abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 februari 2002 @ 17:55:31 #1
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_3083582
Ik heb vandaag een WW-uitkering aangevraagd en te horen gekregen dat ik er niet voor in aanmerking kwam. Dat betekent dat ik in de bijstand terecht zal komen. Ik baal hier verschrikkelijk van, stuur gem. 5 soll.-brieven per week de deur uit, maar heb nog steeds geen baan. Ik heb me al ingeschreven bij Monsterboard en www.grafimedia-ietsvoorjou.nl en sta ingeschreven bij 't arbeidsbureau en een uitzendbureau. Het lijkt wel of er helemaal geen leuke banen te krijgen zijn momenteel.
Het liefst zou ik in de grafische industrie blijven werken (heb ervaring met en kennis van Photoshop, HTML, alle Windows-systemen, Apple, Quark Express, etc. ), ik bene chter ook blij met een systeembeheer-achtige baan of afwisselend administratief werk (ook ervaring in). Heb een jaar grafisch lyceum en een jaar kunstacademie gedaan. ben een jaar uit de roulatie geweest en het is nu dus moeilijk om weer aan de gang te komen.
Heeft er iemand tips, een aanbieding, o.i.d.?
Ik ben vrij wanhopig
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  donderdag 7 februari 2002 @ 18:04:02 #2
10233 Peewee
Introducing 'me'
pi_3083693
Jah,.. het is een slechte periode om een baan te zoeken! Bedrijven zijn momenteel heel erg afwachtend! Ik zou als ik jou was eens proberen op een school of zo,.. Plek genoeg!
Bumperklever - nietsnut - af en toe gelukkig
Du Riechst So Gut
  donderdag 7 februari 2002 @ 18:05:07 #3
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_3083706
quote:
Op donderdag 07 februari 2002 18:04 schreef Peewee het volgende:
Jah,.. het is een slechte periode om een baan te zoeken! Bedrijven zijn momenteel heel erg afwachtend! Ik zou als ik jou was eens proberen op een school of zo,.. Plek genoeg!
Goed idee, misschien moet ik zoiezo maar eens meer lukraak winkels en bedrijvne binnenstappen en me 'aanbieden'...
Enne: is de banenmarkt zo kut door de slechte economie?
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_3083712
www.ttp.nl misschien iets voor jou ?
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  donderdag 7 februari 2002 @ 18:09:58 #5
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_3083756
quote:
Op donderdag 07 februari 2002 18:05 schreef Joene het volgende:
www.ttp.nl misschien iets voor jou ?
Dat lijkt me dus wel leuk, maar dan is er het probleem: ik wil geen vaste ICT-er worden, ik wil door in de grafische industrie. Systeembeheer en ICT is dus leuk tijdelijk, dit is een bedrijf dat mensen opleidt en echt niet blij zal zijn als ik 'm daar peer als ik een grafische baan kan krijgen.
pi_3083763
quote:
Op donderdag 07 februari 2002 18:09 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Dat lijkt me dus wel leuk, maar dan is er het probleem: ik wil geen vaste ICT-er worden, ik wil door in de grafische industrie. Systeembeheer en ICT is dus leuk tijdelijk, dit is een bedrijf dat mensen opleidt en echt niet blij zal zijn als ik 'm daar peer als ik een grafische baan kan krijgen.

maakt jou het uit of ze blij zijn als je weg bent
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  donderdag 7 februari 2002 @ 18:12:04 #7
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_3083780
quote:
Op donderdag 07 februari 2002 18:10 schreef Joene het volgende:

[..]

maakt jou het uit of ze blij zijn als je weg bent

*vertelt*: heb laatst gesolliciteerd voor een baan bij de H&M. Die hebben me dus niet aangenomen omdat ze geen 'investering' wilden doen in iemand die daar niet z'n 'hele leven' wil werken of na een tijd weer weggaat. Zij zullen niet het enige bedrijf zijn dat zo denkt.
  donderdag 7 februari 2002 @ 18:13:33 #8
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_3083800
TTP niet doen IK HEB HET OOK GEDAAN zeker een AFRADER!!
Drop you like an ill, bad habit
pi_3083807
begin voor jezelf; maak websites, flyers en reclame...

(ik ben ook zelfstandig; v.o.f.)

Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_3083817
quote:
Op donderdag 07 februari 2002 18:12 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

*vertelt*: heb laatst gesolliciteerd voor een baan bij de H&M. Die hebben me dus niet aangenomen omdat ze geen 'investering' wilden doen in iemand die daar niet z'n 'hele leven' wil werken of na een tijd weer weggaat. Zij zullen niet het enige bedrijf zijn dat zo denkt.

Oh... je moet natuurlijk zeggen dat je daar heel je leven wilt blijven werken he..
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
  donderdag 7 februari 2002 @ 18:14:50 #11
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_3083823
quote:
Op donderdag 07 februari 2002 18:09 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Als je hem peert kostte het bij ons 30.000 piek dusse... Bij ttp dan he
pi_3083830
Ok ff recht voor je raap!!!..

Een meiske met een koppie zoals jij komt echt wel aan het werk, maar tja dan moet je er ook wat voor doen. Online werk zoeken werkt eingelijk niet, okey soms wel maar in het algemeen leid het tot niets... Er zijn genoeg uitzendbureau's ed...

Trek er eens een dag voor uit, noteer alle uitzendbureau's bij je in de buurt en ga ze allemaal bij langs, gewoon ff om je inteschrijven. Wedden dat je binnen een dag of 2 gebeld wordt door 1 van de uitzendbureau's of je wilt werken..

Natuurlijk ligt het aan jou of je werk krijgt, wanneer je op alle kut baantjes gelijk nee zegt zullen ze zo iets hebben van mja die heeft er toch niet echt zin in en dan houd het zoeken voor jou (van hun kant) natuurlijk snel op!..

* Chandler wenst je het beste

The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_3083842
quote:

[..]

Gewoon ook niet vertellen
pi_3083850
quote:
Op donderdag 07 februari 2002 18:13 schreef pmponer het volgende:
ik heb zelf niet voor ze gewerk , maar vrienden van mij wel , en hebben met veel plezier voor ze gedetacheerd gezeten bij ernst en young en dergelijke
  donderdag 7 februari 2002 @ 18:18:50 #15
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_3083876
quote:
Op donderdag 07 februari 2002 18:13 schreef pmponer het volgende:
Heb je hier enige motivatie voor?

"Nee, je moet niet bij McDonalds gaan eten! Heb ik ook gedaan zeker een AFRADER!"
- waarom dan?
"Nou, eh...zomaar?"

- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_3083886
quote:

[..]

Bij je volgende sollicitatie gewoon niet zeggen dat je niet van plan bent daar je hele leven te blijven. Dan zijn ze meteen afgeknapt op je.

Maar de slechte banenmarkt komt inderdaad door de economie.

Veel succes met zoeken iig.

donderdag 7 februari 2002 @ 18:20:22 #17
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_3083894
quote:
Op donderdag 07 februari 2002 18:16 schreef Joene het volgende:

[..]

ik heb zelf niet voor ze gewerk , maar vrienden van mij wel , en hebben met veel plezier voor ze gedetacheerd gezeten bij ernst en young en dergelijke

Hmm ja misschien zou het voor sommige mensen goed kunnen zijn maar in "mijn" tijd had je verhuisplicht enzo das gewoon niet kewl en dat salaris om te gillen wat weinig. Nou ja ik heb geen goede ervaring met ze en veel vroegere ttp collegas denken daar ook zo over
(toen ik er werkte heette het nog pss )
pi_3083925
quote:
Op donderdag 07 februari 2002 18:20 schreef pmponer het volgende:

[..]

Hmm ja misschien zou het voor sommige mensen goed kunnen zijn maar in "mijn" tijd had je verhuisplicht enzo das gewoon niet kewl en dat salaris om te gillen wat weinig. Nou ja ik heb geen goede ervaring met ze en veel vroegere ttp collegas denken daar ook zo over
(toen ik er werkte heette het nog pss )

ik hoor veel positiefe geluiden

Alleen zelf zou ik nooit gedetacheerd kunnen werken ivm persoonlijke omstandigheden .

donderdag 7 februari 2002 @ 18:23:26 #19
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_3083928
quote:
Op donderdag 07 februari 2002 17:55 schreef SEMTEX het volgende:
Ik heb vandaag een WW-uitkering aangevraagd en te horen gekregen dat ik er niet voor in aanmerking kwam. Dat betekent dat ik in de bijstand terecht zal komen. Ik baal hier verschrikkelijk van, stuur gem. 5 soll.-brieven per week de deur uit, maar heb nog steeds geen baan. Ik heb me al ingeschreven bij Monsterboard en www.grafimedia-ietsvoorjou.nl en sta ingeschreven bij 't arbeidsbureau en een uitzendbureau. Het lijkt wel of er helemaal geen leuke banen te krijgen zijn momenteel.
Het liefst zou ik in de grafische industrie blijven werken (heb ervaring met en kennis van Photoshop, HTML, alle Windows-systemen, Apple, Quark Express, etc. ), ik bene chter ook blij met een systeembeheer-achtige baan of afwisselend administratief werk (ook ervaring in). Heb een jaar grafisch lyceum en een jaar kunstacademie gedaan. ben een jaar uit de roulatie geweest en het is nu dus moeilijk om weer aan de gang te komen.
Heeft er iemand tips, een aanbieding, o.i.d.?
Ik ben vrij wanhopig
Rotterdam is zeker net te ver? Ik ken hier in R'dam nog een toko die mensen zoekt.
  donderdag 7 februari 2002 @ 18:30:44 #20
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_3083998
quote:
Op donderdag 07 februari 2002 18:15 schreef Chandler het volgende:
Ok ff recht voor je raap!!!..

Een meiske met een koppie zoals jij komt echt wel aan het werk, maar tja dan moet je er ook wat voor doen. Online werk zoeken werkt eingelijk niet, okey soms wel maar in het algemeen leid het tot niets... Er zijn genoeg uitzendbureau's ed...

Trek er eens een dag voor uit, noteer alle uitzendbureau's bij je in de buurt en ga ze allemaal bij langs, gewoon ff om je inteschrijven. Wedden dat je binnen een dag of 2 gebeld wordt door 1 van de uitzendbureau's of je wilt werken..

Natuurlijk ligt het aan jou of je werk krijgt, wanneer je op alle kut baantjes gelijk nee zegt zullen ze zo iets hebben van mja die heeft er toch niet echt zin in en dan houd het zoeken voor jou (van hun kant) natuurlijk snel op!..

* Chandler wenst je het beste

Dank je Chandler, ik ga inderdaad eens een dagje baantjes-hoppen, ben dit gewoon beu.
  donderdag 7 februari 2002 @ 18:31:19 #21
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_3084005
quote:
Op donderdag 07 februari 2002 18:19 schreef erikh het volgende:

[..]

Bij je volgende sollicitatie gewoon niet zeggen dat je niet van plan bent daar je hele leven te blijven. Dan zijn ze meteen afgeknapt op je.

Maar de slechte banenmarkt komt inderdaad door de economie.

Veel succes met zoeken iig.

Ze zagen het al aan m'n CV (alleen maar grafische ervaring en geen verkoopervaring) en ik kan slecht liegen.
  donderdag 7 februari 2002 @ 18:32:09 #22
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_3084014
quote:
Op donderdag 07 februari 2002 18:23 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Rotterdam is zeker net te ver? Ik ken hier in R'dam nog een toko die mensen zoekt.

Dan zou ik moeten verhuizen en dat lukt vast niet op zo'n korte termijn
Ik zou wel heel graag zuidelijker in het land willen werken
  donderdag 7 februari 2002 @ 18:33:26 #23
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_3084028
Ik woon trouwens in de provincie Noord-Holland, maar ga ook voor werk in Utrecht en Zuid-Holland
  donderdag 7 februari 2002 @ 18:46:50 #24
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_3084185
quote:
Op donderdag 07 februari 2002 18:32 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Dan zou ik moeten verhuizen en dat lukt vast niet op zo'n korte termijn
Ik zou wel heel graag zuidelijker in het land willen werken

Dan kun je het wellicht toch nog proberen op www.mcw.nl
pi_3084237
Ah meissie toch...

Op dit moment heb ik geen tips voor je, maar ik hoop wel dat je snel een leuke, passende baan vinden zal.

Sterkte!

Duch.

#geen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')