abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191808
Geachte FOKkers,

Wat is volgens jullie de beste taktiek om de FL 250.000,-- binnen te slepen.

De taktiek van Martin: anderen uitmaken voor homo terwijl je er zelf een bent.
En de taktiek van Tara: mannen uitdagen, daarin falen en jankend naar je vriendje terugrennen. Die werken dus duidelijk niet !

Maar welke taktiek werkt wel?
De taktiek van Willem: ik ben de enige die kan koken dus zonder mij zullen ze verhongeren.
De taktiek van Bart: ik doe gaaf.
De taktiek van Ruud: ik speel op mijn gitaar, loop in mijn blote reet door de kamer en het doet me allemaal niks, zolang ik maar elke vier dagen even onder de dekens kruip voor de handkar.
De taktiek van Maurice: ik ben er niet.
De taktiek van Karen: zonder mij wordt het een rotzooi.
De taktiek van Sabine: ik doe spontaan.
De taktiek van Bianca: voordat iemand mijn tatoo heeft ontcijferd zijn de 100 dagen om.

Of zijn er betere taktieken te bedenken?
Zoals de grappenmaker: het vertellen van slechte grappen, het moon-en naar de camera's, een emmer met water op de deur.
De spontane meid: oeps er valt iets uit mijn shirt.
Of dan toch de taktiek van de onderduiker: ik kom pas na 100 dagen onder mijn bed vandaan en dan kijk ik wel wie er nog over zijn.

Deze laatste taktiek wordt volgens mij toegepast door een van de bewoners (ze zijn begonnen met 10 en niet met negen, want uit de vooraankondiging in het Veronica-blad stonden de ogen van een donker persoon) en deze slimme bewoner heb ik nog niet gezien. Heel slim, want de rest komt aardig mijn strot uit .

Is het een vogel, is het een vliegtuig... Nee, het is Superknor!

pi_191809
Ik denk dat de tactiek van ruud op z'n best gaat op dit moment het staat hier vol met berichten over hem,maarrr Maurice met z'n tactiek "ik zeg niks" let maar niet op mij lijkt me ook wel een goede echtern niemand denkt aan hem dus niemand stemt op hem
when you hate it you know you can feel but
when you love it you know it's not real
pi_191810
De beste taktieken (uit het handboek BB, naar het handboek Soldaat):

1) Zorgen dat je niet genomineerd wordt door de medebewoners. Dit doe je door niet te dominant (is op een gegeven moment irritant) aanwezig te zijn. Zorgen dat mensen je aardig vinden etc etc etc. Gewoon normale groeps-operatie-taktieken. Twee volgers van die taktiek: Willem en Maurice, allebei rustige mensen die soms nog es wat vertellen, en lekker maaltje klaarmaken of iets anders nuttigs doen (brillen slopen bijv).

2) Zorgen dat Veronica je niet weg wil hebben. Als je dit voor elkaar krijgt zorgt Veronica wel dat, als je genomineerd wordt, dat je niet weggestemd wordt door het "intelligente" nederlandse publiek. Dit doe je door soap/emotie elementen aan je gedrag toe te voegen. Dit is de zogenaamde GTST-tactiek. Twee volgers van deze tactiek: Bart en Sabine, komt er een relatie, komt ie er niet.

3) Zorgen dat het nederlandse publiek je niet zal wegstemmen. Dit is een moeilijke taktiek, omdat veronica bepaalt welke beelden de kijker te zien krijgt. Zorg bijv dat je leven in de brouwerij brengt zonder direct (of totaal niet) rekening te houden met gevoelens/emoties van je medebewoners. Een volgster van deze, zogenaamde, bitch-taktiek is Bianca. Lekker zeiken en bot-doen. Ook kun je zorgen dat het nederlandse publiek je een "toffe peer"/"normaal mens" gaat vinden. De zogenaamde rukeend-ruud-tactiek.

Dit zijn volgens het handboek-bb de drie voornaamste overlevings taktieken.

Al klinkt een gezegde nog zo raar,
als het rijmt is het waar.
pi_191811
Ik heb alleen wel het idee dat de meeste taktieken het toch niet lang zullen volhouden.
Als je het door SBS6 gekochte Zweedse programma Robinson als voorbeeld neemt, daarin werd iemand de pispaal en nadat hij door de andere eilandbewoners was weggestemd pleegde hij zelfmoord.
Het kan best gebeuren dat er, net als in het echte leven, een pispaal ontstaat met alle mogelijke gevolgen. En het zou best kunnen zijn dat diegene die het minste zegt / het stilste is de pispaal wordt.

pi_191812
Jammer dan dat Tara weggelopen is. Was toch wel een potentieel pis-paaltje. Misschien hebben ze daarom haar er wel bij genomen, alleen het tere zieltje brak te snel.

Who's next...

I did NOT have sex with that women Sabine...

pi_191813
Volgens mij wordt iemand niet direct een pispaal door stil/rustig te zijn. Maar door afwijkend en/of irritant gedrag (niet conformeren aan de groep) en een niet assertieve/sterke persoonlijkheid.
  maandag 27 september 1999 @ 16:31:00 #7
306 Maurisico
niet bij te benen!
pi_191814
Als er een pispaal ontstaat wordt die zeker niet weggestemd. veel te gaaf, zie je het al voor je.. ruud slaat in blinde woede op Willem in omdat de soep weer eens niet smaakte.. ACTIE! Wedden dat Veronica hen niet nomineert, Bart en Sabine maken ook een goede kans te blijven, maar ik zou als ik hen was Ruud daar ook een beetje bij beTREKKEN. Bart en Sabine verrichten de daad, en Ruud staat zich daarop te rukken. Zeker dat men dan mag blijven.
Voor al uw nieuwe en ouwe nieuws
pi_191815
De mensen die niet assertief zijn, zijn vaak de stilste binnen een groep. En als jij stil bent en de rest roept te schreeuwen val je ook buiten de groep.
Zo was Bart heel even het middelpunt van het afzeiken, omdat hij (volgens Martin) homo zou zijn. Maar dat vatte hij redelijk goed op en hij lulde er soepel overheen. Niet onaardig voor een dom blondje.
Ik hoop dat hij net genoeg IQ heeft om Sabine onder zijn bed te lokken, anders moet ook hij overgaan tot de Ruudtechniek .

pi_191816
Mensen die niet zo assertief zijn, zijn inderdaad vaak stil in een groep. Maar iemand die stil is hoeft nog niet een niet sterke/assertieve persoonlijkheid te hebben. Zo iemand kan ook gewoon (iets) introverter zijn, maar toch heel sterk voor zich/haar-zelf opkomen als die persoon in een hoek wordt gedrukt. Neem bijv. maurice, die jongen lult niet veel, maar ik denk dat ie absoluut geen kandidaat is voor een pispaal. Hij heeft denk ik wel een redelijke sterke persoonlijk (anders ga je niet in je 1tje rondreizen in Australie bijv).
Terwijl lui die heel veel lullen, makkelijker tot pispaal te maken zijn omdat er veel dingen/woorden zijn waarop je zo iemand kan pakken. Als iemand niets zegt kan je 'm moeilijker afzeiken. (Maar goed dit kan je ook weer de andere kant op lullen).

Ik ben 't er wel mee-eens dat Tara een grote pispaalpotentie had(heeft). Onzeker, niet-wereldwijs, heimwee, op d'r mondje gevallen, lui, verlegen, schaamtevol, etc etc. Maar ja helaas is die weg. Had nog spectaculaire momenten op kunnen leveren......

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')