Heb je hier een bron voor? Want al 150 jaar roepen de oliemaatschappijen dat er nog voor 40 jaar olie is, dat verkoopt goed namelijk, houdt de prijs hoog!quote:Of de klimaatverandering nu wel of niet door ons komt, feit blijft dat over 50 jaar alle fossiele brandstof op is, dus zullen we toch moeten overstappen op iets anders.
Dit is alleen op de lange afstand (1000+ kilometer). Het voordeel van wisselspanning daarentegen is dat je het met vrijwel geen verlies omhoog/omlaag kan transformeren. 300.000 volt gelijkspanning verander je niet eenvoudig in 220 of 12 V...quote:- wisselspanning verliest veel energie, daarom is het het beste om de electriciteit met gelijkspanning te vervoeren, omdat er dan gebruik gemaakt wordt van de hele koperkabel
quote:Op vrijdag 16 maart 2007 12:11 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dit is alleen op de lange afstand (1000+ kilometer). Het voordeel van wisselspanning daarentegen is dat je het met vrijwel geen verlies omhoog/omlaag kan transformeren. 300.000 volt gelijkspanning verander je niet eenvoudig in 220 of 12 V...
Er zijn allang auto's die daarop rijden, maar het probleem is voglens mij dat de manier waarop waterstof gemaakt wordt vaak wel nog milieuonvriendelijk is. Met CSP kan je dus waterstof creeeren op een milieuvriendelijke manier en is het dus echt schoon om je auto's daarop te laten rijden.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 11:49 schreef Garin84 het volgende:
Er wordt altijd wel gezegd dat de oliemaatschappijen dat niet willen, maar Shell is een van de grootste investeerders in onderzoek naar duurzame energie.
Natuurlijk is wss ook zo dat ze proberen een bron te vinden en daar dan patent op aan te vragen (voor een bepaald type automotor bijv.) of kijken of ze het kunnen exploiteren, maar daarvoor zijn ze een bedrijf.
Grootste probleem blijft ook mensen zoals wijzelf die gewoon een dikke vervuilende auto blijven rijden.
Niet dat ik beter ben hierin, maar als we idd met zijn allen meer met OV zouden reizen en dat extra geld overhebben voor een hybride wagen zou het alweer beter gaan...
Ik bedoelde dus wat jij bedoelt.. je snapt wat ik bedoelquote:Op vrijdag 16 maart 2007 12:10 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Heb je hier een bron voor? Want al 150 jaar roepen de oliemaatschappijen dat er nog voor 40 jaar olie is, dat verkoopt goed namelijk, houdt de prijs hoog!
Er is olie ZAT op aarde! Het winnen wordt hooguit duurder...
Je "oude stoommachinetechniek" slaat ook nergens op, oude stoommachines werken met zuigers, moderne stoomcentrales werken met gasturbines. Lijkt me prima om de Sahara vol te bouwen, nadeel is alleen dat je nog steeds afhankelijk bent van landen met het niveau en de betrouwbaarheid/stabiliteit van het Midden Oosten... Dat wil je niet!
Even kijken hoor...quote:Op vrijdag 16 maart 2007 12:26 schreef stigchel het volgende:
Ja en zo'n zonnecollector werkt met warmte. Of liever gezegd hitte. Heel veel hitte. Het reflectieveld, maar vooral de centrale toren. En jij wilt woestijnen, die toch al heet zijn, nog eens voorzien van extra heet. Een zo'n ding is leuk, maar de hele woestijn volzetten heeft net zo'n nadelig effect op het klimaat als het verbranden van olie. Alle energie is uiteindelijk warme. Hoe je het ook bekijkt. HEt is niet de bron van de energie, maar de groeiende energiebehoefte die het probleem is.
De oplossing is gedecentraliseerde kleinschalige opwekking. Ieder huis maakt zijn eigen stroom en niet meer. Je huurt van de energiereuzen een opwekker voor zoveel kilowatt en als je meer nodig hebt moet je een grotere huren en meer betalen. De energie zelf is gratis. Ik heb iemand ooit eens fair-use policy horen roepen maar dat is de grootste onzin die je kunt bedenken.
Waarom denk je dat de woestijn warmer wordt? Grofweg 25% van de warmte van deze centrale wordt getransporteerd naar elders via electricteitskabels. De totale hoeveelheid zon in de woestijn neemt niet hoe hoor! Wel krijg je heel veel schaduw onder die dingen.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 12:26 schreef stigchel het volgende:
Ja en zo'n zonnecollector werkt met warmte. Of liever gezegd hitte. Heel veel hitte. Het reflectieveld, maar vooral de centrale toren. En jij wilt woestijnen, die toch al heet zijn, nog eens voorzien van extra heet. Een zo'n ding is leuk, maar de hele woestijn volzetten heeft net zo'n nadelig effect op het klimaat als het verbranden van olie. Alle energie is uiteindelijk warme. Hoe je het ook bekijkt. HEt is niet de bron van de energie, maar de groeiende energiebehoefte die het probleem is.
Dan vraag ik, breng zelf een oplossing...quote:Op vrijdag 16 maart 2007 12:58 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Waarom denk je dat de woestijn warmer wordt? Grofweg 25% van de warmte van deze centrale wordt getransporteerd naar elders via electricteitskabels. De totale hoeveelheid zon in de woestijn neemt niet hoe hoor! Wel krijg je heel veel schaduw onder die dingen.
Aan TS ==> De oppervlakte van Frankrijk is wel degelijk VEEL! Alleen al aan materialen zal het een enorme impact hebben op natuurlijke hulpbronnen. En dan heb je het alleen over de huidige 1 miljard aardbewoners die veel energie verbruiken. Om over onderhoud nog maar niet te spreken. Wat denk je van spiegeltjes wassen na een flinke zandstorm?
Omdat je de woestijn helemaal vol zet met ovens. Die spiegels worden warm door de zon. De centrale collector wordt immens heet. Heter dan heet. Dat effect treedt al op met zand. Een woestijn plant zichzelf als het ware voort. Help je dat proces een handje met je collectoren dan krijg je dus meer woestijn en dat heeft wel degelijk een serieus effect op het klimaat en niet alleen lokaal. Verstoring van globale weerpatronen en luchtstromen kan net zo'n vernietigende werking hebben als het wegvallen van de warme golfstroom voor Europa.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 12:58 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Waarom denk je dat de woestijn warmer wordt? Grofweg 25% van de warmte van deze centrale wordt getransporteerd naar elders via electricteitskabels. De totale hoeveelheid zon in de woestijn neemt niet hoe hoor! Wel krijg je heel veel schaduw onder die dingen.
Aan TS ==> De oppervlakte van Frankrijk is wel degelijk VEEL! Alleen al aan materialen zal het een enorme impact hebben op natuurlijke hulpbronnen. En dan heb je het alleen over de huidige 1 miljard aardbewoners die veel energie verbruiken. Om over onderhoud nog maar niet te spreken. Wat denk je van spiegeltjes wassen na een flinke zandstorm?
Dat is nogal veel gevraagd!!quote:Op vrijdag 16 maart 2007 13:05 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Dan vraag ik, breng zelf een oplossing...
Waarom denk je dat een spiegel in totaal warmer wordt dan zand? Er komt niet meer energie in, er gaat wel meer uit...quote:Op vrijdag 16 maart 2007 13:07 schreef stigchel het volgende:
[..]
Omdat je de woestijn helemaal vol zet met ovens. Die spiegels worden warm door de zon. De centrale collector wordt immens heet. Heter dan heet. Dat effect treedt al op met zand.
Maar niet praktisch. Om genoeg zonnepanelen te plaatsen voor ons energieverbruik hebben we zowat anderhalve aardoppervlak nodig.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 01:49 schreef sanni het volgende:
Je kunt allerlei theorien erop loslaten. Zonne -energie is het beste voor de mensheid.
Alleen op dit moment..quote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:04 schreef Bierie het volgende:
[..]
Maar niet praktisch. Om genoeg zonnepanelen te plaatsen voor ons energieverbruik hebben we zowat anderhalve aardoppervlak nodig.
Maar als aanvullende energriebron absoluut een goed alternatief.
Het OV vervuilt inderdaad meer, maar stel dat iedereen in Nederland met het OV zou gaan reizen.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 11:57 schreef mAst3rb33r het volgende:
Het OV vervuilt meer dan de auto. Hoe denk je dat alle electriciteit wordt opgewekt die de treinen, trams en metro nodig hebben?...
Er gaat zeker niet meer energie uit iets dan dat er in komt. Dat kan niet, energie blijft altijd gelijk.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 14:06 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Waarom denk je dat een spiegel in totaal warmer wordt dan zand? Er komt niet meer energie in, er gaat wel meer uit...
Niet helemaal waar... T.o.v. een auto met 1 inzittende is een bus/trein met 75% bezetting iets gunstiger.quote:
Dat is natuurlijk irrelevant. Dit is niet zo, en zal ook nooit gebeuren. Het kan ook geen reden zijn om het OV in stand te houden, omdat "er mogelijk ooit eens iets goeds uit zou komen".quote:...maar stel dat iedereen in Nederland met het OV zou gaan reizen.
Ik denk dat je m'n post niet goed begreep..quote:Op zondag 18 maart 2007 19:03 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Niet helemaal waar... T.o.v. een auto met 1 inzittende is een bus/trein met 75% bezetting iets gunstiger.
Maar: bussen zijn vaak 25 jaar oud, zeer oude vieze dieselmotoren, etc. Treinen zijn of propvol, of vrijwel leeg.
[..]
Dat is natuurlijk irrelevant. Dit is niet zo, en zal ook nooit gebeuren. Het kan ook geen reden zijn om het OV in stand te houden, omdat "er mogelijk ooit eens iets goeds uit zou komen".
Lees dat stukje tekst maar eens in mijn postquote:Op zondag 18 maart 2007 17:32 schreef Funz het volgende:
Niet dat dit haalbaar ...... we, bijna, allemaal wel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |