Als je nou zelf eens begint met ABN sprekenquote:Op maandag 19 maart 2007 15:22 schreef Jekoos het volgende:
Het snijt zei een maat van me. Ik zo![]()
![]()
wtffuck lul je man
hij zo van: ja het snijt jewaid
![]()
![]()
dus ik weer van: wtf
wat lul je nou
![]()
kijk ik buiten, sneeuwt het
snijen is sneeuwen in het drenths
![]()
Klacht: die dialecten zijn fucked up en kut![]()
![]()
'Gewoon' is relatief.quote:
Ik wilde een keer grappig doenquote:Op maandag 19 maart 2007 15:28 schreef Ghanschje het volgende:
[..]
Als je nou zelf eens begint met ABN spreken![]()
boh jij loopt achter man. snijt is wat die maat van mij zei en jewaid(s) is foktaal, teminste in onz wequote:Op maandag 19 maart 2007 15:24 schreef Natalie het volgende:
Woon 26 jaar in Drenthe, en heb geen idee wat 'het snijt jewaid' betekent.
Weet je zeker dat het Drents is?
nee. die smiles waren voor de sier, kijk die OP dan, vet sjiek toch?quote:Op maandag 19 maart 2007 15:37 schreef Noodly het volgende:
dus emo's sneeuwen in drenthe?
Man? Nee sorryquote:Op maandag 19 maart 2007 15:37 schreef Jekoos het volgende:
[..]
boh jij loopt achter man. snijt is wat die maat van mij zei en jewaid(s) is foktaal, teminste in onz we![]()
![]()
nee ik bedoelde... laat ook maarquote:Op maandag 19 maart 2007 15:38 schreef Jekoos het volgende:
[..]
nee. die smiles waren voor de sier, kijk die OP dan, vet sjiek toch?![]()
Gewoon is ABN. Ik vind dialecten maar dom, het zorgt alleen maar misverstanden en irritaties. Noem eens een voordeel van het fenomeen Dialect.quote:Op maandag 19 maart 2007 15:31 schreef Natalie het volgende:
[..]
'Gewoon' is relatief.
Daarnaast, allochtonen? Weet je wel wat het zijn eik?
Ik spreek het alletwee. Plat. Vloeibaar. En soms ook nog eens door elkaar, dat is pas een ramp.quote:Op maandag 19 maart 2007 15:42 schreef Natalie het volgende:
Persoonlijk vind ik dat Haags stukken erger dan Drents.
Om over Rotterdams maar niet te spreken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |