Ikzelf zou het wel is willen lezen om zijn kant van z'n leven te lezen, ipv de anti-nazi lectuur die ik tot nu toe gelezen heb, niet dat ik een neo nazi ben ofzo maar puur uit nieuwsgierigheid wat er in het hoofd van die vent omging..
et tu?
Is het enige boek dat ik niet wil lezen. De gedachte dat ik naar het geestewerk van A. Hitler zit te kijken is al genoeg reden om het boek meteen weg te gooien
waarom nie..
Alsof ik ineens een Nazi zou worden door het lezen van dat boek (ziedaar de onzin van het verbod op dit boek).
Het schijnt alleen een heel saai en langdraderig boek te zijn, erg onsamenhangend ook.
Nu kan dat natuurlijk ook alleen propagande zijn van de overwinnaars (de geallieerden)..
Al met al een goede reden om het eens te lezen dus!
Neej geintje, ik lees niet omdat ik er niks aan vind. Ik vind wel dat iedereen dat boek zou moeten kunnen lezen zonder meteen kritiek te krijgen. Ik geloof in eigen keuzes en dus ook eigen meningen. Ieder boek wat verboden is, is er 1 te veel.
[Dit bericht is gewijzigd door Ricochet op 13-02-2002 09:48]
quote:
Op woensdag 13 februari 2002 09:44 schreef Ricochet het volgende: Ieder boek wat verboden is, is er 1 te veel.
tja... wat valt er verder nog te zeggen over dit?
quote:Het is een verboden boek... denk je dat hij echt veel te vinden zou zijn ?
Op woensdag 13 februari 2002 09:46 schreef Mr_Opel het volgende:
Heeft iemand eigenlijk een idee of de Nederlandse versie van dat boek te koop is? en waar?
En trouwens ik denk dat een vertaling de lading niet draagt. Sommige boeken met je de vertaling niet van lezen
Lijkt me wel interessant om zijn inzichten te lezen, bovendien negeren is geen oplossing voor het verleden, heden of toekomst. Juist kennis over het verleden kan ons helpen om niet dezelfde fouten te maken in de toekomst.
(nee, ik ga echt geen cursus Duits doen voor dat boek hoor)
De eerste zoekopdracht op google was al raak... maar ofdat stormfront nu de liefste schatjes zijn
[Dit bericht is gewijzigd door Vampier op 13-02-2002 09:56]
Mijn idee is: Als je het niet kent kan je er ook niet over oordelen.
Je mist er overigens weinig aan, het is een matig geschreven, wat onsamenhangend boek.
[Dit bericht is gewijzigd door Dante_A op 13-02-2002 09:58]
quote:Wat staat er in je usericon voor teken
Op woensdag 13 februari 2002 09:55 schreef Elegy het volgende:
Ik heb het gedownload in html formaat. Is wel saai, maar toch interessant. Ik ben nu ongeveer op één derde. Natuurlijk wel in het duits.Mijn idee is: Als je het niet kent kan je er ook niet over oordelen.
quote:Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ik ken niets van de koran, maar zet de bijbel daadwerkelijk aan tot volkerenmoord en haat? Is het niet zo dat het de intepreatie is die veel mensen eraan geven en dingen volledig uit de context te rukken, zodoende hun daden goed te kunnen praten?
Op woensdag 13 februari 2002 09:48 schreef Profesor het volgende:
want in dit straatje zou men ook de Bijbel en Koran moeten verbieden omdat deze boeken ook aanzetten tot haat en volkenmoord!
Blut und Ehre........ ja ja....... duidelijk!
quote:Je kan 'm binnen 5 min in het engels, duits of frans downloaden.
Op woensdag 13 februari 2002 09:50 schreef Knut het volgende:[..]
Het is een verboden boek... denk je dat hij echt veel te vinden zou zijn ?
En trouwens ik denk dat een vertaling de lading niet draagt. Sommige boeken met je de vertaling niet van lezen
Dat verbod heeft dus weinig nut meer in het digitale tijdperk gelukkig!
Waren het trouwens niet de Nazi's die aan boekverbrandig deden?
Zegt iets over het type mens dat boeken wil uitbannen lijkt me....
quote:Juist en dat geld ook voor Mein Kamf
Op woensdag 13 februari 2002 09:59 schreef Elegy het volgende:[..]
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ik ken niets van de koran, maar zet de bijbel daadwerkelijk aan tot volkerenmoord en haat? Is het niet zo dat het de intepreatie is die veel mensen eraan geven en dingen volledig uit de context te rukken, zodoende hun daden goed te kunnen praten?
quote:De huidige interpretatie van de bijbel zorgt ervoor dat mensen niet meer moordend door het leven gaan, de bijbel roept er wel toe op. Niet alleen volkerenmoord overigens, ook gewoon het vermoorden van buren of familieleden voor het plegen van zonden.
Op woensdag 13 februari 2002 09:59 schreef Elegy het volgende:[..]
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ik ken niets van de koran, maar zet de bijbel daadwerkelijk aan tot volkerenmoord en haat? Is het niet zo dat het de intepreatie is die veel mensen eraan geven en dingen volledig uit de context te rukken, zodoende hun daden goed te kunnen praten?
Boeken staan nooit op zichzelf, ze bestaan altijd in een context.
Stel nu dat dat boek echt zo is geschreven dat iemand met een beetje weinig intelligentie door het lezen van het boek ook antisemitische gevoelens krijgt. Dan is het toch goed dat wij tegen onzelf in bescherming genomen worden?
Ik weet van mezelf dat ik er ook niet in zou trappen (zeg ik nu), maar wie weet is dat niet zo het geval met de buurman.
Ook vind ik het een mooi statement tegen de holocaust en het antisemitisme in het algemeen.
Ik het boek trouwens in de kast staan, maar heb het nog niet gelezen. Ik lees meestal in de trein en om nou in het openbaar Mein Kampf te gaan lezen lijkt mij een beetje provocerend.
Ooit zal ik het wel een keertje gaan lezen denk ik, hoewel ik van verschillende mensen heb gehoord dat het een matig boek is van een nog matigere schrijver.
quote:Dit gaat dus over zelfbeschikkingsrecht.
Op woensdag 13 februari 2002 10:15 schreef schwa78 het volgende:
Iedereen zit hier nu wel te verkondigen dat ie vind dat boeken niet verboden moeten worden en dat iedereen zelf wel kan beslissen of ie het eens is met de dingen die in dat boek staan, maar is dat wel zo.Stel nu dat dat boek echt zo is geschreven dat iemand met een beetje weinig intelligentie door het lezen van het boek ook antisemitische gevoelens krijgt. Dan is het toch goed dat wij tegen onzelf in bescherming genomen worden?
Ik weet van mezelf dat ik er ook niet in zou trappen (zeg ik nu), maar wie weet is dat niet zo het geval met de buurman.
Ook vind ik het een mooi statement tegen de holocaust en het antisemitisme in het algemeen.
Ik het boek trouwens in de kast staan, maar heb het nog niet gelezen. Ik lees meestal in de trein en om nou in het openbaar Mein Kampf te gaan lezen lijkt mij een beetje provocerend.
Ooit zal ik het wel een keertje gaan lezen denk ik, hoewel ik van verschillende mensen heb gehoord dat het een matig boek is van een nog matigere schrijver.
Mag iemand zelf de verantwoording dragen om een boek te lezen?
Hoe staat dit in verhouding met kinderen krijgen is mijn tegenvraag?
Zolang als iedereen zelf mag beslissen over het verwekken van kinderen, is de vraag over boeken lezen nog helemaal niet aan de orde lijkt me!!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |