Daar brand ik m'n handjes niet aan denk ik. Maar is het een optie een sponsje te gebruiken en de lak wat te verdunnen, om zo een onregelmatig patroon te krijgen? En dan vervolgens blanke lak eroverheen?quote:Op woensdag 14 maart 2007 21:17 schreef Blapiet het volgende:
en oh ja,... er is ook een parktetlak met witpigment erin, hier moet je alleen héél goed voor kunnen lakken anders krijg je een vloer met aanzetten.
Hoe bedoel je een onregelmatig patroon? Aanzetten?quote:Op woensdag 14 maart 2007 21:29 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Daar brand ik m'n handjes niet aan denk ik. Maar is het een optie een sponsje te gebruiken en de lak wat te verdunnen, om zo een onregelmatig patroon te krijgen? En dan vervolgens blanke lak eroverheen?
Een onregelmatig transparante schijn over het hout. Sponzen heet het geloof ik.quote:Op woensdag 14 maart 2007 21:44 schreef Blapiet het volgende:
[..]
Hoe bedoel je een onregelmatig patroon? Aanzetten?
Ja, maar houdt dat niet automatisch in dat je heel makkelijk putjes en deukjes erin krijgt die de verf totaal slopen?quote:Op donderdag 15 maart 2007 21:49 schreef Blapiet het volgende:
Grenen kleurt juist heel mooi doordat het relatief zacht is,...
Grenen is wel zacht ja, als de kleurbeits door en door is zul je de kleur er niet zomaar uitlopen. Kleine deukje kun je eruit halen door een nacht een vochtig keukenpapiertje op de deuk te leggen.quote:Op donderdag 15 maart 2007 21:58 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Ja, maar houdt dat niet automatisch in dat je heel makkelijk putjes en deukjes erin krijgt die de verf totaal slopen?
Mijn eikenhouten vloer is ook behandeld met ammoniak dampen, waardoor ie wit is... Prachtig grijsachtig hout.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 19:10 schreef Wereldman het volgende:
Wij hebben onze houten eiken vloer 5 jaar geleden in behandeld met olie in de kleur Alaska wit. resultaat is FABULOUS! Ik kan het aanraden. Het is geen lak en dus blijft het natuurlijk!
www.escovloeren.nlquote:Op woensdag 21 maart 2007 10:26 schreef MouseOver het volgende:
We hebben uiteindelijk laminaat gekocht
Eigenlijk hadden we al eerder voor dit spul gekozen, maar omdat we ons in de kop gehaald hadden perse hout te willen werden we heen en weer geslingerd tussen keuzes. Houten vloeren binnen ons budget van ca 35 euro/m2 waren allemaal net-niet, of gewoon niet onze smaak.
En dit laminaat is mooi
Dubbele v-groef in de lengterichting (dus 1 groef loopt midden door de plank voor het smalle plankjes effect), relief in de structuur en de kleur is houtprofiel met onregelmatig wit eroverheen. Als hetover een paar weken ligt zal ik een foto posten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |