Vaststellen dat je de printer ten onrechte gratis hebt verkregen.quote:Op zondag 1 april 2007 00:10 schreef Tim21 het volgende:
Wat kan een deruwaarder doen als je gewoon de factuur en de overboeking laat zien?
in dat pauperland waar jij woont wel wellicht, in dit land hoeft dat gelukkig niet en bukken we niet voor bedrijven met praatjes groter dan hun wat ze waar kunnen maken.quote:Op zondag 1 april 2007 00:47 schreef StefanP het volgende:
[..]
Inderdaad. Typische paupermentaliteit van Nederlanders weer. Ik geniet ervan dat ze die printers nu lekker moeten betalen.
Nee, dat is nou juist NIET aan de deurwaarder! Wehkamp komt dit keer dus niet weg met een deurwaarder, maar zal simpelweg meteen naar de rechter moeten stappen, willen ze in het gelijk gesteld worden.quote:Op zondag 1 april 2007 01:01 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Vaststellen dat je de printer ten onrechte gratis hebt verkregen.![]()
"je krijgt een rekening, dus ben je wettelijk verplicht om te betalen."quote:Op zondag 1 april 2007 04:07 schreef StefanP het volgende:
Voorlopig lijkt het erop dat iedereen een gepeperde rekening thuis krijgt, dus waar je de waanbeelden vandaan haalt dat jullie stoere Calimero's, vechtend tegen het grote boze Wehkamp, die printer zomaar mogen houden, is mij een raadsel.
Iedereen heeft al een rekening gehad, van ¤ 0,-.quote:Op zondag 1 april 2007 04:07 schreef StefanP het volgende:
Voorlopig lijkt het erop dat iedereen een gepeperde rekening thuis krijgt
Een rekening van 0 euro bestaat niet, dat is gewoon verkrijgen om niet; een schenking. Volgens mij kan Wehkamp het heel simpel aantonen dat het nooit haar bedoeling geweest is om de printers te als gift weg te geven bij een paar sokken. De printers waren bedoeld als lokkertjes voor computers, iedereen die hem op een andere manier gratis gekregen heeft weet dit.quote:Op zondag 1 april 2007 11:49 schreef Xcalibur het volgende:
[..]
Iedereen heeft al een rekening gehad, van ¤ 0,-.
En volgens mij heeft iedereen die netjes op tijd voldaan....
Ik heb tijdens de 'iBOOD gratis week' tweemaal een product kunnen kopen voor 0 euro. Ik kreeg toen ook tweemaal een factuur met 'Product 0 euro, verzendkosten 0 euro' erop. Bovendien hebben de mensen die een printer hebben allemaal ook iets anders moeten bestellen, dus waarschijnlijk hebben zij een factuur met 'Printer 0 euro, Sokken 2 euro, verzendkosten 2,50' of iets dergelijks.quote:Op zondag 1 april 2007 12:03 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Een rekening van 0 euro bestaat niet, dat is gewoon verkrijgen om niet; een schenking.
Het probleem zit hem erin dat Wehkamp een foutmelding gaf a la 'U kunt het gratis product niet los bestellen' in plaats van 'U mag deze printer niet zonder computer bestellen'. Ik zeg niet dat Wehkamp hierdoor gelijk verliest, maar dat ze zeker weten winnen is ook maar de vraag. Als ze het überhaupt tot een rechtszaak laten komen, wat ik me ook nog afvraag. Ze hebben bij één iemand een schikking van 30 euro geaccepteerd, en sommigen hebben nog steeds geen brief ontvangen. Ik vraag me af hoe ver Wehkamp hiermee wil gaan..quote:Volgens mij kan Wehkamp het heel simpel aantonen dat het nooit haar bedoeling geweest is om de printers te als gift weg te geven bij een paar sokken. De printers waren bedoeld als lokkertjes voor computers, iedereen die hem op een andere manier gratis gekregen heeft weet dit.
Als er een foutmelding geweest was dan had niemand hem kunnen bestellen, daar gaat het nou juist om. Er is simpelweg misbruik gemaakt van een gat in het systeem. Jij kan nooit overtuigend uitleggen hoe je die printer heb besteld zonder van de computer af te weten. Je kan het proberen, maar daar heb je alleen jezelf mee.quote:Op zondag 1 april 2007 12:24 schreef De_Hertog het volgende:
Het probleem zit hem erin dat Wehkamp een foutmelding gaf a la 'U kunt het gratis product niet los bestellen' in plaats van 'U mag deze printer niet zonder computer bestellen'. Ik zeg niet dat Wehkamp hierdoor gelijk verliest, maar dat ze zeker weten winnen is ook maar de vraag. Als ze het überhaupt tot een rechtszaak laten komen, wat ik me ook nog afvraag. Ze hebben bij één iemand een schikking van 30 euro geaccepteerd, en sommigen hebben nog steeds geen brief ontvangen. Ik vraag me af hoe ver Wehkamp hiermee wil gaan..
Precies, stel je houdt vol dat je het aanvankelijk niet wist (wat niemand zal geloven), je bent door Wehkamp ervan op de hoogte gesteld dat het niet de bedoeling is geweest! Je kan hem kosteloos terugsturen, hoe zal de rechter dit gedrag dan beoordelen?quote:Op zondag 1 april 2007 13:13 schreef Tim21 het volgende:
Je kunt ook zeggen, als je die printer nou écht 'per ongeluk' heb gekregen, wat is dan het probleem om hem terug te sturen?
Ik heb pas nog een prachtige GSM met een factuur van 0,- euro gekregenquote:Op zondag 1 april 2007 12:03 schreef Meh7 het volgende:
Een rekening van 0 euro bestaat niet, dat is gewoon verkrijgen om niet; een schenking.
nouja, ook wel een beetje overdreven, 70 euro een gepeperde rekening noemenquote:Op zondag 1 april 2007 04:07 schreef StefanP het volgende:
Voorlopig lijkt het erop dat iedereen een gepeperde rekening thuis krijgt, dus waar je de waanbeelden vandaan haalt dat jullie stoere Calimero's, vechtend tegen het grote boze Wehkamp, die printer zomaar mogen houden, is mij een raadsel.
ben heel erg benieuwd naar de reactie. ik ben na de eerste mail terug gaan bellen, om vervolgens te horen dat er geen andere opties waren dan te betalen, welk argument ik ook aanvoerde over de fouten die zij hebben gemaakt.quote:Op maandag 2 april 2007 12:26 schreef Big-R het volgende:
Hieronder mijn emailconversatie met Wehkamp. Vooralsnog ben ik er niet zeker van wie er nu in zijn gelijk staat. Ik heb de indruk dat Wehkamp een beetje bang is en dat ze er niet zoveel moeite voor willen doen om de printers terug te krijgen.
De emails gaan van nieuw naar oud (de onderste is dus de eerste).
Geachte heer/mevrouw,
Dit vind ik erg kort door de bocht. Jullie hebben een aanbieding met daarbij een gratis printer. Doordat ik iets fout doe waar ikzelf niks aan kan doen krijg ik een gratis printer met daarbij een factuur dat de printer 0 euro kost. Die controle zou moeten plaats vinden voordat jullie de printer opsturen. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat ik nu moet gaan betalen voor jullie fouten. Ik ben dus ook niet van plan om de printer te betalen.
De printer wil ik gaan terugsturen naar jullie. Kan ik dit doen door de printer in een andere doos te doen en deze dan op te sturen? Of moet dit op een andere manier?
Met vriendelijke groet,
--------------------------------------------------------------------------------
Geachte klant,
Hartelijk dank voor uw e-mail.
U hebt de bestelling doorgegeven in uw bestellijst terwijl duidelijk bij de computer stond dat je de printer alleen gratis kon verkrijgen bij bestelling van de computer.
U hebt er voor gekozen de printer te gaan gebruiken. Dan lijkt het ons logisch dat U de printer ook gaat betalen.
Met vriendelijke groet,
Wehkamp Klantenservice.
------------------------------------------------------------------------
Geachte heer/mevrouw,
Een week of twee geleden heb ik een printer ontvangen met daarbij een factuur van ¤ 0,-. Dit was een van de acties op internet. Achteraf blijkt echter dat dat niet de bedoeling was. Daarom heb ik een brief gekregen dat de printer teruggestuurd moet worden. De doos heb ik echter niet meer in mijn bezit (weggegooid) en de printer is reeds gebruikt.
De andere optie was om een bedrag over te maken van ¤ 69,-. Dit lijkt mij echter niet reëel omdat ik een factuur én een orderbevestiging heb ontvangen waarop staat dat ik de printer voor ¤ 0,- ontvang.
Mijn vraag is dus wat te doen met de printer. Graag zou ik hierover meer informatie willen ontvangen.
Met vriendelijke groet,
Ja, jeetje, terwijl de actie om de printer te verkrijgen op een enorm hoog niveau wijstquote:Op maandag 2 april 2007 12:29 schreef Apekoek het volgende:
en moet zeggen de reacties van wehkamp zijn inderdaad erg laag van niveau als klanten service zijnde.
nouja, dat kan wel zijn, maar laat ze dan op ze minst iets inhoudelijker reageren dan dit. ze geven zelf ook helemaal niet toe dat ze een fout zijn begaan, om het ding op te sturen voor 0 euro, laat ze dat op ze minst doen.quote:Op maandag 2 april 2007 12:33 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ja, jeetje, terwijl de actie om de printer te verkrijgen op een enorm hoog niveau wijst
Ik snap best dat de Wehkamp geen zin heeft om dit soort 'klanten' als koning te behandelen. Weg ermee.
Clean ben je dan ook niet, je intenties waren fout dat weet je zelf ook wel.quote:Op maandag 2 april 2007 13:02 schreef Big-R het volgende:
Jah inderdaad ben ik helemaal mee eens. Ik zal iig nooit meer iets bestellen bij Wehkamp dat weet ik wel. Dat komt alleen maar door het feit dat ik pas na 5 dagen een reactie krijg en dat het een reactie is die in 1 minuut in elkaar is gezet.
Ik vraag om meer informatie en wat krijg ik? Een beschuldiging waardoor ik maar even 69 euro moet betalen omdat zij een fout hebben gemaakt. Ik ben zelf Bedrijfskundig Informatica student en we zijn erg druk bezig met interne controle. Bij Wehkamp moeten ze nog veel leren en kan er nog genoeg worden verbeterd dat is een ding dat zeker is. Dit soort fouten mag gewoon niet voorkomen. Maarja zo denk ik erover.
stel dat je hem al in gebruik had genomen, omdat je daadwerkelijk dacht dat het om klantenbinding ging, de wehkamp wil het ding dan niet meer terug, dat heb ik persoonlijk ook al aangehoord. dus je wordt verplicht te betalen omdat terug sturen dan al niet meer mogelijk is.quote:Op dinsdag 3 april 2007 09:51 schreef KhaZ het volgende:
Als je geen idee hebt hoe die printer bij je bestelling kwam, wat is dan het probleem om 'm terug te sturen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |