Wat ik goed vind aan hun stijl is dat ze vrij onvoorspelbare nu metal maken. Wat onverwachte tempowisselingen en wat complexere songstructuren dat de rest van de nu metal bunch.
Overigens moet Mudvayne niet beoordeeld worden op het nummer "Dig" waar een clip van gemaakt is, dat nummer is het simpelste nummer op de cd.
quote:En toch vind ik dat het beste nummer van hun. Maar misschien komt dat omdat ik de CD luisterde in de tijd dat ik nog naar wat "zachtere" Nu Metal luisterde, ik zal ze binnenkort weer eens een kans geven.
Op donderdag 21 februari 2002 14:05 schreef Summoner het volgende:Overigens moet Mudvayne niet beoordeeld worden op het nummer "Dig" waar een clip van gemaakt is, dat nummer is het simpelste nummer op de cd.
Death Blooms is echt super!
Kheb ze vorig jaar gezien in den bosch en dehm die basgitarist is meesterlijk goed. Die danst letterlijk over ze snaren.. heerlijk
quote:Zoals ik al zei, Mudvayne moet niet op Dig beoordeeld worden. Het is het simpelste en minst interessante nummer op de cd. De rest is ver superieur.
Op donderdag 21 februari 2002 22:23 schreef Metal_Mart het volgende:
Als Dig hun beste nummer is hoef ik de rest al niet meer te horen. Een zeer slechte Slipknot kopie.
quote:Kijk zoiets neem ik natuurlijk alleen van een liefhebber van echte metal aan
Op donderdag 21 februari 2002 22:34 schreef Summoner het volgende:[..]
Zoals ik al zei, Mudvayne moet niet op Dig beoordeeld worden. Het is het simpelste en minst interessante nummer op de cd. De rest is ver superieur.
owh ennuh:
quote:Beetje jammer dat je zo snel een mening vormt op 1 nummer. Als iemand anders dig het beste nummer vindt hoeft dat toch niet te gelden voor jou?
Op donderdag 21 februari 2002 22:23 schreef Metal_Mart het volgende:
Als Dig hun beste nummer is hoef ik de rest al niet meer te horen. Een zeer slechte Slipknot kopie.
quote:ik kan dit alleen maar bevestigen ja
Op donderdag 21 februari 2002 22:34 schreef Summoner het volgende:[..]
Zoals ik al zei, Mudvayne moet niet op Dig beoordeeld worden. Het is het simpelste en minst interessante nummer op de cd. De rest is ver superieur.
quote:Bedankt voor het compliment.
Op donderdag 21 februari 2002 22:46 schreef Metal_Mart het volgende:[..]
Kijk zoiets neem ik natuurlijk alleen van een liefhebber van echte metal aan
.
quote:idem !
Op vrijdag 22 februari 2002 19:02 schreef Tokus het volgende:[..]
ik kan dit alleen maar bevestigen ja
Die is het kopen wel waard denk ik?
quote:Mudvayne, das toch zo'n nu-metal/thrash/hardcore band? Kan me nog wel herinneren dat het zo'n Meshuggah skilled drummer is.
Op donderdag 21 februari 2002 12:17 schreef Nyles het volgende:
Ik heb gister een CD van ze downgeload en ik vind ze echt zwaar goed!Echt een keiharde impact!
Ik vind ze echt hartsikke relaxed.....
En jullie
Summoner heeft gelijk, dat nummer is niet representatief voor de cd. Sterker nog, het drumwerk op IOWA is over het algemeen nog een stuk technischer dan het Dig nummer van Mudvayne. Onderschat die drummer van Slipknot niet, je moet niet denken dat het 100% shit is. Zeg maar 80% shit
Maar Slipknot noemt men ook nu-metal, het heeft er ook wel wat van weg. Maar ik zou het gewoon hardcore noemen (nu-metal is toch een stuk subtieler), en Mudvayne eigenlijk ook wel een beetje.
quote:Blabla
Een zeer slechte Slipknot kopie .
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 17-05-2002 11:01]
quote:Klopt, ik hoorde op mijn school toevallig vorige week ookal dat de bassist zo goed was van Mudvayne, en ook die van Nofx en die van SOAD
Op vrijdag 17 mei 2002 12:21 schreef Nyles het volgende:
Mudvayne springt gewoon MIJLENVER uit boven alle bands....en waarom ? Rhyno!!! de bassist! die baslijntjes maken die muziek zo speciaal...GEEN EEN BAND DIE DAT HEEFT!maar bijna niemand die daar naar luisterd....die horen alleen maar geschreeuw en de gitaarklanken...
Nahja, het zal wel. Voor basslijntjes luister ik wel naar Primus
quote:Gewoon naar het geheel luisteren, als je op delen gaat letten krijgt het geheel niet de aandacht die het verdient. En het gaat om het geheel. Je kunt met supersimpele basslijntjes nog veel mooiere liedjes maken dan allerlei ingewikkeld werk. Maar bij Primus is de bass gewoon een groot deel van het geheel
maar bijna niemand die daar naar luisterd....die horen alleen maar geschreeuw en de gitaarklanken...
quote:Kan SOAD ook hoor. Alleen passen ze minder toe. Moet je es Soil van SOAD luisteren. Daar hoor je wel dat zei het ook kunnen
Wat onverwachte tempowisselingen en wat complexere songstructuren dat de rest van de nu metal bunch.
Ohja, Mudvayne
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 17-05-2002 18:04]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |