Wat is volgens jullie de beste taktiek om de FL 250.000,-- binnen te slepen.
De taktiek van Martin: anderen uitmaken voor homo terwijl je er zelf een bent.
En de taktiek van Tara: mannen uitdagen, daarin falen en jankend naar je vriendje terugrennen. Die werken dus duidelijk niet !
Maar welke taktiek werkt wel?
De taktiek van Willem: ik ben de enige die kan koken dus zonder mij zullen ze verhongeren.
De taktiek van Bart: ik doe gaaf.
De taktiek van Ruud: ik speel op mijn gitaar, loop in mijn blote reet door de kamer en het doet me allemaal niks, zolang ik maar elke vier dagen even onder de dekens kruip voor de handkar.
De taktiek van Maurice: ik ben er niet.
De taktiek van Karen: zonder mij wordt het een rotzooi.
De taktiek van Sabine: ik doe spontaan.
De taktiek van Bianca: voordat iemand mijn tatoo heeft ontcijferd zijn de 100 dagen om.
Of zijn er betere taktieken te bedenken?
Zoals de grappenmaker: het vertellen van slechte grappen, het moon-en naar de camera's, een emmer met water op de deur.
De spontane meid: oeps er valt iets uit mijn shirt.
Of dan toch de taktiek van de onderduiker: ik kom pas na 100 dagen onder mijn bed vandaan en dan kijk ik wel wie er nog over zijn.
Deze laatste taktiek wordt volgens mij toegepast door een van de bewoners (ze zijn begonnen met 10 en niet met negen, want uit de vooraankondiging in het Veronica-blad stonden de ogen van een donker persoon) en deze slimme bewoner heb ik nog niet gezien. Heel slim, want de rest komt aardig mijn strot uit .
1) Zorgen dat je niet genomineerd wordt door de medebewoners. Dit doe je door niet te dominant (is op een gegeven moment irritant) aanwezig te zijn. Zorgen dat mensen je aardig vinden etc etc etc. Gewoon normale groeps-operatie-taktieken. Twee volgers van die taktiek: Willem en Maurice, allebei rustige mensen die soms nog es wat vertellen, en lekker maaltje klaarmaken of iets anders nuttigs doen (brillen slopen bijv).
2) Zorgen dat Veronica je niet weg wil hebben. Als je dit voor elkaar krijgt zorgt Veronica wel dat, als je genomineerd wordt, dat je niet weggestemd wordt door het "intelligente" nederlandse publiek. Dit doe je door soap/emotie elementen aan je gedrag toe te voegen. Dit is de zogenaamde GTST-tactiek. Twee volgers van deze tactiek: Bart en Sabine, komt er een relatie, komt ie er niet.
3) Zorgen dat het nederlandse publiek je niet zal wegstemmen. Dit is een moeilijke taktiek, omdat veronica bepaalt welke beelden de kijker te zien krijgt. Zorg bijv dat je leven in de brouwerij brengt zonder direct (of totaal niet) rekening te houden met gevoelens/emoties van je medebewoners. Een volgster van deze, zogenaamde, bitch-taktiek is Bianca. Lekker zeiken en bot-doen. Ook kun je zorgen dat het nederlandse publiek je een "toffe peer"/"normaal mens" gaat vinden. De zogenaamde rukeend-ruud-tactiek.
Dit zijn volgens het handboek-bb de drie voornaamste overlevings taktieken.
Who's next...
Ik ben 't er wel mee-eens dat Tara een grote pispaalpotentie had(heeft). Onzeker, niet-wereldwijs, heimwee, op d'r mondje gevallen, lui, verlegen, schaamtevol, etc etc. Maar ja helaas is die weg. Had nog spectaculaire momenten op kunnen leveren......
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |