abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47879983
quote:
Op zondag 1 april 2007 00:10 schreef Tim21 het volgende:
Wat kan een deruwaarder doen als je gewoon de factuur en de overboeking laat zien?
Vaststellen dat je de printer ten onrechte gratis hebt verkregen.
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
  zondag 1 april 2007 @ 04:03:37 #202
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_47883413
quote:
Op zondag 1 april 2007 00:47 schreef StefanP het volgende:

[..]

Inderdaad. Typische paupermentaliteit van Nederlanders weer. Ik geniet ervan dat ze die printers nu lekker moeten betalen.
in dat pauperland waar jij woont wel wellicht, in dit land hoeft dat gelukkig niet en bukken we niet voor bedrijven met praatjes groter dan hun wat ze waar kunnen maken.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  zondag 1 april 2007 @ 04:07:38 #203
46960 StefanP
polemicist
pi_47883445
Voorlopig lijkt het erop dat iedereen een gepeperde rekening thuis krijgt, dus waar je de waanbeelden vandaan haalt dat jullie stoere Calimero's, vechtend tegen het grote boze Wehkamp, die printer zomaar mogen houden, is mij een raadsel.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zondag 1 april 2007 @ 09:28:10 #204
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_47884223
quote:
Op zondag 1 april 2007 01:01 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Vaststellen dat je de printer ten onrechte gratis hebt verkregen.
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Nee, dat is nou juist NIET aan de deurwaarder! Wehkamp komt dit keer dus niet weg met een deurwaarder, maar zal simpelweg meteen naar de rechter moeten stappen, willen ze in het gelijk gesteld worden.
censuur :O
pi_47886661
-lama-

had een pagina reacties gemist
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
  zondag 1 april 2007 @ 11:46:56 #206
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_47886894
quote:
Op zondag 1 april 2007 04:07 schreef StefanP het volgende:
Voorlopig lijkt het erop dat iedereen een gepeperde rekening thuis krijgt, dus waar je de waanbeelden vandaan haalt dat jullie stoere Calimero's, vechtend tegen het grote boze Wehkamp, die printer zomaar mogen houden, is mij een raadsel.
"je krijgt een rekening, dus ben je wettelijk verplicht om te betalen."

als dat zo zou zijn zouden we in dit land allemaal in de schuldsanering zitten
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_47886969
quote:
Voorlopig lijkt het erop dat iedereen een gepeperde rekening thuis krijgt
Iedereen heeft al een rekening gehad, van € 0,-.
En volgens mij heeft iedereen die netjes op tijd voldaan....
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_47887327
quote:
Op zondag 1 april 2007 11:49 schreef Xcalibur het volgende:

[..]

Iedereen heeft al een rekening gehad, van € 0,-.
En volgens mij heeft iedereen die netjes op tijd voldaan....
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Een rekening van 0 euro bestaat niet, dat is gewoon verkrijgen om niet; een schenking. Volgens mij kan Wehkamp het heel simpel aantonen dat het nooit haar bedoeling geweest is om de printers te als gift weg te geven bij een paar sokken. De printers waren bedoeld als lokkertjes voor computers, iedereen die hem op een andere manier gratis gekregen heeft weet dit.

Leg jij maar eens uit aan de rechter straks hoe je aan de printer bent gekomen. Kleine kans dat je dan een geloofwaardig verhaal op kan zetten. Dan heb je meteen ook nog eens alle juridische kosten te pakken.
  zondag 1 april 2007 @ 12:24:42 #209
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_47887809
quote:
Op zondag 1 april 2007 12:03 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Een rekening van 0 euro bestaat niet, dat is gewoon verkrijgen om niet; een schenking.
Ik heb tijdens de 'iBOOD gratis week' tweemaal een product kunnen kopen voor 0 euro. Ik kreeg toen ook tweemaal een factuur met 'Product 0 euro, verzendkosten 0 euro' erop. Bovendien hebben de mensen die een printer hebben allemaal ook iets anders moeten bestellen, dus waarschijnlijk hebben zij een factuur met 'Printer 0 euro, Sokken 2 euro, verzendkosten 2,50' of iets dergelijks.
quote:
Volgens mij kan Wehkamp het heel simpel aantonen dat het nooit haar bedoeling geweest is om de printers te als gift weg te geven bij een paar sokken. De printers waren bedoeld als lokkertjes voor computers, iedereen die hem op een andere manier gratis gekregen heeft weet dit.
Het probleem zit hem erin dat Wehkamp een foutmelding gaf a la 'U kunt het gratis product niet los bestellen' in plaats van 'U mag deze printer niet zonder computer bestellen'. Ik zeg niet dat Wehkamp hierdoor gelijk verliest, maar dat ze zeker weten winnen is ook maar de vraag. Als ze het überhaupt tot een rechtszaak laten komen, wat ik me ook nog afvraag. Ze hebben bij één iemand een schikking van 30 euro geaccepteerd, en sommigen hebben nog steeds geen brief ontvangen. Ik vraag me af hoe ver Wehkamp hiermee wil gaan..
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_47889386
Je kunt ook zeggen, als je die printer nou écht 'per ongeluk' heb gekregen, wat is dan het probleem om hem terug te sturen?
pi_47889818
quote:
Op zondag 1 april 2007 12:24 schreef De_Hertog het volgende:
Het probleem zit hem erin dat Wehkamp een foutmelding gaf a la 'U kunt het gratis product niet los bestellen' in plaats van 'U mag deze printer niet zonder computer bestellen'. Ik zeg niet dat Wehkamp hierdoor gelijk verliest, maar dat ze zeker weten winnen is ook maar de vraag. Als ze het überhaupt tot een rechtszaak laten komen, wat ik me ook nog afvraag. Ze hebben bij één iemand een schikking van 30 euro geaccepteerd, en sommigen hebben nog steeds geen brief ontvangen. Ik vraag me af hoe ver Wehkamp hiermee wil gaan..
Als er een foutmelding geweest was dan had niemand hem kunnen bestellen, daar gaat het nou juist om. Er is simpelweg misbruik gemaakt van een gat in het systeem. Jij kan nooit overtuigend uitleggen hoe je die printer heb besteld zonder van de computer af te weten. Je kan het proberen, maar daar heb je alleen jezelf mee.

Je hebt gelijk als je zegt dat het lot van de printers in de handen van Wehkamp ligt. Het gaat er om hoeveel moeite Wehkamp hiervoor wil doen, ze kunnen ook opeens afspreken dat degenen die de printer niet willen betalen of terugsturen gedagvaard worden, de juridische kosten krijgen ze toch terug via de rechter.
pi_47889855
quote:
Op zondag 1 april 2007 13:13 schreef Tim21 het volgende:
Je kunt ook zeggen, als je die printer nou écht 'per ongeluk' heb gekregen, wat is dan het probleem om hem terug te sturen?
Precies, stel je houdt vol dat je het aanvankelijk niet wist (wat niemand zal geloven), je bent door Wehkamp ervan op de hoogte gesteld dat het niet de bedoeling is geweest! Je kan hem kosteloos terugsturen, hoe zal de rechter dit gedrag dan beoordelen?
pi_47893583
quote:
Een rekening van 0 euro bestaat niet, dat is gewoon verkrijgen om niet; een schenking.
Ik heb pas nog een prachtige GSM met een factuur van 0,- euro gekregen
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
  maandag 2 april 2007 @ 09:35:07 #214
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_47916351
quote:
nouja, ook wel een beetje overdreven, 70 euro een gepeperde rekening noemen
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

kijk ik kon nog wel een printer gebruiken, de rekening is misschien gepeperd als je alleen een kranten wijkje hebt, of al een betere printer in huis hebt.
  maandag 2 april 2007 @ 10:31:10 #215
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_47917586
wehkamp zal dit topic ook wel volgen ondertussen
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
We, the unwilling, let by the unqualified are accomplishing the impossible for the ungrateful
Mijn software: http://www.snidesoft.eu
  maandag 2 april 2007 @ 12:26:25 #216
117579 Big-R
Stairway to heaven.
pi_47921399
Hieronder mijn emailconversatie met Wehkamp. Vooralsnog ben ik er niet zeker van wie er nu in zijn gelijk staat. Ik heb de indruk dat Wehkamp een beetje bang is en dat ze er niet zoveel moeite voor willen doen om de printers terug te krijgen.

De emails gaan van nieuw naar oud (de onderste is dus de eerste).

Geachte heer/mevrouw,

Dit vind ik erg kort door de bocht. Jullie hebben een aanbieding met daarbij een gratis printer. Doordat ik iets fout doe waar ikzelf niks aan kan doen krijg ik een gratis printer met daarbij een factuur dat de printer 0 euro kost. Die controle zou moeten plaats vinden voordat jullie de printer opsturen. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat ik nu moet gaan betalen voor jullie fouten. Ik ben dus ook niet van plan om de printer te betalen.

De printer wil ik gaan terugsturen naar jullie. Kan ik dit doen door de printer in een andere doos te doen en deze dan op te sturen? Of moet dit op een andere manier?

Met vriendelijke groet,

--------------------------------------------------------------------------------

Geachte klant,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

U hebt de bestelling doorgegeven in uw bestellijst terwijl duidelijk bij de computer stond dat je de printer alleen gratis kon verkrijgen bij bestelling van de computer.
U hebt er voor gekozen de printer te gaan gebruiken. Dan lijkt het ons logisch dat U de printer ook gaat betalen.

Met vriendelijke groet,
Wehkamp Klantenservice.

------------------------------------------------------------------------

Geachte heer/mevrouw,

Een week of twee geleden heb ik een printer ontvangen met daarbij een factuur van € 0,-. Dit was een van de acties op internet. Achteraf blijkt echter dat dat niet de bedoeling was. Daarom heb ik een brief gekregen dat de printer teruggestuurd moet worden. De doos heb ik echter niet meer in mijn bezit (weggegooid) en de printer is reeds gebruikt.

De andere optie was om een bedrag over te maken van € 69,-. Dit lijkt mij echter niet reëel omdat ik een factuur én een orderbevestiging heb ontvangen waarop staat dat ik de printer voor € 0,- ontvang.

Mijn vraag is dus wat te doen met de printer. Graag zou ik hierover meer informatie willen ontvangen.

Met vriendelijke groet,
www.logville.tk
  maandag 2 april 2007 @ 12:29:38 #217
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_47921482
quote:
Op maandag 2 april 2007 12:26 schreef Big-R het volgende:
Hieronder mijn emailconversatie met Wehkamp. Vooralsnog ben ik er niet zeker van wie er nu in zijn gelijk staat. Ik heb de indruk dat Wehkamp een beetje bang is en dat ze er niet zoveel moeite voor willen doen om de printers terug te krijgen.

De emails gaan van nieuw naar oud (de onderste is dus de eerste).

Geachte heer/mevrouw,

Dit vind ik erg kort door de bocht. Jullie hebben een aanbieding met daarbij een gratis printer. Doordat ik iets fout doe waar ikzelf niks aan kan doen krijg ik een gratis printer met daarbij een factuur dat de printer 0 euro kost. Die controle zou moeten plaats vinden voordat jullie de printer opsturen. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat ik nu moet gaan betalen voor jullie fouten. Ik ben dus ook niet van plan om de printer te betalen.

De printer wil ik gaan terugsturen naar jullie. Kan ik dit doen door de printer in een andere doos te doen en deze dan op te sturen? Of moet dit op een andere manier?

Met vriendelijke groet,

--------------------------------------------------------------------------------

Geachte klant,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

U hebt de bestelling doorgegeven in uw bestellijst terwijl duidelijk bij de computer stond dat je de printer alleen gratis kon verkrijgen bij bestelling van de computer.
U hebt er voor gekozen de printer te gaan gebruiken. Dan lijkt het ons logisch dat U de printer ook gaat betalen.

Met vriendelijke groet,
Wehkamp Klantenservice.

------------------------------------------------------------------------

Geachte heer/mevrouw,

Een week of twee geleden heb ik een printer ontvangen met daarbij een factuur van € 0,-. Dit was een van de acties op internet. Achteraf blijkt echter dat dat niet de bedoeling was. Daarom heb ik een brief gekregen dat de printer teruggestuurd moet worden. De doos heb ik echter niet meer in mijn bezit (weggegooid) en de printer is reeds gebruikt.

De andere optie was om een bedrag over te maken van € 69,-. Dit lijkt mij echter niet reëel omdat ik een factuur én een orderbevestiging heb ontvangen waarop staat dat ik de printer voor € 0,- ontvang.

Mijn vraag is dus wat te doen met de printer. Graag zou ik hierover meer informatie willen ontvangen.

Met vriendelijke groet,
ben heel erg benieuwd naar de reactie. ik ben na de eerste mail terug gaan bellen, om vervolgens te horen dat er geen andere opties waren dan te betalen, welk argument ik ook aanvoerde over de fouten die zij hebben gemaakt.

en moet zeggen de reacties van wehkamp zijn inderdaad erg laag van niveau als klanten service zijnde.
  † In Memoriam † maandag 2 april 2007 @ 12:33:18 #218
43556 miss_dynastie
pi_47921604
quote:
Op maandag 2 april 2007 12:29 schreef Apekoek het volgende:
en moet zeggen de reacties van wehkamp zijn inderdaad erg laag van niveau als klanten service zijnde.
Ja, jeetje, terwijl de actie om de printer te verkrijgen op een enorm hoog niveau wijst
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Ik snap best dat de Wehkamp geen zin heeft om dit soort 'klanten' als koning te behandelen. Weg ermee.
  maandag 2 april 2007 @ 12:53:59 #219
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_47922216
quote:
Op maandag 2 april 2007 12:33 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ja, jeetje, terwijl de actie om de printer te verkrijgen op een enorm hoog niveau wijst
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Ik snap best dat de Wehkamp geen zin heeft om dit soort 'klanten' als koning te behandelen. Weg ermee.
nouja, dat kan wel zijn, maar laat ze dan op ze minst iets inhoudelijker reageren dan dit. ze geven zelf ook helemaal niet toe dat ze een fout zijn begaan, om het ding op te sturen voor 0 euro, laat ze dat op ze minst doen.
  maandag 2 april 2007 @ 13:02:32 #220
117579 Big-R
Stairway to heaven.
pi_47922484
Jah inderdaad ben ik helemaal mee eens. Ik zal iig nooit meer iets bestellen bij Wehkamp dat weet ik wel. Dat komt alleen maar door het feit dat ik pas na 5 dagen een reactie krijg en dat het een reactie is die in 1 minuut in elkaar is gezet.

Ik vraag om meer informatie en wat krijg ik? Een beschuldiging waardoor ik maar even 69 euro moet betalen omdat zij een fout hebben gemaakt. Ik ben zelf Bedrijfskundig Informatica student en we zijn erg druk bezig met interne controle. Bij Wehkamp moeten ze nog veel leren en kan er nog genoeg worden verbeterd dat is een ding dat zeker is. Dit soort fouten mag gewoon niet voorkomen. Maarja zo denk ik erover.
www.logville.tk
pi_47933037
Wehkamp heeft helemaal niets fout gedaan, jullie hebben een gat in het systeem, een onvoorziene omstandigheid misbruikt om de printer gratis te krijgen. Je kan nu heel erg naief doen en hardop roepen dat het de fout is van Wehkamp, maar de realiteit veranderd daarmee niet.

Als jij een Bedrijfskundig Informatica student bent dan is dit juist iets wat in je nadeel werkt. Doordat je geen leek bent op het gebied van "internet" zal op jou een grotere onderzoeksplicht rusten. Je wist of je had door moeten hebben dat het nooit de bedoeling was van Wehkamp om de printer weg te geven bij een paar sokken. Nu kan je zeggen dat Wehkamp niet weet wat je studeert, maar wanneer dit een staartje krijgt(dwz. rechtzaak), zal dat allemaal naar boven komen.

Je zit zelf fout en dat weet je dondersgoed!
  dinsdag 3 april 2007 @ 09:06:57 #222
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_47952663
quote:
Op maandag 2 april 2007 13:02 schreef Big-R het volgende:
Jah inderdaad ben ik helemaal mee eens. Ik zal iig nooit meer iets bestellen bij Wehkamp dat weet ik wel. Dat komt alleen maar door het feit dat ik pas na 5 dagen een reactie krijg en dat het een reactie is die in 1 minuut in elkaar is gezet.

Ik vraag om meer informatie en wat krijg ik? Een beschuldiging waardoor ik maar even 69 euro moet betalen omdat zij een fout hebben gemaakt. Ik ben zelf Bedrijfskundig Informatica student en we zijn erg druk bezig met interne controle. Bij Wehkamp moeten ze nog veel leren en kan er nog genoeg worden verbeterd dat is een ding dat zeker is. Dit soort fouten mag gewoon niet voorkomen. Maarja zo denk ik erover.
Clean ben je dan ook niet, je intenties waren fout dat weet je zelf ook wel.

Vraag is of Wehkamp het wint als imand met droge ogen in de rechtzaal beweerd dat hij geen idee had hoe die printer in de lijst kwam, maar dat nergens stond dat die bij een computer geleverd moest worden. En vooral ontkennen dat je ooit van FOK gehoord hebt
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
We, the unwilling, let by the unqualified are accomplishing the impossible for the ungrateful
  dinsdag 3 april 2007 @ 09:51:23 #223
125987 KhaZ
Alfa Romeo
pi_47953653
Als je geen idee hebt hoe die printer bij je bestelling kwam, wat is dan het probleem om 'm terug te sturen?
The styling. And the howl from its V6 engine. In a tunnel, at 4000rpm, it was more sonorous than any music.
It was like having your soul licked by angels.
  dinsdag 3 april 2007 @ 10:09:03 #224
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_47954104
Omdat je ervoor hebt betaald? 0 €, dat wel. Maar de factuur is betaald.
  dinsdag 3 april 2007 @ 10:55:24 #225
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_47955283
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 09:51 schreef KhaZ het volgende:
Als je geen idee hebt hoe die printer bij je bestelling kwam, wat is dan het probleem om 'm terug te sturen?
stel dat je hem al in gebruik had genomen, omdat je daadwerkelijk dacht dat het om klantenbinding ging, de wehkamp wil het ding dan niet meer terug, dat heb ik persoonlijk ook al aangehoord. dus je wordt verplicht te betalen omdat terug sturen dan al niet meer mogelijk is.
  † In Memoriam † dinsdag 3 april 2007 @ 10:57:39 #226
43556 miss_dynastie
pi_47955359
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 10:09 schreef Brupje het volgende:
Ach kom nou toch
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Ik geloof geen seconde dat iemand van jullie niet te kwader trouw is. En zoals gezegd, als ik Wehkamp was kon het me geen moer schelen dat je nooit meer bestelt. Of het aan al je vriendjes en vriendinnetjes vertelt. De meeste mensen hebben namelijk wel last van goed fatsoen (en nee, da's geen juridische term) en zullen er geen seconde mee zitten. En als ik iets onverwachts krijg bij een bestelling bel ik even. Tenzij het om een doosje witlof ham/kaas gaat (dat soort prullaria geven ze zomaar cadeau, geen printers).
  woensdag 4 april 2007 @ 23:24:00 #227
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_48026266
quote:

[..]

Een rekening van 0 euro bestaat niet, dat is gewoon verkrijgen om niet; een schenking. Volgens mij kan Wehkamp het heel simpel aantonen dat het nooit haar bedoeling geweest is om de printers te als gift weg te geven bij een paar sokken. De printers waren bedoeld als lokkertjes voor computers, iedereen die hem op een andere manier gratis gekregen heeft weet dit.

Leg jij maar eens uit aan de rechter straks hoe je aan de printer bent gekomen. Kleine kans dat je dan een geloofwaardig verhaal op kan zetten. Dan heb je meteen ook nog eens alle juridische kosten te pakken.
zit toch niet te kletsen, jij lult over bezit en houderschap, dat is in deze kwestie helemaal niet aan de orde.

verbintenisrechtelijk is er een overeenkomst geweest en die is uitgevoerd, er is dus geen mogelijkheid om alsnog een 2de factuur te sturen.
  woensdag 4 april 2007 @ 23:24:54 #228
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_48026308
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 10:09 schreef Brupje het volgende:
correctie: voor een paar sokken (of wat anders) plus die printer een bedrag en dat bedrag is voldaan.

maar nogmaals, dat 0,00 gedoe doet niet terzake.
pi_48027467
quote:
Op woensdag 4 april 2007 23:24 schreef dr.dunno het volgende:
zit toch niet te kletsen, jij lult over bezit en houderschap, dat is in deze kwestie helemaal niet aan de orde.

verbintenisrechtelijk is er een overeenkomst geweest en die is uitgevoerd, er is dus geen mogelijkheid om alsnog een 2de factuur te sturen.
Volgens mij zit jij veel harder te kletsen aangezien ik niets heb gezegd over bezit en houderschap. Misschien dat je in de war raakt als je het begrip kwader trouw voorbij ziet komen, maar dat heeft niet perse met bezit of houderschap te maken. Het is maar de vraag of er al een overeenkomst geweest is aangezien het nooit de bedoeling van Wehkamp is geweest om de printers weg te geven bij een paar sokken. Als er al een overeenkomst is kleven daarwilsgebreken aan. Van een koopovereenkomst lijkt mij ook geen sprake aangezien er tegenover het goed geen prijs in geld stond. De printer was kosteloos verkregen door het misbruiken van een gat in het bestelsysteem van Wehkamp, misschien is er zelfs bedrog uit te halen. Je kan ook stellen dat er ongerechtvaardigde verrijking heeft plaatsgevonden. Zou geen van dit alleen slagen kan Wehkamp deze personen nog altijd aanspreken op grond van onrechtmatig handelen.
  donderdag 5 april 2007 @ 08:21:36 #230
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_48031241
quote:
Op woensdag 4 april 2007 23:55 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Volgens mij zit jij veel harder te kletsen aangezien ik niets heb gezegd over bezit en houderschap. Misschien dat je in de war raakt als je het begrip kwader trouw voorbij ziet komen, maar dat heeft niet perse met bezit of houderschap te maken. Het is maar de vraag of er al een overeenkomst geweest is aangezien het nooit de bedoeling van Wehkamp is geweest om de printers weg te geven bij een paar sokken. Als er al een overeenkomst is kleven daarwilsgebreken aan. Van een koopovereenkomst lijkt mij ook geen sprake aangezien er tegenover het goed geen prijs in geld stond. De printer was kosteloos verkregen door het misbruiken van een gat in het bestelsysteem van Wehkamp, misschien is er zelfs bedrog uit te halen. Je kan ook stellen dat er ongerechtvaardigde verrijking heeft plaatsgevonden. Zou geen van dit alleen slagen kan Wehkamp deze personen nog altijd aanspreken op grond van onrechtmatig handelen.
Dit is wel heel slap lullen van Wehkamp! "Nee, dat was niet de bedoeling"... WAAROM DOEN ZE HET DAN 60 KEER?!
censuur :O
  donderdag 5 april 2007 @ 08:32:37 #231
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_48031376
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 10:57 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ach kom nou toch
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Ik geloof geen seconde dat iemand van jullie niet te kwader trouw is. En zoals gezegd, als ik Wehkamp was kon het me geen moer schelen dat je nooit meer bestelt. Of het aan al je vriendjes en vriendinnetjes vertelt. De meeste mensen hebben namelijk wel last van goed fatsoen (en nee, da's geen juridische term) en zullen er geen seconde mee zitten. En als ik iets onverwachts krijg bij een bestelling bel ik even. Tenzij het om een doosje witlof ham/kaas gaat (dat soort prullaria geven ze zomaar cadeau, geen printers).
Je quote mij, maar ik hoor niet bij 'jullie' ;p

Met de rest ben ik het meer dan eens
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_48031521
Ik kan me voorstellen dat een rechter er nog een fkinke boete bovenop doet als hij zijn tijd moet verspillen aan zo'n zaak.
  donderdag 5 april 2007 @ 08:51:27 #233
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_48031685
quote:
Op donderdag 5 april 2007 08:42 schreef Doderok het volgende:
Ik kan me voorstellen dat een rechter er nog een fkinke boete bovenop doet als hij zijn tijd moet verspillen aan zo'n zaak.
Vanwaar deze FUD?
pi_48032221
Het is gewoon ordinaire oplichting.
Benieuwd trouwens of Wehkamp de namen van de wanbetalers doorgeeft aan BKR. Kan het wel eens moeilijk worden om nog krediet of een hypotheek vast te krijgen.
  donderdag 5 april 2007 @ 09:46:52 #235
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_48032942
Ook al is het etisch niet correct dan nog kan Wehkamp niet eisen dat de printers betaald worden. Wehkamp is zelf de overeenkomst aangegaan en heeft zelf de printers weggeven. Daar kan Wehkamp nu niet opeens op terug komen. Overeenkomst is overeenkomst.

Het hele probleem hier is dat Wehkamp het verkoopproces zo ver heeft geautomatiseerd dat rechtsgeldige overeenkomsten zonder tussenkomst van mensen (behalve inpak-drones die 0-euro facturen niet opvallen) worden aangegaan en afgehandeld. Als je automatiseerd prima, maar besef dan wel goed welk risico tegenover de kostenverlaging staat.

Wehkamp heeft m.i. geen zaak en de bestellers hebben een mooi meevallertje in de vorm van een gratis printertje.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  † In Memoriam † donderdag 5 april 2007 @ 09:48:28 #236
43556 miss_dynastie
pi_48032986
quote:
Op donderdag 5 april 2007 09:46 schreef _Flash_ het volgende:
Overeenkomst is overeenkomst.
Lees de wet eens door voor de grap.
  donderdag 5 april 2007 @ 09:56:39 #237
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_48033215
quote:
Op donderdag 5 april 2007 09:46 schreef _Flash_ het volgende:
Ook al is het etisch niet correct dan nog kan Wehkamp niet eisen dat de printers betaald worden. Wehkamp is zelf de overeenkomst aangegaan en heeft zelf de printers weggeven. Daar kan Wehkamp nu niet opeens op terug komen. Overeenkomst is overeenkomst.

Het hele probleem hier is dat Wehkamp het verkoopproces zo ver heeft geautomatiseerd dat rechtsgeldige overeenkomsten zonder tussenkomst van mensen (behalve inpak-drones die 0-euro facturen niet opvallen) worden aangegaan en afgehandeld. Als je automatiseerd prima, maar besef dan wel goed welk risico tegenover de kostenverlaging staat.

Wehkamp heeft m.i. geen zaak en de bestellers hebben een mooi meevallertje in de vorm van een gratis printertje.
toch zullen velen, net als ik, de printer (het zij voor iets gereduceerd bedrag wegens de aanbieding in het krantje) gewoon gaan betalen, aangezien we geen zin in verdere gezeur hebben. ik heb het geld, tijd en energie niet om me met zo'n zaak bezig te houden terwijl ik het als het ware momenteel kan afkopen voor een paar tientjes, en daarbij dan alsnog een printer over houd.
  donderdag 5 april 2007 @ 10:10:16 #238
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_48033608
quote:
Op donderdag 5 april 2007 09:48 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Lees de wet eens door voor de grap.
Dat er een overeenkomst is gesloten valt m.i. niet te betwisten. Er is sprake geweest van aanbieden, accepteren en zelf van levering, facturatie en betaling.

Verder :

Rechten en plichten
Een gesloten overeenkomst brengt de volgende rechten en plichten met zich mee:

- uw recht op levering van het product
- uw recht op een deugdelijk product
- uw plicht tot het betalen van het product

Mij lijkt in het geval van de Wehkamp printer dat er geen grond voor Wehkamp is om de overeenkomst te ontbinden zolang de factuur (van de sokken en bezorgkosten) binnen gestelde termijn voldaan is.

[ Bericht 22% gewijzigd door _Flash_ op 05-04-2007 10:16:28 ]
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  donderdag 5 april 2007 @ 10:10:24 #239
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_48033611
quote:
Op donderdag 5 april 2007 09:19 schreef Doderok het volgende:
Het is gewoon ordinaire oplichting.
Benieuwd trouwens of Wehkamp de namen van de wanbetalers doorgeeft aan BKR. Kan het wel eens moeilijk worden om nog krediet of een hypotheek vast te krijgen.
Oplichting, ja. Maar de rest slaat nergens op, het zijn geen wanbetalers, ze hebben netjes betaald.
pi_48033704
quote:
Op donderdag 5 april 2007 10:10 schreef _Flash_ het volgende:

[..]

Dat er een overeenkomst is gesloten valt m.i. niet te betwisten. Er is sprake geweest van aanbieden, accepteren en zelf van levering, facturatie en betaling.

Verder :

Rechten en plichten
Een gesloten overeenkomst brengt de volgende rechten en plichten met zich mee:

- uw recht op levering van het product
- uw recht op een deugdelijk product
- uw plicht tot het betalen van het product

Mij lijkt in het geval van de Wehkamp printer dat er geen grond voor Wehkamp is om de overeenkomst te ontbinden zolang de factuur (van de sokken en bezorgkosten) binnen gestelde termijn voldaan is.
Het is al eerder gezegd, maar er is geen wilsovereenstemming, en ook geen gerechtvaardigd vertrouwen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop