012 in E ?quote:Op dinsdag 20 maart 2007 18:33 schreef Zyggie het volgende:
Volgens mij heb ik een tijd met 012 veel blues gespeeld op normale tuning. DIe bends, briljant.![]()
welke?quote:Op dinsdag 20 maart 2007 19:04 schreef Jorikjet het volgende:
ik heb me stem pedaaltje binnen, joepie
Je frets gaan toch niet zomaar slijten als je er dikkere snaren op zet?quote:Op dinsdag 20 maart 2007 18:29 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
er is een knopje los, en de frets slijten door mijn dikke snaren.
en het is geen dure gitaar. geen kutexplorer.
en nee, ik ben een 16-jarige die niet met spullen om kan gaan![]()
veel bends op de dikste snaren? (pinch harmonics)quote:Op dinsdag 20 maart 2007 19:37 schreef Cynic het volgende:
[..]
Je frets gaan toch niet zomaar slijten als je er dikkere snaren op zet?
Dan zijn het gewoon geen goede frets
klinkt als wat ik zoek!quote:Op dinsdag 20 maart 2007 19:15 schreef Jorikjet het volgende:
simpele el cheapo Arion HU 8500, maar hij doet wat hij moet doen, en voor het geld (15 euro) is het perfect!
[afbeelding]
Ik heb ook 0.12 snaren op mijn gitaren zitten.Mijn Ibanez komt uit 1995 en daar zitten al zeker 4 jaar 0.12's op. En de frets zijn nog helemaal goed....quote:Op dinsdag 20 maart 2007 19:58 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
veel bends op de dikste snaren? (pinch harmonics)
bij de lage C snaar (drop c ja) zitten gewoon zichtbare en voelbare groeven in de fret, van links naar rechts.
meh, kan zijn.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 20:00 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ik heb ook 0.12 snaren op mijn gitaren zitten.Mijn Ibanez komt uit 1995 en daar zitten al zeker 4 jaar 0.12's op. En de frets zijn nog helemaal goed....
Het is serieus een manier om geld te besparen trouwens, dan wordt er goedkoper en minder sterk fretdraad gebruikt...
Dat is volkomen normale spanning voor een gitaar.quote:
waarom is .09 standaard dan?quote:Op dinsdag 20 maart 2007 20:09 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dat is volkomen normale spanning voor een gitaar.
Dat allerlei wannabe shredders denken dat elastiekjes nou zo leuk spelen...
Die is er niet. 009 in de winkel omdat gitaren dan soepeler lijken te spelen, maar dat is natuurlijk geen standaard.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 20:11 schreef Jorikjet het volgende:
sinds wanneer is er een standaard?
hmm...quote:Op dinsdag 20 maart 2007 20:11 schreef Jorikjet het volgende:
sinds wanneer is er een standaard?
1) Ligt eraan wat je wil gaan spelen, koop geen beginnersmeuk. Voor iets meer geld heb je iets veel beters.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 20:24 schreef DakDuuf het volgende:
EUj luitjes,
Omdat ik onlangs mijn rijbewijs heb gehaald, heb ik voor mijzelf besloten om gitaar te gaan leren spelen.
Nu zit ik met een paar probleempjes.
1:) wat voor een gitaar??? Welke raden jullie mij aan?
2:) waar les te nemen * in het mooie groningen zeg maar*.
3:) Hoe lang ben je bezig voordat je enigzins een beetje gitaar kan spelen?
Kunnen jullie mij hierbij helpen???
greets DakDuuf
Ik zou iets zoeken van een goedkope Epiphone of een Squier gitaar (beiden electrisch). Een accoustische kan natuurlijk ook, is minder duur en je hebt weinig spullen nodig. Hoe lang het duurt voordat je iets kan spelen verschilt per persoon, maar na een maand kun je al zeker wel een paar simpele akkoorden nummers spelen. Gitaarles is opzich niet nodig, omdat je via internet ook een hoop kan vinden en leren.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 20:24 schreef DakDuuf het volgende:
EUj luitjes,
Omdat ik onlangs mijn rijbewijs heb gehaald, heb ik voor mijzelf besloten om gitaar te gaan leren spelen.
Nu zit ik met een paar probleempjes.
1:) wat voor een gitaar??? Welke raden jullie mij aan?
2:) waar les te nemen * in het mooie groningen zeg maar*.
3:) Hoe lang ben je bezig voordat je enigzins een beetje gitaar kan spelen?
Kunnen jullie mij hierbij helpen???
greets DakDuuf
1. Zat ik inderdaad ook aan te denken, en als je wil scheuren misschien een goedkope Ibanez.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 21:15 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
Ik zou iets zoeken van een goedkope Epiphone of een Squier gitaar (beiden electrisch). Een accoustische kan natuurlijk ook, is minder duur en je hebt weinig spullen nodig. Hoe lang het duurt voordat je iets kan spelen verschilt per persoon, maar na een maand kun je al zeker wel een paar simpele akkoorden nummers spelen. Gitaarles is opzich niet nodig, omdat je via internet ook een hoop kan vinden en leren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |