Misschien een apart topic ja... Want je zou ook kunnen beargumenteren dat we een kattenoverschot hebben in Nederland (feit), en dat het dus niet nodig is dat er gefokt wordt totdat dat overschot weg is. Als je wil kan je kattenfokkerijen gewoon verbieden, dus op zich kan je mensen best verbieden het te doen. Een andere vraag is of het wenselijk is. Maar wat moreel besef kweken kan nooit kwaad, toch?quote:Op maandag 19 maart 2007 14:17 schreef senesta het volgende:
Ik vind ook dat je mensen niet kunt verplichten om een asieldier te nemen, hoe goed het initiatief ook is.
Dat houd dus in dat je niet een raskat/hond naar keuze kunt nemen omdat andere mensen er een zootje van maken en hun dieren naar het asiel brengen of op straat zetten.
Ik zou zelf als er een kat zou komen hier wel als eerste in het asiel/opvang kijken ( daarentegen heb ik ook een rashond bij een fokker vandaan) maar ik vind wel dat een ieder daar vrij in moet zijn.
Maar misschien is dit wel voer voor een ander topic?
We hebben deze al: Smoesjes over poesjes. (ivm kattenoverschot) maar je mag ook een nieuw topic maken als je wilt hoorquote:Op maandag 19 maart 2007 14:21 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Misschien een apart topic ja... Want je zou ook kunnen beargumenteren dat we een kattenoverschot hebben in Nederland (feit), en dat het dus niet nodig is dat er gefokt wordt totdat dat overschot weg is. Als je wil kan je kattenfokkerijen gewoon verbieden, dus op zich kan je mensen best verbieden het te doen. Een andere vraag is of het wenselijk is. Maar wat moreel besef kweken kan nooit kwaad, toch?
Dat is een oud topic, die kick ik liever niet. Vandaag al een ander topic geopend (over ijsbeertjesquote:Op maandag 19 maart 2007 14:29 schreef senesta het volgende:
[..]
We hebben deze al: Smoesjes over poesjes. (ivm kattenoverschot) maar je mag ook een nieuw topic maken als je wilt hoor![]()
Ontopic: Heeft TS ondertussen al een kitten gevonden?
Heb je al op die link van dierenasiels.com gekeken? Daar hebben ze namelijk massa's kittens...quote:Op dinsdag 20 maart 2007 18:32 schreef wendyiscool het volgende:
nope ik heb nog steeds geen kitten gevonden. hier in de buurt nog niks gehoord van nestjes, en via marktplaats krijg je steeds geen antwoord.![]()
Nouja, voor dit seizoen vind ik 26 stuks wel massa's eigenlijk...quote:Op vrijdag 23 maart 2007 11:47 schreef wendyiscool het volgende:
dat er massas kittens op die site staan is ook weer overdreven, heb net nog gekeken. zoiezo moet een kat je wel aanspreken en ze kunnen niet allemaal op een flat staat erbij.
nope ik heb nog steeds geen kitten gevonden. hier in de buurt nog niks gehoord van nestjes, en via marktplaats krijg je steeds geen antwoord.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 18:32 schreef wendyiscool het volgende:
Ontopic: Heeft TS ondertussen al een kitten gevonden?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |