FOK!forum / Werk, Geldzaken, Recht en de Beurs / Software boekhouden/bijhouden van administratie voor webshop
Kwelitdonderdag 22 maart 2007 @ 08:32
Ik ben van plan een webshop te beginnen. Nu vroeg ik me af er handige programma waarin je kunt bijhouden wat je precieze inkoop/verkoop/winst/omzet is zodat ik het overzicht kan behouden en eventueel bepalen of het allemaal wel winstgevend genoeg is.

Kan iemand mee een progje aanraden?
most_wanteddonderdag 22 maart 2007 @ 08:40
Uh, die maak je meestal zelf. In de webshop.
Lord_Vetinaridonderdag 22 maart 2007 @ 08:40
Excel. Beetje sleutelen en je kunt leuke resultaten krijgen. Anders koop je een goedkoop boekhoudpakketje.
spijkerbroekdonderdag 22 maart 2007 @ 08:40
Excel?
Xcaliburdonderdag 22 maart 2007 @ 08:41
een boekhoudpakketje lijkt me handiger dan zelf wat klussen in Excel eigenlijk
Maar als je weet wat je doet kan dat ook prima natuurlijk
Lord_Vetinaridonderdag 22 maart 2007 @ 08:43
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 08:41 schreef Xcalibur het volgende:
een boekhoudpakketje lijkt me handiger dan zelf wat klussen in Excel eigenlijk
Maar als je weet wat je doet kan dat ook prima natuurlijk
Mwoch, een baten en lasten overzichtje is niet zo'n probleem. Maar als je alles netjes legaal wilt doen zul je ook BTW aangifte en zo moeten doen en dan is een boekhoudpakket wel zo makkelijk.
niet_linksdonderdag 22 maart 2007 @ 08:59
Er zijn genoeg boekhoudpakketten, doch maar een paar echt goede. Ik spreek uit ervaring, ik heb met een x aantal al gewerkt. Maar voor een boekhouding is een boekhoudpakket het beste een beetje pielen in excell is leuk hoor maar het is geen echte boekhouding.

Maar als je geen verstand hebt van boekhouden kan je het beter laten doen, zoek gewoon een goedkope boekhouder op. (ok zijn er niet heel veel maar gewoon goed zoeken).

Ik kan je helaas geen boekhoudpakket aanraden want degene die ik zou aanraden zijn vrij duur. Accept is een goed pakket en je kan alle boekingen goed traceren. Maar dat kost 600+ euro
Angel_of_Dthdonderdag 22 maart 2007 @ 09:05
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 08:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Mwoch, een baten en lasten overzichtje is niet zo'n probleem. Maar als je alles netjes legaal wilt doen zul je ook BTW aangifte en zo moeten doen en dan is een boekhoudpakket wel zo makkelijk.
Waarmee nog niet gezegd is dat de administratie aan veel eisen zal moeten voldoen. Als je in aanmerking komt voor de Kleine Ondernemersregeling (KOR) valt dat wel mee volgens mij.

Maar ik zou een boekhoudprogramma downloaden. Er zijn ook gratis programma's die voor kleine ondernemingen goed te gebruiken zijn. Ik zal zo eens kijken of ik kan achterhalen wat een vriendin van me gebruikt, die kreeg dat aangeraden door de Belastingdienst op de startersdag van de KvK en was wel tevreden.
niet_linksdonderdag 22 maart 2007 @ 09:41
Zolang het maar geen turbocash of opvolger van turbocash is. Dat was toch wel zon waardeloos pakket. Ik heb er mee gewerkt en ik ben van beroep boekhouder die met verschillende pakketten gerwerkt heeft. Dit pakket was echt heel slecht.
Kwelitdonderdag 22 maart 2007 @ 09:47
Ik ben eerlijk gezegd niet zo heel handig met Excel, dus zo'n opmaak in Excel is voor mij geen optie.
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 08:59 schreef niet_links het volgende:
Er zijn genoeg boekhoudpakketten, doch maar een paar echt goede. Ik spreek uit ervaring, ik heb met een x aantal al gewerkt. Maar voor een boekhouding is een boekhoudpakket het beste een beetje pielen in excell is leuk hoor maar het is geen echte boekhouding.

Maar als je geen verstand hebt van boekhouden kan je het beter laten doen, zoek gewoon een goedkope boekhouder op. (ok zijn er niet heel veel maar gewoon goed zoeken).

Ik kan je helaas geen boekhoudpakket aanraden want degene die ik zou aanraden zijn vrij duur. Accept is een goed pakket en je kan alle boekingen goed traceren. Maar dat kost 600+ euro
Dat Accept progje ziet er op hun website wel goed uit, maar het is volgens mij een best zwaar programma. (tis trouwens met gemak te downen). Ik ga hem thuis ff goed bekijken.

Misschien als het allemaal echt goed loopt dat ik het overweeg om zo'n professioneel pakket te kopen of een goede boekhouder in te schakelen
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 09:05 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Waarmee nog niet gezegd is dat de administratie aan veel eisen zal moeten voldoen. Als je in aanmerking komt voor de Kleine Ondernemersregeling (KOR) valt dat wel mee volgens mij.

Maar ik zou een boekhoudprogramma downloaden. Er zijn ook gratis programma's die voor kleine ondernemingen goed te gebruiken zijn. Ik zal zo eens kijken of ik kan achterhalen wat een vriendin van me gebruikt, die kreeg dat aangeraden door de Belastingdienst op de startersdag van de KvK en was wel tevreden.
En als je dat zou willen doen, graaag
sangerdonderdag 22 maart 2007 @ 10:45
www.snelstart.nl
Giancarlo_Mordentedonderdag 11 juni 2009 @ 09:35
Ik werk nu al een tijdje met osFinancials en de (osCommerce) webshop van osFinancials.
Ik ben daar zelf zeer tevereden over.
Zei hebben de overgang voor mij verzorgd van mijn oude shop naar die van hun.
Ik kon direct beginnen met de verkopen importeren in osF.
Het heeft me welliswaar een bedrag gekost, maar voor dat geld had ik het zelf niet kunnen doen.
Plus ik wil eigenlijk gewoon geld verdienen, en niet een webshop beheren.
Het moet gewoon werken, en als het stuk is, moet ik kunnen bellen zodat iemand het oplost.

Het jammere van adviesen van boekhouders vind ik, dat ze er nooit bij vertellen dat zei zelf voordeel hebben als je het door hun verkochte pakket gaat gebruiken.
Zo weet ik van een vorige boekhouder dat als hij aan minimaal 6 van zijn klanten het pakket **** verkoopt, hij zelf geen onderhouds kosten etc heeft.
En zo hebben de meeste leveranciers van boekhoudpakketten dergelijke afspraken.

Mijn huidige boekhouder is echter geheel tevreden over osF.
Zei gebruiken het voor de klanten die "te weinig opleveren" om er een licentie van het door hun gebruikte pakket ****** voor te kopen.
En de XML audit file die je kunt maken met osF is perfect te importeren in hun pakket.
Zo kan ik werken met osF zei gebruiken hun eigen pakket.
Zo ben ik dan ook terecht gekomen bij osFinancials.
Ik wou dat ik het veel eerder had gevonden.
Flying_Phoenixdonderdag 11 juni 2009 @ 14:08
snelstart is beroerd... kijk liever ff naar Multivers of Queen.
blaatertjedonderdag 11 juni 2009 @ 14:10
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 08:59 schreef niet_links het volgende:
Er zijn genoeg boekhoudpakketten, doch maar een paar echt goede. Ik spreek uit ervaring, ik heb met een x aantal al gewerkt. Maar voor een boekhouding is een boekhoudpakket het beste een beetje pielen in excell is leuk hoor maar het is geen echte boekhouding.

Maar als je geen verstand hebt van boekhouden kan je het beter laten doen, zoek gewoon een goedkope boekhouder op. (ok zijn er niet heel veel maar gewoon goed zoeken).

Ik kan je helaas geen boekhoudpakket aanraden want degene die ik zou aanraden zijn vrij duur. Accept is een goed pakket en je kan alle boekingen goed traceren. Maar dat kost 600+ euro
Hij heeft het niet over boekhouden maar het bijhouden van in- en verkoop.
Daar heb je geen volwaardig boekhoud pakket voor nodig.

Een beetje behoorlijke webshop moet dat al bij kunnen houden vind ik.
badkamerwoensdag 11 november 2009 @ 07:04
nee

[ Bericht 98% gewijzigd door Five_Horizons op 11-11-2009 09:39:19 ]
ExcelAdministratiemaandag 30 augustus 2010 @ 16:26
Voor de beginnende webshopper volstaat een Excel bestand prima! Je bespaart hiermee gelijk enkele honderen euro's. Mochten de zaken vanzelf wat professioneler worden dan zou ik ervoor kiezen om hiervoor wat geld te reserveren voor een boekhouder of nog betere een accountant.
niet_linksdinsdag 31 augustus 2010 @ 06:34
Ach voor weinig geld kan je ook al een boekhouder hebben. Een van mijn kennisen is er een die zit in Thailand en behandeld Nederlandse klanten. Voor 11,50 per uur daar kan geen excel administratie tegen op. Toch heeft de man zijn SPD boekhouden en tig jaar ervaring.

Een accountant is helemaal niet nodig een boekhouder is goed genoeg voor een eenvoudige administratie. Pas als het complex is kan je een accountant nemen of je schakelt voor het betreffende probleem een fiscalist in.
jpjedidinsdag 31 augustus 2010 @ 06:53
Conscribo. Simpel, online en 50 euro per jaar inclusief backup.
YoshiBignosewoensdag 1 september 2010 @ 17:27
Wat een spam kick :P Tja, een eigen administratie bijhouden is 1, maar je moet er wel wat verstand van hebben. Belasting aangiftes en voordelen die je als ondernemer hebt weet niet iedereen.