Alexxxxx | maandag 19 maart 2007 @ 18:03 |
LET OP! DRINGENDE VRAAG! Als ik tijdens het rijden gas loslaat, bijvorbeeld bij remmen, of bochtenwerk, valt mn motor uit (compleet met accu)! En als ik dan wer gas geeft gaat hij na wat gebok vrolijk verder... Wat is hier aan de hand? Ik denk dat het in ieder geval verstandig is dat ik morgen langs het autobedrijf ga, want ik wil dit weekend wel weg met de Visa club, en met 2cv naar Hoorn... Ik heb afgelopen weekend er ff een ander blok in gezet, maar tijden het preofritje van gister van zo'n 500 kliometer, heb ik het maar één keer gehad, op het eind bij een stel stoplichten. En hij start nu ook veel moeilijker.... Mijn auto is uiteraard een Citroën Visa uit 1988 met het 652 cc tweecilinder blok, wat uit 1984 komt. | |
-chefke- | maandag 19 maart 2007 @ 18:05 |
brandstofpomp of filter vuil of aanzuigbuis in tank niet oke. daar lijkt het het meeste op maar ik moet bekenen dak niet zoveel kaas van de franse auto`s heb gegeten. | |
PeuRac | maandag 19 maart 2007 @ 18:05 |
probeer eens of die dat ook doet als je de choke iets uit hebt staan, als die het dan niet meer doet, is het de stationairloop afstelling die je moet verstellen. | |
Headlong | maandag 19 maart 2007 @ 18:06 |
Heb ik ook met mijn auto, stationairsproeier is verstopt. | |
Innisdemon | maandag 19 maart 2007 @ 18:11 |
Dat is een optioneel bij VW, brandstof besparend. In jouw geval even de carburateur reiningen en afstellen | |
Turquaz52 | maandag 19 maart 2007 @ 18:15 |
stationair loopt ie niet goed? > luchtfilter checken of Stationair ff aanpassen... ![]() | |
Barcaconia | maandag 19 maart 2007 @ 18:37 |
Als je de koppeling intrapt en hij valt uit, dan krijgt hij niet genoeg brandstof bij stationair toerental. Ik zou even je stationaire regelschroef (als je die hebt?) of sproeier checken zoals Headlong zegt. Maar dat zeggen de meeste hier al ![]() | |
patje74 | maandag 19 maart 2007 @ 19:39 |
IDD benzinetoevoer checken. Stationair bijregelen is alleen symptoom bestrijding, als hij goed stond, staat hij dat nu nog. De sproeier kan je er zo uit halen en checken/door blazen. Je hebt een carb. van een 2cv er op toch? (meen ik ergens gelezen te hebben...) Heb je het filter er al eens tussen uit gehad/vervangen? Een vervuild filter hoeft er optisch niet smerig uit te zien trouwens. | |
MouseOver | maandag 19 maart 2007 @ 19:47 |
"ff het blok wisselen"? Zitten die zo eenvoudig in elkaar ![]() Wat het ook kan zijn, naast de genoemde troep in de carb, kan een choke zijn die niet helemaal teruggaat en die hem daardoor langzaam verzuipt. Kijk in ieder geval eerst even naar de kleur van de bougies want het is zonde als je die carburateur voor niets uit elkaar gaat halen, zo'n leuk klusje is dat niet. | |
Barcaconia | maandag 19 maart 2007 @ 20:18 |
quote:Het is een kleine 2 cilinder, dus echt veel werk is het niet nee ![]() | |
Alexxxxx | maandag 19 maart 2007 @ 20:36 |
De OP heb ik bij mn ouders getypt. Nu ben ik weer thuis, en op de terugweg had ik nergens last van, wat ik ook deed. Het zal dus een vuiltje geweest zijn. En blok kun je met twee man tillen, was gaaf om te doen ![]() | |
patje74 | maandag 19 maart 2007 @ 21:20 |
Ik heb donderdag het blok van mijn eend in mijn eentje er voorweg geplukt. Is ook heel goed te doen hoor! Maar voorlopig is het goed om te horen dat ze weer netjes loopt. Misschien toch even het filtertje vervangen? | |
Alexxxxx | maandag 19 maart 2007 @ 21:21 |
Ik wil binnenkort met de Visa op vakantie, een beurtje voor de tijd lijkt me iig verstandig. | |
2cv | dinsdag 20 maart 2007 @ 01:04 |
Ook je carburateur er af plukken en schoon (laten) maken. Mooi klusje voor BX19TRS. Ik wil het ook wel doen, maar ik heb er minder kennis en ervaring in. Tevens zal het afstellen me niet lukken. Dus ik weet niet of het verstandig is om dat met jouw carburateur te doen. Kan ik beter m'n eigen zooi eens voor slopen ![]() Want hoewel ik eerder aangaf geen idee te hebben waardoor het kan, lijkt me een vuiltje in de carburateur niet onmogelijk. Maarja, nogmaals, ik heb er te weinig kaas van gegeten om echt een hulp te zijn hier. Overigens, controleer even of er tussen je tank en carburateur een benzinefilter hangt. Zo ja: vervangen (ze zijn niet schoon te maken en kosten weinig). Zo nee: hang er 1 tussen. | |
Alexxxxx | dinsdag 20 maart 2007 @ 17:34 |
vanochtend weer nisk aan de hand, vanmiddag viel de motro alleen nog uit toen hij koud was ![]() | |
2cv | dinsdag 20 maart 2007 @ 18:11 |
Uitvallen omdat de motor kopud is, is geen schande. Niet (super) ernstig in ieder geval. |