quote:
Op vrijdag 17 april 2009 11:57 schreef emiel01 het volgende:'k gebruik nu de 2% Beta Hydroxy Acid Lotion. De paar pukkeltjes die ik had zijn nu helemaal weg. Maar de gel variant lijkt me ook fijn, iemand ervaring met deze twee en werken ze beide even goed?
'k wil ook graag de Essential Non-Greasy Sunscreen SPF 15 With Antioxidants bestellen, maar ik heb altijd een vette/glimmende huid. Mijn ervaring van zonnebrand is dat het nog erger word, is dat bij deze ook zo?
En welke moisturizer kan ik het beste gebruiken bij een glimmende huid, of is de sunscreen voldoende en heb je geen Moisturizer nodig?
owja en je 2e vraag:
er is een hele discussie op internet over wel- en niet-stabiele filters, en een lange tijd heeft Paula de zogenaamde niet-stabiele filters gebruikt. Ik heb daarom de SPF producten nooit geprobeerd. Maar ik kan je zeker wel een paar producten met SPF voorhet gezicht aanraden:
- Clinique Superdefense voor oily skin is een hele fijne creme zonder parfum en maakt je huid zeker niet vet, ookal voelt de creme best romig aan. Er zit SPF25 in.
-Clinique City Block Sheer is een olie-vrije creme in SPF15, 25 of 40 en deze trekt snel in en droogt mat op. Hij heeft wel een klein tintje dus heeft een beetje het effect van een getinte dagcreme.
-Vichy en La Roche Posay hebben ook hele goede zonnefilters en hebben producten voor de vette gezichtshuid, die super vloeibaar zijn en mat opdrogen.
En ik vind moisturizer zelf nogal overbodig als je al een creme met SPF gebruikt, want in zulke cremes zitten al genoeg vocht-inbrengende ingredienten. Als je zorgt dat je een goede dagcreme kiest met SPF, is wat mij betreft een moistruzer of serum onzin. Less is more denk ik dan maar.
Kijk anders ook even op mijn website: CosmOpinie.nl, ik schrijf daar artikeltjes over dit soort dingen (bij Blogs-acrhief) en je kunt er ook reviews lezen. Misschien heb je er wat aan.