quote:Samenwerking met RTL nabij
Tien geeft 't op
door Marcel Frost
HILVERSUM - John de Mols zender Tien lijkt niet langer zelfstandig verder te gaan met het keiharde gevecht om de kijkersgunst. De samenwerking tussen RTL Nederland (RTL 4, 5 en 7) en Tien is op een haar na rond.
Tien geeft 't op
De partijen zijn het op hoofdlijnen met elkaar eens. Naar verwachting worden komende week de puntjes op de i gezet, zo melden goed ingevoerde bronnen in omroepland.
Mededelingen
RTL-baas Fons van Westerloo wil niet meer kwijt dan dat er geruime tijd is gesproken en verwacht ,,dat binnen enkele dagen beide bedrijven mededelingen kunnen doen over een op handen zijnde deal ". John de Mol zegt dat er over Tien serieuze gesprekken worden gevoerd met diverse partijen, maar ontkent dat er bijna een akkoord is met RTL. Hoe de nieuwe constructie - die op korte termijn tot stand moet komen - precies eruit zal zien is nog niet bekend. Mogelijk dat de Eredivisie straks te zien is bij familiezender RTL 4 en dat de andere succesnummers van Tien worden verspreid over vier tv-zenders. John de Mol heeft de uitzendrechten van de Eredivisie nog tot de zomer van 2008.
Onduidelijk is welke gevolgen de samenwerking heeft voor het personeel van Tien, waar circa honderd man werkzaam zijn. De verwachte overeenkomst tussen de zenders moet vervolgens wel nog worden goedgekeurd door de Duitse Bertelsmann AG, eigenaar van de Luxemburgse RTL Group (waar RTL Nederland onder valt). Ook de Nederlandse Mededingingsautoriteit zal de coöperatie van de stations toetsen.
quote:‘Linda de Mol mogelijk naar RTL Nederland’
Geplaatst op 16-03-2007 om 19:14
Er zijn ‘wilde geruchten’ dat Tien-gezicht Linda de Mol een contract gaat tekenen bij RTL Nederland. Dat zegt Albert Verlinde vanavond in RTL Boulevard. “Daar wordt over gesproken. Hoewel als je de mensen erop aanspreekt, zegt niemand wat. Maar in het vak gonst het op dit moment van de geruchten“, laat de entertainmentdeskundige weten. Talpa- baas John de Mol praat op dit moment met diverse partijen over de toekomst van zijn zender. Volgens De Telegraaf voert hij onder meer onderhandelingen met RTL.
De ochtendkrant schetste een beeld, waarbij het Eredivisievoetbal van Tien naar RTL 7 gaat en de nieuwe zender RTL 8 opgericht zal worden. Lex Muller, Chef Sport van SBS, zegt in Boulevard geen behoefte te hebben aan het voetbal. “Hoe gek het ook klinkt: ik zit niet echt te springen om het voetbalprogramma van Tien over te nemen, omdat ik vind dat er eigenlijk structureel zoveel mis mee is, dat het best een heel moeilijke klus is om dat te corrigeren.”
Albert Verlinde spreekt van ‘bijzondere woorden’. “Die laatste woorden betekenen volgens mij dat SBS 6 een samenwerking met Tien en het naar zich toe halen van het voetbal wel geprobeerd heeft, maar dat dat niet gelukt is“, vertelt Verlinde in zijn programma. “Het gaat waarschijnlijk naar RTL toe en wat kun je dan als concurrent beter doen dan roepen: ‘Ik denk toch dat de kracht eraf is’.”
De presentator zegt het wel leuk te vinden als de goed bekeken wedstrijden naar RTL toegaan. “Ik denk ook echt dat het gaat gebeuren“, zegt hij. “Fons van Westerloo heeft natuurlijk wel vaker achter John de Mol gestaan. John probeerde een sportzendertje te beginnen, dat is mislukt en Fons van Westerloo staat erachter en haalt alle leuke wedstrijden naar SBS 6. Nu heeft hij weer een nieuwe zender waar voetbal belangrijk is, dat lukt ook weer niet echt. En wie staat erachter om die ballen op te vangen: Fons van Westerloo. Het zou zomaar kunnen gebeuren.”
De bedoeling is, volgens Verlinde, dat RTL 7 de grote sportzender van RTL Nederland wordt en dat alle overige programma’s van Tien naar RTL 8 zouden gaan. “En wat dan ook weer schijnt is dat RTL weer marktleider kan worden, en als je marktleider bent, dan krijg je een extra premie van de adverteerders. En John de Mol is natuurlijk bezig om Endemol weer te kopen en dan zou hij weer een deal willen sluiten met RTL dat er een verplichting is om programma’s van die producent af te nemen.“
Je kan toch peilingen lezenquote:Op zondag 18 maart 2007 10:43 schreef Remzz het volgende:
Ik zal wel de enige zijn, maar ik vind het jammer.
Het was een leuke gewaagde uitdaging van John de Mol en hij heeft Talpa/Tien het beste neergezet van alle andere tv zenders in Nederland, daarmee bedoel ik goede programma's en een leuke programering. Maarja de Talpa, stemming die hier ook op het forum heerste, was er ook gewoon in 'het land'. Niemand durfte toe te geven dat die Talpa keek. Dat terwijl ze in mijn ogen gewoon goede programma's hadden....
En ik hou nog even een slag om de arm aangezien het bericht van de Telegraaf komt.
Dat wordt RTL7 dus waarschijnlijk.quote:Op zondag 18 maart 2007 10:43 schreef rudedeltadude het volgende:
hehe... waarom richten ze geen sport 7 op ofzo?
Dat was het al ruim een jaar.quote:Op zondag 18 maart 2007 10:47 schreef veldmuis het volgende:
Kut, nou is![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
..........
roepen ook waardeloos geworden
Die belspelletjes tijdens de WSOP trek ik echt niet inderdaad. Wat heeft het voor zin om dan nog WSOP uit te zenden?quote:Op zondag 18 maart 2007 10:52 schreef DJKoster het volgende:
Ik ben er niet rouwig om![]()
De dingen die ik leuk vond hebben ze grondig verpest. 1 keer een serie gestopt na 4 afleveringen en recentelijk belspelletjes tijdens de WSOP-uitzendingen (5 minuten poker, 15 minuten belspel, etc.)
Nu gaan we zekerquote:Op zondag 18 maart 2007 10:47 schreef veldmuis het volgende:
Kut, nou is![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
..........
roepen ook waardeloos geworden
quote:Op zondag 18 maart 2007 10:56 schreef RainofDeath het volgende:
[..]
Nu gaan we zeker![]()
![]()
..... ...
![]()
![]()
![]()
![]()
..... .....
..... ..... ..... .....
![]()
![]()
........
.... ........... ..
..... ..... ..... .....
..... ..... ..... ..... ..... ....
![]()
![]()
..... ........ . ....
..... ..... ..... .....
..... ..... ..... ..... ..... .
..... .
..... ...... .......
..... ..... ..... .....
![]()
![]()
..... .... ...
Roepen?
Dat komt er zeker weten.quote:Op zondag 18 maart 2007 11:00 schreef E.T. het volgende:
Als er maar wel een nieuw seizoen Gooische Vrouwen komt.... Dan vind ik alles best
ik denk niet dat DGK zal stoppen hoor, dat kunnen ze ook niet maken tegenover de deelnemers...quote:Op zondag 18 maart 2007 11:47 schreef satecl het volgende:
Ik vind het wel jammer. Ik keek wel vaak naar De Gouden Kooi en het buitenlands voetbal...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |