abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47372252
Hoi .

Wij (of eigelijk mijn zusje) heeft sinds een paar weken een konijn, maar dat konijn doet af en toe best wel raar.

Af en toe rent die van links boven naar rechts onder in de kooi, maar dan ook echt heel hard dat die door de wand van de kooi tot stilstand komt.

En ook als die gaat liggen liggen zijn achter poten heel vaak omhoog (aan de achterkant ligt ze dus op haar rug).

Ik weet niet of dit misschien normaal is maar ik vond het een beetje raar dus dacht ik vraag het even .

De kooi is trouwens zo'n 1m20 breed en 70cm lang.
hij krijgt goed te eten, etens bakje is nooit leeg en krijgt ook heel vaak sla en komkommer e.d.

Ook wordt die vaak genoeg los in de kamer gelaten (zeker 1 keer per dag, soms wel wat vaker).
pi_47372300

[ Bericht 50% gewijzigd door senesta op 17-03-2007 17:30:01 (Doe dit maar gewoon niet.) ]
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_47372318
opsouten dit is serieus
  Moderator zaterdag 17 maart 2007 @ 17:32:54 #4
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_47372822
Hmm, ik kan me er eigenlijk niets bij voorstellen als je het zo verteld.

Een gekke bui hebben ze allemaal wel eens denk ik.

Dat liggen klinkt gek.
Je hebt niet het idee dat hij pijn heeft?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_47373100
Nee, het lijkt er op dat die het gewoon fijn vind liggen.
Maar heb het eigenlijk nog nooit eerder gezien dat een konijn dat deed
  Moderator zaterdag 17 maart 2007 @ 23:33:44 #6
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_47384922
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 17:40 schreef TwyLight het volgende:
Nee, het lijkt er op dat die het gewoon fijn vind liggen.
Maar heb het eigenlijk nog nooit eerder gezien dat een konijn dat deed
Mijn konijn ligt wel vaak met zijn poten echt helemaal languit achter zich.
Als je verder niets merkt zou ik me er niet al te veel zorgen over maken

Maarre Pics?
pi_47385484
Ga eens naar een dierenarts?
pi_47385660

Moderator zaterdag 17 maart 2007 @ 23:59:46 #9
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_47385773
Oooh bedoel je dat?
Zo ligt mijn konijn ook heel vaak hoor.

Wat een leuk beestje trouwens
  zaterdag 17 maart 2007 @ 23:59:55 #10
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_47385775
Het ziet er wel heel vaag uit.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
  Moderator zondag 18 maart 2007 @ 00:01:13 #11
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_47385809
Oh, ik ziet trouwens dat je een knaagblok in zijn hokje hebt?
Dat schijnt toch niet zo goed te zijn voor konijnen, daar kunnen ze blaas/nier stenen van krijgen.
pi_47385931
Hmm, het is dus normaal? .

Maar goed: hij knaagt ook heel vaak aan het hok als er iemand net van boven komt of als ze aandacht wil, maar er zit dus altijd zo'n plastic laagje over het ijzer van de kooi en dat knaagt ze er ook een beetje vanaf.

Het is niet zo dat ze hele stukken plastic binnenkrijgt maar denk af en toe wel een klein stukje ofzo...
is dat héél slecht? want veel kunnen we er niet aan doen eigenlijk.

En over dat knaagblok: de winkel waar m'n zusje het konijn had gekocht had gezegd dat dat ding wel goed was, misschien is dit een speciale ofzo ?
  Moderator zondag 18 maart 2007 @ 00:09:56 #13
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_47386080
quote:
Op zondag 18 maart 2007 00:04 schreef TwyLight het volgende:
Hmm, het is dus normaal? .

Maar goed: hij knaagt ook heel vaak aan het hok als er iemand net van boven komt of als ze aandacht wil, maar er zit dus altijd zo'n plastic laagje over het ijzer van de kooi en dat knaagt ze er ook een beetje vanaf.

Het is niet zo dat ze hele stukken plastic binnenkrijgt maar denk af en toe wel een klein stukje ofzo...
is dat héél slecht? want veel kunnen we er niet aan doen eigenlijk.

En over dat knaagblok: de winkel waar m'n zusje het konijn had gekocht had gezegd dat dat ding wel goed was, misschien is dit een speciale ofzo ?
Volgens mij zijn er niet veel verschillende soorten knaagstenen hoor.

Hier nog wat info:

http://www.hetkonijn.nl/konijninfo/voeding/knaagsteen.htm

Ik ben deze week nog met mijn konijn bij de dierenarts geweest omdat de tanden van mijn konijn steeds aangroeien en hij raad me steeds af om een knaagsteen te geven om deze reden.

Maar goed, het was gewoon een tip

Over het hok, als het hok gewoon nog orgineel is zoals uit de dierenwinkel (dus niet zelf overgeverfd) dan mag je er wel vanuit gaan dat dat niet veel schade doet, de meeste knaagdieren knagen aan de kooi
pi_47386518
Oke, mooi. Hij is niet overgeverfd trouwens

Maar zal het wel even aan mn zusje laten zien die link, want als ik hem er zo uithaal is ze weer over de zeik bedankt .
pi_47386836
Wat goed is om te knagen zijn takken van fruitbomen of een wilg. Ze pulken hier graag de bast vanaf dus daar zijn ze lekker mee bezig. Dat een dierenwinkel zegt dat die stenen goed zijn zegt helemaal niks, die mensen willen alleen maar verkopen, tis echt troep. Ik zou ook dat bakje eten niet constant gevuld laten, word ie alleen maar dik (met alle problemen van dien; een te dik konijn kan zn blinde darmkeutels niet meer eten wat resulteert in vitaminegebreken en hij krijgt een enorme gore kont met allemaal aangekoekte strond, dit alles is overigs eigen ervaring helaas) van. Als je hem persee iets wil geven door de dag geef dan hooi, daar mogen ze onbeperkt van eten.
  zondag 18 maart 2007 @ 00:41:51 #16
99156 _Boo_
Boo_ming
pi_47387103
Volgens mij ligt ie gewoon te chillen.
  zondag 18 maart 2007 @ 10:02:02 #17
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_47391069
normale houding voor n konijn
mijn konijn rende ook altijd tegen de wand aan, dan stampte hij er nog s extra tegen maar t hok stond altijd open, hij kon er gewoon altijd uit als hij dat wou, maar hij bleef toch vaak in de kooi liggen of stampen , dus t was niet van ergernis dat ie te lang in de kooi zat.
  zondag 18 maart 2007 @ 10:08:00 #18
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_47391117
De mijne ook; van de 3 gingen er 2 standaard op de rug in een relbui.
In het begin schrok ik me dood en dacht soms dat er 1 de pijp uit ging, maar ze stonden altijd weer op.
Ik heb ook altijd het idee gehad dat ze het puur deden om mij te sarren, omdat ik dan altijd naar ze toe liep en ze ging aanhalen om te kijken of het nog leefde.
  zondag 18 maart 2007 @ 10:09:57 #19
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_47391137
Mijn konijn lag wel eens compleet op zijn rug met zijn pootjes de lucht in. (Voor de flauwe grappenmakers: nee, hij was niet dood). Vond ie lekker liggen en het zag er ook snoezig uit
Waarschijnlijk vind je konijn het gewoon lekker om te hollen. Is ie misschien meer vrijheid gewend dan ie nu krijgt?

Denk niet dat je je zorgen hoef te maken, maar als je 't niet vertrouwt kun je altijd de assitente van de dierenarts bellen en uitleggen wat er aan de hand is. Als zij het ook vreemd vindt, dan maak je een afspraak. Mocht het niet iets zijn wat vreemd is, dan zou ik 't gewoon even aan kijken.
Zeker als ie verder wel goed eet en drinkt.
(Un)masking for the greater good.
pi_47391419
Ja ik dacht dus ook dat die misschien dood ging
Maar het zal verder dan wel goed zijn, want ze eet en drinkt gewoon goed.

Ze is trouwens niet meer vrijheid gewend, in de dierenwinkel zat ze in een veel kleinere kooi.
  zondag 18 maart 2007 @ 13:41:06 #21
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_47395974
Nou, dan een serieuze reactie:

Een konijn hoort niet in een klein rothokje in huis. Geef 'm een ren (zo'n verplaatsbare) en zet 'm in de tuin. Daar heeft-ie veel meer plezier aan.

En anders moet je geen konijn nemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Daffodil31LE op 18-03-2007 16:05:09 (vervelende typo door dikke vingers/kleine toetsen) ]
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_47398509
Wat jouw konijn doet, is vrij normaal.
Ik heb ook een konijn dat sprintjes trekt en vervolgens neerploft, het ziet er dan net uit alsof ie dood is. Niks aan de hand, dat doet ie al jaren zo :d

Ik ben het wel met Daffodil eens, een konijn heeft ruimte nodig.
Permanent in een hokje van nog geen vierkante meter is niet goed voor hem.
Het is echt niet erg als je hem daar bijv. 's nachts in doet, maar dan moet je hem overdag wel een stuk vrijheid geven.
Een buitenren om in te spelen en te graven is echt nodig om je konijn een leuk leven te bezorgen.
Van in een hok zitten zal ie niet direct dood gaan, maar je bezorgt je konijntje gewoon geen fijn leven.
Dat wil je toch niet?
  zondag 18 maart 2007 @ 15:46:24 #23
99156 _Boo_
Boo_ming
pi_47400658
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 17:13 schreef TwyLight het volgende:
hij krijgt goed te eten, etens bakje is nooit leeg
Zoveel droogvoer heeft ie helemaal niet nodig, biks kan je beter twee keer per dag geven (klein beetje). Hooi mag ie wel onbeperkt.
pi_47401722
quote:
Op zondag 18 maart 2007 14:53 schreef Ozziecar het volgende:
Wat jouw konijn doet, is vrij normaal.
Ik heb ook een konijn dat sprintjes trekt en vervolgens neerploft, het ziet er dan net uit alsof ie dood is. Niks aan de hand, dat doet ie al jaren zo :d

Ik ben het wel met Daffodil eens, een konijn heeft ruimte nodig.
Permanent in een hokje van nog geen vierkante meter is niet goed voor hem.
Het is echt niet erg als je hem daar bijv. 's nachts in doet, maar dan moet je hem overdag wel een stuk vrijheid geven.
Een buitenren om in te spelen en te graven is echt nodig om je konijn een leuk leven te bezorgen.
Van in een hok zitten zal ie niet direct dood gaan, maar je bezorgt je konijntje gewoon geen fijn leven.
Dat wil je toch niet?
Hij loopt soms wel 5/6 uur in de woonkamer rond. buiten kan a.t.m. nog niet want we zijn nog niet zo heel lang geleden verhuisd en de tuin is niet compleet afgesloten dus hij zou kunnen ontsnappen.
pi_47407174
quote:
Op zondag 18 maart 2007 15:46 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

Zoveel droogvoer heeft ie helemaal niet nodig, biks kan je beter twee keer per dag geven (klein beetje). Hooi mag ie wel onbeperkt.
Ja, hier moet je goed mee uitkijken. Ik geloof dat een konijn maar 25 gram droogvoer per kilo lichaamsgewicht moet hebben.
Ik weet het niet zeker, staat wel achterop de verpakking meestal.
Mijn konijn krijgt 's ochtends een klein beetje en 's avonds iets meer. Elke keer wanneer ik het kom brengen staat ze letterlijk te springen om voer. Verder heeft ze gewoon altijd hooi tot haar beschikking. En 's avonds krijgt ze een bakje groenvoer.
E.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')