abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 maart 2007 @ 11:56:21 #141
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_47706355
Over iemand zeggen, dat-ie oproept tot een nieuwe Kristallnacht is op zijn zachts gezegd badinerend.

Maar goed. Pool 'heeft gelijk'. Misschien moet er maar gevraagd worden om een slotje, immers deze man is radicaal en dan zou men al hetgeen hij gaat verkondigen en verkondigd heeft terzijde moeten schuiven.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_47706430
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 11:56 schreef damian5700 het volgende:
Over iemand zeggen, dat-ie oproept tot een nieuwe Kristallnacht is op zijn zachts gezegd badinerend.
Badinerend? Ik deel Doderoks visie niet, nee, maar ik moet toegeven dat het inderdaad lijkt alsof Jansen wel wat ziet in die wraakacties tegen moslims.
quote:
Maar goed. Pool 'heeft gelijk'.
Ja.
quote:
Misschien moet er maar gevraagd worden om een slotje, immers deze man is radicaal en dan zou men al hetgeen hij gaat verkondigen en verkondigd heeft terzijde moeten schuiven.
Huh? Haal even diep adem...
  dinsdag 27 maart 2007 @ 12:06:03 #143
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_47706695
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 11:58 schreef Monidique het volgende:

[..]

Badinerend? Ik deel Doderoks visie niet, nee, maar ik moet toegeven dat het inderdaad lijkt alsof Jansen wel wat ziet in die wraakacties tegen moslims.
Ik deel Doderoks visie ook niet.
quote:
Ja.
Nee.
quote:
Huh? Haal even diep adem...
Dat paternalistische en denigrerende toneelstukje mag je achterwege laten.
Of wil je slechts een discussie over het wel of niet radicaal zijn van Jansen? Dan ga ik inderdaad even naar buiten.
pi_47706808
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 12:06 schreef damian5700 het volgende:
Dat paternalistische en denigrerende toneelstukje mag je achterwege laten.
Daar is niets paternalistisch aan en het is ook geen denigrerend toneelstukje. Het was gewoon een hysterische reactie van jou. Niemand zegt dat-ie op slot moet, nou ja, Pool en ik in ieder geval niet, en zeker niet omdat Jansen eventueel radicale uitspraken doet. Je ridiculiseert en overdrijft. Simpel.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 12:09:20 #145
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_47706833
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 11:44 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Wederom?
Net als in de OP ja.
quote:
Om een karaktermoord te plegen en om niet de inhoud te bespreken wordt één voorbeeld aanghaald uit 2004 waarvan het ook nog eens zou kunnen zijn, dat men hierop niet de juiste interpretatie aan vast koppelt.
Omdat Jansen zelf wat vaag blijft in zijn uitlating, al wijst die heel sterk in een bepaalde richting. Niet in een Kristalnachtrichting, maar wel in een richting waarin misdaden als brandstichting door de overheid zachter moeten worden aangepakt dan gebruikelijk. En daarom zeg ik ook "naar het radicale neigt" en niet "radicaal".
quote:
Anders maak een topic 'Arabist Hans jansen is radicaal' en loop de strekking van deze topic niet te ondermijnen.
Nee, want voor zo'n bewering zou ik echt onderzoek moeten doen naar die persoon en inderdaad zijn website moeten lezen, zoals Das Hofstadtgrüppchen hiervoor zei. Ik geef alleen commentaar op de uitspraken in de OP en de door Doderok geciteerde uitspraak.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 12:12:42 #146
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_47706937
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 12:08 schreef Monidique het volgende:

[..]

Daar is niets paternalistisch aan en het is ook geen denigrerend toneelstukje. Het was gewoon een hysterische reactie van jou. Niemand zegt dat-ie op slot moet, nou ja, Pool en ik in ieder geval niet, en zeker niet omdat Jansen eventueel radicale uitspraken doet. Je ridiculiseert en overdrijft. Simpel.
Soit. Ik vind het overdreven Jansen als radicaal te stigmatiseren, dat is feitelijk wat ik Doderok en Pool wilde duidelijk maken.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 12:18:07 #147
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_47707140
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 12:09 schreef Pool het volgende:

[..]

Net als in de OP ja.
Je moet dan echt het hele artikel van Opinio lezen, want de OP geeft maar ee fractie (en dan nog eens niet in een context) van het betoog. Ik denk dat de TS verkeerd heeft geïnterpreteerd en dat heb ik al gepost erder in deze topic.
quote:
Omdat Jansen zelf wat vaag blijft in zijn uitlating, al wijst die heel sterk in een bepaalde richting. Niet in een Kristalnachtrichting, maar wel in een richting waarin misdaden als brandstichting door de overheid zachter moeten worden aangepakt dan gebruikelijk. En daarom zeg ik ook "naar het radicale neigt" en niet "radicaal".
Het valt en staat mijn inziens met die zin, dat moslims zich van de terroristen zullen afwenden.
Mogelijk meent Jansen dat de overheid juist daar rekening mee moet houden. In elk geval een flinterdunnen basis voor het stigma radicaal.
quote:
Nee, want voor zo'n bewering zou ik echt onderzoek moeten doen naar die persoon en inderdaad zijn website moeten lezen, zoals Das Hofstadtgrüppchen hiervoor zei. Ik geef alleen commentaar op de uitspraken in de OP en de door Doderok geciteerde uitspraak.
Alleraardigst artikel in opinio. Veel plezier
pi_47716487
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 12:09 schreef Pool het volgende:
[..]
[..]
Kom nou. Hij zegt letterlijk: het in brand steken van moskeeën helpt om moslims zich van de terroristen te laten afkeren.

Maw: als je verdere aanslagen wil vermijden kun je best moskeeën in brand steken.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 19:05:48 #149
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_47721486
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 16:39 schreef Doderok het volgende:

[..]

Kom nou. Hij zegt letterlijk: het in brand steken van moskeeën helpt om moslims zich van de terroristen te laten afkeren.

Maw: als je verdere aanslagen wil vermijden kun je best moskeeën in brand steken.
ik denk dat je ze dan allemaal op hetzelfde moment ter wereld, inclusief gelovigen er in, aan moet steken.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_47744278
Had hij niet beter op een gesloten manier AIVD kunnen tippen dan, de gekke man.
  Donald Duck held woensdag 28 maart 2007 @ 12:35:55 #151
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_47744624
Ik ben het er eigenlijk wel mee eens. Gewoon een topgeheime eenheid oprichten die de écht levensgevaarlijke personen gewoon liquideert.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_47744957
Hij heeft wel een punt. De islam is de meest intolerante religie van allemaal. Intolerantie moet je met intolerantie bestrijden een andere "taal" begrijpen ze niet. Wat dat betreft begrijp ik zijn denkwijze wel.

Vooral de (onbewuste) zelfcensuur die wordt toegepast om moslims maar niet te kwetsen is fnuikend.
quote:
,,Een vreedzame samenleving die wil blijven bestaan en die vreedzaam wil blijven, zal wegen moeten vinden om zichzelf met niet-vreedzame middelen te verdedigen tegen mensen die niet vreedzaam zijn'', schrijft de arabist.
Si vis pacem, para bellum .
pi_47745654
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 12:43 schreef MrX1982 het volgende:
Hij heeft wel een punt. De islam is de meest intolerante religie van allemaal. Intolerantie moet je met intolerantie bestrijden een andere "taal" begrijpen ze niet. Wat dat betreft begrijp ik zijn denkwijze wel.

Vooral de (onbewuste) zelfcensuur die wordt toegepast om moslims maar niet te kwetsen is fnuikend.
[..]

Si vis pacem, para bellum .
Misschien moet ik je intolerantie houding dan ook maar met intolerantie gaan bestrijden?
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 28 maart 2007 @ 13:17:15 #154
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_47746324
quote:
In Nederlandse moslimkringen is met woede gereageerd op de oproep van Jansen, zo schrijft vandaag het Nederlands Dagblad. ''Hans Jansen demoniseert moslims en roept op tot moord'', vindt bijvoorbeeld Abdullah as-Siddiq van de islamitische website Expliciet.nl. Hij mailde dat gisteren aan alle media.

'Maybe that sounds familiar'
  woensdag 28 maart 2007 @ 13:41:12 #155
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_47747288
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 03:11 schreef Doderok het volgende:

[..]

Kroaten tegen Serviërs? Weinig verschil in godsdienst dacht ik...
Katholiek tegen Orthodox. Dat verhoudt zich ongeveer als Katholiek tegen de ketters.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  woensdag 28 maart 2007 @ 13:53:34 #157
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_47747811
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 11:22 schreef Pool het volgende:

[..]

Dus:
1. Terroristen plegen een aanslag op Nederland.
2. Reactie van sommige Nederlanders: acties tegen moslims, zoals brandstichting, waarvoor je normaal gesproken zware straffen krijgt.
3. Echter: die misdadige tegenterreur door Nederlanders heeft misschien een "positief effect"! Moslims zouden zich afkeren van de terroristen. Ik denk zelf dat ze zich eerder zullen afkeren van degenen die hun moskeeën in brand steken. Beetje gewaagde voorspelling van Jansen en ook niet echt onderbouwd. Maar goed, hij is arabist, dus hij zal wel gelijk hebben....
4. De overheid moet 'rekening houden' met dit positieve effect van de tegenterreur.

Nu vraag ik me dus af wat Jansen bedoelt met dit 'rekening houden' door de overheid. Zorgen dat de politie toevallig massaal een verkeerscontrole in Zeeuws-Vlaanderen houdt, wanneer de moskeeën in Amsterdam en Rotterdam in brand vliegen? De opsporing van de brandstichters op een laag pitje zetten? Jerrycans met benzine uitdelen onder de autochtone bevolking?

Wederom een suggestie die naar het radicale neigt.
Nee:
2. De Nederlandse overheid initieert een actie tegen de elementen die de aanslag hebben gefinancierd, voorbereid en misschien wel uitgevoerd. Niet door halfzacht rekeningen te blokkeren, maar door met beperkt gewelddadige acties mensen permanent uit te schakelen. Liefst op een manier die niet direct herleidbaar is naar de Nederlandse overheid (plausable deniability).
3. De tegenterreur door Nederlanders heeft verschillende positieve effecten, Nederlanders zullen zich minder snel gaan bezighouden met het in brand steken van moskeeën, en terroristen zullen in het vervolg liever ergens anders hun aanslagen plegen.

Nou vraag ik me dus af waarom sommige mensen alleen maar dingen lezen die er niet staan, maar daar direct hun eigen vaak meest fantastische uitleg aan geven?
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  woensdag 28 maart 2007 @ 14:05:30 #158
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_47748234
quote:
Is hierop een reactie gevolgd?
pi_47748714
Ik dacht dat een oproep tot geweld strafbaar was
  woensdag 28 maart 2007 @ 14:21:17 #160
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_47748819
Hans Jansen is maar een pion in het schaakspel van Wilders die op deze wijze Hitler wil imiteren. Wilders als islamracist is een groot gevaar voor Nederland. Ook ik zie met lede ogen aan hoe grote groepen in Nederland tot islamracisten radicaliseren Ze willen de democratische rechtsstaat afschaffen. Inquisities en brandstapels is wat zij propageren. Deze moslimhaters (zie arabist Jansen) hebben een gevaarlijke dictatuur met geheime diensten voor ogen waar mannen met kalasnikovs grote groepen neonazi's en xenofoben begeleiden die met portretten van Wilders oproepen tot een oorlog tegen Islam en alle andere vreedzame religies. Vers in mijn geheugen staat ook het in de fik steken (zie berichtgeving deze week) en opblazen van moskeeen door extreem-rechtse hordes, en de vliegtuigen met anti-islamitische kapers die zich op het Saudische ministerie van mensenrechten hebben geboord (in de toekomst inmiddels democratisch als het huidige Nederland).
Nee, Wilders mag niet zegevieren. Zeg nee tegen de doodsekaders van Wilders (en Jansen).
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')