Mijn konijn ligt wel vaak met zijn poten echt helemaal languit achter zich.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 17:40 schreef TwyLight het volgende:
Nee, het lijkt er op dat die het gewoon fijn vind liggen.
Maar heb het eigenlijk nog nooit eerder gezien dat een konijn dat deed
Volgens mij zijn er niet veel verschillende soorten knaagstenen hoor.quote:Op zondag 18 maart 2007 00:04 schreef TwyLight het volgende:
Hmm, het is dus normaal?.
Maar goed: hij knaagt ook heel vaak aan het hok als er iemand net van boven komt of als ze aandacht wil, maar er zit dus altijd zo'n plastic laagje over het ijzer van de kooi en dat knaagt ze er ook een beetje vanaf.
Het is niet zo dat ze hele stukken plastic binnenkrijgt maar denk af en toe wel een klein stukje ofzo...
is dat héél slecht? want veel kunnen we er niet aan doen eigenlijk.
En over dat knaagblok: de winkel waar m'n zusje het konijn had gekocht had gezegd dat dat ding wel goed was, misschien is dit een speciale ofzo?
Zoveel droogvoer heeft ie helemaal niet nodig, biks kan je beter twee keer per dag geven (klein beetje). Hooi mag ie wel onbeperkt.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 17:13 schreef TwyLight het volgende:
hij krijgt goed te eten, etens bakje is nooit leeg
Hij loopt soms wel 5/6 uur in de woonkamer rond. buiten kan a.t.m. nog niet want we zijn nog niet zo heel lang geleden verhuisd en de tuin is niet compleet afgesloten dus hij zou kunnen ontsnappen.quote:Op zondag 18 maart 2007 14:53 schreef Ozziecar het volgende:
Wat jouw konijn doet, is vrij normaal.
Ik heb ook een konijn dat sprintjes trekt en vervolgens neerploft, het ziet er dan net uit alsof ie dood is. Niks aan de hand, dat doet ie al jaren zo :d
Ik ben het wel met Daffodil eens, een konijn heeft ruimte nodig.
Permanent in een hokje van nog geen vierkante meter is niet goed voor hem.
Het is echt niet erg als je hem daar bijv. 's nachts in doet, maar dan moet je hem overdag wel een stuk vrijheid geven.
Een buitenren om in te spelen en te graven is echt nodig om je konijn een leuk leven te bezorgen.
Van in een hok zitten zal ie niet direct dood gaan, maar je bezorgt je konijntje gewoon geen fijn leven.
Dat wil je toch niet?
Ja, hier moet je goed mee uitkijken. Ik geloof dat een konijn maar 25 gram droogvoer per kilo lichaamsgewicht moet hebben.quote:Op zondag 18 maart 2007 15:46 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Zoveel droogvoer heeft ie helemaal niet nodig, biks kan je beter twee keer per dag geven (klein beetje). Hooi mag ie wel onbeperkt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |