Zou toch ook nergens op slaan? Ik denk dat jezus liever niet de hele tijd terugdenkt aan zijn kruis waar hij aan is gestorven, maar eerder aan de goede dingen die hij deedquote:Op maandag 19 maart 2007 19:28 schreef roobje het volgende:
Iemand merkte ook al op dat als Jezus 20 jaar geleden gestorven was, iedereen nu met een symbool van een elektrische stoel of een injectienaald om zijn nek zou lopen
Binnen het christendom wordt beleden dat, zoals hierboven gezegd werd, Jezus aan dat kruis is gestorven voor 'ons' en daarmee de zonden op zich heeft genomen. Dat is dus juist iets heel bijzonders wat hij voor de mensen heeft gedaan.quote:Op maandag 19 maart 2007 19:33 schreef Ferdie88 het volgende:
[..]
Zou toch ook nergens op slaan? Ik denk dat jezus liever niet de hele tijd terugdenkt aan zijn kruis waar hij aan is gestorven, maar eerder aan de goede dingen die hij deed
Kunnen mensen tegenwoordig nog niet lezen?quote:Op maandag 19 maart 2007 20:05 schreef celi het volgende:
mensen konden vroeger niet lezen dus werden de verhalen uitgebeeld in illustraties.
Doe eens niet alsof je dom bent, maar verdiep je erin. Of niet. In dat geval, begin er dan ook niet over.quote:Op maandag 19 maart 2007 19:17 schreef Ferdie88 het volgende:
Ik had een vraagje aan de gelovige mens onder ons. Ik als Atheist snap er geen flikker van waarom vooral de Katholieke kerk zo loopt te pronken met het kruis waar hun held aan is gestorven. Je ziet ze aan kettingen, aan de muur (met soms een bloedende jezus er nog aan) en op nog veel meer verschillende manieren.
Ik heb hier dus nooit wat van gesnapt. Het is net zoiets als dat ik met een kapmes om mn nek ga lopen, nadat iemand mijn ouders ermee heeft afgeslacht. Of met een pistool om mijn nek met hetzelde merk/kaliber waarmee een idool van me is mee neergeschoten. Staat er ergens in de bijbel ofzo dat zegt waarvoor je met een kruis moet gaan lopen. Als je t zelf doet, waarom dan?
Alvast Bedankt![]()
Ik vraag het aan jullie. Of is het op dit forum het verboden om iets te vragen?quote:Op maandag 19 maart 2007 20:10 schreef Integrity het volgende:
[..]
Doe eens niet alsof je dom bent, maar verdiep je erin. Of niet. In dat geval, begin er dan ook niet over.
Heb jij het idee dat het verboden is?quote:Op maandag 19 maart 2007 20:22 schreef Ferdie88 het volgende:
[..]
Ik vraag het aan jullie. Of is het op dit forum het verboden om iets te vragen?
Nee hoor.quote:Op maandag 19 maart 2007 20:22 schreef Ferdie88 het volgende:
[..]
Doet hij toch:quote:Op maandag 19 maart 2007 20:10 schreef Integrity het volgende:
[..]
Doe eens niet alsof je dom bent, maar verdiep je erin. Of niet. In dat geval, begin er dan ook niet over.
Kap even met dat aanvallende en als je niets toe te voegen hebt, reageer niet, wil je?!quote:Ik als Atheist snap er geen flikker van waarom vooral de Katholieke kerk zo loopt te pronken met het kruis waar hun held aan is gestorven.
Hey, wat doe je nou?quote:Op maandag 19 maart 2007 20:22 schreef Ferdie88 het volgende:
[..]
Het is niet op jou gericht, dus laat ik jou verder uit de discussie. Als je dat goed vindt, zou ik graag een antwoord van hem willen hebben en niet van jou. Dit gesprek wordt even niet op een direct niveautje gehouden, snap je? Als je tekst en uitleg wil, ben je welkom op mijn prive pad.quote:Op maandag 19 maart 2007 20:26 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Doet hij toch:
[..]
Kap even met dat aanvallende en als je niets toe te voegen hebt, reageer niet, wil je?!
Wanneer gaat die mijn zonden op zich nemen dan ? En van mensen die elke Zondag in de kerk zitten en netjes leven zoals dat hoort volgens de bijbel ?quote:Op maandag 19 maart 2007 19:46 schreef tsjsieb het volgende:
[..]
Binnen het christendom wordt beleden dat, zoals hierboven gezegd werd, Jezus aan dat kruis is gestorven voor 'ons' en daarmee de zonden op zich heeft genomen. Dat is dus juist iets heel bijzonders wat hij voor de mensen heeft gedaan.
Mijn reactie is dus wel op jou gericht, om je te vragen FOK! WFL-beleid na te leven:quote:Op maandag 19 maart 2007 20:28 schreef Integrity het volgende:
[..]
Het is niet op jou gericht, dus laat ik jou verder uit de discussie. Als je dat goed vindt, zou ik graag een antwoord van hem willen hebben en niet van jou. Dit gesprek wordt even niet op een direct niveautje gehouden, snap je? Als je tekst en uitleg wil, ben je welkom op mijn prive pad.
Het is niet op de persoon en het is inhoudelijk. Het ene woordje verboden dat hij gebruikt, heeft te maken met de Wet.quote:Op maandag 19 maart 2007 20:31 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mijn reactie is dus wel op jou gericht, om je te vragen FOK! WFL-beleid na te leven:
- Niet op de persoon.
- Inhoudelijk reageren.
Als je het privé wilt oplossen doe dat onderling per PM nu weer verder ontopic.
Ik zou het tof vinden als wij de dialoog voort kunnen zetten. Als jij dat goed vindt. Zou je antwoord willen geven op mijn vorige vraag en de dialoog met triggershot willen vergeten?quote:Op maandag 19 maart 2007 20:33 schreef Ferdie88 het volgende:
Ik zoek heel geen ruzie ofzo hoorIk snapte alleen niet dat hij zo'n raar antwoord in ene keer gaf. Volgens mij had ik mn vraag netjes geformuleerd
![]()
Verklaar je nader.quote:Op maandag 19 maart 2007 20:33 schreef Integrity het volgende:
Jezus zei: meen niet dat ik ben gekomen om de wet teniet te doen, ik ben gekomen om de wet te vervullen. Juist die uitspraak heeft betrekking op het kruis.
Is het ookquote:Op maandag 19 maart 2007 20:33 schreef Ferdie88 het volgende:
Ik zoek heel geen ruzie ofzo hoorIk snapte alleen niet dat hij zo'n raar antwoord in ene keer gaf. Volgens mij had ik mn vraag netjes geformuleerd
![]()
2000 jaar terug.quote:Op maandag 19 maart 2007 20:30 schreef Jeffo het volgende:
Wanneer gaat die mijn zonden op zich nemen dan ?
Ja ook.quote:En van mensen die elke Zondag in de kerk zitten en netjes leven zoals dat hoort volgens de bijbel ?
Nee hoor.quote:Ik vraag het mij echt af, heeft jezus "ons" eenmalig verlaten om de rest naar de verdoemenis te laten gaan ?
quote:Voor al mijn zonden zijn trouwens 2 jezus-figuren nodig
Ik vind het een bagger reactie, maar toch:quote:Op maandag 19 maart 2007 20:39 schreef onemangang het volgende:
Ach ja, het kruis.
Ik zie het al voor me. Jezus keert terug op de aarde om goede mensen naar de hemel te sturen en de slechte naar de hel. Dan ziet ie iemand met een kruis aan een hangertje om zijn nek hangen. "Ga jij maar naar de hel. Iemand die dat verschrikkelijke marteltuig vereert hoort niet thuis in de hemel"
De Wet is gekomen om de zonde te laten leven. Dat betekent dus dat de zonde niet meetbaar is zonder de 10 geboden. De Wet is dus slechts een indicator en niet iets dat je naleeft. Wat juist belangrijk is, is de belofte van God. In Zijn Heiligheid kan Hij dus niet liegen. Zijn Woord en dus belofte zijn iets dat Hij ook echt nakomt. Daar kun je Hem op vertrouwen. Hij heeft nooit gezegd dat je in de hemel komt, als je je aan de wet houdt. Hij zegt juist; je komt niet in de hemel, want je bent niet in staat om je aan de wet te houden.quote:
Tuurlijk valt het mee met mij, en weet ik hoe jullie er over denken. Ik ben echt van mening dat het wel erg simpel is dat één persoon alle zonde van de afgelopen eeuwen op zich heeft genomen, wat voor hem op dat moment toekomst was én dat alle zonden die nu begaan worden ook nog gedaan. Hoe veel zonden kan iemand op zich nemen ? Het begint onrealistisch te worden, voor zover het al realistisch is.....quote:
Dan vraag ik me af waarom de Thora en Koran nu nog steeds offeren?quote:Op maandag 19 maart 2007 20:45 schreef Triggershot het volgende:
Maar ook jij bent het met mij eens dat de almachtige niets hoeft op te offeren om de mens-zonde te vergeven toch?
Verschil tussen dat er iets voor God wordt geofferd of dat God iets moet offeren.quote:Op maandag 19 maart 2007 20:54 schreef Integrity het volgende:
[..]
Dan vraag ik me af waarom de Thora en Koran nu nog steeds offeren?
Wees nou eens concreet, God is volgens jouw doctrine niet capabel om te vergeven zonder iets te offeren?quote:God is dusdanig rechtvaardig, dat Hij hij de zonde niet ongestraft kan laten gaan. Zijn rechtvaardigheid is sterker dan Zijn almacht. Dat is Zijn wet, de wet van de heiligheid.
Volgende keer kan je beter je eigen materiaal verzinnen i.p.v. het te jatten van Bill Hicks.quote:Op maandag 19 maart 2007 19:17 schreef Ferdie88 het volgende:
Ik had een vraagje aan de gelovige mens onder ons. Ik als Atheist snap er geen flikker van waarom vooral de Katholieke kerk zo loopt te pronken met het kruis waar hun held aan is gestorven. Je ziet ze aan kettingen, aan de muur (met soms een bloedende jezus er nog aan) en op nog veel meer verschillende manieren.
Ik heb hier dus nooit wat van gesnapt. Het is net zoiets als dat ik met een kapmes om mn nek ga lopen, nadat iemand mijn ouders ermee heeft afgeslacht. Of met een pistool om mijn nek met hetzelde merk/kaliber waarmee een idool van me is mee neergeschoten. Staat er ergens in de bijbel ofzo dat zegt waarvoor je met een kruis moet gaan lopen. Als je t zelf doet, waarom dan?
Alvast Bedankt![]()
Nee, het verschil is dat het Lam het offer is. Zijn bloed is dus eeuwig.quote:Op maandag 19 maart 2007 20:55 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Verschil tussen dat er iets voor God wordt geofferd of dat God iets moet offeren.
[..]
In theorie is het wel mogelijk, maar het gaat tegen Zijn rechtvaardigheid in.quote:Wees nou eens concreet, God is volgens jouw doctrine niet capabel om te vergeven zonder iets te offeren?
Dus een rechter moet zijn zoon opofferen om de crimineel te kunnen vergeven.quote:Op maandag 19 maart 2007 20:57 schreef Integrity het volgende:
[..]
Nee, het verschil is dat het Lam het offer is. Zijn bloed is dus eeuwig.
Ik geloof heilig in wat de bijbel zegt met dat niemand belast is met zonde van de ander, zo ook niet Jezus.quote:In theorie is het wel mogelijk, maar het gaat tegen Zijn rechtvaardigheid in.
Het is niets meer dan je iets afvragen.quote:Weet je, alles wat jij nu zegt is wat je buiten jezelf zegt. God heeft iets gedaan en wat doe jij daarmee? Dat punt vermijd je dus hiermee.
Nee, een rechter velt het oordeel, stapt van zijn stoel en trekt zijn gewaad uit, wanneer hij met zijn hamer op de tafel heeft geslagen. Op dat moment pakt hij zijn portemonnaie en haalt hij het geld eruit, waarmee hij de boete van zijn zoon kan betalen.quote:Op maandag 19 maart 2007 21:00 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dus een rechter moet zijn zoon opofferen om de crimineel te kunnen vergeven.
[..]
Het is zondig om aan een kruis te hangen.quote:Ik geloof heilig in wat de bijbel zegt met dat niemand belast is met zonde van de ander, zo ook niet Jezus.
[..]
Want dan hoef je niet werkelijk te kijken naar het verhaal van Jezus. Ik begrijp je heel erg goed, want ik voel hetzelfde voor mijn geloof als jij voor het jouwe. Met heel mijn hart, ziel en verstand. Met heel mijn leven. Ik bid ervoor dat jouw ogen worden geopend.quote:Het is niets meer dan je iets afvragen.
Tja, t is ook niet van het simpele allemaal. Dat mensen het simpel proberen voor te stellen met zo'n hel erbij en allemaal regeltjes, erbij vertellend dat God er erg aan hecht dat jij die allemaal opvolgd.. Wie weet, sommige christenen geloven zo. Dat klopt. Ik niet.quote:Op maandag 19 maart 2007 20:46 schreef Jeffo het volgende:
[..]
Tuurlijk valt het mee met mij, en weet ik hoe jullie er over denken. Ik ben echt van mening dat het wel erg simpel is dat één persoon alle zonde van de afgelopen eeuwen op zich heeft genomen, wat voor hem op dat moment toekomst was én dat alle zonden die nu begaan worden ook nog gedaan. Hoe veel zonden kan iemand op zich nemen ? Het begint onrealistisch te worden, voor zover het al realistisch is.....
En dan.....de vraag dr vragen, neemt die ook mijn zonden opzich ? ik geloof niet, heb sex het huwelijk, heb geen respect voor voedzaam smerig eten, werk op zondag, ga niet naar de kerk, heb nog nooit gebeden etc.
Ooit is mij verteld dat ik wél naar de hel ga als ik "god niet tot mij laat", ik zeg; eerst zien dan geloven.
Maar dat is het nou net, het is niet de boete van Jezus.quote:Op maandag 19 maart 2007 21:03 schreef Integrity het volgende:
[..]
Nee, een rechter velt het oordeel, stapt van zijn stoel en trekt zijn gewaad uit, wanneer hij met zijn hamer op de tafel heeft geslagen. Op dat moment pakt hij zijn portemonnaie en haalt hij het geld eruit, waarmee hij de boete van zijn zoon kan betalen.
Zonde van een ander.quote:Het is zondig om aan een kruis te hangen.
Is cute, maar het gaat even niet om mijn achtergrond, persoon of aanhang, ik geloof ook in de God van Mozes en Jezus.quote:Want dan hoef je niet werkelijk te kijken naar het verhaal van Jezus. Ik begrijp je heel erg goed, want ik voel hetzelfde voor mijn geloof als jij voor het jouwe. Met heel mijn hart, ziel en verstand. Met heel mijn leven. Ik bid ervoor dat jouw ogen worden geopend.
Ha, niemand dwingt God of kan Hem tot iets verplichten.quote:Op maandag 19 maart 2007 20:45 schreef Triggershot het volgende:
Maar ook jij bent het met mij eens dat de almachtige niets hoeft op te offeren om de mens-zonde te vergeven toch?
Jezus = God = Heilige Geestquote:Op maandag 19 maart 2007 21:06 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Maar dat is het nou net, het is niet de boete van Jezus.
Als iemand een aanrijd omdat je te hard rijdt, maar het niet zo bedoelde, dan heb je een zonde begaan en ben je zondig.quote:[..]
Zonde van een ander.
[..]
Van wie is Jezus een afstammeling, volgens jou?quote:Is cute, maar het gaat even niet om mijn achtergrond, persoon of aanhang, ik geloof ook in de God van Mozes en Jezus.![]()
Zijn meningsverschillen over. Niet elke Christelijke stroming leert dat.quote:
In de Islam niet, gelukkig. In de Islam worden je daden op basis van je intenties bepaald.quote:Als iemand een aanrijd omdat je te hard rijdt, maar het niet zo bedoelde, dan heb je een zonde begaan en ben je zondig.
Lijden voor en door anderen dus.quote:Jezus is door anderen aan het kruis genageld, maar Hij hing aan het kruis.
Abraham ---> Isaak ----> Jacob ---> Jozef -----> David ----> Salomo, keten tot met Maria.quote:Van wie is Jezus een afstammeling, volgens jou?
Ik snap niet zo goed, waar je heen wilt, waar is er sprake van dwang?quote:Op maandag 19 maart 2007 21:10 schreef Masterix het volgende:
[..]
Ha, niemand dwingt God of kan Hem tot iets verplichten.
t Is mijn broertje niet (feitelijk gebruikt bijbel-Jezus de beeldspraak van De Hemelse Vader die Zijn kinderen, niet alleen Jezus maar ook ons, liefheeft.
Johannes 13 (?) "want alzo LIEF heeft Hij de wereld gehad dat Hij Zijn Eniggeboren Zoon...".
Liefde kent geen dwang.
Klopt. Ik ben zelf tot die conclusie gekomen door 1 vd brieven van Paulus, waarin Paulus zelf duidelijk maakt wie Jezus is in relatie tot God. Ik geloof dat het Romeinen was, maar zeker weten doe ik dat niet. Mijn 1e doel is het NT doorlezen, dan het OT en dan weer het NT. Dan pas komt mijn interpretatiestudie.quote:Op maandag 19 maart 2007 21:15 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zijn meningsverschillen over. Niet elke Christelijke stroming leert dat.
[..]
Ik heb begrepen dat je beoordeelt wordt op basis van de regels die de islam biedt.quote:In de Islam niet, gelukkig. In de Islam worden je daden op basis van je intenties bepaald.
[..]
En de wederopstanding, waarin ieder mens kan sterven en weer op kan staan in Christus. De doop dus. Romeinen 6.quote:Lijden voor en door anderen dus.
[..]
Koran leert dat Jezus van Mozes afstamt.quote:Abraham ---> Isaak ----> Jacob ---> Jozef -----> David ----> Salomo, keten tot met Maria.
Ok.quote:Op maandag 19 maart 2007 21:22 schreef Integrity het volgende:
[..]
Klopt. Ik ben zelf tot die conclusie gekomen door 1 vd brieven van Paulus, waarin Paulus zelf duidelijk maakt wie Jezus is in relatie tot God. Ik geloof dat het Romeinen was, maar zeker weten doe ik dat niet. Mijn 1e doel is het NT doorlezen, dan het OT en dan weer het NT. Dan pas komt mijn interpretatiestudie.
Nee hoor zo zijn er uitzonderingen. In de tijd van Mohammed zijn er een aantal Christenen in de tijd van Mohammed met het Paradijs 'gezegend'quote:Ik heb begrepen dat je beoordeelt wordt op basis van de regels die de islam biedt.
En de mensen voor Christus dan?quote:En de wederopstanding, waarin ieder mens kan sterven en weer op kan staan in Christus. De doop dus. Romeinen 6.
En van wie stamt mozes af volgens de Koran?quote:Koran leert dat Jezus van Mozes afstamt.
Ik bedoel:quote:Op maandag 19 maart 2007 21:18 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik snap niet zo goed, waar je heen wilt, waar is er sprake van dwang?
quote:Op maandag 19 maart 2007 21:29 schreef Masterix het volgende:
[..]
Ik bedoel:
Niets heeft God gedwongen Zijn eniggeboren zoon te laten sterven.
Er is nergens sprake van dwang als het over God gaat dus.
(Dwang is een aspect van onze hiėrarchische manier van groepsvorming en sociale gedrag: een sociale eigenschap van de homo sapiens.
Beetje mijn quote veranderen he?quote:
De bijbelse "hel" is de plaats waar de zielen der mensen geborgen zijn tot de Jongste Dag (dat begrip zal je kennen).quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |