Jammer dat HHC niet aan haar sportieve plicht voldoet door van Groningen te winnen. DOS en On Groningen zijn op het einde een geweldige sprint aan het trekken. Ze stonden beiden stijf onderaan met 8 punten voor de winterstop. Dos probeert de derde periode titel nu te winnen. Wie had dat verwacht? Dos is veilig, Groningen bijna.
Vanwege de Batavierenrace (super!) heb ik geen voetbal gezien, a.s. weekend kan ik eindelijk weer eens kijken. Harkema doet het op het momen toch wel super slecht zeg. Korbach bakt er weinig van. 16 wedstrijden, 8 punten. Bijl: 8 wedstrijden ook 8 punten. Waarmee ik niet wil beweren dat dit alleen op het conto van Korbach is te schrijven, echter het Korbach effect is uitgebleven. Ik heb altijd geroepen dat Harkema het minder ging doen, alles draaide bij hun om Jongsma. Een geniale voetballer als hij zijn dag heeft. Jongsma doet het goed bij Zwolle, 14 doelpunten gescoord in zijn eerste jaar, daarmee clubtopscoorder, wat missen ze hem bij Harkema!
Bij Go-Ahead is de pleuris uitgebroken. Het grootste slachtoffer hiervan was Opdam, hij kon per direct vertrekken. Reden: te weinig inzet. Een smoes van jewelste van de trainer, immers algemeen bekend was dat hij had afgedwongen om 1 keer per week te 'trainen'. Idd 'trainen' want meer dan aanwezig te zijn hoefde hij niet te doen, aan veel oefeningen deed hij 'gewoon' niet mee. Als je zo'n jongen een status aparte geeft, moet je hem daar niet later op afrekenen. Vorig jaar stond hij in het elftal van het jaar in de De Stentor, met Zandbergen was hij de beste speler van Go-Ahead.
Zandbergen is geblesseerd, op hem stond de eerste seizoens helft geen maat. Hij was door niemand te af te stoppen en is volstrekt onvervangbaar gebleken. Wat Jongsma vorig seizoen was voor Harkema is hij nu voor Go-ahead. Met hem was Go-ahead vermoedelijk in het linker rijtje beland. Palland (voor de niet ingewijden: ras-kowetter) vertrekt, Edink (idem dito) vertrekt nota bene naar Dos, Reijs vertrekt en in de groep heerst volgens ingewijden veel onrust . Domweg door het simpele feit dat 5 a 6 jongens ook willen vertrekken. Er dreigt een leegloop a lá Harkema waar zo'n 10 jongens gaan vertrekken.
De stadsderby op 12 mei wordt nu al heel bijzonder. Dos kan bij winst de derde periodetitel pakken, go-ahead voert dan een strijd op leven en dood om in de hoofdklasse te blijven. Mooier kan een stadsderby niet zijn!