abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_3172569
Wat is volgens FOK een allochtoon?

Ik ben benieuwd?

pi_3172638
Ik ben volgens de wet een allochtoon (mijn vader is in Dld geboren), maar ik voel me écht geen allochtoon
Return of the massive legend.
pi_3172771
quote:
Op vrijdag 15 februari 2002 12:24 schreef lantapara het volgende:
Wat is volgens FOK een allochtoon?

Ik ben benieuwd?

Volgens het CBS is iedereen wiens ouders (of één van de ouders) in het buitenland is geboren, of zelf in het buitenland is geboren (met buitenlandse ouders) allochtoon.

Voor de cijfers over allochtonen gebruikt het CBS echter alleen allochtonen uit niet-Westerse landen.

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  vrijdag 15 februari 2002 @ 12:42:17 #4
21066 Potter
At your service
pi_3172824
Iemand die niet werkt en toch geld krijgt.
"Will the ones who speak their mind, be the first to hold their peace? "
pi_3172867
quote:
Op vrijdag 15 februari 2002 12:42 schreef Potter het volgende:
LOOOOL
Lijkt meer op een Waal, hier in België
Une fois tu gagnes, mille fois tu perds.
pi_3173304
Iemand waarvan 1 of beide ouders uit het buitenland afkomstig zijn. (Dwz daar geboren..).
(Of zelf daar is geboren natuurlijk )
pi_3173375
al·loch·´toon (bn.)

1 van elders afkomstig <=> autochtoon

Fiesty. Loyal. Heroic. Insecure. Rebel spy. Excels at trouble. Incorrigible counterpart of a mindless philosopher. Has picked up a slight flutter. A bit excentric
  vrijdag 15 februari 2002 @ 16:58:11 #8
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_3176804
Nou Lantaarnpaal, ehh ik bedoel Lantapara, ik vind dat je pas allochtoon bent als je:

-past in het profiel van opsporing verzocht
-minimaal twee keer per week naat een wauwelende en jammerende imam luistert.
-homo's inelkaar slaat
-een dikke werpzeug met hoofddoek als moeder hebt, die geen nederlands praat
-minstens 4 broertjes hebt die allemaal mercedes rijden maar niet gewoon werken
-minimaal 3 zusjes waarvan 1 achter de ramen en twee uitgehuwelijkt aan een debiele achterneef uit het land van herkomst.
Pas als je voldoet aan al die voorwaarden, dan mag je je allochtoon noemen. Zoniet, dan ben je al te ingeburgerd en val je onder de autochtonen. Vind ik dan hè

De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  vrijdag 15 februari 2002 @ 17:00:38 #9
13326 ROEN
Voer oorlog, geen eendjes.
pi_3176827
quote:
Op vrijdag 15 februari 2002 16:58 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Nou Lantaarnpaal, ehh ik bedoel Lantapara, ik vind dat je pas allochtoon bent als je:

-homo's inelkaar slaat
-minimaal 3 zusjes waarvan 1 achter de ramen en twee uitgehuwelijkt aan een debiele achterneef uit het land van herkomst.
Pas als je voldoet aan al die voorwaarden, dan mag je je allochtoon noemen. Zoniet, dan ben je al te ingeburgerd en val je onder de autochtonen. Vind ik dan hè

I feel so right[br]Dancing all night[br]You blow my mind[br]'Cos you're so fine
pi_3176885
quote:
Op vrijdag 15 februari 2002 16:58 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

-homo's inelkaar slaat

Ik heb het gevoel dat je een belangrijk detail vergeet...maar dat zou racistisch zijn om te zeggen...
Spookie is an EVIL WITCH, maar toch ook wel mijn lieve vrouwtje
  vrijdag 15 februari 2002 @ 18:30:39 #11
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_3177661
quote:
Op vrijdag 15 februari 2002 12:29 schreef Dikke het volgende:
Ik ben volgens de wet een allochtoon (mijn vader is in Dld geboren), maar ik voel me écht geen allochtoon
Fout. Volgens de wet ben je alleen maar allochtoon als je niet blank bent (en dus uit een niet-westerse samenleving komt zoals iemand al zei). Jouw vader is Duitser dus vreemdeling.

In de praktijk wil dat zeggen dat iemand een school bijv. wel subsidie krijgt voor iemand van Marokkaanse afkomst die hier geboren is en vloeiend Nederlands spreekt, maar niet voor een vanuit Kiev vers overgevlogen Oekraïner die amper Engels spreekt, laat staan Nederlands. Over discriminatie gesproken.

Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_3178362
quote:
Op vrijdag 15 februari 2002 18:30 schreef Witchfynder het volgende:

[..]
...maar niet voor een vanuit Kiev vers overgevlogen Oekraïner die amper Engels spreekt, laat staan Nederlands. Over discriminatie gesproken.

Precies. Voor die Oekraïner zou ook een zak geld op tafel moeten komen.
pi_3179942
Tja, we leven in het land van de politieke correctheid he...
pi_3180006
Dooddoener...
pi_3180103
als je door dr. Pim misbruikt wordt in zijn verkiezingsstrijd
pi_3180123
Als je als zondebok gebruikt wordt?
It is much easier to be critical than to be correct.
pi_3180163
Alle gezwets en demagogie terzijde: het is toch verdorie terecht dat geld wordt uitgetrokken om immigranten een beetje les in Nederlandse taal en gewoonten te geven? Ik hoor maar al te vaak het gecombineerde verwijt 'zij (!) kunnen aanspraak maken op veel te veel regelingen' en 'ze passen zich niet aan'... het is kiezen hoor, jongens. Het één of het ander. Grmbl.
pi_3180428
quote:
Op vrijdag 15 februari 2002 22:26 schreef Gellius het volgende:
Alle gezwets en demagogie terzijde: het is toch verdorie terecht dat geld wordt uitgetrokken om immigranten een beetje les in Nederlandse taal en gewoonten te geven? Ik hoor maar al te vaak het gecombineerde verwijt 'zij (!) kunnen aanspraak maken op veel te veel regelingen' en 'ze passen zich niet aan'... het is kiezen hoor, jongens. Het één of het ander. Grmbl.
Probleem zit 'm ook niet in die lessen zelf (alhoewel ook vaak inhoudelijk erg vaag, denk aan fietscursussen voor allochtone vrouwen - hoe verzin je 't)!

Probleem zit 'm in de toch zeer veel voorkomende desinteresse van allochtonen voor bedoelde cursussen! 't Is dat ze soms gewoon moeten, maar anders kwam een flink percentage al helemaal niet opdagen!

Veel (nee, niet alle) allochtonen hebben echt niet de intentie om zelfs maar gedeeltelijk te integreren - ze huppelen vrolijk rond in de subcultuurtjes rond moskee en georganiseerde misdaad.

Ik spreek uit ervaring: heb zelf de nodige 'lessen' mogen geven aan 'integrerende' allochtonen, maar helaas nog nooit zo'n gedemotiveerde en passieve groep meegemaakt!

Looking for love in all the wrong places.........
pi_3181812
quote:
Op vrijdag 15 februari 2002 19:31 schreef Gellius het volgende:

[..]

Persoonlijk zou ik het überhaupt liever aan de Oekraïner willen geven, maar dat terzijde.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_3183304
quote:
Op zaterdag 16 februari 2002 01:39 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Persoonlijk zou ik het überhaupt liever aan de Oekraïner willen geven, maar dat terzijde.

En daar zit vast een boeiende argumentatie achter:

"...

maandag 25 februari 2002 @ 13:50:58 #21
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_3294897
quote:
Op vrijdag 15 februari 2002 19:31 schreef Gellius het volgende:

[..]

Precies! Laten we ze het geld met koffers tegelijk toewerpen, het hoeft toch alleen maar opgehoest te worden door de eerlijke, oppassende, hardwerkende burgerman!
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_3295002
Nederland is echt veel te ver doorgeslagen.
Als ik naar Joegoslavie ga en daar heibel ga schoppen krijg ik echt geen zak met geld om in Nederland een bedrijfje te starten...
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_3295023
mijn vader is in nederland verwekt, toen zijn mijn opa en oma naar indonesie gegaan om te werken, daar is hij geboren, en op 1 jarige leeftijd zijn ze weer teruggegaan naar nederland... ben ik dan volgens de wet allochtoon?
  maandag 25 februari 2002 @ 21:29:00 #24
19858 Miran_Shah
Moghul Emperor
pi_3301404
quote:
Op vrijdag 15 februari 2002 18:30 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Fout. Volgens de wet ben je alleen maar allochtoon als je niet blank bent (en dus uit een niet-westerse samenleving komt zoals iemand al zei). Jouw vader is Duitser dus vreemdeling.

In de praktijk wil dat zeggen dat iemand een school bijv. wel subsidie krijgt voor iemand van Marokkaanse afkomst die hier geboren is en vloeiend Nederlands spreekt, maar niet voor een vanuit Kiev vers overgevlogen Oekraïner die amper Engels spreekt, laat staan Nederlands. Over discriminatie gesproken.

Wat heeft het feit dat iemand blank of niet blank is nou te maken met allochtoon??? En zeker als zou het bij wet geregeld zijn. Waar zou je de grens trekken...is een Turk nog een blanke? En iemand uit Zuid-Spanje, waar de mensen betrekkelijk donker zijn (Moren), is deze persoon dan niet-blank? Ok, natuurlijk zul je een blanke persoon minder snel allochtoon noemen dan een niet-blanke. Maar een Duitser is dus allochtoon, net zoals die Oekraïner en die Marokkaan.

Zou je de letterlijke betekenis erbij halen, dan kun je zelfs stellen dat bijv. iemand uit Zuid-Holland een allochtoon is wanneer deze zich in een andere provincie bevindt. Dit is dus zeer letterlijk genomen en zal waarschijnlijk niet voorkomen in de praktijk.

Door de vele postings hier op Fok betreffende allochtonen, en waarbij er steeds over dezelfde bevolkingsgroepen werd gesproken, nl. Turken, Marokkanen en Surinamers, zijn de mensen op Fok "vergeten" wat men verstaat onder het begrip allochtonen. Dit begrip houdt dus meer in dan uitsluitend mensen van bovenstaande afkomst.

Waar bin jij nou bezig??
pi_3302296
quote:
Op vrijdag 15 februari 2002 12:42 schreef Potter het volgende:
gaat gij dood , alstublieft ... dank u
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')