Magazine. Post-punk band, opgericht door de ex-frontman van de Buzzcocks.quote:Op woensdag 21 maart 2007 18:21 schreef spijkerbroek het volgende:
euhhh wie?
Tjonge, je bent van 1988quote:Op woensdag 21 maart 2007 18:29 schreef Nosh het volgende:
[..]
Magazine. Post-punk band, opgericht door de ex-frontman van de Buzzcocks.
Nog steeds relevant? Ja.
Het was één van dé voorlopers van de 'andere' kant van de jaren 80. Veel New Wave-grootheden hebben de band geprezen, maar ook The Clash en zelfs Hüsker Dü hebben in interviews de band als één van hun inspiratiebronnen aangedragen. En dan heb ik het niet eens over bands als Gang of four, die dezelfde grimmige sfeer in hun muziek verwerkten, en daarmee weer de hele revival van de laatste jaren in gang hebben gezet.
Daarnaast is de muziek natuurlijk briljant. Ben zelf weg van 'Real Life', nummers als 'The Light pours out of me' (overigens heel tof gecovered door Ministry), Shot by both sides (overigens heel tof live gespeeld door Radiohead) en Motorcade (combinatie tussen het tempo en die synthesizers!) maken het een ware blauwdruk voor de eind jaren 70.
Combinatie tussen programma's als Soulseek, enthousiaste cd-winkel verkopers (liefst van die kleine zaakjes, met houten vloeren en een hopeloos grote vinyl-hoek) en een gezonde hoeveelheid nieuwsgierigheid.quote:
Absoluut. Ben het oorspronkelijk gaan luisteren omdat ik John McGeoch van Siouxsie en Visage aan het volgen was en vond hier een band met een sound die bij mijn weten nooit meer gedupliceerd is.quote:Op woensdag 21 maart 2007 17:49 schreef Toffe_Ellende het volgende:
EMI heeft re-issues uitgebracht van hun vier albums. Wat vinden jullie van deze band? Nog steeds relevant?
geweldig boek is dat. Hoop leuke dingen door ontdekt.quote:Op donderdag 22 maart 2007 20:14 schreef spacemangraig het volgende:
Na de postpunk bijbel Rip it up and start again te hebben gelezen ben ik al die postpunkbandjes (o.a. slits, raincoats, au pairs, PIL, Josef K, Swell maps) gaan beluisteren, maar van Magazine heb ik nog steeds niets gehoord (gaat zeker verandering in komen).
Zeker een geweldig boek, bands die ik door het boek "ontdekt" heb zijn oa. Magazine, Mission to Burma, Delta 5, Young Marble Giants, PIL en Clock DVA.quote:Op donderdag 22 maart 2007 20:16 schreef bartrid het volgende:
[..]
geweldig boek is dat. Hoop leuke dingen door ontdekt.
Het zou mogelijk moeten zijn om recensies en artikelen met cijfers te beoordelen, waarna de schrijver voor iedere 5/5 virtuele schouderklopjes krijgt van de ER's. Ofzo.quote:
Zonder John McGeoch helaas, maar dat klinkt alsnog als iets om in de gaten te houdenquote:Op maandag 27 oktober 2008 13:25 schreef WeezerButler het volgende:
Sterker nog, Magazine gaat in 2009 weer optreden
http://www.wire-sound.com/2008/10/01/magazine-2009/
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |