abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 september 2007 @ 17:13:05 #76
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_53125321
phlupphy dat absoluut en chaca echt feest ja, zal kijken of ik vanavond een filmpje kan maken moet je wel dat blije gejubel even afdempen qua geluid ^^

2h2h, de huisarts zei me eens dat kindjes vaak nemen wat genoeg voor ze is. Als ouder ben je vrij snel geneigd om teveel op te scheppen.

Komt ze goed aan? groeit ze goed?

Als ze de papfles niet wil kun je de druppels ook wel in drinken tussendoor doen lijkt mij.
Heb je al eens spelenderwijs geprobeerd haar eten te geven?

's ochtends eet ze goed lekker zo houden , tussen de middag gaat niet goed begrijp ik dat goed?
Dan zou je bijvoorbeeld de boterham in hapklare stukjes maken, en dan met een puzzel als ze dat leuk vind een spelletje doen.
Voor elk hapje mag ze een puzzelstukje in de puzzel doen bijv.
en wat ze eet echt bejubelen zeggen dat ze dat goed doet etc.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  donderdag 13 september 2007 @ 12:25:30 #77
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_53143117
pi_53144487
ze eet alleen smorgens 2 x een boterham 1 rond 9 uur 1 rond 11 uur daar vraagt ze dus ook zelf om en dan maak ik het ook voor haar.

ze zit kwa gewicht en kwa grootte onder het gemidelde ik ben vorig jaar eens extra naar het cb gemoeten omdat ze in 5 maanden 200 gram was aangekomen en daadoor ook onder haar eigen gemiddelde zat .
daarna ging het wel weer ze groiet wel redelijk nu en ik vind haar ook niet mager dus ben wel te vreden .
ze is te klein maar wat wil je met een mama die niet groot is en mijn ex is ook niet veel groter.
spelletjes heeft geen zin ze verdomd het juist als ik me met haar eten ga bemoeien.
behalve als ze zelf vraagt of ik haar wil helpen en ik haar moet voeren dat doe ik dus ook gewoon .
zijn meestal maar een paar hapjes maar dat zit er dan weer in denk ik maar altijd.

Charity is een gehaaide tante als ik haar vitamine druppels in haar drinken doe proeft ze het en wil ze niet meer...

moet je eens zien hier als ze hoestdrank moet ... dat doe ik dus niet meer als ze hoest nou ja dan hoest hahaha
pi_53144978
2h2h hier hetzelfde;

onze zoon van 2,5 eet ook vreselijk weinig

Met heel veel moeite een hap brood 's morgens en 's middags en warm eten eigenlijk zo goed als niet. Met wat geluk af en toe eens een hap ofzo.

Van alles al geprobeerd maar niets helpt

We negeren het nu en halen het bord na afloop gewoon weer weg. Vreselijk frustrerend maar het is niet anders.
Hij groeit verder goed (je vraagt je af hoe het mogelijk is) dus we moesten er ons maar niet te druk over maken...

[ Bericht 2% gewijzigd door lily op 13-09-2007 13:41:27 ]
pi_53145394
Echt een ramp, he. En wat een frustratie kan het geven. Fleur (4) eet inmiddels al ietsje beter. Maar, de fase van 3 hapjes hebben we hier ook gehad. Gelukkig at ze wel goed toetje en dronk ze nog twee flessen op een dag, waardoor ze toch nog de nodige voeding binnenkreeg. Maar, oei wat leef ik met jullie mee. Het is nu nog steeds niet geweldig, maar de boterham tussen de middag gaat al heel erg goed. In de ochtend duurt het ca. 30 minuten voordat er eindelijk een boterham binnen is en 's avonds gaat het wisselend. Vlees en aardappels redelijk en groente wisselend. Gisteren spruitjes gegeven en mevr. deed wel alsof het boontjes waren. Nou, ja uiteindelijk zijn ze alle 4 naar binnen gegaan.

Op school eet ze nu gelukkig ook nog liga en dan thuis/bij de oppas fruit en evt. een koekje of een snoepje. Dus ik mag absoluut niet klagen. We hebben het ergste denk ik wel gehad. Dus voor jullie hopelijk wat geruststelling dat het goed gaat komen.

Evenstar wat een super filmpje. En wat gaaf om te zien.....
pi_53147149
Ja ach...de oudste van 6 was ook zo...

Eet nog steeds niet veel en als ik hem niks aan zou bieden zou hij er volgens mij niet eens om vragen, maar hij eet in ieder geval alles en als ik zeg; je moet dit en dat nog opeten dat doet hij dat ook...

Maar bij de jongste werkt dit natuurlijk (nog) niet...
  donderdag 13 september 2007 @ 15:45:23 #82
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_53148113
2h2h hmm ik heb wienig vergelijk materiaal voor je in die zin om dat de situatie helemaal anders is hier.
maar qua gewicht zit ze nu eigenlijk vanaf januari stil, ze is eens iets aangekomen en dan valt ze weer af , ze weegt nu ongeveer 10 kg en paar grammen en is denk ik nu zoln 77 a 78 cm lang.
Maar in verhouding klopt het.

Als je je heel erg ongerust maakt zou je eens bloed kunnen laten controleren om te checkn of ze genoeg vitamines e.d. binnen krijgt.
  donderdag 13 september 2007 @ 15:48:58 #83
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_53148208
en chacama stoer he

zal ook eens een linkje plaatsen van filmpje hoe het eten heir dus gaat.

http://s9.photobucket.com/albums/a81/quensyndarynya/?action=view¤t=augustus032.flv

een paar secondes eruit geknipt , de rest is dus nog heftiger, meer als mm lekker zeggen 2 keer dan nog niet eten, laten we het bordje staan en zie maar wat je er mee doet. na 10 minuutjes niks gehad, vaak voedert ze een popje of zo dan haal ik het weg.

idem met drinken vaak snachts extra wakker maken dat ze toch aan die liter vocht iig komt.
pi_53148657
2h2h, mischien anders eens op het consultatie bureau vragen of je een verwijsing kan krijgen voor een dietiste, mischien dat zij tips heeft.

hier is het ook dat ze niks wilt eten (miesje is ook 2,5) nu heb ik laatst een extra afspraak gehad op het consultatie bureau, omdat ze met 2 onder de minium lijn was gedoken en nu ook weer. Heb wel wat tips mee gekregen: geen Yogi (heeft de eigenschap om heel snel te vullen), en s'ochtends in plaats van boterham cornflakes met melk, en s'middags eet ze een bak yogurt met muslie, en dat gaat er dus wel in. 2x in de week ofzo probeer ik het weer met een boterham maar dat eet ze dus echt niet, maak er verder ook geen probleem van, met de yogurt en cornflakes enz krijgt ze genoeg vezels binnen. met het avond eten mag ze standaard "meehelpen" en eet dan ineens wel veel(1 wortel en 1 aardappel ) maar als ik haar niet laat meehelpen eet ze dus niks, dna maar eten terwijl ze mama helpt dan krijgt ze in ieder geval wat binnen. met het avond eten eet ze dan nog een hap of 2, en een schaaltje toetje.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
pi_53150916
even ter geruststelling de proffessor kindergeneeskunde van het sophia kinderziekenhuis verkondigd tijdens de colleges die hij geeft dat kinderen tussen de 1,5 en 7 kunnen leven op 1 glas melk en een halve krentenbol per dag. Als ze dan ook per week nog 1 stuk fruit of groente binnenkrijgen, dan schijnen ze zelfs geen tekorten qua voedingsstoffen op te lopen.

creatief aanbieden en varieren kan zeker nooit kwaad. Maar dwingen en negatieve sfeer creeeren rondom eten geeft vaak alleen maar meer problemen.

Maar voor alle ouders met slecht etende kindjes, veel suc6.
  Jubileum moderator woensdag 11 januari 2012 @ 17:46:39 #86
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_106689196
test voor Ynske, en omhoog voor Maffemuts
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  woensdag 11 januari 2012 @ 19:20:03 #87
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_106693264
Jeetje wat een zorgen waren dat Toen .. Maar gelijk vertellen dat het helemaal goed gek omen is!
Ze geniet nu met volle teugen! Eerder geobsedeerd dan afkerend :+
  woensdag 11 januari 2012 @ 20:15:23 #88
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_106695907
Ohh wat goed om te lezen dat ze nu zo geniet..
Toevallig dat ik dit nu lees.. op een ander forum waar ik wel eens lees gaat een kindje heel hard op dit verhaal af door allergieėn... Ga de tip doorspelen!
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumbered
We'll share perfect moments
You and me
pi_106706187
Duurde even, was werken vanavond -O-

Het probleem :
4 jarige (eigenwijze) dame, eten al problematisch sinds geboorte in 2007, lichte verbetering geweest rond december 2007, sindsdien wordt het alleen maar erger.
's morgens met pijn en moeite een luchtige cracker met bijvoorkeur chocolade vlokken, 's middags idem. 's avonds bij voorkeur niets en zeker niet als het gezond oogt (lees alles wat niet op een cracker of 3 frietjes lijkt)
Na al tig adviezen/onderzoeken bij consternatiebureau, huisarts en dietiste kan er geen aanwijsbare reden gevonden worden. Het is ook dat ze voor haar leeftijd/lengte/gewicht ook redelijk het lijntje blijft volgen, maar ik blijf me zorgen maken.
Weerstand is nihil, elke koudje, griepje w/e krijgt ze volledig te pakken, chronische dubbele middenoor-ontstekingen. Ze krijgt nu s'morgens wel extra vit D, 1 davitamon kauwtablet (volwassenversie vanaf 4jaar) en 1 kindicol VSM tablet. Ze is bekend met darmproblemen, maar dat zou er volgens kinderarts niets mee te maken hebben en die heeft haar inmiddels 'ontslagen', consternatiebureau vervalt bij het 4 jaar worden, kortom.. help adviezen gevraagd!

*edit* eventuele snacks als ze daar om vraagt zijn al 'relatief gezond' denk aan volkoren ontbijtkoek, de welbekende platte chocoladegranen als chippies, zoveel mogelijk fruitsap/melk/thee als drinken, maaar dat is zeldzaam, en natuurlijk krijgt ze zo af en toe ook echt wel iets lekkers... maar dat dus zeer zeker niet dagelijks!

[ Bericht 10% gewijzigd door maffemuts op 11-01-2012 23:01:33 (aanvulling) ]
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')