maar kan ik die 70 procent zonder problemen verkopen aangezien ik ook prive een aantal aandelen hebquote:
dan kan ik net zo goed bij mijn jurist langs gaanquote:Op donderdag 15 maart 2007 19:37 schreef DOGMAN het volgende:
mail me de contracten maar, dan zal ik er eens naar kijken
volgens mij was ie serieus. snotjong.quote:Op donderdag 15 maart 2007 19:43 schreef webreus het volgende:
[..]
dan kan ik net zo goed bij mijn jurist langs gaan
dat is toch een stuk veiliger![]()
![]()
![]()
goed geprobeert
weet ik ik ookquote:Op donderdag 15 maart 2007 19:52 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
volgens mij was ie serieus. snotjong.
misschien doet hij het gratis. althans ik ken die user verder ook niet.quote:Op donderdag 15 maart 2007 19:54 schreef webreus het volgende:
[..]
weet ik ik ook
daarom ga ik ook morgen langs bij de vakmensen
welnee, scannen en hier invoegen, is ook handiger als anderen ze willen inzienquote:Op donderdag 15 maart 2007 19:43 schreef webreus het volgende:
[..]
dan kan ik net zo goed bij mijn jurist langs gaan
dat is toch een stuk veiliger![]()
![]()
![]()
goed geprobeert
omdat ik bedrijf 2 wil verkopen aan bedrijf 1 (mijn eigen bedrijf)quote:Op donderdag 15 maart 2007 19:59 schreef Five_Horizons het volgende:
1 ding begrijp ik dan weer niet: waarom stel je deze vraag niet aan de eigenaar?
Ah. Aap en mouw...quote:Op donderdag 15 maart 2007 20:00 schreef webreus het volgende:
[..]
omdat ik bedrijf 2 wil verkopen aan bedrijf 1 (mijn eigen bedrijf)
een bezwaar zou kunnen zijn dat hij zijn bedrijf niet kwijt wilquote:Op donderdag 15 maart 2007 20:04 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ah. Aap en mouw...
Wat zou het bezwaar van de eigenaar kunnen zijn dat je de BV zelf koopt? Of je de BV nu zelf koopt (de 70%) óf de volledige 100% verkoopt aan een ander. Dat maakt niet zoveel uit, neem ik aan.
Daarom mijn aanvullende vraag: waarom geeft hij je de bevoegdheid dan?quote:Op donderdag 15 maart 2007 20:06 schreef webreus het volgende:
[..]
een bezwaar zou kunnen zijn dat hij zijn bedrijf niet kwijt wil
maar ik heb wel de volledige bevoegdheid tot verkoop
dat is toen zo geregeld en sinsdien zit hij non stop in zijn 2e huisje in frankrijk en draait de hele zaak op mijn schoudersquote:Op donderdag 15 maart 2007 20:11 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Daarom mijn aanvullende vraag: waarom geeft hij je de bevoegdheid dan?
Laten we ervan uitgaan dat je die bevoegdheid daadwerkelijk hebt. (dus je mag de overige 70% óók aan bedrijf 1 verkopen)quote:Op donderdag 15 maart 2007 20:17 schreef webreus het volgende:
[..]
dat is toen zo geregeld en sinsdien zit hij non stop in zijn 2e huisje in frankrijk en draait de hele zaak op mijn schouders
als hij vorig jaar 2 keer iets gedaan heeft voor de zaak of zich er mee bemoeit of er is geweest dan is het veel
ik mag niet onder de dagwaarde maar voor de rest is er geen prijs genometquote:Op donderdag 15 maart 2007 20:23 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Laten we ervan uitgaan dat je die bevoegdheid daadwerkelijk hebt. (dus je mag de overige 70% óók aan bedrijf 1 verkopen)
Dan lijkt het me vrij normaal (puur menselijk gesproken) dat je de eigenaar wel inlicht.
Daarnaast: is er iets vastgelegd over de prijs? Ik neem aan dat je niet voor die 70% een appel en een ei naar Frankrijk gaat sturen?
En is de dagwaarde redelijk te bepalen dan? (goodwill bijvoorbeeld is een tricky fenomeen)quote:Op donderdag 15 maart 2007 20:25 schreef webreus het volgende:
[..]
ik mag niet onder de dagwaarde maar voor de rest is er geen prijs genomet
dagwaarde word bepaalt door een expertquote:Op donderdag 15 maart 2007 20:31 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
En is de dagwaarde redelijk te bepalen dan? (goodwill bijvoorbeeld is een tricky fenomeen)
Grmbl, het is wel huiswerk... Het is een BV en meestal staat dan in de statuten dat je je aandelen eerst aan de andere mede-aandeelhouders moet aanbieden (ook als je vlg de kvk onbeperkte bevoegdheid hebt).quote:Op donderdag 15 maart 2007 19:11 schreef webreus het volgende:
maar nu mijn probleem na 5 jaar thuis gezeten te hebben(geleeft van spaargeld dus geen uitkeringstrekker) heb ik me bij een ander bedrijf(bv) ingekocht voor 30% 2jaar later ben ik door dat zelfde bedrijf gevraagt om president directeur te worden.
dit was dezelfde constructie als hier boven ik kreeg alle bevoegdheden maar werd geen eigenaar de eigenaar bleef de oprichter dhr lucassen echter kreeg ik wel de bevoegdheden om de bv te verkopen.
op dit moment wil ik de bv gaan verkopen maar nu is mijn vraag wat kan ik verkopen(in princiepe staat in mijn contract dat ik bevoegd ben om de bv te verkopen aan derden)
echter vraag ik mij af mag ik de 70%verkopen of alleen mijn eigen deel
mijn eigen deel is privé gekocht
echter staat in mijn contract dat ik bevoegd ben de bv te verkopen.
dus ik zou theoretisch de 70 procent mogen verkopen??? toch
ik wil dus als president directeur zijnde namens het bedrijf de 70 procent verkopen maar ik wil niet mijn prive procenten verkopen
Nee hoor, het is wat de gek ervoor geeft. Als die gek een expert in huurt en de verkoper doet dat ook, dan zul je zien dat je ergens in het midden uit komt. Maar de markt bepaalt de prijs, kijk maar naar de casus Organon van zeer onlangs.quote:Op donderdag 15 maart 2007 20:38 schreef webreus het volgende:
[..]
dagwaarde word bepaalt door een expert
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |