Oke, deze jaren 80 film is misschien niet zo technisch perfect als Tarzan, Titan AE of een andere recente Disney hit, maar deze animatiefilm is wel de mooiste. Het verhaal is waanzinnig goed: een stel ratten en muizen worden na experimenten net zo slim als mensen.
Mrs Brisby, weduwe, komt erachter wat het geheim van Nihm is. Behalve veel spanning is er ook humor. Zelfs Dom DeLuise als de gekke kraai is goed te pruimen.
De film steekt Disney naar de kroon, is veel donkerder van toon en heeft weinig tot niks moraliserends in zich.
Met een beetje mazzel zenden ze vanavond de Engelstalige versie uit dus kijken!!!!!!!!!!!!!
Maar ik heb 'm nog niet eerder gezien volgens mij, dus misschien ga ik wel kijken...
Let in de originele versie vooral op de ontzettend leuke prestatie van Dom DeLuise als Jeremy de raaf.
Vooral als ie vertelt dat ie allergisch voor katten is, en er net een grote kat in de buurt is....
ken je Princess Mononoke? (anime)
of Vision of Escaflowne?
of Nausicaa (from the Valley of the Winds)?
of Laputa - Castle in the sky?
quote:is dat geen animatie, dan?
Op zaterdag 16 februari 2002 18:59 schreef SunChaser het volgende:
Ik heb het hier over animatie, geen animé
Bovendien vind ik persoonlijk dat een anime niet mooi is vormgegeven. Prinses Monoke wil ik nog wel eens zien, heb geen idee waar het over gaat maar ik hoor er veel over.
quote:anime is een soort animatiefilm. En er is geen manier dat je daar onderuit kunt komen...
Op zaterdag 16 februari 2002 19:03 schreef SunChaser het volgende:
Ik vind dat je animatie (als in tekenfilm) niet kunt vergelijken met anime. Niet qua stijl, niet qua techniek.Bovendien vind ik persoonlijk dat een anime niet mooi is vormgegeven. Prinses Monoke wil ik nog wel eens zien, heb geen idee waar het over gaat maar ik hoor er veel over.
maar ik weet wat je bedoelt... mijn favoriet is De Leeuwenkoning. Vanaf het kippevel-begin tot dat kippevel-einde, ge-wel-dig.
quote:ben het volledig 100% zonder twijfel helemaal met je eens!
Op zaterdag 16 februari 2002 13:58 schreef SunChaser het volgende:
Vandaag: Net5: 18.35 film:the secret of nimhOke, deze jaren 80 film is misschien niet zo technisch perfect als Tarzan, Titan AE of een andere recente Disney hit, maar deze animatiefilm is wel de mooiste. Het verhaal is waanzinnig goed: een stel ratten en muizen worden na experimenten net zo slim als mensen.
Mrs Brisby, weduwe, komt erachter wat het geheim van Nihm is. Behalve veel spanning is er ook humor. Zelfs Dom DeLuise als de gekke kraai is goed te pruimen.
De film steekt Disney naar de kroon, is veel donkerder van toon en heeft weinig tot niks moraliserends in zich.
Met een beetje mazzel zenden ze vanavond de Engelstalige versie uit dus kijken!!!!!!!!!!!!!
GLG
Blijft een fantastische film. Don Bluth rules!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |