote:
Op maandag 10 juni 2002 14:48 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Nessaja cool nummer.
Wat jij beschrijft is trouwens rave. (volgens mij. rave betekend toch ook zoiets als "versneld afspelen"???

hoewel ik nessaja geen rave vind...

Heb er verder geen verstand van, maar het lijkt gewoon op die happy hardcore van vroeger.
Real-life soap Sjef Hoelenpapers??: http://www.sjefhoelenpapers.com
Download al mijn nummers: http://www.myspace.com/hoelenpapers
pi_4527254
quote:
Op maandag 10 juni 2002 14:09 schreef Trancentral het volgende:
scooter2002 beetje oftopic maar heb je msn of icq?
Ja ik heb msn..... email: jeroen_ewals20@hotmail.com
  maandag 10 juni 2002 @ 15:22:35 #104
11545 sjefhoelenpapers
Snacks zijn mijn leven!
pi_4527257
bla
Real-life soap Sjef Hoelenpapers??: http://www.sjefhoelenpapers.com
Download al mijn nummers: http://www.myspace.com/hoelenpapers
pi_4527352
quote:
Op maandag 10 juni 2002 14:31 schreef CJ het volgende:

[..]

Ja wel zelfde tijd, maar theoretisch gezien is het absoluut geen happy hardcore. Als het wel zo zou zijn, dan waren nummers als "No Limits", "Be My Lover", "Never Alone" en wat dichter bij huis "No Time 2 Waste" en "See The Light" ook happy hardcore nummers, en dat zijn ze dus niet.

Doe niet zo moeilijk!
pi_4527388
Ik hoop het niet. Ik vond Happy Hardcore toen ook al niet leuk (als ongeveer de enige in heel nederland). Alleen de Mosselman vond ik wel lachen
  maandag 10 juni 2002 @ 15:32:01 #107
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_4527425
Hopelijk komt happy hardcore helemaal trug.
Net Happy_Hardcore_the_Best_of_the_Past_Present_and_Future-3CD-2002-MOD gedownload.
gewoon heerlijk.

Mijn eigen "old-time favorite", en waar dus NOOIT een 200x versie van hoeft te komen blijft toch :"Cixx - Ride to the Rhythm."

kent iemand dat nog?

maandag 10 juni 2002 @ 16:24:23 #108
25947 flaphead
twisted shit.
pi_4528359
ja
nostalgie zeg.

ik denk niet dat 'happy hardcore' (verschrikkelijke benaming overigens) terugkomt. trance-knakkers raken steeds meer 'uitgedacht' met hun creaties. dus wordt er veel teruggegrepen. de splitsing hardtrance heeft gewoon erg veel weg van de happy hardcore van toendertijd. maar het geen kwestie van 'terugkomen'. het is een kwestie van gebrek aan ideeen, originaliteit en creativiteit.
vind ik dan...

i wish i had no feelings. they suck. they keep throwing you from side to side. they knock you down. they wear you down...
pi_4529149
Het lijkt er wel wat op, maar echt helemaal terugkomen zal het niet denk ik. Voorbij is voorbij, dat is bij bijna alle muzieksoorten wel het geval denk ik.

Toch blijft de happy hardcore nog wel grappig vind ik. Gewoon voor de nostalgie af en toe een beetje gehak is wel leuk .

"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
pi_4554174
quote:
Op maandag 10 juni 2002 13:24 schreef CJ het volgende:

[..]

Ice MC is toch geen happy hardcore? Da's gewoon eurodance.

En ik had ook al gehoord dat Think About The Way 2002 opnieuw zou worden uitgebracht.

Hopelijk brengen ze 'm dan uit als 'Ice MC ft Alexia', want Alexia (die van Uh La la La (I Love You Baby)) is toch eigenlijk de dragende kracht van dit leuke liedje.

Aargh. Heb 'm dus net gehoord en het is dus niet Alexia die de vocals doet. Dat valt me dus vies tegen.
Sex is like Nokia: Connecting People
pi_4554551
quote:
Op woensdag 12 juni 2002 10:09 schreef CJ het volgende:

[..]

Aargh. Heb 'm dus net gehoord en het is dus niet Alexia die de vocals doet. Dat valt me dus vies tegen.

Voor de rest wel ruig nummer????
pi_4554585
Zijn er trouwens nog meer 2002 rmx te verwachten...?
pi_4556009
quote:
Op woensdag 12 juni 2002 10:43 schreef Scooter2002 het volgende:
Zijn er trouwens nog meer 2002 rmx te verwachten...?
Double You - Please Don't Go 2002
Double You - We All Need Love 2002
Double You - Run To Me 2002
Double You - Dance Anymore 2002

Nog even over die Ice MC - Think About The Way 2002. Ik heb hier de Villa & Gant Club Mix. Tja... het is gewoon T.A.T.W., maar dan geupdate naar een wat modernere sound en wat harder. Niet echt iets byzonders. Het melodietje klinkt wel lekker door met een synth die veel lijkt op de synth die door ATB - Let U Go en G-Spott - G-Licious gebruikt is.

...Boom diggi diggi, diggi boom diggi bong...

pi_4561255
quote:
Op maandag 10 juni 2002 15:32 schreef Tjabbo het volgende:
Hopelijk komt happy hardcore helemaal trug.
Net Happy_Hardcore_the_Best_of_the_Past_Present_and_Future-3CD-2002-MOD gedownload.
gewoon heerlijk.

Mijn eigen "old-time favorite", en waar dus NOOIT een 200x versie van hoeft te komen blijft toch :"Cixx - Ride to the Rhythm."

kent iemand dat nog?

Waar heb je die vandaan???

Ben namelijk erg hard opzoek

pi_4561979
* marla begint spontaan te huilen
without you everything just falls apart... it's not as much fun to pick up the pieces
pi_4566880
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee, happy hardcore is saai.
Geef mij maar echte dance muziek, techno, drum & bass, acid-house, chemical beats, jungle...
Geen hardcore en al helemaal geen happy hardcore, saaie troep...
Jet's Empire is a vast and dangerous wasteland
  maandag 17 juni 2002 @ 00:54:55 #117
25947 flaphead
twisted shit.
pi_4615502
quote:
Op woensdag 12 juni 2002 22:37 schreef Jet_Empire het volgende:
voor de enkeling die het nog niet duidelijk was: happy hardcore en hardcore hebben verrekte weinig gemeen.
i wish i had no feelings. they suck. they keep throwing you from side to side. they knock you down. they wear you down...
pi_4618020
quote:
Op woensdag 12 juni 2002 22:37 schreef Jet_Empire het volgende:
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee, happy hardcore is saai.
Geef mij maar echte dance muziek, techno, drum & bass, acid-house, chemical beats, jungle...
post dan niet laplul
  donderdag 10 oktober 2002 @ 08:58:17 #119
20297 Cybart
FRISBEE FUCKER
pi_6204768
en toch komen er steeds meer releases die er weer meer op gaan lijken

scooter - nessaja
Groove Coverage - God is a girl

het duurt ff, maar het zit er toch aan te komen, dan wel iets minder snel tempo, maar het klinkt wel hetzelfde

en nu zelfs de party animals met een nieuwe single gaan komen .....

pi_6338994
Okay, guess what er nu opnieuw is uitgekomen in Engeland??

Nakatomi - Children Of The Night 2002
1.QFX 1st mix
2. Original Mix
3. QFX NEW mix
4. Instrumental

En het schijnt het daar super te doen in de clubs.

Binnenkort ook weer een andere grote hit uit die tijd. Wel geen happy hardcore maar:

Rednex - Cotton Eye Joe 2002
1. Aquagen Remix
2. Extended Remix
3. Dance Nation Remix
4. Instrumental Mix

pi_6340220
Okay, heb dus net Nakatomi's - Children Of The Night 2002 (QFX New Mix) gehoord en dit is dus echt de terugkeer van Happy Hardcore. Geen nieuwere, langzamere, hardtrance-achtige of softere versies a la Scooter, Starsplash etc... Nee, dit heeft hetzelfde tempo als het origineel, de melodie is bijna identiek gebleven... een aantal kleine veranderingen, maar dit zou zo uit 1995/1996 kunnen komen.

donderdag 17 oktober 2002 @ 23:11:52 #122
20297 Cybart
FRISBEE FUCKER
pi_6340293
quote:
Op donderdag 17 oktober 2002 22:15 schreef CJ het volgende:
Okay, guess what er nu opnieuw is uitgekomen in Engeland??

Nakatomi - Children Of The Night 2002
1.QFX 1st mix
2. Original Mix
3. QFX NEW mix
4. Instrumental

go wessel, go wessel
pi_6340512
quote:
Op donderdag 17 oktober 2002 23:11 schreef Cybart het volgende:

[..]

go wessel, go wessel

Alleen heeft Wessel dus weinig met de remix te maken, behalve dan dat hij het origineel heeft geschreven. De remix is gemaakt door QFX, volgens mij een Engelse band, die jaren terug ook in Engeland een grote hit scoorde met de cover van Moby's "Everytime You Touch Me".
  donderdag 17 oktober 2002 @ 23:26:25 #124
20297 Cybart
FRISBEE FUCKER
pi_6340707
quote:
Op donderdag 17 oktober 2002 23:19 schreef CJ het volgende:

[..]

Alleen heeft Wessel dus weinig met de remix te maken, behalve dan dat hij het origineel heeft geschreven. De remix is gemaakt door QFX, volgens mij een Engelse band, die jaren terug ook in Engeland een grote hit scoorde met de cover van Moby's "Everytime You Touch Me".

maar hij beurt wel

en ja vind het nog steeds een vet nummer

pi_6341386
quote:
Op donderdag 17 oktober 2002 23:19 schreef CJ het volgende:

[..]

Offtopic: "Everytime You touch Me" is pas een lekker nummer. Dat waren pas tijden. Kennen we "Feeling So Real" nog van Moby? Nu maakt Moby alleen maar vage "reclame/modeshow"-muziek.

Ontopic: Als ze toch 2002 remixes maken van Nakatomi, waarom niet een 2002 remix van "Sing"

pi_6346772
quote:
Op donderdag 17 oktober 2002 23:09 schreef CJ het volgende:
Okay, heb dus net Nakatomi's - Children Of The Night 2002 (QFX New Mix) gehoord en dit is dus echt de terugkeer van Happy Hardcore. Geen nieuwere, langzamere, hardtrance-achtige of softere versies a la Scooter, Starsplash etc... Nee, dit heeft hetzelfde tempo als het origineel, de melodie is bijna identiek gebleven... een aantal kleine veranderingen, maar dit zou zo uit 1995/1996 kunnen komen.

Waar kan ik aan dit nummer komen??? Die wil ik dus wel ff hebben, komt ie ook hier in nederland uit toevallig????

pi_6346937
Al is happy hardcore toch wel een deel van mijn jeugd, ik zit er niet echt op te wachten...
  vrijdag 18 oktober 2002 @ 11:31:55 #128
34400 PietF
Captain Obvious
pi_6347092
Ik hoop het niet! denk dat het eerder 'terugkomt' als happy hardhouse of happy hardstyle.

remakes
happy

I'll stick to:

Happy is voor ho...

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." -A. Einstein
"once again, you save the day captain obvious! without your obviousness the world would suck." (bash.org)
pi_6347469
quote:
Op vrijdag 18 oktober 2002 11:09 schreef Scooter2002 het volgende:

[..]

Waar kan ik aan dit nummer komen??? Die wil ik dus wel ff hebben, komt ie ook hier in nederland uit toevallig????

Voorlopig kun je 'm officieel en legaal alleen in Engeland op Maxi-single krijgen. Daar scoort-ie heel goed in de clubs op dit moment. Op verschillende online stores kun je 'm vinden en K*z** heeft de QFX New Mix ook.
  vrijdag 18 oktober 2002 @ 12:03:00 #130
19902 Hymn
CG Artist
pi_6347591
imo is happy hardcore alweer trug in de top40.

hersenloze, inspiratieloze nr's via het standaard formule

-> bedenk een simpel pakkend deuntje
-> laat 1 of andere muts met een geile stem een stukje inzingen
-> bedenk een "coole" naam
--> een hit

of je maakt gewoon een cover aangezien de halve top40 zon beetje uit covers bestaat

van mij hoeft happy hardcore niet trug te komen, ik hou het wel bij de echte hardcore

pi_6347848
laten we het niet hopen zeg!

Echte hardcore en anders niets!
happy is voor hobo's!!!!!! om het net te houden

Bomen zijn relaxt
  vrijdag 18 oktober 2002 @ 15:18:43 #132
24606 edsuit
kind of blue
pi_6350966
ja echte hardcore is veel beter

Selfmindead, Converge, Stretch Arm Strong, Sick of it All, enzo

vrijdag 18 oktober 2002 @ 15:26:16 #133
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_6351105
quote:
Op vrijdag 18 oktober 2002 12:19 schreef LeT0W het volgende:
laten we het niet hopen zeg!

Echte hardcore en anders niets!
happy is voor hobo's!!!!!! om het net te houden

ey man, jij bent vet stoer met je lonsdale icon en je bent volgens mij ook een echte gabber die van heel hard hakkuh houd en vind de mensen die happy luisteren maar mietjes!

pi_6351188
De remixen zijn niet leuk maar tegenwoordig draaien ze in veel discotheken een poosje happy Hardcore (origineel). iedereen gaat dan vet uit zijn dak.

Die gast van Scooter is knettergek. ik heb hem ontmoet om Mallorca. draaide die in Joy palace. daar draaide die echt hard. dat was geen happy hardcore meer......

pi_6353324
Echte Happy Hardcore is cool, dat is dus de minder commerciėle, snelle variant. Inderdaad Waxweazle, Mokum, Pengo, etc. Sowieso vind ik het trouwens nooit de bedoeling van muziek dat je er stoer mee bent.

Voor de liefhebbers: DJ Sim & DJ Weirdo - Go Get Busy On The Tempo (Rave Version)! Werd ook nog op Thunderdome gedraaid door The Prophet.

pi_6353367
quote:
Op vrijdag 18 oktober 2002 15:26 schreef Doopy-X- het volgende:

[..]

ey man, jij bent vet stoer met je lonsdale icon en je bent volgens mij ook een echte gabber die van heel hard hakkuh houd en vind de mensen die happy luisteren maar mietjes!

Ah, daar zijn de bekrompen geesten van onze maatschappij ook weer eens...

Als je echt mee wilt kunnen lullen, kijk dan hier ff...

maandag 21 oktober 2002 @ 10:16:20 #137
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_6388523
quote:
Op vrijdag 18 oktober 2002 17:50 schreef TimMer1981 het volgende:

[..]

Ah, daar zijn de bekrompen geesten van onze maatschappij ook weer eens...

Als je echt mee wilt kunnen lullen, kijk dan hier ff...

met deze post wilde ik juist aangeven verder te kijken als je neus lang is en niet alles zomaar afkraken (happy is voor homo's). Veel hardcore liefhebbers vinden het stoer om te vermelden dat hun alleen van het hardste houden en dat de rest minderwaardig is. Dat is redelijk kortzichtig...

Column is niet intressant omdat maar weinig hardcoreliefhebbers een zier geven om andere muziek en absoluut niet vergeleken willen worden met rap of iets in die trant. Ik hoef niet mee te lullen op niveau, ik loop al wat jaartjes mee in de "scene" en kan dus uit eigen ervaringen spreken.

pi_6403662
quote:
Op donderdag 17 oktober 2002 23:51 schreef wizarddragon het volgende:
Offtopic: "Everytime You touch Me" is pas een lekker nummer. Dat waren pas tijden. Kennen we "Feeling So Real" nog van Moby? Nu maakt Moby alleen maar vage "reclame/modeshow"-muziek.
Moby maakte al ver voor Everytime You Touch Me verschillende soorten muziek, als je het album 'Everything is wrong' luistert waar die singles vandaan komt schrik je je waarschijnlijk kapot, Feeling So Real en Everytime zijn de enigste 2 'rave' nummers die erop staan.... voor de rest is het een bonte mengeling van ambient, chill out en zelfs een enkele punkrock track

Hij is gewoon niet aan 1 stijl gebonden, en dat is gewoon z'n grote klasse
btw je vindt Everything is wrong wel vet maar wat dacht je van z'n classic ' Go'

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  dinsdag 22 oktober 2002 @ 16:30:40 #139
25947 flaphead
twisted shit.
pi_6412872
quote:
Op vrijdag 18 oktober 2002 12:03 schreef Hymn het volgende:
imo is happy hardcore alweer trug in de top40.

hersenloze, inspiratieloze nr's via het standaard formule

-> bedenk een simpel pakkend deuntje
-> laat 1 of andere muts met een geile stem een stukje inzingen
-> bedenk een "coole" naam
--> een hit

en ik maar denken dat dat de (top40-)trance was...
quote:
Op vrijdag 18 oktober 2002 17:46 schreef TimMer1981 het volgende:
Voor de liefhebbers: DJ Sim & DJ Weirdo - Go Get Busy On The Tempo (Rave Version)! Werd ook nog op Thunderdome gedraaid door The Prophet.
Jeroen Flamman draaide ook nog Party Animals met Have you ever been mellow en Technohead - I wanna be a hippy (wel van beide de stevige versie, maargoed). Charly lownoise & Mental theo heb ik ook nog ergens gehoord.
pi_6413529
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 10:16 schreef Doopy-X- het volgende:

[..]

met deze post wilde ik juist aangeven verder te kijken als je neus lang is en niet alles zomaar afkraken (happy is voor homo's). Veel hardcore liefhebbers vinden het stoer om te vermelden dat hun alleen van het hardste houden en dat de rest minderwaardig is. Dat is redelijk kortzichtig...

Dat klopt ook niet nee. Mensen moeten gewoon nokken elkaar's muziek af te kraken en daarmee fertig.
quote:
Column is niet intressant omdat maar weinig hardcoreliefhebbers een zier geven om andere muziek en absoluut niet vergeleken willen worden met rap of iets in die trant. Ik hoef niet mee te lullen op niveau, ik loop al wat jaartjes mee in de "scene" en kan dus uit eigen ervaringen spreken.
Niet eens de moeite genomen om hem te lezen dus , want degene die hem schreef is een tegenstander van hardcore. En dan nog, niet openstaan voor kritiek:

'Wat jaartjes meelopen in de scene' is een ietwat breed begrip. Waar meegelopen? Hardcorescene, R&B-scene, Oldskool-scene, Breezah-scene? Zelf gedraaid, zelf georganiseerd, of zo nu en dan op een feestje geweest? Omgegaan met grote groepen gabbers? Zelf gabber geweest? Of er alleen maar last van ondervonden?

dinsdag 22 oktober 2002 @ 17:37:37 #141
17023 Elmotje
Leven is het meervoud van lef
pi_6414044
ik denk het niet.
maar het lijkt erop of steeds meer mensen van dance naar hardhouse gaan
Feyenoord Rotterdam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')