Nou als deze arabist dit mag mogen zij dat ook.quote:Op donderdag 29 maart 2007 00:30 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Waren het niet de moslims die oproepen tot haat tegen de joden, welke feest vierend staan op een plein met brandende israelvlag als er een bom ontploft in een israelische bus?
Was niet je handen in onschuld, hitler viel joden aan welke destijds niet vliegtuigen in een gebouw met 6000 man lieten vliegen, welke dagelijks bommen af laten gaan in Israel en welke in spanje een trein opbliezen... Je stelling is zoals gewoonlijk weer belachelijk tot op het kinderlijke af...
Steek eens je hand in eigen boezem en veeg je straatje schoon voordat je iemand van nazisme beschuldigd.
Zou je nader kunnen verklaren dat de beoordeling van de moord op Theo van Gogh met terugwerkende kracht verandert in jouw hypothese? Ik kan jouw reden hiertoe namelijk op geen enkele wijze doorgronden.quote:Op woensdag 28 maart 2007 18:02 schreef Super7fighter het volgende:
Als er doodseskaders geformeerd worden, dan denk ik dat je moorden zoals de moord van van Gogh het best beschouwd kunnen worden als een afrekening in het criminele circuit. Ook van Gogh ontsprong de dans en heeft nooit terechtgestaan voor haatzaaien in een proces. Ik denk dat in beide kampen, zowel in het kamp van islamracisten, als in het kamp van hitman Mohammed B. voorstanders zijn te vinden die buitengerechtelijke executies willen uitvoeren. Slechte zaak, toch?
Zong dat eens in de auto; tot mijn grote verbazing begon mijn moeder mee te zingen. Wat een geheugen, na zestig jaar!quote:Op woensdag 28 maart 2007 20:35 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Laten ons derhalve allemaal samen zingen (lijkt trouwens verdacht veel op het Feyenoordclublied)
Die Fahne hoch! Die Reihen fest geschlossen!
SA marschiert mit mutig-festem Schritt
Kameraden, die Rotfront und Reaktion erschossen
Marschieren im Geist in unseren Reihen mit
Die Strasse frei den braunen Bataillonen
Die Strasse frei dem Sturmabteilungsmann!
Es schaun aufs Hakenkreuz voll Hoffnung schon Millionen
Der Tag für Freiheit und für Brot bricht an!
Zum letzten Mal wird Sturmalarm geblasen!
Zum Kampfe steh'n wir alle schon bereit!
Bald flattern Hitlerfahnen über Barrikaden
Die Knechtschaft dauert nur noch kurze Zeit!
Die Fahne hoch! Die Reihen fest geschlossen!
SA marschiert mit mutig-festem Schritt
Kameraden, die Rotfront und Reaktion erschossen
Marschieren im Geist in unseren Reihen mit
Relativisme is aan mij niet besteed. De grondslagen van de Nederlandse rechtsstaat zijn niet alleen superieur aan andere samenlevingen, maar ze zijn ook superieur aan de ideeën van het angsthazige klein-burgerlijk rechtse gepeupel die onze burgerrechten willen inperken.quote:Op woensdag 28 maart 2007 23:24 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Wat een geborneerd koloniaal standpunt.
Dat is waarschijnlijk wat deze man ook gedacht heeft.quote:Op donderdag 29 maart 2007 00:46 schreef Meki het volgende:
[..]
Nou als deze arabist dit mag mogen zij dat ook.
Er is genoeg dialoog met moslims geprobeert, terwijl de haat vanuit de moslims gewoon doorgaat.. Het moorden in de naam van de islam gaat door, het afkeuren in de naam van de islam blijft uit.quote:Op donderdag 29 maart 2007 00:46 schreef Meki het volgende:
[..]
Nou als deze arabist dit mag mogen zij dat ook.
en hij roept haat tegen Moslims en jullie slapen allemaal en als moslims dat doen over Joden ben je gelijk weer wakker
Alhoewel je in principe gelijk hebt met je stelling dat onze grondslagen veel beter zijn dan die van andere landen zou ik ze niet superieur willen noemen. Al was het maar omdat het veel te veel ruimte laat voor mensen die niet fatsoenlijk met de Nederlandse verworvenheden kunnen omgaan.quote:Op donderdag 29 maart 2007 12:08 schreef Pool het volgende:
[..]
Relativisme is aan mij niet besteed. De grondslagen van de Nederlandse rechtsstaat zijn niet alleen superieur aan andere samenlevingen, maar ze zijn ook superieur aan de ideeën van het angsthazige klein-burgerlijk rechtse gepeupel die onze burgerrechten willen inperken.
Vanwege enkele figuren die zich niet konden gedragen, lijkt me. Ik heb de geëditte posts niet gezien, maar wel welke kant het opging, dus ik kan me wel een voorstelling maken. Een terechte keus.quote:Waarom was het topic nu dicht?
Waarom zo zwart-wit? Ik begrijp de stilte uit de moslimwereld wel een beetje. In conservatief christelijke dorpen lig je er sociaal uit als je stelling neemt, dat houdt alle schaapjes keurig binnen. Bij Nederlandse moslims is het niet veel anders. Daarbij komt dat met name de (veel beter opgeleide) vrouwen wel degelijk westerse ideeën aanhangen, maar in de meeste moslim gezinnen (nog) niet veel te vertellen hebben op dit gebied. Plus: degene die het meeste te vertellen heeft is de oudste man in de familie. En dat is in de meeste gevallen een eerste generatie (en waarschijnlijk slecht opgeleide) moslim uit een boerendorpje.quote:Op donderdag 29 maart 2007 17:39 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Er is genoeg dialoog met moslims geprobeert, terwijl de haat vanuit de moslims gewoon doorgaat.. Het moorden in de naam van de islam gaat door, het afkeuren in de naam van de islam blijft uit.
Ik denk dat het eens tijd word inderdaad om harde maatregelen in te voeren, als je een goeie moslim bent heb je niets te vrezen lijkt me.. Of is een goede moslim in jouw ogen iemand die het martelaarschap verwerft door kleine kinderen in een bus mee te nemen de dood in?
Dan zou ik ook bang zijn voor dat soort uitspraken, je martelaarschap kan je niet eens bereiken voor je een paar joden meegenomen hebt.
Hoeveel zijn er in hier in Nederland in naam van de Islam vermoord?quote:Op donderdag 29 maart 2007 17:39 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Er is genoeg dialoog met moslims geprobeert, terwijl de haat vanuit de moslims gewoon doorgaat.. Het moorden in de naam van de islam gaat door, het afkeuren in de naam van de islam blijft uit.
Ik denk zeker enkele honderden, mishandeld vele tienduizenden...quote:Op donderdag 29 maart 2007 23:38 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hoeveel zijn er in hier in Nederland in naam van de Islam vermoord?
Waarom laat je het denken niet over aan mensen met verstand? Mensen die hun betogen funderen.quote:Op donderdag 29 maart 2007 23:44 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Ik denk zeker enkele honderden, mishandeld vele tienduizenden...
Je wou toch niet gaan beweren dat jij jezelf tot die groep rekent he ?quote:Op vrijdag 30 maart 2007 00:06 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Waarom laat je het denken niet over aan mensen met verstand? Mensen die hun betogen funderen.²
Bron?quote:Op donderdag 29 maart 2007 23:44 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Ik denk zeker enkele honderden, mishandeld vele tienduizenden...
Nee, dat is niet erg.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 06:45 schreef Twin1983 het volgende:
Binnen 5 jaar heb je in nederland denk ik al ernstige spanningen tussen moslims en rechts-radicalen.
En ik kan het niet eens erg vinden.
Dat is precies waar de arabist uit de OP voor pleitquote:Op vrijdag 30 maart 2007 05:13 schreef Megumi het volgende:
Hmm de Nederlandse geheime dienst is een vreemde organisatie. Los van moslim terrorisme. Ze rapporteren altijd dat de Nederlandse samenleving door bepaalde organisaties wordt bedreigd. Ze horen te rapporteren als ze goed werken in de verledentijdsvorm. Dus dat de maatschapij bedriegt werd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |