abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47433904
tja toch heeft het zn voordelen

en met 1 asielkat, 1 "gratis af te halen"-kat en 1 raskat heb ik het netjes in balans dacht ik
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
  Moderator maandag 19 maart 2007 @ 14:17:36 #27
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_47434180
Ik vind ook dat je mensen niet kunt verplichten om een asieldier te nemen, hoe goed het initiatief ook is.
Dat houd dus in dat je niet een raskat/hond naar keuze kunt nemen omdat andere mensen er een zootje van maken en hun dieren naar het asiel brengen of op straat zetten.
Ik zou zelf als er een kat zou komen hier wel als eerste in het asiel/opvang kijken ( daarentegen heb ik ook een rashond bij een fokker vandaan) maar ik vind wel dat een ieder daar vrij in moet zijn.

Maar misschien is dit wel voer voor een ander topic?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_47434326
quote:
Op maandag 19 maart 2007 14:17 schreef senesta het volgende:
Ik vind ook dat je mensen niet kunt verplichten om een asieldier te nemen, hoe goed het initiatief ook is.
Dat houd dus in dat je niet een raskat/hond naar keuze kunt nemen omdat andere mensen er een zootje van maken en hun dieren naar het asiel brengen of op straat zetten.
Ik zou zelf als er een kat zou komen hier wel als eerste in het asiel/opvang kijken ( daarentegen heb ik ook een rashond bij een fokker vandaan) maar ik vind wel dat een ieder daar vrij in moet zijn.

Maar misschien is dit wel voer voor een ander topic?
Misschien een apart topic ja... Want je zou ook kunnen beargumenteren dat we een kattenoverschot hebben in Nederland (feit), en dat het dus niet nodig is dat er gefokt wordt totdat dat overschot weg is. Als je wil kan je kattenfokkerijen gewoon verbieden, dus op zich kan je mensen best verbieden het te doen. Een andere vraag is of het wenselijk is. Maar wat moreel besef kweken kan nooit kwaad, toch?
  Moderator maandag 19 maart 2007 @ 14:29:44 #29
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_47434589
quote:
Op maandag 19 maart 2007 14:21 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Misschien een apart topic ja... Want je zou ook kunnen beargumenteren dat we een kattenoverschot hebben in Nederland (feit), en dat het dus niet nodig is dat er gefokt wordt totdat dat overschot weg is. Als je wil kan je kattenfokkerijen gewoon verbieden, dus op zich kan je mensen best verbieden het te doen. Een andere vraag is of het wenselijk is. Maar wat moreel besef kweken kan nooit kwaad, toch?
We hebben deze al: Smoesjes over poesjes. (ivm kattenoverschot) maar je mag ook een nieuw topic maken als je wilt hoor

Ontopic: Heeft TS ondertussen al een kitten gevonden?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_47434793
quote:
Op maandag 19 maart 2007 14:29 schreef senesta het volgende:

[..]

We hebben deze al: Smoesjes over poesjes. (ivm kattenoverschot) maar je mag ook een nieuw topic maken als je wilt hoor

Dat is een oud topic, die kick ik liever niet. Vandaag al een ander topic geopend (over ijsbeertjes ), ik zal er over nadenken voor morgen
pi_47436568
Heb geen idee hoeveel het er hier zullen worden. Maar dan nog duurt het nog een hele tijd voordat er ook maar eentje weggaat. Ben je alweer 3 maanden verder.
Ik heb mijn Purrr ooit uit een kattenweeshuis gehaald. Nu begint het kittenseizoen weer net. Dus als ze eerder niks hadden dan zou ik het over een week of 2 weer eens proberen. En echt.... ook volwassen asielpoezen zijn cool. Bij mij zijn het allemaal asielzoekers (waarvan alleen Purrr als kitten is gekomen) en dat bevalt heel erg goed.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  maandag 19 maart 2007 @ 15:50:06 #32
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_47437843
Wij hebben een half jaar terug twee oudere katten uit het asiel gehaald. Eentje van 7 en eentje van 9.

Ze rennen door het huis als ware het kittens.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_47439574
Ik denk dat een kat van 4 maanden t/m een jaar ook prima zal volstaan voor je moeder. In het asiel zitten zat zulke oude beestjes elke dag weg te kwijnen dat er niemand is die voor hun wil zorgen.

Had ik maar 10 miljoen, bouwde ik me eigen perma-katten pesnion
pi_47480886
[/quote]

nope ik heb nog steeds geen kitten gevonden. hier in de buurt nog niks gehoord van nestjes, en via marktplaats krijg je steeds geen antwoord.
pi_47482876
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 18:32 schreef wendyiscool het volgende:

nope ik heb nog steeds geen kitten gevonden. hier in de buurt nog niks gehoord van nestjes, en via marktplaats krijg je steeds geen antwoord.
Heb je al op die link van dierenasiels.com gekeken? Daar hebben ze namelijk massa's kittens...
pi_47576123
Heb je al op die link van dierenasiels.com gekeken? Daar hebben ze namelijk massa's kittens...
[/quote]

dat er massas kittens op die site staan is ook weer overdreven, heb net nog gekeken. zoiezo moet een kat je wel aanspreken en ze kunnen niet allemaal op een flat staat erbij.
pi_47589654
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 11:47 schreef wendyiscool het volgende:
dat er massas kittens op die site staan is ook weer overdreven, heb net nog gekeken. zoiezo moet een kat je wel aanspreken en ze kunnen niet allemaal op een flat staat erbij.
Nouja, voor dit seizoen vind ik 26 stuks wel massa's eigenlijk... Maar de meeste zijn ondertussen geplaatst, zie ik. Is snoepie niks voor jullie? Een rode dame Weet niet hoever Sliedrecht van jullie af is... Ow wacht, ze blaast... Angstig katje dus...
Maar voor een leuk katje kan je natuurlijk wel kijken bij een asiel iets verder van huis. Ik zou alleen niet helemaal naar Friesland gaan o.i.d., dat is een beetje overdreven
pi_47603513
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 18:32 schreef wendyiscool het volgende:

[/quote]
Ik zou nog even een maand geduld hebben.
En even in de buurt kijken of ze kittens hebben,en een kaartje ophangen bij de supermarkt of dierenwinkel.
Ik vind zelf dat er op Marktplaats te veel handel wordt gedreven.
Groetjes Vronie
pi_47811288
Ben je nog steeds op zoek?
Ik kan ze je gratis bezorgen. Ligt er ook weer aan waar je woont
Je kan me altijd mailen
Never underestimate the predictability of stupidity
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')