abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_3146732
Wie zou dat boek van Hitler wel is willen lezen en waarom?

Ikzelf zou het wel is willen lezen om zijn kant van z'n leven te lezen, ipv de anti-nazi lectuur die ik tot nu toe gelezen heb, niet dat ik een neo nazi ben ofzo maar puur uit nieuwsgierigheid wat er in het hoofd van die vent omging..

et tu?

Spookie is an EVIL WITCH, maar toch ook wel mijn lieve vrouwtje
pi_3146745
Nee

Is het enige boek dat ik niet wil lezen. De gedachte dat ik naar het geestewerk van A. Hitler zit te kijken is al genoeg reden om het boek meteen weg te gooien

[20:25] [Knut] Een vrouw met een kerst fetish...
[20:26] [Knut] Niet zo letterlijk dat ik haar met baard om moet HOHOHOEN
[20:26] [Knut] maar je snapt het idee wel.
  woensdag 13 februari 2002 @ 09:39:26 #3
10617 Modderman
* heeft het vast niet begrepen
pi_3146753
Nee, ik gruwel bij de gedachte...
Zolang ik wakend nu maar oppas en niets laat gebeuren
Mag zich diezelfde droom nog vaak herhalen in mijn slaap
Slaap kent geen ooggetuigen, maar schenkt wel gedroomde lusten!
[Ovidius, Metamorphosen IX; vers 479-481]
  † In Memoriam † woensdag 13 februari 2002 @ 09:40:00 #4
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_3146758
Et moi?

waarom nie..

Alsof ik ineens een Nazi zou worden door het lezen van dat boek (ziedaar de onzin van het verbod op dit boek).

Het schijnt alleen een heel saai en langdraderig boek te zijn, erg onsamenhangend ook.

Nu kan dat natuurlijk ook alleen propagande zijn van de overwinnaars (de geallieerden)..

Al met al een goede reden om het eens te lezen dus!

pi_3146807
Ik lees zowiezo geen boeken. Heb geen literatuur nodig om mij gedachte gangen te stimuleren

Neej geintje, ik lees niet omdat ik er niks aan vind. Ik vind wel dat iedereen dat boek zou moeten kunnen lezen zonder meteen kritiek te krijgen. Ik geloof in eigen keuzes en dus ook eigen meningen. Ieder boek wat verboden is, is er 1 te veel.

[Dit bericht is gewijzigd door Ricochet op 13-02-2002 09:48]

pi_3146823
Heeft iemand eigenlijk een idee of de Nederlandse versie van dat boek te koop is? en waar?
Spookie is an EVIL WITCH, maar toch ook wel mijn lieve vrouwtje
  † In Memoriam † woensdag 13 februari 2002 @ 09:47:04 #7
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_3146829
quote:
Op woensdag 13 februari 2002 09:44 schreef Ricochet het volgende: Ieder boek wat verboden is, is er 1 te veel.

tja... wat valt er verder nog te zeggen over dit?

woensdag 13 februari 2002 @ 09:48:50 #8
17205 Profesor
I have a dream!
pi_3146844
Het is onbegrijpelijk dat dit boek niet gewoon mag worden uitgegeven, het bannen van boeken is een dictatoriale beslissing waarbij men de intelligentie van het volk danig onderschat.
Ik walg van het boek, net als ik van veel boeken walg, maar het bannen van boeken kan echt niet, want in dit straatje zou men ook de Bijbel en Koran moeten verbieden omdat deze boeken ook aanzetten tot haat en volkenmoord!
[url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/297546] ~Profesor geeft spreekuur~ [/url] Professor zou wel een vrij trieste and pretentieuze nick zijn voor iemand die zoveel semi-doordachte nonsens post.
pi_3146853
quote:
Op woensdag 13 februari 2002 09:46 schreef Mr_Opel het volgende:
Heeft iemand eigenlijk een idee of de Nederlandse versie van dat boek te koop is? en waar?
Het is een verboden boek... denk je dat hij echt veel te vinden zou zijn ?

En trouwens ik denk dat een vertaling de lading niet draagt. Sommige boeken met je de vertaling niet van lezen

[20:25] [Knut] Een vrouw met een kerst fetish...
[20:26] [Knut] Niet zo letterlijk dat ik haar met baard om moet HOHOHOEN
[20:26] [Knut] maar je snapt het idee wel.
pi_3146875
Staan er ook plaatjes in?

Lijkt me wel interessant om zijn inzichten te lezen, bovendien negeren is geen oplossing voor het verleden, heden of toekomst. Juist kennis over het verleden kan ons helpen om niet dezelfde fouten te maken in de toekomst.

woensdag 13 februari 2002 @ 09:52:48 #11
17628 Superann
als ik het niet kan, wie dan?
pi_3146883
In Belgie is het gewoon te koop, meen ik.
De uitspraak 'vroeger was alles beter' duidt op geheugenverlies
pi_3146887
Wij hebben hem thuis in de kast staan, maar dan wel in het Duits. En zo verrekte goed is me Duits nie, dus daarom heb ik het nog niet gelezen. Ik zou het opzich wel willen lezen, om zelf te lezen hoe ziek die gast was en wat nou precies zijn ideeën waren.
Maar ja...

(nee, ik ga echt geen cursus Duits doen voor dat boek hoor)

Return of the massive legend.
pi_3146899
Het staat ook op het internet. Alleen is er geen klap aan.

De eerste zoekopdracht op google was al raak... maar ofdat stormfront nu de liefste schatjes zijn

[Dit bericht is gewijzigd door Vampier op 13-02-2002 09:56]

Free people own guns! Slaves do not!
  woensdag 13 februari 2002 @ 09:55:43 #14
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_3146914
Op zich zou ik het wel willen lezen, uit nieuwsgierigheid.
  woensdag 13 februari 2002 @ 09:55:51 #15
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_3146915
Ik heb het gedownload in html formaat. Is wel saai, maar toch interessant. Ik ben nu ongeveer op één derde. Natuurlijk wel in het duits.

Mijn idee is: Als je het niet kent kan je er ook niet over oordelen.

"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  woensdag 13 februari 2002 @ 09:56:58 #16
20435 Dante_A
Multidisciplinair
pi_3146927
Mein Kampf is te leen bij sommige bibliotheken, echter alleen als je kan aantonen dat je het voor een onderzoek nodig hebt. Als je bijv. Politicologie of Geschiedenis studeert is het meestal wel mogelijk.

Je mist er overigens weinig aan, het is een matig geschreven, wat onsamenhangend boek.

[Dit bericht is gewijzigd door Dante_A op 13-02-2002 09:58]

Liever elke anderhalve minuut een vliegtuig over mijn hoofd dan één keer in de week een draaiorgel in m'n straat.
Europeanen aller landen verenigt u.
Meten is weten, zolang je weet wat je meet.
Chanson du jour: Sonic Youth - Cross the Breeze
  woensdag 13 februari 2002 @ 09:57:24 #17
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_3146934
quote:
Op woensdag 13 februari 2002 09:55 schreef Elegy het volgende:
Ik heb het gedownload in html formaat. Is wel saai, maar toch interessant. Ik ben nu ongeveer op één derde. Natuurlijk wel in het duits.

Mijn idee is: Als je het niet kent kan je er ook niet over oordelen.

Wat staat er in je usericon voor teken
  woensdag 13 februari 2002 @ 09:59:03 #18
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_3146944
quote:
Op woensdag 13 februari 2002 09:48 schreef Profesor het volgende:
want in dit straatje zou men ook de Bijbel en Koran moeten verbieden omdat deze boeken ook aanzetten tot haat en volkenmoord!
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ik ken niets van de koran, maar zet de bijbel daadwerkelijk aan tot volkerenmoord en haat? Is het niet zo dat het de intepreatie is die veel mensen eraan geven en dingen volledig uit de context te rukken, zodoende hun daden goed te kunnen praten?
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  woensdag 13 februari 2002 @ 10:00:33 #19
12969 Magic666
Never forgive, Never forget!
pi_3146959
sterker nog:

Blut und Ehre........ ja ja....... duidelijk!

Open the door Jehovah you whore, I am the servant of who rules this world!
  † In Memoriam † woensdag 13 februari 2002 @ 10:01:06 #20
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_3146965
quote:
Op woensdag 13 februari 2002 09:50 schreef Knut het volgende:

[..]

Het is een verboden boek... denk je dat hij echt veel te vinden zou zijn ?

En trouwens ik denk dat een vertaling de lading niet draagt. Sommige boeken met je de vertaling niet van lezen

Je kan 'm binnen 5 min in het engels, duits of frans downloaden.

Dat verbod heeft dus weinig nut meer in het digitale tijdperk gelukkig!

Waren het trouwens niet de Nazi's die aan boekverbrandig deden?

Zegt iets over het type mens dat boeken wil uitbannen lijkt me....

woensdag 13 februari 2002 @ 10:01:09 #21
17205 Profesor
I have a dream!
pi_3146966
quote:
Op woensdag 13 februari 2002 09:59 schreef Elegy het volgende:

[..]

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ik ken niets van de koran, maar zet de bijbel daadwerkelijk aan tot volkerenmoord en haat? Is het niet zo dat het de intepreatie is die veel mensen eraan geven en dingen volledig uit de context te rukken, zodoende hun daden goed te kunnen praten?

Juist en dat geld ook voor Mein Kamf
[url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/297546] ~Profesor geeft spreekuur~ [/url] Professor zou wel een vrij trieste and pretentieuze nick zijn voor iemand die zoveel semi-doordachte nonsens post.
  woensdag 13 februari 2002 @ 10:08:06 #22
20435 Dante_A
Multidisciplinair
pi_3147038
quote:
Op woensdag 13 februari 2002 09:59 schreef Elegy het volgende:

[..]

De huidige interpretatie van de bijbel zorgt ervoor dat mensen niet meer moordend door het leven gaan, de bijbel roept er wel toe op. Niet alleen volkerenmoord overigens, ook gewoon het vermoorden van buren of familieleden voor het plegen van zonden.

Boeken staan nooit op zichzelf, ze bestaan altijd in een context.

Liever elke anderhalve minuut een vliegtuig over mijn hoofd dan één keer in de week een draaiorgel in m'n straat.
Europeanen aller landen verenigt u.
Meten is weten, zolang je weet wat je meet.
Chanson du jour: Sonic Youth - Cross the Breeze
pi_3147132
Iedereen zit hier nu wel te verkondigen dat ie vind dat boeken niet verboden moeten worden en dat iedereen zelf wel kan beslissen of ie het eens is met de dingen die in dat boek staan, maar is dat wel zo.

Stel nu dat dat boek echt zo is geschreven dat iemand met een beetje weinig intelligentie door het lezen van het boek ook antisemitische gevoelens krijgt. Dan is het toch goed dat wij tegen onzelf in bescherming genomen worden?

Ik weet van mezelf dat ik er ook niet in zou trappen (zeg ik nu), maar wie weet is dat niet zo het geval met de buurman.

Ook vind ik het een mooi statement tegen de holocaust en het antisemitisme in het algemeen.

Ik het boek trouwens in de kast staan, maar heb het nog niet gelezen. Ik lees meestal in de trein en om nou in het openbaar Mein Kampf te gaan lezen lijkt mij een beetje provocerend.

Ooit zal ik het wel een keertje gaan lezen denk ik, hoewel ik van verschillende mensen heb gehoord dat het een matig boek is van een nog matigere schrijver.

† In Memoriam † woensdag 13 februari 2002 @ 10:17:57 #24
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_3147153
quote:
Op woensdag 13 februari 2002 10:15 schreef schwa78 het volgende:
Iedereen zit hier nu wel te verkondigen dat ie vind dat boeken niet verboden moeten worden en dat iedereen zelf wel kan beslissen of ie het eens is met de dingen die in dat boek staan, maar is dat wel zo.

Stel nu dat dat boek echt zo is geschreven dat iemand met een beetje weinig intelligentie door het lezen van het boek ook antisemitische gevoelens krijgt. Dan is het toch goed dat wij tegen onzelf in bescherming genomen worden?

Ik weet van mezelf dat ik er ook niet in zou trappen (zeg ik nu), maar wie weet is dat niet zo het geval met de buurman.

Ook vind ik het een mooi statement tegen de holocaust en het antisemitisme in het algemeen.

Ik het boek trouwens in de kast staan, maar heb het nog niet gelezen. Ik lees meestal in de trein en om nou in het openbaar Mein Kampf te gaan lezen lijkt mij een beetje provocerend.

Ooit zal ik het wel een keertje gaan lezen denk ik, hoewel ik van verschillende mensen heb gehoord dat het een matig boek is van een nog matigere schrijver.

Dit gaat dus over zelfbeschikkingsrecht.

Mag iemand zelf de verantwoording dragen om een boek te lezen?

Hoe staat dit in verhouding met kinderen krijgen is mijn tegenvraag?

Zolang als iedereen zelf mag beslissen over het verwekken van kinderen, is de vraag over boeken lezen nog helemaal niet aan de orde lijkt me!!

woensdag 13 februari 2002 @ 10:20:08 #25
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_3147178
Het valt me op dat er al een paar mensen zijn die gewoon Mein Kampf thuis hebben staan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')