abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 22 februari 2002 @ 10:03:02 #1
18114 pebbje
kleine rooie opdonder
pi_3258648
Ik heb besloten een half jaar naar Zuid-Amerika te willen vertrekken om daar voornamelijk straatkinderen te gaan helpen. Alleen..........ik ben nu al een tijdje op zoek naar goede en degelijke projecten, maar kan heel moeilijk organisaties vinden die zoiets regelen.

Kan iemand mij hier verder mee helpen?

Thanks!

moeje ook nog een pepernoot?
  vrijdag 22 februari 2002 @ 13:02:34 #2
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_3260568
Hoi Pebbje!

Ik vertrek binnenkort ook voor een half jaar naar zuid-amerika! Veel reizen, maar ook een poosje op één plek om wat vrijwilligerswerk te doen. Zelf ben ik nog erg op zoek naar iets. Het valt inderdaad niet mee iets te vinden. Veel projecten zijn óf slecht opgezet, óf lijken een soort bezigheidsprojecten te zijn voor Amerikanen die een weekje van het echte leven willen proeven... Je hebt wel organisaties die vanuit Nederland zoiets regelen, maar het nadeel is dat je dan vaak veel geld betaald en je bovendien in projecten meedraait met slechts andere reizigers. Volgens mij heeft travelactive (www.travelactive.nl) in elk geval wel dit soort projecten...
Veel talenscholen combineren ook lessen en vrijwilligerswerk. Mijn eerdere ervaringen daarmee in Nicaragua zijn niet geweldig, maar wie weet. (voorbeeldje: http://www.spanishinperu.com/peru/).
Verder kun je het natuurlijk zelf regelen (dat ben ik van plan). Op internet is gelukkig steeds meer te vinden. Ik heb zelf inmiddels een heleboel bookmarks (helaas niet op deze computer) maar wellicht heb je hier vast iets aan:
http://www.idealist.org/

Verder houd ik me van harte aanbevolen als je zelf nog ergens tegenaan loopt!

Ben ook benieuwd om te horen waar je precies heen gaat!
Ik heb zelf al eerder een topic geopend over mijn voorbereidingen: Peru-Chili-Argentinië-Brazil.

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  zaterdag 23 februari 2002 @ 01:51:57 #3
18114 pebbje
kleine rooie opdonder
pi_3270671
Bedankt voor je tips, ik ga zeker kijken of ik wat kan vinden tussen de organisties die je genoemd hebt!

Enneh, als het zover is ben je de eerste die het hoort

moeje ook nog een pepernoot?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')