abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  dinsdag 1 mei 2007 @ 17:57:45 #276
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_48896198
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 15:12 schreef horstjan het volgende:
Dit zijn de versnellingen die ik nu zelf hanteer als ik over de cols rijd, dus zie ik mezelf als een beetje renner. Zoals ik al aanhaalde geldt voor een toerrijder een andere norm.
Dat zijn best mannelijke verzetten dan. Volgens mij beschouwt de meerderheid zich hier als (serieuze) toerrijder en die rijden zeker niet op zulke platen omhoog.

Ik heb het zekere voor het onzekere genomen en vanochtend nog even snel een 27T-cassette gekocht .
pi_48901626
Vandaag in de Ardennen gaan fietsen, wat een weertje zeg!

Een paar fameuze hellingen gedaan, op de col de la Redoute moeten afstappen vanwege geen kleiner verzet
  dinsdag 1 mei 2007 @ 21:16:31 #278
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_48903366
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 20:34 schreef sjippen het volgende:
Vandaag in de Ardennen gaan fietsen, wat een weertje zeg!

Een paar fameuze hellingen gedaan, op de col de la Redoute moeten afstappen vanwege geen kleiner verzet
heb je een triple?
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
  dinsdag 1 mei 2007 @ 21:40:58 #279
56724 Wombcat
rent wiel
pi_48904471
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 16:40 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Op lange klimmen een triple wel van pas komen IMO.

Ik heb echter het idee dat heel veel toeristen (bij minder ervaren mountainbikers zie je dat ook heel vaak trouwens) zichzelf op korte klimmen juist tekort doen door veel te licht te schakelen. Ze zitten dan alleen maar 'slagroom te kloppen.' Als je wat groter schakelt en gewoon ff goed aanzet kan je veel meer power leveren en ben je in tien trappen boven.

Mijn Brooks is na een kilometer of 70 nog niet helemaal ingezeten trouwens
Heb m ook maar 3x ingevet met Proofide, mss moet er nog ff wat meer op.
Ik trap meestal met circa 75-80 omwentelingen omhoog. Voor een hoop klimmen heb ik idd geen triple echt nodig, daar zou ik ook wel met een 39-26 opkomen. In Italië zijn veel echt steile klimmen (met flinke stukken boven de 10%), en dan is een triple echt wel praktisch. Als ik in de Alpen zou fietsen, zou ik prima wegkomen met een 39-26. In Sardinië was ik maar al te blij met mijn triple (30-23 als kleinste), maar zelfs daarmee was het op de slotklim van de 6e etappe flink harken geblazen. Maar dan heb je 't ook over een klim van 6 km, met de laatste 2 km gemiddeld (!) aan 12% (met wat vlakke stukken erin, en maximale stijgingspercentages van 15-16% En dan heb ik het niet over stukjes van 10 meter, maar stukken van 100 meter). En dat aan het einde van een etappe van 114 km, met in totaal 2000 hoogtemeters.

Ik ben wel een beetje renner, maar ieder moet zijn eigen ding doen, en ik hou er genoeg achter me die ook een beetje renner zijn, maar zonder triple fietsen. Dus wie is er dan slimmer? Degene die uit eigenwijshied perse geen triple wil, of degene die gewoon zijn eigen ding doet.

Bijkomend voordeel heb ik trouwens in de afdalingen: met een cassette van 11-23 kan ik nog doortrappen in afdalingen, waar mensen met cassette van 13-26 dat al niet meer kunnen. Ook dat kan belangrijk zijn.
in a crowd you lose humanity
pi_48932808
Zo, net terug van een tochtje van 50 km handbiken. Prachtig weer. Omdat ik mijn handbike nog niet zo lang heb was het voor mij de eerste keer om zo'n afstand te fietsen. Voor herhaling vatbaar moet ik zeggen.
pi_48940993
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 21:16 schreef el_salvador het volgende:

[..]

heb je een triple?
nope, maar had mijn wiel met klein verzet-tandwielen vergeten mee te nemen. Op de meeste hellingen gaat het nog net, maar de Redoute is op sommige plekken te steil om de pedalen rond te krijgen.

Er waren trouwens nog enkele die hard coureurs aan het trainen: die komen daar boven zonder hun mond open te doen, gaan terug naar beneden en spurten opnieuw tot boven.
  donderdag 3 mei 2007 @ 11:44:34 #282
178488 BlatendKonijn
No pain, no gain
pi_48958852
registreer om deze reclame te verbergen
Gisteren 45 km gedaan in de omgeving Enschede, Haaksbergen, Beckum, Boekelo. Onderweg erachter gekomen dat bij een nieuwe fiets nog wel eens wat wil lostrillen. Als het dan je crankstel is schrik je wel . Gelukkig had de boer om 100 m verder de tools in huis. 31 gemiddeld lijkt me alsnog mooi.
  donderdag 3 mei 2007 @ 13:05:40 #283
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_48962046
Gisteren ook eens een bergje gedaan op de fixert (Maarsbergseweg bij de Kaapse Bossen vlakbij Leersum) en ook dat was fun! Lekker rammen bergop maar zeker goed te doen, en dan lekker 150+ RPM naar beneden. 42-16 was ook nu het juiste verzet.

Fixie
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  FOK!fotograaf donderdag 3 mei 2007 @ 14:07:26 #284
73911 ultra_ivo
pi_48964512
Jaren terug, toen ik een singlespeed had als student, reed ik ook 42x16, voor stadswerk dat wel.
  donderdag 3 mei 2007 @ 14:21:34 #285
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_48965054
Heb op eBay op een mooie 47 geboden trouwens, als ik die win (dollar is zo goedkoop op dit moment ) dan ga ik 47-18 rijden. Meteen ook met een lekker vette 1/8" BMX ketting.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_49058706
Vrijdag de Ventoux gedaan, wat een helletocht met alle sneeuw en kou (eb ik had geeneens een lange broek mee omdat ik mooi weer verwachtte :p)
  zondag 6 mei 2007 @ 16:11:36 #287
178488 BlatendKonijn
No pain, no gain
pi_49064749
Wielrenner komt om door ongeval


Een wielrenner is vandaag in Lochem (Gelderland) door een aanrijding met een auto om het leven gekomen.

De man was met een groep wielrenners onderweg. Toen hij wilde uitwijken voor een tegemoetkomende auto, botste hij tegen de fietser die naast hem reed. Hij kwam ten val waarna de auto hem aanreed. De identiteit van het slachtoffer is nog niet bekend.

(bron: www.nieuwnieuuws.nl)

-----------------


Getver, wie veel fietst weet hoe snel je over het hoofd wordt gezien. Iemand wel eens een (bijna) ongeluk gehad?
  zondag 6 mei 2007 @ 19:54:50 #288
56724 Wombcat
rent wiel
pi_49073323
Oei. Da's niet zo mooi.

Zelf wel eens een ongeluk gehad, toen een tegemoetkomende auto die linksaf sloeg, me niet zag. Er met 40 km/u tegenaan gereden. Had niet zo veel. Mijn fiets was redelijk total-loss.
in a crowd you lose humanity
  zondag 6 mei 2007 @ 20:07:43 #289
56724 Wombcat
rent wiel
pi_49073884
*moe is*

Fietschallenge dus gereden vandaag. De organisatie was bagger:
- veel te weinig seingevers (verschillende kruispunten waren volledig onbewaakt)
- veel te weinig motoren (ik reed het grootste deel in grote groepen (100 man), maar geen motorbegeleiding)
- de route was slecht aangegeven
- geen diploma achteraf
- geen pasta party
- vertrek bij de start was stapvoets
- de eerste paar km waren door smalle straten in Vaals: passeren onmogelijk

Niettemin ging het wel redelijk. Ik stond in het derde startvak, wat te ver naar achteren was om met de kop mee te gaan (voor ik de startstreep was gepasseerd waren die al 1 minuut 45 voorop, dus op de top van de Vaalserberg zullen ze wel een minuut of 4 voor me hebben gelegen).
Na de Vaalserberg kwam ik in een vrij groot peloton terecht. Op de Kinkenweg (na 20 km) brak het in tweeën en sloot ik nog net aan bij het eerste deel. Een kilometer of 10 (?) verderop kwam de rest weer terug. Dat herhaalde zich nog eens, en na een km of 40 had ik er eigenlijk niet zoveel zin meer in. Er werd amper geslecteerd, en ik wist dat er nog veel voor me zaten, dus een goede klassering zat er al niet meer in.
Ik hing wat tever achterin mijn groep, mede omdat ik niet echt bij machte was om gemakkelijk naar voren te rijden op de vlakke stukken. Na een kilometer of 60-70 brak het toch nog wat onverwacht, en zat ik dus in het tweede deel.
Na een kilometer of 85 brak het weer, nu zat ik wel in het eerste deel. Volgens mij liepen we kort daarna nog weer een flinke groep in, want wederom zat ik in een peloton van een man of 100.
Het brak nog twee keer, beide keren zat ik nog in het eerste deel.
In de finale kregen we de Camerig, Wolfhaag en Vaalserberg (vanaf Gemmenich) voorgeschoteld. Ik had nog enige hoop goed naar boven te rijden op de Camerig, maar in het begin liep het niet zo. Daarna kwam ik nog wel in een goed ritme, maar het grootste deel van mijn groep zat toch voor me. Op de Wolfhaag en Vaalserberg zat ik er wel een beetje doorheen. Als 201e geëindigd, gezien het deelnemersveld (en mijn startplek) nog niet zo slecht. Ook nog niet helemaal hersteld van Sardinië, met name op de korte klimmetjes (war op de macht omhoog gereden werd) had ik het lastig. De langere klimmen gingen beter.
Wel grappig: ook in mijn eerste Fietschallenge was ik 201e (dat was met slecht weer, en met twee lekke banden. Toen reden volgens mij maar 400 uit).

Bij de start Trainspotter nog gezien, die stond helemaal vooraan. Bij de finish nog effe met 'm gesproken, ergens onderweg heb ik 'm ingehaald (maar hij had natuurlijk gisteren al de MTB-challenge gereden).
in a crowd you lose humanity
  zondag 6 mei 2007 @ 20:45:07 #290
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_49075716
quote:
Op zondag 6 mei 2007 20:07 schreef Wombcat het volgende:
Bij de start Trainspotter nog gezien, die stond helemaal vooraan. Bij de finish nog effe met 'm gesproken, ergens onderweg heb ik 'm ingehaald (maar hij had natuurlijk gisteren al de MTB-challenge gereden).
Ja, de mensen die voor het combiklassement gingen mochten in het eerste startvak plaatsnemen, dat was wel gunstig. Ik had verder niet zo'n best weekend.

Het begon wel heel goed, bij de 60 km mtb zat ik na drie kwartier in de kopgroep van drie. Toen ik effe aanzette brak echter m'n ketting. Ik had gedacht dat de wedstrijd maar twee uur zou duren ongeveer, dus ik had geen gereedschap meegenomen. Eerst meer dan vijf minuten staan wachten op een bekende met een kettingpons, toen vijf minuten staan lummelen voordat ik begreep hoe deze pons uberhaupt werkte en toen die ketting nog moeten fixen. Daarna nog wel behoorlijk doorgestampt en op veertien minuten van de winnaar binnengekomen. Ik had kunnen winnen (winaar rijdt ook amateurs en die eindigt meestal een paar plekken achter me) ....

Zondag voelde ik me niet zo lekker en m'n benen waren ook nog niet helemaal hersteld. Op de eerste klim kon ik totaal niet meekomen, maar ik kon in de afdaling toch nog aansluiten in de enorm grote tweede groep. Die brak na een tijdje, ik kwam uiteindelijk in het ook heel grote tweede deel terecht. Ik voelde me niet echt sterk. Na 85 km definitief gelost uit de groep, een klim later haalde Wombcat me in. Ik hoopte na een gelletje m'n benen weer terug te vinden, maar in plaats daarvan stond ik vijf minuten later de Waalse wegen onder te kotsen. Toen heb ik de laatse lus maar overgeslagen en ben ik in een tergend langzaam tempo naar de finish gereden.

De mountainbikewedstrijd was echt ontzettend slecht geregeld. Het eerste startvak moest je aan de voorkant in, dus dat werd een zootje. Vervolgens mocht je na honderd meter al direct met het hele peloton slalommen rond vijf paaltjes, wat echt te gevaarlijk was. De route was verder gewoon twee vaste routes, die ook nog eens voor minstens een derde uit asfalt bestaan. Vaak ontbraken de pijlen en dan moest je het maar doen met de bewegwijzering van de vaste route. Verkeersregelaars waren er op hooguit twee punten, waar dat zeker op dertig plaatsen had gemoeten. Doordat er geen controlepunten waren, wist men bij de finish niet of je de 30 of de 60 km had gereden. Ik sprak de winnaar vanochtend nog: hij vertelde dat de organisatie bij hem kwam vragen of hij had gewonnen, want zij wisten het niet. Verder was er alleen na twintig kilometer een verzorgingspost, maar die was nog niet ingericht toen ik er langskwam. Daar betaal je dan 20 euro voor...

Maar goed, best een aardig trainigsweekend .
  zondag 6 mei 2007 @ 20:54:21 #291
56724 Wombcat
rent wiel
pi_49076405
Ook op de 150 km race waren geen controlepunten geloof ik (ik heb ze iig niet gezien).
Ik hoorde dat een flinke groep een paar keer verkeerd is gereden en (per ongeluk) maar 137 km heeft gereden ipv 150.

Echt zonde van je kettingbreuk, da's flink balen.
in a crowd you lose humanity
  zondag 6 mei 2007 @ 21:02:36 #292
56724 Wombcat
rent wiel
pi_49077044
quote:
Op zondag 6 mei 2007 20:45 schreef Trainspotter het volgende:
Na 85 km definitief gelost uit de groep, een klim later haalde Wombcat me in.
Was dat op een vrij lange klim met een redelijk steil stuk erin? Boven ging het daar rechtsaf en was er een lang recht stuk, waar alles op een lint zat en licht verbrokkeld was. Of haalde ik je dan in op de klim na die klim?

(Zoals ik bij de finish al zei, ik had je niet gezien, was waarschijnlijk te druk bezig met mezelf )
in a crowd you lose humanity
  zondag 6 mei 2007 @ 21:07:53 #293
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_49077384
quote:
Op zondag 6 mei 2007 20:54 schreef Wombcat het volgende:
Ook op de 150 km race waren geen controlepunten geloof ik (ik heb ze iig niet gezien).
Ik hoorde dat een flinke groep een paar keer verkeerd is gereden en (per ongeluk) maar 137 km heeft gereden ipv 150.
Dat vind ik toch best slecht hoor. Je mag er natuurlijk vanuit gaan dat niemand opzettelijk afsnijdt, maar je zult nu ongetwijfeld zien dat er mensen die onderweg hebben besloten voor de honderd te gaan, heel hoog zijn geklasseerd in de 150km. Ik ben daarom maar vlak voor de finish van het parcours gedraaid, dus als het goed is sta ik niet in de uitslag.
quote:
Echt zonde van je kettingbreuk, da's flink balen.
Ach ja, teleurstellingen horen er ook bij. En aan de andere kant: mijn teammaat reed binnen een kwartier twee keer lek. Hij had anders wel gewonnen, want hj is veel sterker dan ik. Werd ook iets van 20e vandaag en zat tot aan de Camerig in de kopgroep (met van Bon en consorten).
  zondag 6 mei 2007 @ 21:15:42 #294
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_49077805
quote:
Op zondag 6 mei 2007 21:02 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Was dat op een vrij lange klim met een redelijk steil stuk erin? Boven ging het daar rechtsaf en was er een lang recht stuk, waar alles op een lint zat en licht verbrokkeld was. (Zoals ik bij de finish al zei, ik had je niet gezien, was waarschijnlijk te druk bezig met mezelf )
Dat was die klim ja. Je haalde me vlak voor de top in. In tegenstelling tot mij had je goed de gang erin, dus ik kan me voorstellen dat je alleen oog had voor het wiel voor je. En ik zat steeds naar links te kijken naar wie we allemaal voorbij kwam snellen .
  zondag 6 mei 2007 @ 21:17:43 #295
56724 Wombcat
rent wiel
pi_49077912
quote:
Op zondag 6 mei 2007 21:07 schreef Trainspotter het volgende:

[..]

Dat vind ik toch best slecht hoor. Je mag er natuurlijk vanuit gaan dat niemand opzettelijk afsnijdt, maar je zult nu ongetwijfeld zien dat er mensen die onderweg hebben besloten voor de honderd te gaan, heel hoog zijn geklasseerd in de 150km. Ik ben daarom maar vlak voor de finish van het parcours gedraaid, dus als het goed is sta ik niet in de uitslag.
Da's dan netjes. Zoals ik al zei: de organisatie was bagger. Het zou ook mogelijk moeten zijn om tijdens de rit nog te kiezen. Paar matjes onderweg en je weet wie wat heeft gereden.
En wat ik al zei: er waren mensen die 135 km gereden hadden. Weliswaar niet met opzet, maar als ze dan toch in de uitslag voor me staan, vind ik dat toch behoorlijk kut.
quote:
Ach ja, teleurstellingen horen er ook bij. En aan de andere kant: mijn teammaat reed binnen een kwartier twee keer lek. Hij had anders wel gewonnen, want hj is veel sterker dan ik. Werd ook iets van 20e vandaag en zat tot aan de Camerig in de kopgroep (met van Bon en consorten).
Da's echt goed.
in a crowd you lose humanity
  zondag 6 mei 2007 @ 21:20:10 #296
56724 Wombcat
rent wiel
pi_49078040
quote:
Op zondag 6 mei 2007 21:15 schreef Trainspotter het volgende:

[..]

Dat was die klim ja. Je haalde me vlak voor de top in. In tegenstelling tot mij had je goed de gang erin, dus ik kan me voorstellen dat je alleen oog had voor het wiel voor je. Ik probeerde nog effe aan te zetten om mee te rijden, maar dat was niet zo'n succes .
Ja, die klim ging lekker. Die was wat langer, en op de langere klimmen kon ik wel goed doorrijden. Op de kortere klimmen had ik vaak moeite met het tempo. Lang klimmen heb ik in Sardinië natuurlijk veel gedaan, dus dat ritme zat er wel in. Het ontbeert me nu wat aan explosiviteit.
in a crowd you lose humanity
  FOK!fotograaf maandag 7 mei 2007 @ 00:21:33 #297
73911 ultra_ivo
pi_49086014
Net terug van het controleren van m'n 400. Een aantal rijders hebben wijze lessen op een hardhandige manier geleerd. Het peloton ging er gisteravond hard vandoor, structureel rond de 30 per uur langs de Zuid-Willemsvaart. Ik reed de eerste 45km me om de weg te wijzen bij een wegopbreking. Al na een kilometer of 30 zaten serieus wat mensen aan het elastiek. Een viertal rijders was slimmer, zij lieten zich terugzakken en vervolgden op eigen tempo de tocht. bij de geheime controle na 150km lagen zij een uur achter op het peloton. Maar aan het eind was de zaak anders. Het peloton was gehalveerd. Zowat iedereen die had moeten lossen bij het peloton was door het kleine groepje Duitsers voorbijgereden. Twee van de gelosten moesten zelfs opgeven. Soms is op tijd lossen beter dan boven je macht meerijden.
  maandag 7 mei 2007 @ 08:16:06 #298
56724 Wombcat
rent wiel
pi_49089840
quote:
Op maandag 7 mei 2007 00:21 schreef ultra_ivo het volgende:
Soms is op tijd lossen beter dan boven je macht meerijden.
Idd, en zeker bij zulke afstanden.
in a crowd you lose humanity
  maandag 7 mei 2007 @ 19:32:41 #299
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_49112766
Hoi,
vraagje...een aantal kameraden en ik fietsen sinds twee jaar ook zeer regelmatig,
en we fietsen altijd rond de 100 km met een gemiddelde van rond de 28 -32 (afhankelijk van wind mee of tegen en zo) .
Ik kan het tempo altijd goed volgen en heb eigenlijk nergens last van en kan ook aardig wat kopwerk doen,eigenlijk zonder problemen....
Alleen,zo gauw er iemand lek rijdt,of we moeten om een andere reden langer dan 5 minuten wachten,dan ben ik echt NIET meer vooruit te branden,dan ben ik al blij als ik het laatste wiel kan houden,niet echt fijn als je dan nog 50 km moet....
Ik snap er niks van,die opstart problemen zouden na een aantal km toch weer voorbij moeten zijn ...
Hoe zou ik hier het beste op kunnen trainen,want het is toch vrij vervelend als je van geen problemen ,na 5 minuten stilstaan in een wrak veranderd...
blablablablablablablablablablablablablabla
  maandag 7 mei 2007 @ 19:35:57 #300
56724 Wombcat
rent wiel
pi_49112917
Eet je wel iets onderweg? Als je namelijk niet of weinig eet, dan gaat het vaak wel als je blijft fietsen, maar als je dan even stilstaat is het opeens op. Heb ik zelf ook wel eens meegemaakt.
Beste is dan om als je stilstaat even een of twee reepjes op te eten. En natuurlijk onderweg ook regelmatig wat eten

Hier verder: Recreatief wielrennen #5 - na regen komt zonneschijn

[ Bericht 9% gewijzigd door Wombcat op 07-05-2007 19:50:10 ]
in a crowd you lose humanity
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')