Het is toch raar dat er bepaalde vacatures niet beschikbaar zijn voor andere mensen. Er zal een bepaalde gedachte achter zitten. Vooral om meer binding te zoeken met onze allochtone medeburgers, maar mag dit officieel wel volgens de wet? Ik weet ook dat ze je niet zullen aannemen omdat je niet onder het juiste profiel past. Maar misschien wilde ik toevallig als autochtone man deze baan wel? En dan wat? Naar mijn mening klopt dit niet helemaal, en mag dit wel ?quote:Het gaat om een functie/opleiding bij Politie te Amsterdam. Er is plaats voor meerdere kandidaten. Politie Amsterdam Amstelland heeft bepaald dat voor deze plekken alleen kandidaten met een allochtone achtergrond in aanmerking komen. Wanneer je wordt aangenomen en dus de lange selectieprocedure hebt doorstaan, kom je in dienst bij Amsterdam Amstelland en wordt je opleiding verzorgd door de Politieacademie. Werken en leren worden steeds afgewisseld met periodes van 3 maanden. De totale opleidingsduur is afhankelijk van je eigen instapniveau, maar bedraagt maximaal 4 jaar en minimaal 2 jaar. Andere belangrijke eisen: Voor politiefuncties op niveau 5 is een VWO-, HBO diploma of HBO propedeuse vereist. Voor functies op niveau 6 is een HBO diploma of Universitaire Bachelor vereist. Opleiding start medio augustus.
Belangstelling? Laat dat dan even weten door een e-mailtje te sturen naar ****@****.nl zodat ik contact met je op kan nemen en je kan informeren over verdere eisen en de procedure. Natuurlijk is er dan ook de mogelijkheid voor jou zelf om eventuele vragen te stellen
Fixedquote:Op vrijdag 16 maart 2007 21:35 schreef Lemmeb het volgende:
Het past niet helemaal in NWS en daarom open je hem maar in WGR
Waarom zou ik hier niet op willen solliciteren ? Leg het me uit.. enlighten me!quote:Op vrijdag 16 maart 2007 21:48 schreef Gluckskafer het volgende:
Ach gast, alsof jij zou willen solliciteren voor die baanJe snapt er ook helemaal geen zak van he.
Zet je pc uit en ga tv kijken man. Waar je je al niet druk over kan maken
Leg anders gewoon even uit hoe de vork volgens jou precies in de steel zit. Want volgens mij zijn er hier wel meer mensen die het niet begrijpen, waaronder ikzelf.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 21:48 schreef Gluckskafer het volgende:
Ach gast, alsof jij zou willen solliciteren voor die baanJe snapt er ook helemaal geen zak van he.
Omdat ik jou de woorden 'discriminatie' en 'niet correct' zie typen. Sadquote:Op vrijdag 16 maart 2007 21:53 schreef _Qmars_ het volgende:
[..]
Waarom zou ik hier niet op willen solliciteren ? Leg het me uit.. enlighten me!![]()
Nou dan zal ik je wat vertellenquote:Op vrijdag 16 maart 2007 22:00 schreef Gluckskafer het volgende:
[..]
Omdat ik jou de woorden 'discriminatie' en 'niet correct' zie typen. Sad
Doe maar gewoon niet zo bekrompen en zet die oogkleppen af, en probeer de achterliggende gedachte eens te begrijpen, voor de wens voor SPECIFIEK allochtone agenten. Of is het te moeilijk om even na te denken![]()
Wat een linkse baggetalisatie!quote:Op vrijdag 16 maart 2007 22:03 schreef Captain_Chaos het volgende:
Het is inderdaad wel een beetje krom en staat op gespannen voet met het gelijkheidsbeginsel. Het is jammer dat een generatie die helemaal niet meer bezig is met futiliteiten als afkomst, geslacht of geloof (waar heb ik die drie eerder gelezen) lastig wordt gevallen met dit uitwas als positieve discriminatie. Als Mc Donalds op de Coolsingel actief blanken gaat werven is het huis direct te klein. Neem gewoon aan wie het beste in het finctieprofiel past ongeacht de grote drie criteria hierboven. Grijp als weerkgever ook niet naar een papieren dooddoener als 'bij gebleken gelijke geschiktheid geniet wie dan ook voorkeur'. Gelijke geschiktheid bestaat namelijk niet. De politie doet zich als werkgever gewoon geen plezier door criteria als deze te hanteren bij selectie.
Je bent in ieder geval de eerst die me de afgelopen decennia links heeft genoemd; waarvoor mijn dank.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 22:06 schreef Hor het volgende:
[..]
Wat een linkse baggetalisatie!
Als er een generatie bezig is met afkomst en vooral geloof is het de huidige generatie.
Onder welke steen heb je de afgelopen zes jaar gezeten?
Nee, dat is een nieuwsbericht. Dit is van een andere aard: daarin stelt de TS of dit wettig gezien toegestaan mag worden.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 22:45 schreef Aventura het volgende:
Hier loopt al een topic over
Maar de Commissie Gelijke Behandeling vindt dit geen enkel probleem. Ze verwijzen daarbij naar uitzonderingsregel 2.3:quote:Artikel 5
1. Onderscheid is verboden bij:
a. de aanbieding van een betrekking en de behandeling bij de vervulling van een openstaande betrekking;
Nu ben ik wel benieuwd naar de motivatie van de politie in dit specifieke geval waarom minder allochtonen in het politiekorps een feitelijk nadeel is en hoe het compleet weren van autochtonen in redelijke verhouding staat.quote:Het in deze wet neergelegde verbod van onderscheid geldt niet, indien het onderscheid een specifieke maatregel betreft die tot doel heeft vrouwen of personen behorende tot een bepaalde etnische of culturele minderheidsgroep een bevoorrechte positie toe te kennen ten einde feitelijke nadelen verband houdende met de gronden ras of geslacht op te heffen of te verminderen en het onderscheid in een redelijke verhouding staat tot dat doel.
Bij de politie krijgen vrouwen ook voorrang, waarom hoor je daar nooit geklaag over ?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 14:43 schreef releaze het volgende:
Hmm. I wonder. Bij de mariniers opleiding mogen (mochten, zag het ooit eens jaren geleden) ook geen vrouwen aangenomen worden geloof ik. Valt dat dan ook niet onder discriminatie?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |