je kan zelf de cursussen doorlopen hoor.quote:Op donderdag 15 maart 2007 22:04 schreef Electrified het volgende:
Enkele jaren geleden hebben mijn ouders een Mechelse herder genomen uit het asiel. Dit was een afgekeurde politiehond (tijdens de trainingen bleek zij te lief te zijn, en daardoor onbruikbaar voor het echte politiewerk).
Nu willen m'n vriendin en ik ook graag zo'n hond hebben. Mede omdat de hond van m'n ouders extreem goed afgericht was.
Ik vraag me alleen af waar je normaalgesproken zo'n hond vandaan haalt, want de hond van m'n ouders was per toeval in het asiel terecht gekomen. We zijn niet op zoek naar een volledig afgetrainde of agressieve hond. Bij voorkeur ook een hond die "te lief" is. Weet iemand waar die honden naartoe gaan wanneer er is vastgesteld dat ze ongeschikt zijn?
Ik weet dat we ook een "willekeurige" pup kunnen nemen en daarmee op hondencursus kunnen gaan, maar daarmee zal je niet snel (misschien wel nooit) een dusdanig afgerichte hond krijgen als zo'n afgekeurde politiehond.
De meeste politiehonden die hun tijd erop hebben zitten gaan na afkeuring met het baasje mee naar huis om te genieten van hun pensioen. Daarom komt het ook niet vaak voor dat je een dergelijke hond in een asiel tegen komt.quote:Op donderdag 15 maart 2007 22:04 schreef Electrified het volgende:
Enkele jaren geleden hebben mijn ouders een Mechelse herder genomen uit het asiel. Dit was een afgekeurde politiehond (tijdens de trainingen bleek zij te lief te zijn, en daardoor onbruikbaar voor het echte politiewerk).
Nu willen m'n vriendin en ik ook graag zo'n hond hebben. Mede omdat de hond van m'n ouders extreem goed afgericht was.
Ik vraag me alleen af waar je normaalgesproken zo'n hond vandaan haalt, want de hond van m'n ouders was per toeval in het asiel terecht gekomen. We zijn niet op zoek naar een volledig afgetrainde of agressieve hond. Bij voorkeur ook een hond die "te lief" is. Weet iemand waar die honden naartoe gaan wanneer er is vastgesteld dat ze ongeschikt zijn?
Ik weet dat we ook een "willekeurige" pup kunnen nemen en daarmee op hondencursus kunnen gaan, maar daarmee zal je niet snel (misschien wel nooit) een dusdanig afgerichte hond krijgen als zo'n afgekeurde politiehond.
Je kan dezelfde cursus doen.quote:Op donderdag 15 maart 2007 22:04 schreef Electrified het volgende:
hij wil geen hond die al dienst heeft gedaan, hij is op zoek naar een hond die net op het laatst is afgekeurd dus geent dienst mag doenquote:Op donderdag 15 maart 2007 22:36 schreef Never-Break het volgende:
[..]
De meeste politiehonden die hun tijd erop hebben zitten gaan na afkeuring met het baasje mee naar huis om te genieten van hun pensioen. Daarom komt het ook niet vaak voor dat je een dergelijke hond in een asiel tegen komt.
Verder vind ik het trouwens een erg luie instelling van je om direct een volledig afgerichte hond in huis te nemen. Je wilt een hond en alle leuke dingen die daarbij horen maar het komt een beetje over alsof je niet bereid bent de moeite te nemen die hond (onder begeleiding van professionals) zelf op te voeden en af te richten. Met zo'n instelling raad ik je aan er nog eens goed over na te denken of je uberhaupt wel een hond in huis wil nemen. Als je de tijd en moeite neemt om het de rakker op te voeden en te trainen krijg je ook een veel betere band met het beestje. En er zijn genoeg rassen die de nodige karaktereigenschappen hebben om een lieve en trouwe kameraad te zijn.
Als ik te vroeg mijn conclusies trek dan mijn excuses, misschien heb je er wel geldige redenen voor, als dat zo is dan hoor ik dat graag.
Verder kun je eens het politiebureau opbellen en vragen naar de dienst speurhonden en daar je vragen stellen. Ook kun je contact opnemen met een asiel of hondentrainer bij jou in de buurt (gewoon ff googlen).
Oh, my bad, had het verkeerd gelezen.. Maar goed, dat verandert niks aan het hele verhaal wat ik vertelde. Waar ik overigens wel nog aan wil toevoegen dat zo'n beestje een goed thuis willen geven geen probleem is.quote:Op donderdag 15 maart 2007 22:38 schreef Mirage het volgende:
[..]
hij wil geen hond die al dienst heeft gedaan, hij is op zoek naar een hond die net op het laatst is afgekeurd dus geent dienst mag doen
quote:Op donderdag 15 maart 2007 22:36 schreef Never-Break het volgende:
[..]
De meeste politiehonden die hun tijd erop hebben zitten gaan na afkeuring met het baasje mee naar huis om te genieten van hun pensioen. Daarom komt het ook niet vaak voor dat je een dergelijke hond in een asiel tegen komt.
Verder vind ik het trouwens een erg luie instelling van je om direct een volledig afgerichte hond in huis te nemen. Je wilt een hond en alle leuke dingen die daarbij horen maar het komt een beetje over alsof je niet bereid bent de moeite te nemen die hond (onder begeleiding van professionals) zelf op te voeden en af te richten. Met zo'n instelling raad ik je aan er nog eens goed over na te denken of je uberhaupt wel een hond in huis wil nemen. Als je de tijd en moeite neemt om het de rakker op te voeden en te trainen krijg je ook een veel betere band met het beestje. En er zijn genoeg rassen die de nodige karaktereigenschappen hebben om een lieve en trouwe kameraad te zijn.
Als ik te vroeg mijn conclusies trek dan mijn excuses, misschien heb je er wel geldige redenen voor, als dat zo is dan hoor ik dat graag.
Verder kun je eens het politiebureau opbellen en vragen naar de dienst speurhonden en daar je vragen stellen. Ook kun je contact opnemen met een asiel of hondentrainer bij jou in de buurt (gewoon ff googlen).
En als dat jochie bang was geworden en was weggerent, wat was er dan gebeurd?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 17:44 schreef Cici het volgende:
Behalve met oud en nieuw
Vrienden van ons hadden ook een afgekeurde pliesiehond.
Voorbeeldig beest, mechelse herder genaamd Mike, was beste vrienden met mijn hond Tyson
Luisterde ontzettend goed, had 2 baasjes, maar luisterde beter naar de man dan naar de vrouw.
Was een jongetje dat na oud en nieuw nog wat vuurwerk afstak.
Mike dacht dat er geschoten werd en rende op het joch af.
Baas schreeuwde tgen het joch, blijf stilstaan en kijk niet naar de hond. Toen de baas bij Mike aankwam, had die al een schoen en sok van het joch uitgetrokken.
Volgens mij heeft het joch nooit meer na oud en nieuw vuurwerk afgestoken.
(Niks aan de hand met het joch, alleen erg geschrokken).
Wat nou 'topic mag op slot'quote:Op maandag 19 maart 2007 10:10 schreef Zus_konijn het volgende:
Hier vriendin ts:
Topic kan slotje op we krijgen zaterdag de mooiste hond van de wereld![]()
![]()
Nou preciesquote:Op maandag 19 maart 2007 10:43 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Wat nou 'topic mag op slot'![]()
Foto's willen we zien, en verhaaltjes lezen enzo
Wij hebben niet gekozen om een oudere hond te nemen uit luiheid, weet je wat lui is? Een pup via marktplaats kopen er niks mee doen en binnen een jaar weer op internet zetten omdat hij niet luistert.quote:Op donderdag 15 maart 2007 22:36 schreef Never-Break het volgende:
[..]
Joh, niet zeuren.quote:Op maandag 19 maart 2007 02:06 schreef Madelijne het volgende:
[..]
En als dat jochie bang was geworden en was weggerent, wat was er dan gebeurd?
Vind het mogal een kwalijke zaak dat deze hond dan losloopt.
Volgens mij lees jij meer dan ik schrijf ik lees nergens terug dat onze schat een politiehond geweest is?quote:Op maandag 19 maart 2007 17:32 schreef bima het volgende:
Je kunt ook de asiels afgaan naar een goed afgerichte volwassen hond die geen politiewerk heeft gedaan? Dan weet je dat het "stellen" nooit erin is geramd!
Een hond die plolitiewerk heeft gedaan, maar afgekeurd is, dan zou ik toch echt zijn vorige trainenr willen spreken, ik ken zelf mensen die dit werk doen, en er soms toch wel eens een hondje tussen die gewoon verpest is door hem erg jong heel scherp te maken, en dat men dat erna er niet meer uitkrijgt.
Maar misschien ben ik bevooroordeeld, ik hou nou eenmaal van 50 kilo plus honden die ik van pup af aan uitleg dat de knuffelen is wat de klok slaat en geen grom of blaf!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |