[/quote]quote:[quote]
Simons: ‘Titel kan ons niet meer ontgaan’
Geschreven door Matthijs van Laar op zondag, 18 maart om 10:37
Optimisme bij PSV vooraf aan de topper tegen Ajax. De Eindhovenaren hebben een voorsprong van acht punten op de concurrent uit Amsterdam en zijn dan ook vol vertrouwen over een goede afloop van het seizoen.
De Belg Timmy Simons, één van de sterkhouders in het elftal van Ronald Koeman, ziet ook geen onoverkomelijke obstakels meer op weg naar de derde landstitel in successie. Ook Ajax niet, dat vanmiddag een bezoek brengt aan het Philips stadion en mag proberen de laatste strohalm te grijpen om PSV nog te dwarsbomen.
”Ik denk niet dat de titel ons nog kan ontglippen,” zo laat Simons optekenen in De Gazet van Antwerpen. “Als we zondag Ajax kloppen, grijp ik mijn vierde titel. Twee met Club, en twee hier,” rekent de Belg voor.
“We lijken onaantastbaar en als je de stand bekijkt, is dat ook zo. De ploeg staat er en er is vertrouwen.” Ook over zijn eigen ontwikkeling sinds zijn overstap van de Belgische Jupiler League naar de eredivisie is de 30-jarige oud-speler van Club Brugge tevreden.
“Zelf ben ik bij PSV een betere speler geworden. Sommigen dachten dat ik hier geen kans maakte,” legt hij uit. “Maar overal waar ik speelde, stond ik in de basis. Dat heeft niets met geluk te maken.”
Vanmiddag om 14:30 zal er afgetrapt worden tussen PSV en Ajax. De eerste ontmoeting in Amsterdam eindigde in 0-1 in het voordeel van de Eindhovenaren. Simons was destijds verantwoordelijk voor de enige treffer.
quote:Op zondag 18 maart 2007 11:06 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Ik voel me ook verrot van de F1 gekeken van 2.15 uur tot 7 uur vanmorgen![]()
Het zou mij aan mijn spreekwoordelijke kont korsten.quote:Op zondag 18 maart 2007 11:16 schreef koningdavid het volgende:
Wat hoopt de neutrale supporter hier eigenlijk?
quote:
quote:PSV en Ajax draaien warm
door Jeroen Kapteijns en Yoeri van den Busken
eindhoven - In een mediterrane entourage heeft PSV de laatste training voor de topper tegen Ajax afgewerkt. Op de tribunes van het Philips Stadion hadden zich ruim 1500 supporters verzameld, die met Bengaals vuur, spandoeken en spreekkoren de ploeg een hart onder de riem staken voor de kraker in de eredivisie.
" Dat was een mooi gebaar. Het zorgt ervoor dat de adrenaline nog wat sneller gaat stromen", aldus trainer Ronald Koeman, die met tevredenheid zag dat doelman Gomes de laatste test goed doorstond.
"De definitieve beslissing over zijn meespelen nemen we pas na de warming-up, maar het ziet er goed uit", kende Koeman weinig twijfel meer. Bij Ajax keert Jaap Stam tegen zijn oude club PSV terug in de basis. Vorige week in de uitwedstrijd tegen FC Twente werd hij, als gevolg van een hamstringblessure, nog vervangen door de uitstekend debuterende Gregory van der Wiel. De aanvoerder van Jong Ajax blijft overigens wel bij de selectie en dat geldt, ondanks alle commotie, ook voor Kenneth Perez. Olaf Lindenbergh viel af.
Ajax heeft al elf opeenvolgende competitieduels niet meer gewonnen in Eindhoven. De laatste zege dateert van 23 oktober 1994, toen Ajax met 4-1 de sterkste was door onder meer een goal van Edgar Davids, die vanmiddag weer aan de aftrap staat bij de Amsterdammers.
Ruim twaalf jaar geleden bleef de inbreng van Patrick Kluivert als invaller bij Ajax beperkt tot vier minuten. De tegenwoordige PSV-spits rekent vanmiddag op meer speeltijd. De spits staat te popelen om zijn waarde te bewijzen, nadat een rugblessure hem in de afgelopen weken weer achterop wierp. Kluivert voelt zich fit en heeft weer volop branie. "Het zou het beste zijn als ik vanaf het begin speelde. Ik denk een uur aan te kunnen, maar dat kan ook vanaf het begin, dat hoeft niet per se als invaller. Invallen is ook zwaarder voor je lichaam. Je hebt je dan wel warm gelopen, maar je komt ineens in zo'n hoog tempo terecht, dat je lichaam een klap krijgt."
Vermoedelijke opstellingen:
PSV: Gomes; Fehér, Da Costa, Salcido, Alcides; Simons, Culina, Cocu; Afellay, Farfán, Sun18.
Ajax: Stekelenburg; Ogararu, Stam, Grygera, Emanuelson; Gabri, Heitinga, Sneijder, Davids; Huntelaar, Babel.
quote:Op zondag 18 maart 2007 11:19 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Al vind ik het wel altijd leuk om de reacties in het Ajax topic te lezen als ze verliezen..![]()
Met Davids en Stam maakt Ajax wel weer kans in Eindhovenquote:
Als het iets een uitdaging wordt dan schakelt TC altijd over op 442.quote:Op zondag 18 maart 2007 11:42 schreef Ordinair het volgende:
4-4-2 weer?
Ik hoop hetquote:Op zondag 18 maart 2007 11:42 schreef Ordinair het volgende:
4-4-2 weer?
De neutrale supporter (hoe kan dat??) heeft een pleurishekel aan ajax, dus die willen winst zien voor PSV.quote:Op zondag 18 maart 2007 11:16 schreef koningdavid het volgende:
Wat hoopt de neutrale supporter hier eigenlijk?
Winst van Ajax dat de titelstrijd nog spannend kan maken.
Of een droog gelijkspel/ kleine winst voor PSV waardoor ze zo goed als zeker kampioen zijn.
meer DANquote:Op zondag 18 maart 2007 12:24 schreef Sj0rSz het volgende:
Nog iets meer als twee uur tot de aftrap
quote:Op zondag 18 maart 2007 12:30 schreef Zapper het volgende:
[..]
De neutrale supporter (hoe kan dat??) heeft een pleurishekel aan ajax
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |