abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_3246397
Ik heb me vanochtend weer zo ontzettend geërgerd. Ik zat in de bus, de bus ging bijna weg en was al behoorlijk vol. Komt er zo'n oude taart (sorry voor de woorden, maar je begrijpt zometeen waarom) op het laatste nippertje binnen. Ze kijkt de bus in, zegt ze "Nou als ik niet eens kan zitten dan wacht ik wel op de volgende". Na een paar seconde bedenkt ze zich echter en komt weer de bus binnen. Kijkt ze alle jongere mensen aan met een blik die kan doden en zegt ze "Ja, dat wordt dus opstaan iemand graag!". Ik zat het meest vooraan, maar als mensen zo beginnen ga ik dus echt niet meer opstaan hoor... Bah.. Altijd maar dat gezeik over de jeugd van tegenwoordig, maar die oude kunnen er ook wat van zeg.

Nog zoiets: Sta je bij de halte te wachten op de bus. Ik stond daar als eerste. Kom de bus eraan en wie duwt je opzij om maar als eerste de bus in te komen? Juist... zo'n oude taart... (terwijl de bus gewoon nog leeg was), als ze niet zo had geduwt had ik uit fatsoen dat mens nog voorgelaten ook nog.

pi_3246494
Oude mensen kunnen soms behoorlijk aso zijn ik sta ook alleen op voor oude mensen als ze eeen beetje normaal doen.
pi_3246497
niet zo generaliseren!
  donderdag 21 februari 2002 @ 10:50:36 #4
12505 deGVR
Tussen schrijf en kramp..
pi_3246503
Echt irritant zijn die mensen in die electrische karretjes die denken dat ze alles en iedereen omver mogen karren in de supermarkt...
Midden in dat bos woont een kleine, rode aap.
Kijk daar zit 'ie, in die boom. Hij doet een reuzegrote gaap.
http://www.chrishantzen.nl
http://www.onbeschreven.nl
pi_3246521
Ik zeg ook niet voor niets "sommige" erbij in de topictitel, maar dit komt gewoon heel vaak voor, en het ergste is dan nog dat sommige van die mensen altijd lopen te klagen over hoe asociaal jongeren zijn, maar zelf doen ze het net zo goed!
Ik scheer ze dus echt niet allemaal over een kam.
pi_3246531
In winkels en op de markt doen ze ook vaak voordringen. Met het kutsmoesje 'oh ik dacht dat ik aan de beurt was'. Het is gelukkig maar een minderheid, maar er zitten soms een paar tussen die het expres doen. Ik ken zelfs iemand die het toegaf dat ze het expres deed.
pi_3246543
quote:
Op donderdag 21 februari 2002 10:49 schreef Slayher het volgende:
Oude mensen kunnen soms behoorlijk aso zijn ik sta ook alleen op voor oude mensen als ze eeen beetje normaal doen.
Same here...respect voor ouderen hoor, maar als ze gaan zeiken om een plekje...lopen ze maar door.

Iets anders...opzich wel grappig, ging ik een keer staan voor een oudere dame,een omaatje...werd ze boos...omdat ik ging staan...vond beledigend...zo kan het dus ook

pi_3246601
Precies..ik ook op die oudjes
Ja..ik wilde je wat vertellen..maar als ik dat vertel,dan ben ik wel uren aan het vertellen en dan denk je ook van vertel dit nou maar niet..dus vertel ik het ook maar niet..
  donderdag 21 februari 2002 @ 11:01:41 #9
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_3246627
Inderdaad oprotten. Ik betaal ook ... waarschijnlijk nog meer dan zo'n 65 plusser... Blijf maar lekker staan.
Drop you like an ill, bad habit
pi_3246708
quote:
Op donderdag 21 februari 2002 10:50 schreef deGVR het volgende:
Echt irritant zijn die mensen in die electrische karretjes die denken dat ze alles en iedereen omver mogen karren in de supermarkt...
Senioren met een rollator zijn ook verschrikkelijk. Sommige doen net alsof er een koevanger op zit, en dan rammen maar. En owéé als je d'r wat van zegt...
Elke god is een leugen. Elke religie is een doctrine. Elke profeet is een charlatan. Punt.
  donderdag 21 februari 2002 @ 11:08:22 #11
20814 C_ZAR
field commander C_ZAR
pi_3246721
Jullie moeten vooral niet verder kijken dan je eigen belevingswereld.

Stap eens in de schoenen van een ander voordat je je gal komt spuien op dit Forum.

Wat zou jij doen als je half invalide een bus probeert in te komen, en er allemaal van die opgeschoten jongeren met een mobiel en Nikes zo snel mogelijk naar binnen willen.
En maar klagen over de maatschappij terwijl ze hem zelf zo maken.

Geen wonder dat er agressie in de wereld is als we elkaar niet eens meer respecteren

Zo dit moest ik even kwijt daar bij die mooie molen

work - buy - consume - die [br] Love me or leave me, then let be me lonely
pi_3246732
Ik vind het altijd erg vermakelijk van die omaatjes die aan het voordringen zijn in de supermarkt...

Alsof ze ergens heen moeten ne haast hebben. Ze hebben de hele dag vrij...

En maar heuen en haasten.. ik snap dat niet...

donderdag 21 februari 2002 @ 11:10:24 #13
15777 la.femme.nikita
another apple? asked the snake
pi_3246744
Ik HAAAAAAAAAAAAAT die aso-instelling van die eeeeeeeeeeeeernstig vervelende oudjes!

enne: wat vinden jullie van (it's the truth:) de meeste oudjes in het verkeer! ALLEMAAL ZONDAGSRIJDERS!
weet zéker dat 80% zou zakken als ze nog eens een theorie / praktijk examen zouden doen! KOTS KOTS KOTS!

:: my weblog ::
  donderdag 21 februari 2002 @ 11:12:10 #14
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_3246758
quote:
Op donderdag 21 februari 2002 11:08 schreef C_ZAR het volgende:

Stap eens in de schoenen van een ander voordat je je gal komt spuien op dit Forum.

Wat zou jij doen als je half invalide een bus probeert in te komen, en er allemaal van die opgeschoten jongeren met een mobiel en Nikes zo snel mogelijk naar binnen willen.

Geen wonder dat er agressie in de wereld is als we elkaar niet eens meer respecteren

it's a hard knox life

Drop you like an ill, bad habit
  donderdag 21 februari 2002 @ 11:13:12 #15
21247 Thedoctor
Asskisser optima forma!!!!
pi_3246769
ja die oudje altijd, met zo'n istelling van "ik ben oud en heb al veel geleden en jullie zijn jong nu is het jullie beurt"! Daar word ik behoorlijk moe van, zo moe dat ik nu de instelling heb van "ik ben moe dus jullie hebben pech"
Levens motto: sit back, relax and enjoy the ride
"Put the fun back in fundametalism"
  donderdag 21 februari 2002 @ 11:18:27 #16
9161 JamesTiberius
I want to be a Mage
pi_3246823
Geweldig topic!!

Dan wil ik hier even klagen over die oudjes die altijd voordringen bij het instappen in de trein.

Er zijn er zelfs die al proberen in te stappen terwijl de inzittende nog niet eens allemaal zijn uitgestapt!

Dus bij deze:

*klaag*

I laugh in the face of danger ... ... then I hide and wait until it goes away
pi_3246847
Die oudjes denken echt dat ze alles kunnen maken tegenwoordig maar ook al zijn ze flink wat ouder dan nog steeds moet je respect verdienen vind ik en als iemand 80 is maar zo doet krijgt hij van mji toch echt geen respect terwijl iemand van 80 die gewoon normaal doet respect krijgt en als die persoon dan een zitplaats in de bus nodig heeft vind ik het helemaal niet erg om even op te staan.
pi_3246867
quote:
Op donderdag 21 februari 2002 11:08 schreef C_ZAR het volgende:

Hierbij wil ik nog even zeggen dat het meestal gaat om ouderen die niet eens moeilijk lopen of iets dergelijks. Mensen die vaak echt niet kunnen staan klagen niet veel! Die vragen niet om een plaatsje om te zitten! Het gaat zegmaar om "jongere" ouderen, leeftijd (60-75).

Ik vind het geen probleem om op te staan voor mensen, maar als ze bij de ingang van de bus al beginnen met zeuren dan zoeken ze het zelf maar uit.

pi_3246910
Jongens, een beetje respect voor ouderen kan geen kwaad hoor. En in de meeste bussen is er wel een plek waarbij staat Opstaan voor ouderen.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_3246938
quote:
Er zijn er zelfs die al proberen in te stappen terwijl de inzittende nog niet eens allemaal zijn uitgestapt!
Nou, dat is niet alleen met oudjes het geval. Het is een zeer vervelende en irritante nederlandse gewoonte om, wanneer de trein eenmaal stilstaat, als een MUUR voor de deur van de trein te gaan staan. Niemand kan er meer in of uit en dan vindt men het vreemd (en wordt soms zelfs agressief) wanneer iemand dan toch eindelijk het lef heeft om uittestappen waarbij onvermijdelijk iemand word aangestoten.
pi_3246951
quote:
Op donderdag 21 februari 2002 11:29 schreef BSEBEEST het volgende:

[..]

Nou, dat is niet alleen met oudjes het geval. Het is een zeer vervelende en irritante nederlandse gewoonte om, wanneer de trein eenmaal stilstaat, als een MUUR voor de deur van de trein te gaan staan. Niemand kan er meer in of uit en dan vindt men het vreemd (en wordt soms zelfs agressief) wanneer iemand dan toch eindelijk het lef heeft om uittestappen waarbij onvermijdelijk iemand word aangestoten.

Is niet alleen een Nederlandse gewoonte. Ik kom het op meer plekken in Europa tegen.
pi_3246974
Hahaha ik snap het punt, ze kunnen idd ook erg veel eisend en vervelend zijn...

Maar is bestaat ok nog zoiets als normen en waarden en respect jegens ouderen. Ik wil jullie allemaal wel eens horen als jullie die leeftijd bereikt hebben mee geholpen hebben aan de bouwen aan de toekomst van onze kinderen... en gezien hebben hoe Nederland nog voller stroomd. Lees: TEGEN DE TIJD DAT WIJ OUD ZIJN IS NEDERLAND PROP VOL. dat vergeten de meeste. Toen hun nog jong waren was het lang zo VOL niet en de normaalste zaak van de wereld dat je opstond voor ouderen, en was er misschien meer plek in bus en tram... Tuurlijk als ze binnen komen en ze moeten vragen of er iemand op wil staan lijkt dat asso... Maar eigenlijk vindt ik het asso dat ze het moeten vragen...Zoiets doe je of doe je niet..Dat moe je zelf weten. Maar ik vindt wel dat normen en waarden aardig aan het vervagen zijn.

Opstaan voor oudere krijg je mee in je opvoeding of niet...
Voor mij de normaalste zaak van de wereld.

Denial isnt that a river in egypt ?
pi_3246977
quote:
Op donderdag 21 februari 2002 11:10 schreef la.femme.nikita het volgende:
enne: wat vinden jullie van (it's the truth:) de meeste oudjes in het verkeer! ALLEMAAL ZONDAGSRIJDERS!
Inderdaad, als ik al een petje zie weet ik hoe laat het is! (invoegen met 40 km/uur, links blijven rijden, etc).
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_3247004
quote:
Op donderdag 21 februari 2002 11:26 schreef Lucille het volgende:
Jongens, een beetje respect voor ouderen kan geen kwaad hoor. En in de meeste bussen is er wel een plek waarbij staat Opstaan voor ouderen.
Dat is het punt niet. Het gaat er hier niet om dat ik niet wil opstaan voor oudere mensen en ook niet dat ik geen respect voor ze heb. Het gaat erom dat ik niet wil opstaan voor mensen die al helemaal voor in de bus je aankijken alsof je een of andere aso bent, terwijl je eigenlijk wel van plan was om op te staan. Dat is wat mij zo gruwelijk irriteert.

En verder irriteer ik me grenzeloos aan het altijd maar voordringen van sommige oudere mensen, idd in de bus, in de supermarkt, noem maar op....

pi_3247041
Lucille, het is meestal niet dat er geen respect is voor ouderen, maar juist het gebrek voor "jongeren".

Vaak heb je het nog niet door dat er een oudere instapt of ze staan te zeiken ipv dat ze even vragen of ze mogen zitten. Opstaan is vorm van beleefdheid, geen verplichting en zij vinden dat jij beleefd moet zijn, terwijl zij duidelijk totaal niet beleefd zijn naar jou toe.

*JN staat overigens altijd netjes op voor ouderen, tenzij ze bij voorbaat lopen te zeiken

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')