abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 maart 2007 @ 19:17:38 #1
148362 Ferdie88
Fuck the Norm
pi_47445686
Ik had een vraagje aan de gelovige mens onder ons. Ik als Atheist snap er geen flikker van waarom vooral de Katholieke kerk zo loopt te pronken met het kruis waar hun held aan is gestorven. Je ziet ze aan kettingen, aan de muur (met soms een bloedende jezus er nog aan) en op nog veel meer verschillende manieren.

Ik heb hier dus nooit wat van gesnapt. Het is net zoiets als dat ik met een kapmes om mn nek ga lopen, nadat iemand mijn ouders ermee heeft afgeslacht. Of met een pistool om mijn nek met hetzelde merk/kaliber waarmee een idool van me is mee neergeschoten. Staat er ergens in de bijbel ofzo dat zegt waarvoor je met een kruis moet gaan lopen. Als je t zelf doet, waarom dan?

Alvast Bedankt
Hallowed be my name
pi_47445839
Hier ben ik ook wel benieuwd naar!
feest
  maandag 19 maart 2007 @ 19:26:05 #3
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_47446028
Het is een symbool van dat Jezus gestorven is voor onze zonden... (toch? )
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
pi_47446040
Dat kruis is het symbool van de essentie van het christendom: het sterven van Christus.

Vroeger hadden ze een vis als symbool. Zou zijn omdat vis = Ichtus en dat zou dan weer staan voor Iesus Christus THeou Uios Soter, ofwel Jezus Christus Gods zoon Verlosser.

En nee, nergens staat in de bijbel dat lopen met een kruis tof is ergens om.
Mensen vinden het gewoon leuk denk ik.
"thats a pile of goatshit what you're saying mister master...and a large pile too" schreef Burakius die maandagmorgen
  maandag 19 maart 2007 @ 19:28:28 #5
28662 roobje
Invisible Pink Unicorn
pi_47446132
Iemand merkte ook al op dat als Jezus 20 jaar geleden gestorven was, iedereen nu met een symbool van een elektrische stoel of een injectienaald om zijn nek zou lopen
"Religion. A daughter of Hope and Fear, explaining to Ignorance the nature of the Unknowable."
Ambroce Bierce
  maandag 19 maart 2007 @ 19:33:58 #6
148362 Ferdie88
Fuck the Norm
pi_47446353
quote:
Op maandag 19 maart 2007 19:28 schreef roobje het volgende:
Iemand merkte ook al op dat als Jezus 20 jaar geleden gestorven was, iedereen nu met een symbool van een elektrische stoel of een injectienaald om zijn nek zou lopen
Zou toch ook nergens op slaan? Ik denk dat jezus liever niet de hele tijd terugdenkt aan zijn kruis waar hij aan is gestorven, maar eerder aan de goede dingen die hij deed
Hallowed be my name
  maandag 19 maart 2007 @ 19:46:10 #7
111578 tsjsieb
but not cheap...
pi_47446888
quote:
Op maandag 19 maart 2007 19:33 schreef Ferdie88 het volgende:

[..]

Zou toch ook nergens op slaan? Ik denk dat jezus liever niet de hele tijd terugdenkt aan zijn kruis waar hij aan is gestorven, maar eerder aan de goede dingen die hij deed
Binnen het christendom wordt beleden dat, zoals hierboven gezegd werd, Jezus aan dat kruis is gestorven voor 'ons' en daarmee de zonden op zich heeft genomen. Dat is dus juist iets heel bijzonders wat hij voor de mensen heeft gedaan.
pi_47447742
mensen konden vroeger niet lezen dus werden de verhalen uitgebeeld in illustraties.
  maandag 19 maart 2007 @ 20:07:59 #9
148362 Ferdie88
Fuck the Norm
pi_47447887
quote:
Op maandag 19 maart 2007 20:05 schreef celi het volgende:
mensen konden vroeger niet lezen dus werden de verhalen uitgebeeld in illustraties.
Kunnen mensen tegenwoordig nog niet lezen?
Hallowed be my name
pi_47448026
quote:
Op maandag 19 maart 2007 19:17 schreef Ferdie88 het volgende:
Ik had een vraagje aan de gelovige mens onder ons. Ik als Atheist snap er geen flikker van waarom vooral de Katholieke kerk zo loopt te pronken met het kruis waar hun held aan is gestorven. Je ziet ze aan kettingen, aan de muur (met soms een bloedende jezus er nog aan) en op nog veel meer verschillende manieren.

Ik heb hier dus nooit wat van gesnapt. Het is net zoiets als dat ik met een kapmes om mn nek ga lopen, nadat iemand mijn ouders ermee heeft afgeslacht. Of met een pistool om mijn nek met hetzelde merk/kaliber waarmee een idool van me is mee neergeschoten. Staat er ergens in de bijbel ofzo dat zegt waarvoor je met een kruis moet gaan lopen. Als je t zelf doet, waarom dan?

Alvast Bedankt
Doe eens niet alsof je dom bent, maar verdiep je erin. Of niet. In dat geval, begin er dan ook niet over.
  maandag 19 maart 2007 @ 20:22:22 #11
148362 Ferdie88
Fuck the Norm
pi_47448605
quote:
Op maandag 19 maart 2007 20:10 schreef Integrity het volgende:

[..]

Doe eens niet alsof je dom bent, maar verdiep je erin. Of niet. In dat geval, begin er dan ook niet over.
Ik vraag het aan jullie. Of is het op dit forum het verboden om iets te vragen?
Hallowed be my name
pi_47448727
quote:
Op maandag 19 maart 2007 20:22 schreef Ferdie88 het volgende:

[..]

Heb jij het idee dat het verboden is?
pi_47448769
quote:

[..]

Nee hoor.
pi_47448830
quote:
Op maandag 19 maart 2007 20:10 schreef Integrity het volgende:

[..]

Doet hij toch:
quote:
Ik als Atheist snap er geen flikker van waarom vooral de Katholieke kerk zo loopt te pronken met het kruis waar hun held aan is gestorven.
Kap even met dat aanvallende en als je niets toe te voegen hebt, reageer niet, wil je?!
pi_47448851
quote:

[..]

Hey, wat doe je nou?

Iets vragen?

Kan niet, he... Ik ga erover klagen bij een mod.
"thats a pile of goatshit what you're saying mister master...and a large pile too" schreef Burakius die maandagmorgen
pi_47448953
quote:
Op maandag 19 maart 2007 20:26 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Doet hij toch:
[..]

Kap even met dat aanvallende en als je niets toe te voegen hebt, reageer niet, wil je?!
Het is niet op jou gericht, dus laat ik jou verder uit de discussie. Als je dat goed vindt, zou ik graag een antwoord van hem willen hebben en niet van jou. Dit gesprek wordt even niet op een direct niveautje gehouden, snap je? Als je tekst en uitleg wil, ben je welkom op mijn prive pad.
pi_47449049
quote:
Op maandag 19 maart 2007 19:46 schreef tsjsieb het volgende:

[..]

Binnen het christendom wordt beleden dat, zoals hierboven gezegd werd, Jezus aan dat kruis is gestorven voor 'ons' en daarmee de zonden op zich heeft genomen. Dat is dus juist iets heel bijzonders wat hij voor de mensen heeft gedaan.
Wanneer gaat die mijn zonden op zich nemen dan ? En van mensen die elke Zondag in de kerk zitten en netjes leven zoals dat hoort volgens de bijbel ?

Ik vraag het mij echt af, heeft jezus "ons" eenmalig verlaten om de rest naar de verdoemenis te laten gaan ? Voor al mijn zonden zijn trouwens 2 jezus-figuren nodig
pi_47449092
quote:
Op maandag 19 maart 2007 20:28 schreef Integrity het volgende:

[..]

Het is niet op jou gericht, dus laat ik jou verder uit de discussie. Als je dat goed vindt, zou ik graag een antwoord van hem willen hebben en niet van jou. Dit gesprek wordt even niet op een direct niveautje gehouden, snap je? Als je tekst en uitleg wil, ben je welkom op mijn prive pad.
Mijn reactie is dus wel op jou gericht, om je te vragen FOK! WFL-beleid na te leven:

- Niet op de persoon.
- Inhoudelijk reageren.

Als je het privé wilt oplossen doe dat onderling per PM nu weer verder ontopic.
  maandag 19 maart 2007 @ 20:33:35 #19
148362 Ferdie88
Fuck the Norm
pi_47449195
Ik zoek heel geen ruzie ofzo hoor Ik snapte alleen niet dat hij zo'n raar antwoord in ene keer gaf. Volgens mij had ik mn vraag netjes geformuleerd
Hallowed be my name
pi_47449196
quote:
Op maandag 19 maart 2007 20:31 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Mijn reactie is dus wel op jou gericht, om je te vragen FOK! WFL-beleid na te leven:

- Niet op de persoon.
- Inhoudelijk reageren.

Als je het privé wilt oplossen doe dat onderling per PM nu weer verder ontopic.
Het is niet op de persoon en het is inhoudelijk. Het ene woordje verboden dat hij gebruikt, heeft te maken met de Wet.

Jezus zei: meen niet dat ik ben gekomen om de wet teniet te doen, ik ben gekomen om de wet te vervullen. Juist die uitspraak heeft betrekking op het kruis.

Is dit duidelijk genoeg voor jou, om je handen er vanaf te trekken? Of wil jij met mij een discussie hierover aan?
pi_47449244
quote:
Op maandag 19 maart 2007 20:33 schreef Ferdie88 het volgende:
Ik zoek heel geen ruzie ofzo hoor Ik snapte alleen niet dat hij zo'n raar antwoord in ene keer gaf. Volgens mij had ik mn vraag netjes geformuleerd
Ik zou het tof vinden als wij de dialoog voort kunnen zetten. Als jij dat goed vindt. Zou je antwoord willen geven op mijn vorige vraag en de dialoog met triggershot willen vergeten?
pi_47449299
quote:
Op maandag 19 maart 2007 20:33 schreef Integrity het volgende:
Jezus zei: meen niet dat ik ben gekomen om de wet teniet te doen, ik ben gekomen om de wet te vervullen. Juist die uitspraak heeft betrekking op het kruis.
Verklaar je nader.
pi_47449329
quote:
Op maandag 19 maart 2007 20:33 schreef Ferdie88 het volgende:
Is het ook
pi_47449351
quote:
Op maandag 19 maart 2007 20:30 schreef Jeffo het volgende:
Wanneer gaat die mijn zonden op zich nemen dan ?
2000 jaar terug.
quote:
En van mensen die elke Zondag in de kerk zitten en netjes leven zoals dat hoort volgens de bijbel ?
Ja ook.
(je denkt toch niet dat die gasten zo braaf zijn als ze lijken hoop ik? Da's zooo naļef...!)
quote:
Ik vraag het mij echt af, heeft jezus "ons" eenmalig verlaten om de rest naar de verdoemenis te laten gaan ?
Nee hoor.
Zo zit dat niet.
quote:
Voor al mijn zonden zijn trouwens 2 jezus-figuren nodig
Overschat jezelf en je foutjes niet hoor.

Volgens mij valt het best wel mee met jou.
pi_47449479
Er zitten ook wel goede christenen tussen
pi_47449511
Ach ja, het kruis.
Ik zie het al voor me. Jezus keert terug op de aarde om goede mensen naar de hemel te sturen en de slechte naar de hel. Dan ziet ie iemand met een kruis aan een hangertje om zijn nek hangen. "Ga jij maar naar de hel. Iemand die dat verschrikkelijke marteltuig vereert hoort niet thuis in de hemel"
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
pi_47449570
quote:
Op maandag 19 maart 2007 20:39 schreef onemangang het volgende:
Ach ja, het kruis.
Ik zie het al voor me. Jezus keert terug op de aarde om goede mensen naar de hemel te sturen en de slechte naar de hel. Dan ziet ie iemand met een kruis aan een hangertje om zijn nek hangen. "Ga jij maar naar de hel. Iemand die dat verschrikkelijke marteltuig vereert hoort niet thuis in de hemel"
Ik vind het een bagger reactie, maar toch:
pi_47449577
Best wel raar inderdaad.
Op zaterdag 23 juni 2007 18:54 schreef MASD het volgende:
Double-Helix is mijn held vandaag! _O_
pi_47449666
quote:
Op maandag 19 maart 2007 20:35 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Verklaar je nader.
De Wet is gekomen om de zonde te laten leven. Dat betekent dus dat de zonde niet meetbaar is zonder de 10 geboden. De Wet is dus slechts een indicator en niet iets dat je naleeft. Wat juist belangrijk is, is de belofte van God. In Zijn Heiligheid kan Hij dus niet liegen. Zijn Woord en dus belofte zijn iets dat Hij ook echt nakomt. Daar kun je Hem op vertrouwen. Hij heeft nooit gezegd dat je in de hemel komt, als je je aan de wet houdt. Hij zegt juist; je komt niet in de hemel, want je bent niet in staat om je aan de wet te houden.

Vanaf de zondeval is de mens al zondig. Al vanaf dat moment is er een scheiding tussen de mens en God. Jezus brengt verzoening tussen God en de mens, door zelf geen zondig leven te hebben. Dit betekent dat een mens dus met goede werken niet zondig kan zijn, maar dat de mens te zwak is om zonder zonden te leven.

Voor die mensen die wel het goede willen, maar het niet kunnen. Daar gaat het om. Daar is Jezus voor gestorven. Omdat God weet dat niet iedereen rechtvaardig kan zijn, maar Hij zelf wel zo rechtvaardig is dat Hij van iedereen kan houden. Jezus is die uitweg. Geen smoes of excuus, maar een uitweg.

Tot het moment dat Jezus stierf, was God bij hem. Hij sprak met God. Aan het kruis was God niet meer bij hem. Op dat moment was het lam de enige zonder zonden die alle zonden op zich nam. Vanaf dat moment was er verzoening.

Het verhaal van de goede tarwe en het onkruid dat gelijk groeit en pas later gekapt wordt, is een gelijkenis die uitlegt waarom God bij Adam al niet de stekker eruit trok.

Zo nu ff eten.
pi_47449741
Maar ook jij bent het met mij eens dat de almachtige niets hoeft op te offeren om de mens-zonde te vergeven toch?
pi_47449775
quote:
Op maandag 19 maart 2007 20:36 schreef Masterix het volgende:

Vragen + antwoorden van jou
Tuurlijk valt het mee met mij, en weet ik hoe jullie er over denken. Ik ben echt van mening dat het wel erg simpel is dat één persoon alle zonde van de afgelopen eeuwen op zich heeft genomen, wat voor hem op dat moment toekomst was én dat alle zonden die nu begaan worden ook nog gedaan. Hoe veel zonden kan iemand op zich nemen ? Het begint onrealistisch te worden, voor zover het al realistisch is.....

En dan.....de vraag dr vragen, neemt die ook mijn zonden opzich ? ik geloof niet, heb sex het huwelijk, heb geen respect voor voedzaam smerig eten, werk op zondag, ga niet naar de kerk, heb nog nooit gebeden etc.

Ooit is mij verteld dat ik wél naar de hel ga als ik "god niet tot mij laat", ik zeg; eerst zien dan geloven.
  maandag 19 maart 2007 @ 20:53:33 #32
148362 Ferdie88
Fuck the Norm
pi_47450135
Edit: Doe maar via PM-Mail

[ Bericht 93% gewijzigd door #ANONIEM op 19-03-2007 20:56:58 ]
Hallowed be my name
pi_47450161
quote:
Op maandag 19 maart 2007 20:45 schreef Triggershot het volgende:
Maar ook jij bent het met mij eens dat de almachtige niets hoeft op te offeren om de mens-zonde te vergeven toch?
Dan vraag ik me af waarom de Thora en Koran nu nog steeds offeren?

God is dusdanig rechtvaardig, dat Hij hij de zonde niet ongestraft kan laten gaan. Zijn rechtvaardigheid is sterker dan Zijn almacht. Dat is Zijn wet, de wet van de heiligheid.
pi_47450231
quote:
Op maandag 19 maart 2007 20:54 schreef Integrity het volgende:

[..]

Dan vraag ik me af waarom de Thora en Koran nu nog steeds offeren?
Verschil tussen dat er iets voor God wordt geofferd of dat God iets moet offeren.
quote:
God is dusdanig rechtvaardig, dat Hij hij de zonde niet ongestraft kan laten gaan. Zijn rechtvaardigheid is sterker dan Zijn almacht. Dat is Zijn wet, de wet van de heiligheid.
Wees nou eens concreet, God is volgens jouw doctrine niet capabel om te vergeven zonder iets te offeren?
pi_47450236
Edit: Doe maar via PM-Mail

[ Bericht 94% gewijzigd door #ANONIEM op 19-03-2007 20:57:19 ]
  maandag 19 maart 2007 @ 20:56:51 #36
106776 Nickthedick
Non-smokers die every day
pi_47450277
quote:
Op maandag 19 maart 2007 19:17 schreef Ferdie88 het volgende:

Alvast Bedankt
Volgende keer kan je beter je eigen materiaal verzinnen i.p.v. het te jatten van Bill Hicks.
- It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
pi_47450310
quote:
Op maandag 19 maart 2007 20:55 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Verschil tussen dat er iets voor God wordt geofferd of dat God iets moet offeren.
[..]
Nee, het verschil is dat het Lam het offer is. Zijn bloed is dus eeuwig.
quote:
Wees nou eens concreet, God is volgens jouw doctrine niet capabel om te vergeven zonder iets te offeren?
In theorie is het wel mogelijk, maar het gaat tegen Zijn rechtvaardigheid in.

Weet je, alles wat jij nu zegt is wat je buiten jezelf zegt. God heeft iets gedaan en wat doe jij daarmee? Dat punt vermijd je dus hiermee.
pi_47450414
quote:
Op maandag 19 maart 2007 20:57 schreef Integrity het volgende:

[..]

Nee, het verschil is dat het Lam het offer is. Zijn bloed is dus eeuwig.
Dus een rechter moet zijn zoon opofferen om de crimineel te kunnen vergeven.
quote:
In theorie is het wel mogelijk, maar het gaat tegen Zijn rechtvaardigheid in.
Ik geloof heilig in wat de bijbel zegt met dat niemand belast is met zonde van de ander, zo ook niet Jezus.
quote:
Weet je, alles wat jij nu zegt is wat je buiten jezelf zegt. God heeft iets gedaan en wat doe jij daarmee? Dat punt vermijd je dus hiermee.
Het is niets meer dan je iets afvragen.
pi_47450543
quote:
Op maandag 19 maart 2007 21:00 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dus een rechter moet zijn zoon opofferen om de crimineel te kunnen vergeven.
[..]
Nee, een rechter velt het oordeel, stapt van zijn stoel en trekt zijn gewaad uit, wanneer hij met zijn hamer op de tafel heeft geslagen. Op dat moment pakt hij zijn portemonnaie en haalt hij het geld eruit, waarmee hij de boete van zijn zoon kan betalen.
quote:
Ik geloof heilig in wat de bijbel zegt met dat niemand belast is met zonde van de ander, zo ook niet Jezus.
[..]
Het is zondig om aan een kruis te hangen.
quote:
Het is niets meer dan je iets afvragen.
Want dan hoef je niet werkelijk te kijken naar het verhaal van Jezus. Ik begrijp je heel erg goed, want ik voel hetzelfde voor mijn geloof als jij voor het jouwe. Met heel mijn hart, ziel en verstand. Met heel mijn leven. Ik bid ervoor dat jouw ogen worden geopend.
pi_47450682
quote:
Op maandag 19 maart 2007 20:46 schreef Jeffo het volgende:

[..]

Tuurlijk valt het mee met mij, en weet ik hoe jullie er over denken. Ik ben echt van mening dat het wel erg simpel is dat één persoon alle zonde van de afgelopen eeuwen op zich heeft genomen, wat voor hem op dat moment toekomst was én dat alle zonden die nu begaan worden ook nog gedaan. Hoe veel zonden kan iemand op zich nemen ? Het begint onrealistisch te worden, voor zover het al realistisch is.....

En dan.....de vraag dr vragen, neemt die ook mijn zonden opzich ? ik geloof niet, heb sex het huwelijk, heb geen respect voor voedzaam smerig eten, werk op zondag, ga niet naar de kerk, heb nog nooit gebeden etc.

Ooit is mij verteld dat ik wél naar de hel ga als ik "god niet tot mij laat", ik zeg; eerst zien dan geloven.
Tja, t is ook niet van het simpele allemaal. Dat mensen het simpel proberen voor te stellen met zo'n hel erbij en allemaal regeltjes, erbij vertellend dat God er erg aan hecht dat jij die allemaal opvolgd.. Wie weet, sommige christenen geloven zo. Dat klopt. Ik niet.

ik vind dat allemaal bull. Het gaat om iets anders, iets groters.

Als jij sigaretten jat is dat -Jezus dood ten spijt- jouw pakkie an. Jezus gaat niet met de politie praten of zo. Ook als jij tubgirl post, jouw zaak: plezier met je permban in dat geval.

Maar het gegeven dat jij (en ik) tot dergelijke vreselijke dingen in staat zijn, en erger nog, dat is iets menselijks: weinig beesten zijn zo goed in staat tot het uithalen van vreselijkheden als de mens: leeuwen doden jongen, zeeleeuwen verkrachten ze zelfs, apen moorden en ik zag laatst een homosexuele koe (yuk!), mensen kunnen dat allemaal tegelijk en er nog over liegen ook!

Dit is hoe de mens is, dat noemt de bijbel "zondig". Daar wordt je mee geboren, van daar de term "erfzonde".
Het is volgens het christendom die zonde waarvoor Hij gestorven is, het is die schuld die afbetaald is.

Het betekent dus dat je je leven met een schone lei kan beginnen. En dat je fouten die je maakt weer goed kan maken want als je bv jat, heb je die daad goed te maken, niet dat je "eens een dief, altijd" een dief bent.
pi_47450705
quote:
Op maandag 19 maart 2007 21:03 schreef Integrity het volgende:

[..]

Nee, een rechter velt het oordeel, stapt van zijn stoel en trekt zijn gewaad uit, wanneer hij met zijn hamer op de tafel heeft geslagen. Op dat moment pakt hij zijn portemonnaie en haalt hij het geld eruit, waarmee hij de boete van zijn zoon kan betalen.
Maar dat is het nou net, het is niet de boete van Jezus.
quote:
Het is zondig om aan een kruis te hangen.
Zonde van een ander.
quote:
Want dan hoef je niet werkelijk te kijken naar het verhaal van Jezus. Ik begrijp je heel erg goed, want ik voel hetzelfde voor mijn geloof als jij voor het jouwe. Met heel mijn hart, ziel en verstand. Met heel mijn leven. Ik bid ervoor dat jouw ogen worden geopend.
Is cute, maar het gaat even niet om mijn achtergrond, persoon of aanhang, ik geloof ook in de God van Mozes en Jezus.
pi_47450867
quote:
Op maandag 19 maart 2007 20:45 schreef Triggershot het volgende:
Ha, niemand dwingt God of kan Hem tot iets verplichten.

t Is mijn broertje niet (feitelijk gebruikt bijbel-Jezus de beeldspraak van De Hemelse Vader die Zijn kinderen, niet alleen Jezus maar ook ons, liefheeft.
Johannes 13 (?) "want alzo LIEF heeft Hij de wereld gehad dat Hij Zijn Eniggeboren Zoon...".
Liefde kent geen dwang.
pi_47450950
quote:
Op maandag 19 maart 2007 21:06 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Maar dat is het nou net, het is niet de boete van Jezus.
Jezus = God = Heilige Geest
quote:
[..]

Zonde van een ander.
[..]
Als iemand een aanrijd omdat je te hard rijdt, maar het niet zo bedoelde, dan heb je een zonde begaan en ben je zondig.

Jezus is door anderen aan het kruis genageld, maar Hij hing aan het kruis.
quote:
Is cute, maar het gaat even niet om mijn achtergrond, persoon of aanhang, ik geloof ook in de God van Mozes en Jezus.
Van wie is Jezus een afstammeling, volgens jou?
pi_47451119
quote:
Op maandag 19 maart 2007 21:11 schreef Integrity het volgende:

[..]

Jezus = God = Heilige Geest
Zijn meningsverschillen over. Niet elke Christelijke stroming leert dat.
quote:
Als iemand een aanrijd omdat je te hard rijdt, maar het niet zo bedoelde, dan heb je een zonde begaan en ben je zondig.
In de Islam niet, gelukkig. In de Islam worden je daden op basis van je intenties bepaald.
quote:
Jezus is door anderen aan het kruis genageld, maar Hij hing aan het kruis.
Lijden voor en door anderen dus.
quote:
Van wie is Jezus een afstammeling, volgens jou?
Abraham ---> Isaak ----> Jacob ---> Jozef -----> David ----> Salomo, keten tot met Maria.
pi_47451291
quote:
Op maandag 19 maart 2007 21:10 schreef Masterix het volgende:

[..]

Ha, niemand dwingt God of kan Hem tot iets verplichten.

t Is mijn broertje niet (feitelijk gebruikt bijbel-Jezus de beeldspraak van De Hemelse Vader die Zijn kinderen, niet alleen Jezus maar ook ons, liefheeft.
Johannes 13 (?) "want alzo LIEF heeft Hij de wereld gehad dat Hij Zijn Eniggeboren Zoon...".
Liefde kent geen dwang.
Ik snap niet zo goed, waar je heen wilt, waar is er sprake van dwang?
pi_47451482
quote:
Op maandag 19 maart 2007 21:15 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Zijn meningsverschillen over. Niet elke Christelijke stroming leert dat.
[..]
Klopt. Ik ben zelf tot die conclusie gekomen door 1 vd brieven van Paulus, waarin Paulus zelf duidelijk maakt wie Jezus is in relatie tot God. Ik geloof dat het Romeinen was, maar zeker weten doe ik dat niet. Mijn 1e doel is het NT doorlezen, dan het OT en dan weer het NT. Dan pas komt mijn interpretatiestudie.
quote:
In de Islam niet, gelukkig. In de Islam worden je daden op basis van je intenties bepaald.
[..]
Ik heb begrepen dat je beoordeelt wordt op basis van de regels die de islam biedt.
quote:
Lijden voor en door anderen dus.
[..]
En de wederopstanding, waarin ieder mens kan sterven en weer op kan staan in Christus. De doop dus. Romeinen 6.
quote:
Abraham ---> Isaak ----> Jacob ---> Jozef -----> David ----> Salomo, keten tot met Maria.
Koran leert dat Jezus van Mozes afstamt.
pi_47451669
quote:
Op maandag 19 maart 2007 21:22 schreef Integrity het volgende:

[..]

Klopt. Ik ben zelf tot die conclusie gekomen door 1 vd brieven van Paulus, waarin Paulus zelf duidelijk maakt wie Jezus is in relatie tot God. Ik geloof dat het Romeinen was, maar zeker weten doe ik dat niet. Mijn 1e doel is het NT doorlezen, dan het OT en dan weer het NT. Dan pas komt mijn interpretatiestudie.
Ok.
quote:
Ik heb begrepen dat je beoordeelt wordt op basis van de regels die de islam biedt.
Nee hoor zo zijn er uitzonderingen. In de tijd van Mohammed zijn er een aantal Christenen in de tijd van Mohammed met het Paradijs 'gezegend'
quote:
En de wederopstanding, waarin ieder mens kan sterven en weer op kan staan in Christus. De doop dus. Romeinen 6.
En de mensen voor Christus dan?
quote:
Koran leert dat Jezus van Mozes afstamt.
En van wie stamt mozes af volgens de Koran?
pi_47451817
quote:
Op maandag 19 maart 2007 21:18 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik snap niet zo goed, waar je heen wilt, waar is er sprake van dwang?
Ik bedoel:
Niets heeft God gedwongen Zijn eniggeboren zoon te laten sterven.
Er is nergens sprake van dwang als het over God gaat dus.

(Dwang is een aspect van onze hiėrarchische manier van groepsvorming en sociale gedrag: een sociale eigenschap van de homo sapiens.
pi_47451892
quote:
Op maandag 19 maart 2007 21:29 schreef Masterix het volgende:

[..]

Ik bedoel:
Niets heeft God gedwongen Zijn eniggeboren zoon te laten sterven.
Er is nergens sprake van dwang als het over God gaat dus.

(Dwang is een aspect van onze hiėrarchische manier van groepsvorming en sociale gedrag: een sociale eigenschap van de homo sapiens.
pi_47452419
quote:
Op maandag 19 maart 2007 21:30 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Beetje mijn quote veranderen he?
Ik zag het wel...

Serieus: het is voor mij gewoon een frase. Ik neem niets letterlijk uit de bijbel, tenzij er toevallig iets staat dat letterlijk bedoelt lijkt te zijn. Verder gaat het mij om de bedoeling.
Er zit voor mij een wereld aan betekenis verborgen in dat "eniggeboren"...
quote:
Op maandag 19 maart 2007 21:26 schreef Triggershot het volgende:
En de mensen voor Christus dan?
De bijbelse "hel" is de plaats waar de zielen der mensen geborgen zijn tot de Jongste Dag (dat begrip zal je kennen).
Dus volgens de christelijke theologie zitten David en zijn vijanden daar ook. Te wachten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')