abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47613476
Hoi,

Ik hoop dat ik op de juiste plek ben voor dit bericht.

Daar gaan we..

Ik ben 20 en heb een zusje van 12. Mijn zusje heeft een vriendinnetje, ook 12, die uit een moeiljk gezin komt.

Situatieschets:

Ik weet er zelf niet alle details van, maar ik hoor regelmatig dingen van mijn zusje en het vriendinnetje zelf. Laten we haar even Maaike noemen.

Maaike woont in een huurhuis.
Haar beide ouders zijn werkloos.
Maaike heeft nooit op zwemles gezeten, want daar hebben haar ouders geen geld voor.
Ze hebben een hele tijd zonder enige vloerbedekking gewoond, want daar hadden ze geen geld voor.
Wel hebben ze een hoop huisdieren gehad, waaronder meerdere malen een puppy, die dan om onduidelijke redenen weer weg moest. Ze hebben ook regelmatig jonge katjes gehad, die dan elke keer weer aan de bank gingen krabben en daardoor wegmoesten. Ook hebben ze konijnen/cavias/hamsters/papagaaien/parkieten en bovendien een gigantisch aquarium gehad.
Momenteel hebben ze een slang. Niet voor de eerste keer ook trouwens. Ook hebben ze al een geruime tijd een nestje met hamsters. En de hamsters bijten, en ja, ook die moeten dus weg. De pappa van Maaike heeft ze geprobeerd te verkopen op marktplaats, maar dat lukte niet. Misschien zien jullie hem al aankomen: Pappa heeft geprobeerd de hamsters aande slang te voeren, maar de slang liet de levende hamsters met rust. Dus pappa heeft toen de nog springlevende hamsters maar in een doosje in de vriezer gelegd, waarschijnlijk met het idee om het later nog eens te proberen.
Mijn zusje heeft de dode hamsters laatst gezien toen ze bij Maaike aan het spelen was, maar daarvoor nog heeft Maaike (zonder zelf echt geschokt te klinken) het bij ons thuis aan mijn zusje verteld. Ook waar mijn vader bij was, waarschijnlijk om toch een beetje te polsen of dit wel normaal is.

Ik hoop dat jullie een beetje een beeld hebben kunnen schetsen van hoe het daar aan toe gaat. Mijn vraag is: wat kan ik/wat kunnen wij doen? Moeten wij Maaike aanspreken, en zeggen dat het heel fout is waar haar vader mee bezig is? Moeten wij naar die ouders toe gaan? Zijn er instanties die we zouden moeten inlichten?

Alvast bedankt!
pi_47613507
Leuke schets.
  zaterdag 24 maart 2007 @ 16:42:00 #3
174235 Berenanus
Alleen voor geile beren!!
pi_47613564
het is iig niet normaal
makkelijke optie is contact te verbieden, dat doet 80% van de ouders
denk dat je beter naar de ouders van dat kind kan gaan, niet aanvallen maar om te vragen waarom ze dit zo doen
kusje!
  zaterdag 24 maart 2007 @ 16:42:32 #4
78843 mrbomb
Open misère praatje
pi_47613579
Gaat het je nou alleen om die hamsters?
Deze mensen hebben gewoon hulp nodig om te kunnen leven.
Why does it hurt when I pee?
pi_47613633
Ik lees nou niet echt schokkende dingen..
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
pi_47613720
een slang moet eten. En als dit de grootste problemen zijn... tjah.
Free people own guns! Slaves do not!
  Moderator zaterdag 24 maart 2007 @ 16:48:34 #7
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_47613730
Het valt me wel op dat de armeren in onze samenleving altijd vééél dieren hebben
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_47613759
Op zich een mooie schets, echter is het een stuk duidelijker als je er een Paint van maakt.

Geef mij maar Amsterdam
pi_47613781
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 16:48 schreef Renesite het volgende:
Het valt me wel op dat de armeren in onze samenleving altijd vééél dieren hebben
Daar staan ze gewoon dichterbij; soort zoekt soort.
pi_47613838
ja schandalig, arme diertjes.

fucking hell, jij met je hart op de juiste plaats, ga de politie erbij roepen, bemoei je ermee zou ik zeggen, hup media erbij, laat de wereld zien wat voor monsters het zijn.
  zaterdag 24 maart 2007 @ 16:59:23 #11
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_47613980
Het is de meest humane manier van dieren doodmaken overigens, die beestjes vallen gewoon in slaap en raken onderkoeld. Lang volhouden en ze gaan langzaamaan dood. Maar slangen vallen over het algemeen weer op warme prooidieren, dus dat is niet echt handig... Levend "voeren" zou beter zijn voor de slang. Afijn, als je geen geld hebt voor zwemles en vloerbedekking, dan heb je mijn inziens ook geen geld voor huisdieren anders dan de gemiddelde aantal spinnen in je huis.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  zaterdag 24 maart 2007 @ 17:00:27 #12
144770 jip.
yanneke O+
pi_47614010
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 16:38 schreef stimmerx het volgende:
... En de hamsters bijten, en ja, ook die moeten dus weg. De pappa van Maaike heeft ze geprobeerd te verkopen op marktplaats, maar dat lukte niet. Misschien zien jullie hem al aankomen: Pappa heeft geprobeerd de hamsters aande slang te voeren, maar de slang liet de levende hamsters met rust.
Alvast bedankt!
Dat is inderdaad niet normaal zeg.
Als ik jou was zou ik inderdaad naar de vader toe gaan en 't er maar eens met ze over hebben.
Ik bedoel, een slang die geen hamsters eet..., die kan zelf dan ook eigenlijk wel de vriezer in toch?
pi_47614030
Gewoon ff in de magnetron dan... Ziet die slang zijn eten tenminste...
This account is a work of fiction. Names, characters, business, events and incidents are the products of the author’s imagination. Any resemblance to actual persons, living or dead, or actual events is purely coincidental.
pi_47614031
neuke
pi_47614118
Goh, vreemd dan dat die ouders werkloos zijn
pi_47614227
Wat een kutreacties in dit topic, reageer alsjeblieft niet als je niets zinnigs te melden hebt. TS maak zich er duidelijk druk om, loop dan niet zo kansloos te reageren.

Ik zou het meisje er zelf wel even op aanspreken, maar die zal onderhand wel een leeftijd moeten hebben waarop ze zelf in de gaten hoort te hebben dat het niet in orde is. Ze ziet toch wel dat het bij anderen wel anders is?
  zaterdag 24 maart 2007 @ 17:08:53 #17
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_47614249
Wat is precies het probleem? Je schetst een beeld van een doorsnee gezin in Nederland in 2007. Welcome to the real world.

Volgens mij kun je niet zoveel doen. Als je met die pa gaat praten ligt JIJ straks in stukjes in die vriezer.
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
pi_47614316
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 17:01 schreef meh het volgende:
neuke
Is het een mooi vriendinnetje? Lacht ze om slechte grappen van jou? Wat is het leeftijdsverschil? Hou jij ook van dieren? Beetje extra info?
pi_47614349
Jeugdzorg?
Ik weet niet hoe het werkt, maar je zou ze iig eens kunnen bellen.
Volgens mij kun je dit soort dingen ook 'anoniem' bespreken (dwz, dat de familie niet weet wie de klokkenluider is geweest).
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_47614521
Jeugdzorg, alsjeblieft zeg!

Ziet het meisje er slecht uit? Wordt er slecht voor haar gezorgd? Is ze ondervoed? Is ze vaak ziek? Is ze inzichzelf gekeerd? Is ze contact gestoord?

Laten we er geen jeugdzorg bij halen omdat papa hamsters aan de slang voert...
pi_47614624
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 17:19 schreef mcintosh het volgende:
Jeugdzorg, alsjeblieft zeg!

Ziet het meisje er slecht uit? Wordt er slecht voor haar gezorgd? Is ze ondervoed? Is ze vaak ziek? Is ze inzichzelf gekeerd? Is ze contact gestoord?

Laten we er geen jeugdzorg bij halen omdat papa hamsters aan de slang voert...
Als mijn vader zulke rare dingen deed was ik allang zelf vertrokken.

Het verhaal lijkt me ook niet volledig. wat ik nu zie is een ondermodaal gezin met een geestelijk gestoorde vader. Er zal vast wel meer aan de hand zijn.
pi_47614684
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 17:23 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Als mijn vader zulke rare dingen deed was ik allang zelf vertrokken.

Het verhaal lijkt me ook niet volledig. wat ik nu zie is een ondermodaal gezin met een geestelijk gestoorde vader. Er zal vast wel meer aan de hand zijn.
Geestelijk gestoord

Het is wat hard, maar hamsters zijn prima voer voor slangen, das gewoon de natuur! In een dierenwinkel koop je gewoon ingevroren muizen voor slangen, dus waarom hamsters niet? Wel wat cru natuurlijk, als het een huisdier betreft.

En als 12 jarige vertrekken lijkt me ook niet echt haalbaar...
pi_47614747
de ouders zijn werkloos? Wat is hun fok accountnaam dan?
pi_47614794
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 17:25 schreef mcintosh het volgende:

[..]

Geestelijk gestoord

Het is wat hard, maar hamsters zijn prima voer voor slangen, das gewoon de natuur! In een dierenwinkel koop je gewoon ingevroren muizen voor slangen, dus waarom hamsters niet? Wel wat cru natuurlijk, als het een huisdier betreft.

En als 12 jarige vertrekken lijkt me ook niet echt haalbaar...
Okee, laat ik het zo stellen:

TS kan contact opnemen, doet haar verhaal en laat de instantie (welke dat ook mag zijn) de beslissing nemen of er actie ondernomen moet worden.

Ik weet het, privacyschending enzo, maar dat weegt niet op tegen een eventueel beschadigd kind.
pi_47614877
Tegen "Maaike" zeggen dat haar vader verkeerd bezig is, is m.i. not done. Maak dat meisje niet onnodig 'bang'.

Waarom zou je iets wíllen doen? Wat iemand anders ook al vroeg: hoe ziet ze eruit? Alsof er goed voor haar gezorgd wordt of niet? Wil ze niet naar huis en liever bij jullie blijven, dan is er misschien wat aan de hand.

En tja, die mensen kunnen blijkbaar niet met dieren omgaan. Sneu, maar niet uitzonderlijk. Niet mee bemoeien zou ik zeggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')