Ok, ik post hier een copy/paste van iets wat ik op een ander forum heb gezegt.
Het volgende is mij vanavond (alweer) overkomen:
Hebben jullie dat weleens. Vanavond was ik foto's aan het maken van de heideroosjes, gezellige sfeer, lekker druk, maar tegen het einde van de avond waren er enkele (lees 2 of 3) mensen eigenlijk te zat. 1 van hen stond schuin voor me, ik stond zelf voor het podium en was steeds het slachtoffer van de 'pit'. No problem, dat wist ik toen er ging staan. Deze jongen echter, pakte op een bepaald moment een meisje stevig vast bij haar arm, het meisje was hier duidelijk niet van gedient en probeerde zich tevergeefs los te rukken. Nu ben ik een heel simpel mens, maar heb wel een free-fight achtergrond. Ik pakte de jongeman dus zelf ook stevig vast, 1 hand om zijn pols waarmee hij de dame vasthield, de andere hand op zijn schouder om een afstand te creeren en te waarborgen. De situatie was niet aggressief, hij liet van schrik denk ik, de dame meteen los en die maakte zich uit de voeten. Daarna begon hij mij uit te leggen waarom hij dat deed en dat ik er niets mee te maken had. Ik liet zijn pols los maar hield mijn hand tegen zijn schouder. Ik liet hem rustig vertellen en in de tussentijd kwam de beveiliging. Ik vermoed dat de dame in kwestie tijdens haar vlucht hun gewaarschuwd heeft. Maar ik vraag me af of ik nu de enige ben die dat soort dingen meemaakt. En wat doen jullie in zo een geval? Foto's maken ervan? Of inderdaad ook tussenbeide komen? Zelf vind ik het nooit prettig als zoiets gebeurd maar mijn persoontje zegt dan, de agressieve persoon afleiden zodat het 'slachtoffer' zich uit de voeten kan maken. Ik ben geen stoere jongen of super sterk, maar de ervaring leert me dat mensen mij niet proberen aan te vallen als ik tijdens een ruzie ingrijp en hun welliswaar vast hou, maar verder wel gewoon normaal doe, niet dreigend etc.
Hebben meer mensen ervaringen hiermee? Want ik vind het eigenlijk erg lastig en vervelend. Ik wil me er niet mee bemoeien, maar ik kan ook niet zomaar toekijken als een jongen een meid (of een andere jongen) op een manier benaderd waar die zichtbaar niet van gediend is.
Aan reacties van: ik zou hem meteen neerslaan , heb ik geen behoefte. Dit topic is serieus bedoeld.