Eindelijk, de opvolger van Endtroducing is aanstaande. Volgens de laatste berichten zal 'The Private Press' 20 mei uitkomen...de track Monosyllabik (klinkt als: Aphex Twin) is al op Audiogalaxy te vinden.
Als ie maar half zo geniaal is als Endtroducing vind ik hem al geslaagd.
De track Giving Up The Ghost is ook al Audiogalaxy te vinden maar dat schijnt niet de definitieve album versie te zijn. Ik vond er eerst geen ruk aan eigenlijk maar begin m nu wel te waarderen!
Zal ook ff die andere checken, thanks voor de tip!
quote:Jah dat moet.. verplichte kost bij deze! Koop maar eens heel gauw eNdtroducing.. en geniet!
Op vrijdag 15 februari 2002 22:19 schreef Chilly_Jillie het volgende:
en die moeten we kennen??
*verheugt zich er nu al op*
Monosyllabik vind ik wel ok trouwens. Niet echt standaard DJ Shadow achtig en aan het begin had ik zoiets van WTF?!? maar na een tijdje wordt ie wel goed!
Toch hoop ik dat de rest van het album wel wat meer richting Endtroducing gaat dan de tracks die ik nu dus gehoord heb!
quote:Eerste nummer wat ik hoorde was Stem Long Stem (als je een erg slechte smaak hebt wat TV programma's betreft, dit nummer zit namelijk verwerkt in de Leader van de Nachtsuite dat Call TV opverblijfjesprogramma van Christine vd Horst ja (ergens op een of andere RTL)...
Op vrijdag 15 februari 2002 22:31 schreef Meril het volgende:
Gelieve te beginnen met Midnight in a perfect world, en daarna om 9:01 naar de cd-winkel hollen.
Maargoed, ik hoorde het nummer dus eerder.. gelijk verkocht
quote:Geweldig nummer ja. Hier de review van Allmusic.
Op vrijdag 15 februari 2002 22:33 schreef Vork het volgende:[..]
Eerste nummer wat ik hoorde was Stem Long Stem (als je een erg slechte smaak hebt wat TV programma's betreft, dit nummer zit namelijk verwerkt in de Leader van de Nachtsuite dat Call TV opverblijfjesprogramma van Christine vd Horst ja (ergens op een of andere RTL)...
Maargoed, ik hoorde het nummer dus eerder.. gelijk verkocht
An extended meditation on the art of being a DJ that ranges from thrash-tempo beatwork to downtempo, string-heavy musings, DJ Shadow's "Stem/Long Stem" isn't a trip-hop production as much as it is a post-modern composition achieved with a sampler instead of traditional notation. Over eight long minutes, Shadow uses several samples from Vangelis' soundtrack to the sci-fi classic Bladerunner, Giorgio Moroder, Mahavishnu Orchestra, the British psychedelic group Nirvana to create a two-part suite of often melancholy music, a piece that consistently refuses to be pigeonholed into any musical style. There are only a few vocal samples, one from a bluesy soul track and another from a spoken-word reading by an increasingly out-of-control schizophrenic whitebread. Much of the rest is beatless and full of strings, an emotive composition that strives for a new level of feeling in electronic music and, for the most part, achieves it. John Bush
never mind... smaken verschillen
quote:Monosyllabik dus. Ik zou als ongeoefend luisteraar ook terugdeinzen als ik het nummer voor het eerst zou horen. Lichtelijk gekunsteld. Maar wel een nobel streven van dhr. Davis om niet een Endtroducing II te willen maken.
Op vrijdag 15 februari 2002 22:59 schreef Vork het volgende:
welk nummer had je dan tepakken?
Zelf ben ik op het moment helemaal weg van Midnight in a perfect world, en dan de Gab Mix. Met apocalyptische lyrieken van Gift of Gab, en een flard van Summerbreeze (Isley Brothers/Seals & Croft) erin verwerkt.
(Kid Risk, Product Placement is vergelijkbaar met Brainfreeze...alleen deze keer gebruikt hij niet ook zijn eigen nummers. Een paar keer een gegarandeerd 'Ow, dat ken ik'-gevoel, mensen met een erg slechte smaak zullen Rob Gee herkennen )
quote:staat dat niet in je Sample FAQ ?
Op dinsdag 26 februari 2002 15:44 schreef Zander het volgende:
Heeft iemand trouwens een lijst van de originele nummers die Shadow en Cut Chemist hebben gebruikt voor Product Placement? Een paar herken ik er zelf ook wel (zoals 'Funky President' van James Brown en 'Last Night Changed it All'), maar het meeste is toch weer aardig obscuur, volgens mij. Ook veel alternatieve versies / covers van dingen die ze al voor Brainfreeze gebruikten.
quote:idd, dat is 'Building steam with a grain of salt'
Op vrijdag 15 februari 2002 22:35 schreef ROEN het volgende:
DJ Shadow had toch die tune gemaakt die ook gebruikt wordt in de reclame van Dommelsch bier met die archeologen? Dat vind ik wel een mooi nummer.
quote:wie gaat nog meer voor de platenzaak liggen met z'n slaapzak
Op vrijdag 01 maart 2002 21:44 schreef Bug het volgende:
Nog "maar" 79 nachtjes slapen!!!
1. The Letter From Home #1 1:12
2. Fixed Income 4:50
3. Un Autre Introduction :48
4. Walkie Talkie 2:27
5. The Letter From Home #2 :52
6. Giving Up The Ghost 6:31
7. The 6 Day War 5:01
8. Mongrel.... 2:22
9. ....Meets His Maker 3:00
10. Right Thing / G D M F S O B 4:21
11. Monosylabik 6:47
12. The Letter From Home #3 :20
13. << ????? >> 2:49
14. Mashin' On The Motorway 3:00
15. Blood On The Motorway 9:12
16. You Can't Go Home Again 7:04
17. The Letter From Home :54
18. << ??? >> (Shadow, Chemist, Numark playing live)
Edit: Draaibeurt twee en hij wordt al mooier dan ie al was.
Groet van Ben
Product Placement is heel cool inderdaad! Heb m laatst ff gedownt en vandaag eigenlijk voor t eerst goed geluisterd. Echt veel ken ik er ook niet van (Last night changed it all, california soul, die originele track die in Straight out the jungle gebruikt is en dan houdt t zo'n beetje op) maar wel een heel lekkere mix!
Weet iemand hoe dat numemr heet van de 2e kant, wat je na die commercial van Sprite(?) hoort? Dr zitten nog wat van die sampletjes van die reclame in gemixt en t is een nummer met een heel vrolijk trompet deuntje
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |