Badinerend? Ik deel Doderoks visie niet, nee, maar ik moet toegeven dat het inderdaad lijkt alsof Jansen wel wat ziet in die wraakacties tegen moslims.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 11:56 schreef damian5700 het volgende:
Over iemand zeggen, dat-ie oproept tot een nieuwe Kristallnacht is op zijn zachts gezegd badinerend.
Ja.quote:Maar goed. Pool 'heeft gelijk'.
Huh? Haal even diep adem...quote:Misschien moet er maar gevraagd worden om een slotje, immers deze man is radicaal en dan zou men al hetgeen hij gaat verkondigen en verkondigd heeft terzijde moeten schuiven.
Ik deel Doderoks visie ook niet.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 11:58 schreef Monidique het volgende:
[..]
Badinerend? Ik deel Doderoks visie niet, nee, maar ik moet toegeven dat het inderdaad lijkt alsof Jansen wel wat ziet in die wraakacties tegen moslims.
Nee.quote:Ja.
Dat paternalistische en denigrerende toneelstukje mag je achterwege laten.quote:Huh? Haal even diep adem...
Daar is niets paternalistisch aan en het is ook geen denigrerend toneelstukje. Het was gewoon een hysterische reactie van jou. Niemand zegt dat-ie op slot moet, nou ja, Pool en ik in ieder geval niet, en zeker niet omdat Jansen eventueel radicale uitspraken doet. Je ridiculiseert en overdrijft. Simpel.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 12:06 schreef damian5700 het volgende:
Dat paternalistische en denigrerende toneelstukje mag je achterwege laten.
Net als in de OP ja.quote:
Omdat Jansen zelf wat vaag blijft in zijn uitlating, al wijst die heel sterk in een bepaalde richting. Niet in een Kristalnachtrichting, maar wel in een richting waarin misdaden als brandstichting door de overheid zachter moeten worden aangepakt dan gebruikelijk. En daarom zeg ik ook "naar het radicale neigt" en niet "radicaal".quote:Om een karaktermoord te plegen en om niet de inhoud te bespreken wordt één voorbeeld aanghaald uit 2004 waarvan het ook nog eens zou kunnen zijn, dat men hierop niet de juiste interpretatie aan vast koppelt.
Nee, want voor zo'n bewering zou ik echt onderzoek moeten doen naar die persoon en inderdaad zijn website moeten lezen, zoals Das Hofstadtgrüppchen hiervoor zei. Ik geef alleen commentaar op de uitspraken in de OP en de door Doderok geciteerde uitspraak.quote:Anders maak een topic 'Arabist Hans jansen is radicaal' en loop de strekking van deze topic niet te ondermijnen.
Soit. Ik vind het overdreven Jansen als radicaal te stigmatiseren, dat is feitelijk wat ik Doderok en Pool wilde duidelijk maken.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 12:08 schreef Monidique het volgende:
[..]
Daar is niets paternalistisch aan en het is ook geen denigrerend toneelstukje. Het was gewoon een hysterische reactie van jou. Niemand zegt dat-ie op slot moet, nou ja, Pool en ik in ieder geval niet, en zeker niet omdat Jansen eventueel radicale uitspraken doet. Je ridiculiseert en overdrijft. Simpel.
Je moet dan echt het hele artikel van Opinio lezen, want de OP geeft maar ee fractie (en dan nog eens niet in een context) van het betoog. Ik denk dat de TS verkeerd heeft geïnterpreteerd en dat heb ik al gepost erder in deze topic.quote:
Het valt en staat mijn inziens met die zin, dat moslims zich van de terroristen zullen afwenden.quote:Omdat Jansen zelf wat vaag blijft in zijn uitlating, al wijst die heel sterk in een bepaalde richting. Niet in een Kristalnachtrichting, maar wel in een richting waarin misdaden als brandstichting door de overheid zachter moeten worden aangepakt dan gebruikelijk. En daarom zeg ik ook "naar het radicale neigt" en niet "radicaal".
Alleraardigst artikel in opinio. Veel plezierquote:Nee, want voor zo'n bewering zou ik echt onderzoek moeten doen naar die persoon en inderdaad zijn website moeten lezen, zoals Das Hofstadtgrüppchen hiervoor zei. Ik geef alleen commentaar op de uitspraken in de OP en de door Doderok geciteerde uitspraak.
Kom nou. Hij zegt letterlijk: het in brand steken van moskeeën helpt om moslims zich van de terroristen te laten afkeren.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 12:09 schreef Pool het volgende:
[..]
Omdat Jansen zelf wat vaag blijft in zijn uitlating, al wijst die heel sterk in een bepaalde richting. Niet in een Kristalnachtrichting, maar wel in een richting waarin misdaden als brandstichting door de overheid zachter moeten worden aangepakt dan gebruikelijk. En daarom zeg ik ook "naar het radicale neigt" en niet "radicaal".
[..]
ik denk dat je ze dan allemaal op hetzelfde moment ter wereld, inclusief gelovigen er in, aan moet steken.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 16:39 schreef Doderok het volgende:
[..]
Kom nou. Hij zegt letterlijk: het in brand steken van moskeeën helpt om moslims zich van de terroristen te laten afkeren.
Maw: als je verdere aanslagen wil vermijden kun je best moskeeën in brand steken.
Si vis pacem, para bellum .quote:,,Een vreedzame samenleving die wil blijven bestaan en die vreedzaam wil blijven, zal wegen moeten vinden om zichzelf met niet-vreedzame middelen te verdedigen tegen mensen die niet vreedzaam zijn'', schrijft de arabist.
Misschien moet ik je intolerantie houding dan ook maar met intolerantie gaan bestrijden?quote:Op woensdag 28 maart 2007 12:43 schreef MrX1982 het volgende:
Hij heeft wel een punt. De islam is de meest intolerante religie van allemaal. Intolerantie moet je met intolerantie bestrijden een andere "taal" begrijpen ze niet. Wat dat betreft begrijp ik zijn denkwijze wel.
Vooral de (onbewuste) zelfcensuur die wordt toegepast om moslims maar niet te kwetsen is fnuikend.
[..]
Si vis pacem, para bellum .
quote:In Nederlandse moslimkringen is met woede gereageerd op de oproep van Jansen, zo schrijft vandaag het Nederlands Dagblad. ''Hans Jansen demoniseert moslims en roept op tot moord'', vindt bijvoorbeeld Abdullah as-Siddiq van de islamitische website Expliciet.nl. Hij mailde dat gisteren aan alle media.
Katholiek tegen Orthodox. Dat verhoudt zich ongeveer als Katholiek tegen de ketters.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 03:11 schreef Doderok het volgende:
[..]
Kroaten tegen Serviërs? Weinig verschil in godsdienst dacht ik...
Nee:quote:Op dinsdag 27 maart 2007 11:22 schreef Pool het volgende:
[..]
Dus:
1. Terroristen plegen een aanslag op Nederland.
2. Reactie van sommige Nederlanders: acties tegen moslims, zoals brandstichting, waarvoor je normaal gesproken zware straffen krijgt.
3. Echter: die misdadige tegenterreur door Nederlanders heeft misschien een "positief effect"!Moslims zouden zich afkeren van de terroristen. Ik denk zelf dat ze zich eerder zullen afkeren van degenen die hun moskeeën in brand steken. Beetje gewaagde voorspelling van Jansen en ook niet echt onderbouwd. Maar goed, hij is arabist, dus hij zal wel gelijk hebben....
4. De overheid moet 'rekening houden' met dit positieve effect van de tegenterreur.
Nu vraag ik me dus af wat Jansen bedoelt met dit 'rekening houden' door de overheid. Zorgen dat de politie toevallig massaal een verkeerscontrole in Zeeuws-Vlaanderen houdt, wanneer de moskeeën in Amsterdam en Rotterdam in brand vliegen? De opsporing van de brandstichters op een laag pitje zetten? Jerrycans met benzine uitdelen onder de autochtone bevolking?
Wederom een suggestie die naar het radicale neigt.![]()
Is hierop een reactie gevolgd?quote:Op woensdag 28 maart 2007 13:52 schreef salutem het volgende:
http://www.arabistjansen.nl/Samir%20A.doc
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |