abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 9 februari 2002 @ 22:55:51 #1
862 Arcee
Look closer
pi_3109494
De jongste film van de Coen brothers (Fargo, The Big Lebowski, Oh Brother Where Art Thou) is The Man Who Wasn't There. Een zeer fraai geschoten film met een fantastische rol van Billy Bob Thornton. Het verhaal vond ik niet bijzonder boeiend, maar de film ziet er zo prachtig uit dat het je doet beseffen dat film toch in de eerste plaats een visueel medium is.

Ik vond de rol van Billy Bob Thornton echt prachtig. Zelden iemand zo'n zwaar relaxte rol zien spelen. Hij past perfect bij de stijl van de film, een echte film noir.

Er zit een aantal echt wonderschone scènes in, visueel gezien.

28 februari in de bioscoop.

Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_3109534
Waar heb je die gezien? Lucky bastard.
pi_3110724
quote:
Op zaterdag 09 februari 2002 23:00 schreef Purneaux het volgende:
Waar heb je die gezien? Lucky bastard.
Ooit van sneak preview gehoord
123
pi_3110739
Zie ik daar James "The Sporanos" Gandolfini
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_3111492
quote:
Op zondag 10 februari 2002 01:12 schreef K3 het volgende:

[..]

Jawel, maar ik woon in de rimboe, geen sneak previews hierzo.
  Redactie Frontpage zondag 10 februari 2002 @ 02:43:23 #6
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_3111505
http://www.sneakpoint.nl/

Zie er niks van terug.

dinsdag 19 februari 2002 @ 16:09:34 #7
15275 serano
here kitty, kitty
pi_3223262
heb me laten vertellen dat er mensen zijn die van internet films downloaden...
maar ik weet 't niet zeker.
pick a job you like and you never work a day in your life
  dinsdag 19 februari 2002 @ 16:11:04 #8
15275 serano
here kitty, kitty
pi_3223283
vervelend icoon trouwens, sunchaser
pick a job you like and you never work a day in your life
pi_3223866
quote:
Op zaterdag 09 februari 2002 22:55 schreef Arcee het volgende:
De jongste film van de Coen brothers (Fargo, The Big Lebowski, Oh Brother Where Art Thou) is The Man Who Wasn't There. Een zeer fraai geschoten film met een fantastische rol van Billy Bob Thornton. Het verhaal vond ik niet bijzonder boeiend, maar de film ziet er zo prachtig uit dat het je doet beseffen dat film toch in de eerste plaats een visueel medium is.

Ik vond de rol van Billy Bob Thornton echt prachtig. Zelden iemand zo'n zwaar relaxte rol zien spelen. Hij past perfect bij de stijl van de film, een echte film noir.

Er zit een aantal echt wonderschone scènes in, visueel gezien.

[afbeelding]

28 februari in de bioscoop.

deze dus ook gezien in de sneak preview 2 weken geleden. Erg mooie film, zeker oscar waard.

glg

I just love the G4 Dual Powermacs
pi_3223909

Best Director 2001 Cannes hebben ze al in de wacht gesleept de directors Joel Coen en Ethan Coen.

Ik zie deze film als grote kanshebber voor een oscar in de categorie cinematography
ondanks dat andere kanshebbers zoals Amelie, Black Hawk Down, Lord of the rings, en Moulin Rouge in deze categorie veel meer populariteit genieten.

Ik heb The Man Who Wasn't There 2 weken terug in de Sneak Preview in Amsterdam gezien, een echte film noir, prachtig werkelijk briljant mooi geschoten.
Het verhaal zelf is goed, hoewel soms wat langdradig.

Good Looking Gobling

p.s. viel me wel op dat in sommige scenes de microfoon in beeld kwam...

glg

pi_3226828
quote:
In een ondertussen gesloten topic schreef Good_Looking_Gobling het volgende:
Vraagje : viel het jou niet op dat af en toe HEEL duidelijk de microfoon in beeld kwam? Met name in de kapperwinkel?!
Is dat nu expres gedaan? Je zag het overgens ook bij enkele andere scenes....

ik begreep eerlijk gezegd niet de bedoeling ervan...

Ik heb ze niet gezien, maar ik heb dan ook een divx rip gezien van een screener-dvd

Bij DVD-versies zijn dat soort fouten vaak weggeknipt, terwijl je ze in de bioscoop nog vaak ziet zitten...

"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
  dinsdag 19 februari 2002 @ 21:42:31 #12
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_3227736
hij lijkt me echt briljant, maar moet nog even wachten...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 20 februari 2002 @ 01:43:12 #13
862 Arcee
Look closer
pi_3230500
quote:
Op dinsdag 19 februari 2002 16:09 schreef serano het volgende:
heb me laten vertellen dat er mensen zijn die van internet films downloaden...
Klopt, maar daar ben ik er niet 1 van.
quote:
Op dinsdag 19 februari 2002 17:04 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:
Ik zie deze film als grote kanshebber voor een oscar in de categorie cinematography

prachtig werkelijk briljant mooi geschoten.

Inderdaad.

De mooiste scène vond ik die waar Thornton in close-up al rokend (uiteraard) ergens buiten in een straat staart... weet niet meer precies hoe 't was, trouwens. Echt een fantastisch shot vond ik dat.

Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_3230757
quote:
Op dinsdag 19 februari 2002 20:48 schreef MadScientist het volgende:

[..]

Ik heb ze niet gezien, maar ik heb dan ook een divx rip gezien van een screener-dvd

Bij DVD-versies zijn dat soort fouten vaak weggeknipt, terwijl je ze in de bioscoop nog vaak ziet zitten...

haha echt niet? wow...vreemd ja, want in de Sneak was het OVERDUIDELIJK zichtbaar meerdere malen (hele zaal zag het), maar blijkbaar had het geen doel...

niet erg verder maar wel slordig :/

pi_3230758
quote:
Op woensdag 20 februari 2002 01:43 schreef Arcee het volgende:

[..]

Klopt, maar daar ben ik er niet 1 van.
[..]

Inderdaad.

De mooiste scène vond ik die waar Thornton in close-up al rokend (uiteraard) ergens buiten in een straat staart... weet niet meer precies hoe 't was, trouwens. Echt een fantastisch shot vond ik dat.

Briljant mooi shot ja, maar bedenk dan maar eens dat in de jaren 60 zulke films dagelijks geschoten werden met zulke mooie beelden

ik bedoel, waar zie je dat tegenwoordig nog

toch

glg

pi_3230759
De kwaliteit gaat inderdaad rap achteruit.
De "cultfilm" begint helaas steeds meer in vergetelheid te raken..ZONDE!
-
pi_3230763
quote:
Op dinsdag 19 februari 2002 21:42 schreef Skull-splitter het volgende:
hij lijkt me echt briljant, maar moet nog even wachten...
hij is zoiezo errrrrrg mooi geschoten, het verhaal word juist op het einde beter (mijn mening) maar ik vond het begin tikkeltje aan de trage kant.

Zwartwit films kunnen heel gemakkelijk mooi overkomen. Down By Law is ook een heel goede verfilming in zwartwit.
( Doorbraak film voor die acteur Roberto Benigni die maar liefst zeven oscar nominaties kreeg voor zijn film La vita e' bella. en volkomen terecht.

Ook de film 'pi' die de Sundance Film Festival Director's Award won (in 1998) is de moeite waard.

maargoed ik ben nu volkomen ontopic bezig maar aangezien de nadruk ligt op cinematography is het in die context geoorloofd.

glg

pi_3230764
quote:
Op zondag 10 februari 2002 01:12 schreef K3 het volgende:

[..]

zit er de elke week

in amsterdam that is... ( volgens kenners waar ze de meest culturele films draaien )

glg

pi_3230765
quote:
Op woensdag 20 februari 2002 04:08 schreef Dr.Daggla het volgende:
De kwaliteit gaat inderdaad rap achteruit.
De "cultfilm" begint helaas steeds meer in vergetelheid te raken..ZONDE!
geheel mee eens....

glg

pi_3230766
quote:
Op zondag 10 februari 2002 02:43 schreef SunChaser het volgende:
http://www.sneakpoint.nl/

Zie er niks van terug.

ja und?

glg

FOK!-Schrikkelbaas woensdag 20 februari 2002 @ 20:21:43 #21
862 Arcee
Look closer
pi_3240442
quote:
Op woensdag 20 februari 2002 04:05 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:
Briljant mooi shot ja, maar bedenk dan maar eens dat in de jaren 60 zulke films dagelijks geschoten werden met zulke mooie beelden

ik bedoel, waar zie je dat tegenwoordig nog

toch

glg

Mwoah, kweenie, ik vind films van voor 1990 eik al oud.
pi_3241906
"cinema op z'n stijlvolst", ik hoor die belg van Canvas
pi_3245088
damn!!!!! ik heb hem net voor de tweede keer gezien, en ik zag ineens hoe geniaal hij was... Het was gewoon onbeschrijflijk mooi, niet alleen de beelden maar de tiepjes die in de film zitten, een assertieve advocaat die een hard verhaal wil maken maar voor zijn verdediging met het onzekerheidsprincipe van Heisenberg komt aanzetten...
Een weduwe van iemand die duidelijk vermoord is in de film maar die denkt dat ze UFO's hebben gezien en dat haar man daarvoor is omgelegd. En dan die mooie voice-overs heel de tijd van Billy Bob Thornton, met zijn rustige oude stem en zijn gezicht, altijd mooi belicht en altijd met sigaret...

Ik ben er ff helemaal weg van, voel me echt wazig, terwijl ik hem de eerste keer best saai vond

"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_3246525
Heel erg mooi inderdaad. Eerst vond ik hem ook wel wat saai, totdat ik na de sneak zo'n equete moest invullen, en steeds het cijfer dat ik gegeven had door moset strepen omdat ik hem toch een hofer cijfer wilde geven.

Vooral dei berusting van de hoofdrol speler vond ik heel mooi, en zijn besef dat wanneer je je nooit eens ergens vooruit spreekt, dat gene doet waarvoor je staat, je netzo goed dood kunt zijn.

Het deed me wel denken aan het schilderij van Keith Haring `Silence = Death'

[B]It is very easy to see fanaticism in other people, but difficult to spot it in oneself[/B]
  Redactie Frontpage donderdag 21 februari 2002 @ 11:02:38 #25
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_3246639
quote:
Op woensdag 20 februari 2002 04:29 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:
ja und?
sniekpunkt

[Dit bericht is gewijzigd door SunChaser op 21-02-2002 11:12]

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: