abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 mei 2007 @ 23:06:37 #226
36075 MarkAJ
Vive La Marque
pi_49667974
Als tweede bod een eindbod doen en zeggen dat ze het kunnen nemen of laten. Als ze het laten niet meer over piekeren en meteen zeggen dat de interesse over is en door gaan met zoeken naar een ander huis.

Zolang jullie huidige huis nog niet verkocht is zou ik uberhaupt al geen ander huis bezichtigen (tenzij je het makkelijk kan bekostigen, een dubbele hypotheek). Dit voorkomt vele teleurstellingen!!!
Je dorp heeft gebeld. Ze willen hun idioot terug.
pi_49673650
vind het eerste huis ook ruimer ogen, het bod verhogen na 195.000, misschien lukt dat wel en als je echt geen 200000 krijgt met een hypotheek dan laten en verder zoeken
  woensdag 23 mei 2007 @ 08:21:42 #228
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49673777
Als ze 219 vraag is het niet gek dat ze er toch meer dan 200.000 voor wil hebben, of zo rond die prijs. En blijkbaar is er interesse genoeg want ze kan jullie bod vrij makkelijk afwijzen.
Dan denk ik eigenlijk stiekem dat jullie pech hebben als je die 2 ton niet kan betalen.
pi_49678222
Ik ben inmiddels teruggebeld door de makelaar en ze wil echt een openingsbod zien van meer dan 2 ton. Dus ben ik even gaan bellen met onze kredietverstrekker en 210 (waar het huis in eerste instantie voor verkocht was) zou op onze salarissen met de overwaarde van het huis net aan moeten lukken.

Nu alleen nog even met mijn lief overleggen maar die is druk op zijn werk en belt maar niet terug.

@MarkAJ, De aanvaardingstermijn word als alles door gaat ook december of zo veel eerder als ons huis verkocht is. Binnen die tijd hoop ik toch dat ons huis wel een keer verkocht gaat worden.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_49703262
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 11:16 schreef Nanook24 het volgende:
Ik ben inmiddels teruggebeld door de makelaar en ze wil echt een openingsbod zien van meer dan 2 ton. Dus ben ik even gaan bellen met onze kredietverstrekker en 210 (waar het huis in eerste instantie voor verkocht was) zou op onze salarissen met de overwaarde van het huis net aan moeten lukken.

Nu alleen nog even met mijn lief overleggen maar die is druk op zijn werk en belt maar niet terug.

@MarkAJ, De aanvaardingstermijn word als alles door gaat ook december of zo veel eerder als ons huis verkocht is. Binnen die tijd hoop ik toch dat ons huis wel een keer verkocht gaat worden.
Maar durf je het aan om een huis te kopen op 2 salarissen waar je het net mee zou moeten redden? Stel je voor dat 1 van jullie zijn baan verliest? Of arbeidsongeschikt word?

Ik zou het niet aandurven om een tophypotheek aan te gaan. Want als ... en stel je voor ...

Oke er hoeft natuurlijk niets te gebeuren maar als er iets gebeurd ben je het zaadje
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_49705859
We hebben er vanavond heeeeeeel lang over gesproken en besloten het toch gewoon maar niet te doen.

De maandlasten zouden echt te hoog worden. En onze kredietverstrekker begon heel leuk over dan koop je het huis en dan kun je verbouwen met een WOZ-krediet. Ik heb me eens ingelezen over zo'n krediet maar dat lijkt me geen goede actie bovenop toch al een hoge hypotheek.

We kijken dus rustig aan (!) verder in afwachting van de verkoop van ons eigen huis.

(Bedankt allemaal voor het advocaat van de duivel spelen. Je kunt het beter niet doen is toch wel het laatste wat je wilt horen als je een huis graag wilt hebben maar het zet je wel aan het nadenken.)
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  donderdag 24 mei 2007 @ 09:07:47 #232
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49713869
Wel heel jammer, maar ik denk idd wel iets verstandiger hoor.

Geduld hebben, jullie perfecte huis komt er echt aan!
  † In Memoriam † donderdag 24 mei 2007 @ 09:50:05 #233
37843 lady-wrb
kortaf
pi_49714991
jammer nanook, maar wel verstandig. een huis is het niet waard om je financieel zo vast te leggen.
ik begrijp die kredietverstrekker wel: elk krediet levert hem geld op, maar jee, wat zou je je hoofd in een strop steken met extra kredieten.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 24 mei 2007 @ 10:07:42 #234
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_49715512
Denk er ook aan dat je bovenop de koopsom nog 10% kosten koper moet betalen. Dan wordt het dus geen 210 maar 231 ongeveer en dan is het geen haalbare kaart...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † donderdag 24 mei 2007 @ 10:22:41 #235
37843 lady-wrb
kortaf
pi_49715937
tja, en dan heb je een huis, maar je wilt misschien een andere keuken, leuke behangetjes, verf....
en dat loopt ook op (sprak zij uit ervaring )
pi_49717468
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 10:22 schreef lady-wrb het volgende:
tja, en dan heb je een huis, maar je wilt misschien een andere keuken, leuke behangetjes, verf....
en dat loopt ook op (sprak zij uit ervaring )
Ja precies, dat is ook wat mijn heeft tegen gehouden. Allemaal leuk en aardig, dan kun je het huis net aan betalen en dan moet je gaan verbouwen met je hand op de portemonee omdat het eigenlijk niet kan. Hoe moeilijk ook omdat het echt een leuk huis was het is absoluut de beste keuze.

En onze makelaar belde terwijk ik dit zit te typen...zaterdag krijgen we weer een kijker.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')