abonnement Unibet Coolblue
pi_47291927
Hoi,

Wat is de minimale oppervlakte wat een kamer moet hebben om 'goed' als kinderkamer te fungeren voor kinderen van de baby-jaren tot aan de student-jaren?

Hierbij ga ik uit van een kamer in een 'handige vorm' (vierkant/rechthoekig), het niet aanwezig zijn van een inbouwkast en wasbak.

Ik stel me zo voor dat er ruimte moet zijn voor:

  • Eenpersoonsbed
  • Kast
  • Bureau/stoel

    En dan niet alles teveel hutje mutje op elkaar

    3 * 3 dus 9 vierkante meter?

    Groetjes, Jos
  • pi_47292349
    Denk dat het aan de kleine kant, zeker richting de studentenjaren komt er meer zooi bij zoals ook een groter bed... uitgaande van een bed van 140x200 dan zit je al ver over een kwart van de kamer, als er dan ook nog een kast etc bij moet...

    zelfs een gevangeniscel is groter
    quote:
    Hoe groot is een cel in een gevangenis?
    De afmetingen van een cel in een gevangenis moeten voldoen aan ruimtelijke eisen. Een cel of verblijfsruimte moet minimaal hebben:

    een vloeroppervlakte van tien vierkante meter;
    een breedte van twee meter;
    een vrije hoogte van 2,5 meter.
    Er geldt een afwijkingsmarge van tien procent voor deze afmetingen.
    Bron
    pi_47292473
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 09:39 schreef josvr het volgende:
    Hoi,

    Wat is de minimale oppervlakte wat een kamer moet hebben om 'goed' als kinderkamer te fungeren voor kinderen van de baby-jaren tot aan de student-jaren?

    Hierbij ga ik uit van een kamer in een 'handige vorm' (vierkant/rechthoekig), het niet aanwezig zijn van een inbouwkast en wasbak.

    Ik stel me zo voor dat er ruimte moet zijn voor:

  • Eenpersoonsbed
  • Kast
  • Bureau/stoel

    En dan niet alles teveel hutje mutje op elkaar

    3 * 3 dus 9 vierkante meter?

    Groetjes, Jos
  • Wanneer je nog een huis gaat bouwen, maak het dan zo ruim mogelijk... Als je al in een huis woont, kies een ruimte tussen de "master bedroom" en de kleinste slaapkamer in... Als je slechts twee slaapkamers hebt, dan maakt het toch niet uit... Ik zie dus niet echt een probleem geloof ik...
    I need a job where my immense ego seems normal.
    - Dogbert
    pi_47292534
    hoe kan je er zeker van zijn dat je de komende 18 jaar nog in het zelfde huis blijft wonen? dat is wel heel erg lang, en rekening houdend met loonsverhogingen/promotie ed zou je bijv over 10 jaar een ander huis kunnen kopen enzo.
    tsja, voor een babykamer... k heb wel eens een kamer gezien van 6m2 (3x2) waar alles redelijk goed in paste. natuurlijk kan je de kamer zo groot maken als dat je zelf wil, gewoon rondkijken en kijken hoe groot alles is wat er in moet komen
    The fact that Faith moves mountains is wonderful
    but whose mountains does it move and for what reason is more important....
    pi_47296427
    Mijn zusje is nu 18 en kreeg haar huidige kamer vlak nadat ze geboren werd. Die is ongeveer 3x2 meter, en alles (bed, bureau, kledingkast en boekenkast) past er net in. Haar bed is natuurlijk wel slechts 90cm breed.
    pi_47296535
    tot mijn 20e heb ik in een kamer geslapen van 2.20 bij 3.90 (8.58m2 dus) en daar had ik in die tijd genoeg aan. 2 persoonsbed was niet mogelijk, maar daar heb ik geen last van gehad

    3x3 lijkt me dus een goede maat
    (╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
      donderdag 15 maart 2007 @ 20:54:03 #7
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_47314221
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 09:56 schreef -_Tommy_- het volgende:
    Denk dat het aan de kleine kant, zeker richting de studentenjaren komt er meer zooi bij zoals ook een groter bed... uitgaande van een bed van 140x200 dan zit je al ver over een kwart van de kamer, als er dan ook nog een kast etc bij moet...

    zelfs een gevangeniscel is groter
    [..]

    Bron
    ik zie niet in waarom je als je ouder bent een 140x200 bed nodig hebt. Vriendjes/vriendinnetjes kunnen rustig beneden op de bank slapen
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
    pi_47328119
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 20:54 schreef Troel het volgende:

    [..]

    ik zie niet in waarom je als je ouder bent een 140x200 bed nodig hebt. Vriendjes/vriendinnetjes kunnen rustig beneden op de bank slapen
    ehm omdat ze rond de 17e wel eens een vriend of vriendin kunnen krijgen?
      vrijdag 16 maart 2007 @ 10:22:46 #9
    153009 maedel
    Licht uit, spot ook
    pi_47328349
    quote:
    Op vrijdag 16 maart 2007 10:14 schreef -_Tommy_- het volgende:

    [..]

    ehm omdat ze rond de 17e wel eens een vriend of vriendin kunnen krijgen?
    Euh ja, hele generaties zijn opgegroeid zónder tweepersoonsbed in hun slaapkamer in het ouderlijk huis hoor...
    Je kunt btw uitstekend met z'n tweeën in een eenpersoonsbed slapen als je dat wilt. Weet ik uit ervaring
    Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
    Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
    pi_47381530
    Ik had bij mijn ouders thuis toch ook echt geen tweepersoonsbed; lijkt me onzin; maar misschien ben ik van de oude stempel. En moet er zonodgi smane geslapen worden, dan werkt een extra matras (of samen in 1 bedje) ook.
    pi_47381573
    Mijn kamer was 3x3.

    Dat was vrij snel vol. 3x4 of 4x4 lijkt me prettiger
    pi_47396146
    ik heb ook een 3x3 hoor.. ruimtezat
    pi_47396729
    De kleinste kamer in ons studentenhuis was zo'n 9 m2, voldeed prima. Sommigen maakten dan een hoogslaper, kan ook tweepersoons als dat noodzakelijk wordt gevonden.
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')