abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 februari 2002 @ 00:23:42 #1
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_3169119
FAQ bij het Film- en TV- en Radioforum

Welkom bij de Frequently Asked Questions van Film, TV & Radio. Deze FAQ is bedoeld om enkele richtlijnen en tips te geven en om de belangrijkste vragen te beantwoorden, zodat we allen met veel plezier gebruik kunnen maken van dit forum.

Waar is dit forum voor bedoeld?
Zoals de titel van het forum al aangeeft kun je hier terecht om te discussieren over alles dat met film, televisie en radio heeft te maken. Zoek je een filmtitel? 10 tegen 1 dat er iemand is die je verder kan helpen. Bloedhekel aan een bepaalde presentator? Lucht je hart hier. Wil je weten wat anderen goede een thriller vinden? Vraag het maar. Kwaken over je favo radiostation? Hier kun je terecht.

Waar is dit forum niet voor bedoeld?
Er is eigenlijk maar EEN echt grote no-no:
Het vragen om of het plaatsen van illegale links naar bijvoorbeeld Divx-films. Doe maar niet.

Wat vragen we van jullie?
Gewoon, dat jullie gezellig komen bomen over allerhande onderwerpen. Wees het hartgrondig met elkaar eens of oneens, maar heb vooral lol. Er kan best veel, humor wordt gewaardeerd, maar een serieuze discussie moet er niet door verknald worden. Ik heb het volste vertrouwen dat jullie zelf kunnen inschatten wat wel en niet kan.

'En wie ben jij dan wel niet?
Ik ben Verbal.

'En wie is Verbal?'
Ik ben de moderator van het Film & Televisieforum. Mijn taak is om de boel een beetje in goede banen te leiden, voor zover dat niet vanzelf gebeurt. Als het nodig is plaats ik een slotje, probeer ik een hooglopende discussie tot bedaren te brengen, en verder doe ik gewoon lekker mee in de discussies
hier.

'Wanneer plaats je slotjes?'

• Als een topic dubbel is. Het kan zijn dat iemand een topic heeft geopend over bijvoorbeeld de 'Lord of the Rings'-film(s). Hoewel die film er inmiddels is, maar de twee vervolgen nog niet, kan het zijn dat die discussie is weggezakt, en dat twee weken later iemand spontaan besluit een 'Lord of the Rings'-topic te openen. Jammer, maar helaas... die gaat dan dicht.

• Ik wil graag dat discussies hier zo centraal mogelijk verlopen.
  • De discussie is uit de hand gelopen en verzandt in een flame, waarbij alleen de persoon achter de post wordt aangesproken en niet meer de mening van de persoon achter de post.
  • Het topic hoort niet in Film, TV en Radio thuis, maar verplaatsen is niet mogelijk omdat er al een ander topic aanwezig is met hetzelfde onderwerp in het

• doelforum.
  • Het topic is bedoeld als spam of gaat over illegale zaken.

Wanneer wordt een topic verplaatst?
Eigenlijk is dat dus wanneer een topic beter past binnen een ander forum op Fok!. Over het algemeen zal ik eerst een post plaatsen waarin aangekondigd wordt dat ie verplaatst wordt voor hij werkelijk verplaatst wordt. Als je een door jezelf geplaatst topic mist, dan kun je door op je eigen naam te klikken het topic snel weer terugvinden. Ook via de zoekfunctie kun je een post snel terugvinden.

Wanneer wordt een post ge-edit of verwijderd?
Posts die de policy overschrijden worden bewerkt met een verklarend commentaar in de post. Verwijderen van posts doe ik in principe niet.

'Mijn post is niet ge-edit door Verbal, maar door iemand anders. How can that now be?'
Dat kan. In principe kan elke moderator, Forum Admin of Admin modereren in dit forum.

'Hoe zie ik of een topic al bestaat?'
HEEL erg goede vraag. Onderaan de topiclist in F, TV & R kun je aangeven hoever terug je de topics wilt zien. Zet die even op een fatsoenlijk aantal dagen (bijvoorbeeld 100 dagen), druk ctrl-f en zoek even op een keyword. Ben je benieuwd of er al een topic bestaat over bijvoorbeeld 'Lord of the Rings', geef dan als zoekcriterium 'lord', en gegarandeerd dat je daar topics over zult vinden.

Een andere optie is de search.
Geef als zoekterm bijvoorbeeld 'lord' op.
Vul bij 'zoeken op' onderwerp in en selecteer het forum Film, TV & Radio.

Vind je een topic, dan kun je je post daarin kwijt. Vind je geen topic, dan kun je een nieuwe aanmaken.

'Ik ben het niet eens met een slotje op mijn topic, wat nu?'
Neem contact op met mij, dan hebben we het erover.
Ik ben niet alwetend, ook ik zit er weleens naast.

'Ik heb een topic geplaatst, maar er staat een fout in de topictitel. Hoe wijzig ik die?'
Niet. Neem even contact op met mij, dan doe ik het voor je. Kans is echter redelijk groot dat ik dat al gedaan heb, mits het me is opgevallen natuurlijk.
Verder edit ik, zonder vermelding overigens, SCHREEUWERIGE TOPICTITELS IN HOOFDLETTERS naar minder schreeuwerige topictitels in onderkast. De reden laat zich raden, en een vriendelijk verzoek is dan ook om mij het werk te besparen

'Eeeeeh... spoilers? Wat zijn dat?'
Binnen de context van dit forum zijn dat posts die een clou uit een film verraden die het plezier van mensen die die film nog niet hebben gezien danig versjteren.
Om even een veilig voorbeeld te gebruiken: stel dat iemand met het historisch besef van een aardappel nog niet zou weten dat de Titanic op zijn maiden voyage is gezonken, dan zou dat feit voor diegene een spoiler kunnen zijn.

'Ja, maar ik vind die supergeweldige ingewikkelde verrassende ontknoping van die ene film zo gaaf dat ik erover wil discussiėren...'
Tsja, dan kun je twee dingen doen:
Of je plaatst een post in een lopende discussie over die film, en dat doe je als volgt:

quote:
[SPOILER]
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
...en dan is dit dus je stukje tekst dat de spoiler bevat...
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
[/SPOILER]

Op deze manier waarschuw je mensen dat er in die post dingen staan vermeld die het plezier kunnen vergallen. Nadeel van deze optie is dat mensen daarop gaan reageren in de thread waar ook nog over andere aspecten van die film wordt gepraat, en wellicht een keer de spoiler-tag vergeten.

De andere optie, die mijn voorkeur heeft, is een nieuw topic die in de titel reeds voorzien wordt van de spoiler-tag:

quote:
[SPOILER] Het einde van 'Titanic'
Ik sta spoilers alleen toe als erover gediscussieerd wordt. Iemand die een post plaatst met het complete verhaal van een film (of een serie) die niemand in feite nog gezien kan hebben, en waar dus ook niet over gediscussieerd zal gaan worden, wordt zo snel mogelijk verwijderd.

'Ja maar ik heb een uur geleden een mailtje naar je gestuurd, en ik heb nog steeds geen reactie'
Dan heb ik je mailtje nog niet gezien. Fok! is mijn hobby, maar ik heb nog andere bezigheden, zoals werk en een sociaal leven. Slapen doe ik ook wel eens en gek genoeg wil mijn vriendin me ook met enige regelmaat zien. Ik probeer echter zoveel mogelijk online te zijn en zo snel mogelijk te reageren, maar soms is het eventjes geduld hebben.

'Verbal, je bakt er niets van, je bent een eikel, ik wil over je klagen.'
Dat is jammer. Probeer het toch eerst met mij op te lossen, lukt dat niet, dan kun je terecht in
Feedback.

'Verbal, jij kraakt een film af die ik geweldig vind in een topic dat ik heb geopend.
Ik dacht dat moderators neutraal moeten zijn, nu is mijn topic verpest...'

Dat dacht je dan fout. Ik ben een mens met een mening, vreemd genoeg ook over film, tv en radio. Ik discussieer mee en geef net als andere users mijn mening. En je topic wordt niet verpest door andere meningen.

'Ik vind 'The Usual Suspects' een klotefilm!'
Gecondoleerd, dan heb je geen smaak

'Verbal, waarom sluit jij je posts altijd af met 'V.'? RETE-irritant zeg!'
Geen speciale reden, en jammer voor je.

'Verbal, je zegt de hele tijd dat we contact met je kunnen opnemen. Hoe dan?'
Per mail: verbal@fokzine.net
Via ICQ: 35725715 (al zie ik mijn meel vaker en eerder)

Rest mij nog jullie veel plezier te wensen op het Film, TV & Radio-forum

V.

Ja inderdaad, V. ja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')