quote:Slag bij Beverwijk
Met de Slag bij Beverwijk wordt een gewelddadig treffen tussen supporters van de voetbalclubs Feyenoord en Ajax bedoeld. De massale vechtpartij vond plaats op 23 maart 1997.
Op de bewuste datum speelden Ajax en Feyenoord in de plaatsen Waalwijk en Alkmaar. De politie beschikte over informatie dat supporters van beide clubs voornemens waren elkaar te treffen, maar de exacte locatie was niet bekend. Wel werd een peleton ME'ers nabij de zwarte markt van Beverwijk gestationeerd om de bezoekers daarvan te kunnen beschermen.
Vanwege afgezette wegen, troffen de supporters elkaar in een weiland. De supporters van Feyenoord waren in de meerderheid. De ME was verrast door de snelheid en hevigheid van het gevecht en greep te laat in. Bij de vechtpartij overleed één Ajax-supporter, Carlo Picornie.
Ik sluit mij hierbij aan. Goed verwoord.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 09:41 schreef Panick het volgende:
Erg vervelend en naar, voor de familie vooral.. Maar eigen schuld, dikke bult een beetje.
Erg onverantwoord als je thuis ook kinderen hebt zitten... Wat deed ie daar uberhaupt? Dat zo'n debiele kakkerlak te laf is om met z'n blote handen te vechten doet niets af aan het feit dat ie daar uberhaupt niet had moeten wezen.
Clubliefde prima, maar als je dat op zo'n manier wil uiten en door zo'n stommiteit het leven laat, is niemand behalve jijzelf daar schuldig aan.
Just ask himquote:Op vrijdag 23 maart 2007 10:03 schreef Ordinair het volgende:Op MSN zit een jochie van een jaar of 12 met RIP Carlo in zijn naam.
Opzich niet erg, maar als je niet eens weet wat er gebeurd is dan kan je het net zo goed achterwege laten..
![]()
die gaan er al bij alle ajax-feyenoord langsquote:Op vrijdag 23 maart 2007 09:46 schreef Ordinair het volgende:
Als er dit weekend gevoetbalt zou worden, zouden er zeker enkele spreekkoren in de kuip rondgaan..
Mja, Carlo, rust in vrede..
Buurt Jochie.. En ik vroeg het dus aan hem, maar hij wist er niks vanaf.. Komt omdat er een aantal sites op zwart staan. Zo komen ze het te weten..quote:Op vrijdag 23 maart 2007 10:03 schreef Camplo het volgende:
[..]
Just ask him![]()
Wrom heb je jochies van 12 op msn?
Zo is het niet helemaal gegaan.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 10:33 schreef valek het volgende:
Van deze rellen wist de politie af. Ik weet nog goed dat PSV moest voetballen op zaterdag en toen wist het hele vak al bij ons dat er "morgen" doden zouden vallen. En er werd gezegd dat de politie dit ook wist. Allemaal heel vreemd.
Nou, Wij bij PSV wisten er al van af in ieder geval. En ik denk veel voetbalsupporters in Nederland.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 10:34 schreef Cantona_No.7 het volgende:
[..]
Zo is het niet helemaal gegaan.
Maar kan dit topic niet dicht?Stroomt al aardig vol met moraalridders, en dan gaat het topic vaak hard achteruit.
De verleiding is wel grootquote:Op vrijdag 23 maart 2007 10:26 schreef Suijk het volgende:
Ik moet hier ook wel een beetje gniffelen om jochies van amper 20 die doen alsof ze zijn beste vriend zijn geweest. Maar goed, ik zal me niet respectloos opstellen.
Klopt., ik kan dit alleen maar beamen.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 10:33 schreef valek het volgende:
Van deze rellen wist de politie af. Ik weet nog goed dat PSV moest voetballen op zaterdag en toen wist het hele vak al bij ons dat er "morgen" doden zouden vallen. En er werd gezegd dat de politie dit ook wist. Allemaal heel vreemd.
Klopt, maar dat bedoel ik dan ook niet.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 10:36 schreef valek het volgende:
[..]
Nou, Wij bij PSV wisten er al van af in ieder geval. En ik denk veel voetbalsupporters in Nederland.
Wat doe jij met 12 jarige jongetjes op je MSN?quote:Op vrijdag 23 maart 2007 10:03 schreef Ordinair het volgende:Op MSN zit een jochie van een jaar of 12 met RIP Carlo in zijn naam.
Opzich niet erg, maar als je niet eens weet wat er gebeurd is dan kan je het net zo goed achterwege laten..
![]()
Amen , beter kun je het niet verwoorden .......quote:Op vrijdag 23 maart 2007 09:41 schreef Panick het volgende:
Erg vervelend en naar, voor de familie vooral.. Maar eigen schuld, dikke bult een beetje.
Erg onverantwoord als je thuis ook kinderen hebt zitten... Wat deed ie daar uberhaupt? Dat zo'n debiele kakkerlak te laf is om met z'n blote handen te vechten doet niets af aan het feit dat ie daar uberhaupt niet had moeten wezen.
Clubliefde prima, maar als je dat op zo'n manier wil uiten en door zo'n stommiteit het leven laat, is niemand behalve jijzelf daar schuldig aan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |