abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 27 april 2007 @ 18:33:47 #226
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_48785727
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 17:44 schreef Zwansen het volgende:
Ik ga volgend jaar weer de Alp d'Huez omhoog. Wil mijn toptijd van 1 uur en 40 minuten nog verder aanscherpen.

Ik heb wel een fiets om op te trainen. Maar voor de Alp zelf wil ik wel een goeie fiets. Is er een mogelijkheid om in die omgeving zulke fietsen te huren voor een dag of 2? Lijkt me wel toch? In Huez zelf of anders misschien in Les Deux Alpes.

Weet iemand dit?
1 uur 40? jezus christus was dat op een volgeladen bakfiets? vis!

Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
  vrijdag 27 april 2007 @ 19:28:10 #227
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_48787528
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 18:33 schreef el_salvador het volgende:

[..]

1 uur 40? jezus christus was dat op een volgeladen bakfiets? vis!

Vriend van me deed er meer dan 2 uur over. Zo'n gast van 82 jaar was nog sneller.

Al was dat wel de nummer 2 van de elfstedentocht van ''63. Jan Uitham.
  FOK!fotograaf zaterdag 28 april 2007 @ 19:29:56 #228
73911 ultra_ivo
pi_48812139
Zojuist 2 wieltjes voor m'n nieuwe RIH gehaald in Luik bij de Decathlon. Zien er goed uit, 28 spaaks racewielen met naven met industrielagers. gewone spaken dus nog goed te repareren als ze kapot gaan.
  zondag 29 april 2007 @ 20:41:21 #229
56724 Wombcat
rent wiel
pi_48848201
Ik ben weer terug van Sardinië, alwaar ik de ronde van Sardinië (een 7-daagse cyclo) heb gefietst

Een verslagje:
Eerste etappe, 150 km, 1800 hoogtemeters
De aanloop was vals plat (waar ik het al vrij moeilijk had, vanwege het hoge tempo in het peloton). Na een kilometer of 30 kregen we de eerste klim. Daar spatte het natuurlijk uit elkaar. Eerst een tijdje alleen gereden, tot zich een groepje vormde. Na 10 kilometer klimmen kregen we een korte afdaling, waarna weer 10 kilometer klimmen volgde. De groep waarin ik zat brak meteen in tweeën: vier man reden weg, en ik volgde op 100 meter, de rest (een man of 6) bleven verder achter. Kort voor de top was een vlak stuk, waar ik samen met iemand die van achteren bij me was gekomen naar de vier man voor ons reden. Die hadden inmiddels twee man opgeraapt die uit de groep voor ons waren gevallen. Hierna volgde een lange snelle afdaling, waarin we met zijn achten goed samenwerkten. Na de afdaling golfde het verder tot de finish, met nog een kilometer of 35 te gaan haalden we de groep voor ons bij. In de finale probeerde ik nog weg te rijden uit deze groep, maar het was tegenwind en op twee kilometer voor de finish was er nog een klein klimmetje (dat wist ik niet, en daar viel ik dus stil). In de deze groep gefinisht op de 66e plek (245 aan de start, waarvan ongeveer 35-40 alleen de eerste dag zouden rijden, dat was namelijk een optie).
Foto: Halverwege de eerste klim in een dorpje (daar ging het even naar beneden):


Tweede etappe, 150 km, 'vlak', oftewel 'slechts' 800 hoogtemeters
(Oorspronkelijk zou het een ander parkoers zijn, wat vlakker was).
Hier was het mijn bedoeling om te proberen met een kopgroep mee te gaan. Dat lukte ook. Na vier kilometer demarreerde er iemand. Ik sprong meteen mee, met nog een nederlander. Met zijn drieën waren we een kilometer of 6 verderop uit het zicht van het peloton. Na 15 km volgde een korte klim. Onder ons zagen we het peloton verbrokkelen. Eentje reed weg uit het peloton. Een kilometer of 5 verderop kwam hij bij ons (ene Marco Bettini, familie?), precies waar we weer een klimmetje hadden. Daar reed 'ie meteen hard door op kop, waardoor ik het acuut moeilijk kreeg en met 10 meter achterstand bovenkwam, maar nog terug kon komen. Daarna was hij het ook die driekwart van het kopwerk deed. Na 45 kilometer kregen we een lang vals plat, dat steeds steiler werd. Daar kreeg ik het weer moeilijk en 400 meter voor de top moest ik lossen. Boven had ik al 100 meter achterstand, terugkomen was niet mogelijk, dus ik wachtte op het peloton, dat maar ongeveer anderhalve minuut achter lag.
In het peloton kon ik meekomen. Op het einde was nog wat klimwerk. Op de laatste klim (5 km voor de finish) brak het peloton in tweeën, ik zat in het tweede deel. Kort voor de finish in een dorpje kwamen we in een verkeersopstopping terecht, waardoor mijn groep nog in tweeën brak, ik zat weer in het tweede deel. 96e in deze etappe, wel gestegen naar de 60e plek.
Bettini won, de andere twee werden op 5 km voor de finish ingehaald.
Foto: Finish. Op de foto zit ik in tweede positie (en werkelijkheid was ik 96e). Degene die voor me zit, zat trouwens in vrijwel alle etappes bij me in dezelfde groep. Alleen in de 6e etappe verloor ik 17 minuten op 'm (verklaring volgt later), ook in de tijdritten zaten we vlak bij elkaar.


Derde etappe, individuele tijdrit, 23 kilometer
Een echte tijdrijder ben ik niet, dus ik had er niet heel veel vertrouwen in. Vanaf het begin ging het wel lekker. Eerst was het vals plat omhoog (11 km), daarna dito naar beneden. Ik had degenen die voor me waren gestart al heel vlot in zicht (we waren met 20 seconden tussenpose gestart), en al na 5 kilometer haalde ik de eerste in. In totaal 4 man ingehaald, en ik werd 45e. Omdat er iets mis was gegaan met de tijdwaarneming stond ik niet in het klassement (dat kreeg ik pas op de voorlaatste dag gecorrigeerd), maar ik was weer een paar plekken gestegen, naar ongeveer de 58e plek.
Foto: Op het laatste stukje vals plat (ging daar eigenlijk wel serieus omhoog:


Vierde etappe, 113 km wederom 'vlak', maar toch 1000 hoogtemeters
Gezien het parkoers wilde ik weer proberen met een kopgroep weg te gaan. Het bleek dat zowat iederen dat van plan was, want de eerste 15 kilometer was er de ene demarrage na de andere. Wel leuk om te doen, maar er reed niemand weg. Toen volgde een kort klimmetje, waarop ik merkte dat mijn linker schoenplaatje los zat. Daarna durfde ik dus niet volle kracht te zetten met mijn linkerbeen. Dat betekende dat ik na dat klimmetje achterin het peloton zat, en daardoor op de volgende klim van te ver achterin begon. Daar brak het (tegen mijn verwachting in) toch nog. Een man of 25 reden weg. De tweede groep brak in de afdaling in tweeën. Normaal gesproken daal ik wel goed, maar met een loszittend schoenplaatje kon ik bochten naar rechts geen druk houden, dus daar ging ik vierkant doorheen. Ik zat precies achter de breuk (de man voor me liet het gat vallen, en ik durfde er niet langs, want hij deed dat in een lange bocht naar rechts. Het was trouwens die nederlander die in de tweede etappe in de kopgroep zat).
Ik kwam dus in de derde groep terecht, waar ik op een volgende klim met 6 man uit wegreed, en we kwamen terug bij de tweede groep.
Op 10 kilometer van het einde sprongen er twee weg. Iets later sprong ik ernaartoe, en nog wat later volgde er nog eentje. We hadden een leuk gat. Bij een T-splitsing moesten we naar links, ik zat op kop, en die andere drie vielen . Er zaten nogal veel kuilen in de weg daar, dus daar zal er wel eentje doorheen zijn gereden. Ik zat dus alleen met 7 kilomet te gaan, maar had een flink gat en ging dus door. Met nog 400 meter te gaan werd ik ingerekend door de groep
Wel gestegen naar ongeveer de 56e plek.
Foto: bij de finish, 400 meter daarvoor kwam de groep dus over me heen (ik heb nummer 64):


Vijfde etappe, ploegentijdrit 27 kilometer
We hadden een internationale ploeg: twee nederlanders, twee duitsers, een ier en een engelsman. De engelsman moest al na 3 kilometer lossen. Eén van de duitsers was wat verkouden en kwam maar een paar kilometer verder. De ier kon toen ook al niet meer overnemen, dus in feite reden we vanaf dar met zijn drieën. De duitser reed hard omhoog op de stukken vals plat, wij op het vlakke. Op het einde was die duister compleet kapot, maar hij bleef wel bij ons (maar was wel verschrikkelijk aan het steunen en kreunen en vloeken). We hadden de 13e tijd (van ongeveer 70 ploegen).
Wederom gestegen naar ongeveer de 50e plek.
Foto: op een stukje vals plat, ik ga net van kop af. De verkouden duitser neemt over, en heeft het al erg zwaar. De engelsman ligt op 10 meter, de ier is verborgen


Zesde etappe, 113 km, 2000 hoogtemeter
Drie lange beklimmingen. Ik had een slechte dag, last van mijn maag
Op de eerste klim begon ik nog helemaal voorin het peloton . Tot halverwege ging het nog wel goed, toen gingen de toppers rijden, en dan is het net alsof er een bom ontploft rond de 20e-30e plek. Opeens vallen er allemaal gaten en voor je het door hebt, zijn er een man of 25 een meter of 100 voor. Daarachter duurt het dan even voor het weer samentroept. Bovenop zat ik net achter de tweede groep (een man of 60), in de afdaling sloot ik aan.
Op de tweede klim kon ik tot een kilometer voor de top in die groep blijven. Toen moest ik lossen. Ik viel dus terug in de groep erachter (die lag daar een minuut of 3-4 achter).
De slotklim ws megasteil. 6 Kilometer lang, met stukken van 15%. De laatste twee kilometer waren gemiddeld 12% (en daar zaten nog wat vlakke stukjes in). Ik was al behoorlijk kapot, en was allang blij dat ik boven kwam (er waren stukken waar ik maar 4 km/u reed). Een kwartier verloren op degenen die rondom me stonden, maar het goede nieuws was dat ik eindelijk weer in het klassement stond , op de 57e plek.
Foto: de fotograag stond op de tweede klim, precies op een stukje waar ik even moest lossen (ik kwam nog terug, maar moest later definitief laten gaan):


Zevende etappe, 43 km, 1000 hoogtemeters
Finish bergop. Eigenlijk was het alleen maar bergop, vooral veel vals plat.
De eerste 20 kilometer waren vals plat en ik kon goed voorin blijven. Wel grappig was dat na een kilometer of 15 op een wat steiler stukje werd gedemarreerd en de leider reageerde. Ik zat toen toevallig in zijn wiel en dacht een halve seconde erover om mee te springen. Ik deed het maar niet, en dat was maar goed ook, want die gasten rijden zo snel omhoog dat ik me volledig opgeblazen zou hebben.
Na 20 kilometer was er vier kilometer aan 8%. Daar was het weer alsof er een bom ontplofte rond de 25e plek.
Na het steile stuk zat ik tussen de tweede en de derde groep, maar dat kwam nog samen. Met 12 kilometer te gaan brak deze groep in tweeën en ik kon net aansluiten bij het eerste deel. Deze groep was nog een man of 20 groot. Ik kon erin blijven en eindigde als 42e . mijn gemiddelde in deze etappe was 29,9 (!)
In het klassement op de 53e plek , van de ongeveer 210 die gestart waren, reden slechts 155 alle etappes (als je een etappe niet reed, mocht je wel nog gewoon de volgende dag starten, maar werd je niet meer opgenomen in de tussenstand).
Geen foto van deze etappe helaas. De fotograaf had wel een mooie op een kilometer of 7 van de finish, maar die was helaas niet scherp

Erg vermoeiend dit, maar ook erg leuk, het is eigenlijk Tour de France spelen

[ Bericht 3% gewijzigd door Wombcat op 29-04-2007 21:44:31 ]
in a crowd you lose humanity
  zondag 29 april 2007 @ 20:45:13 #230
56724 Wombcat
rent wiel
pi_48848299
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 15:48 schreef TIMMM_ het volgende:
Zijn er nog mensen die deze zomer naar de Franse alpen gaan en die de Alp D'huez gaan beklimmen? Ik ben vorig jaar op fietsvakantie geweest in de alpen en ik ben benieuwd naar jullie tijden op Alp D'huez. Ikzelf deed er 1 uur en 7 minuten over om de top te bereiken en een vriend van mij haalde de top in 57 minuten zonder ooit een berg beklommen te hebben.
Mijn snelste tijd is 54 minuten.
in a crowd you lose humanity
  FOK!fotograaf zondag 29 april 2007 @ 21:46:14 #231
73911 ultra_ivo
pi_48850181
Leuk verslag Wombcat! ALtidj leuk die internationale evenementen.
  zondag 29 april 2007 @ 21:52:59 #232
56724 Wombcat
rent wiel
pi_48850396
quote:
Op zondag 29 april 2007 21:46 schreef ultra_ivo het volgende:
Leuk verslag Wombcat! ALtidj leuk die internationale evenementen.
Ja, ik heb zelfs nog wat contacten gehad met italianen, verschillende etappes zat ik in dezelfde groep als een stel italianen van een club uit Milaan, en zij spraken wat engels. Ze vroegen of ik met hen de ploegentijdrit wilde rijden (teams voor de ploegentijdrit moet je ter plekke samenstellen), maar toen ze dat vroegen hadden we al vijf man. Op zich wel jammer, want zij konden wel goed doortrappen (en waren waarschijnlijk nuttiger geweest dan een zieke duitser en een zwakke ier en engelsman).
Probleem bij zo'n ploegentijdrit als je elkaar niet kent, is trouwens dat het de eerste kilometers totaal niet geod ronddraait (zeker als het niveauverschil net iets te groot is, wat bij ons het geval was).

Het was een erg internationaal deelnemersveld. Natuurlijk waren er vooral veel italianen, maar ook vrij veel engelsen, een stuk of 15 duitsers, wat nederlanders, en zelfs een paar amerikanen en zuid-afrikanen!
in a crowd you lose humanity
  FOK!fotograaf zondag 29 april 2007 @ 21:56:07 #233
73911 ultra_ivo
pi_48850480
Ziet er dus goed uit voor je volgend jaar, kun je met de Milanese ploeg meerijden
  zondag 29 april 2007 @ 22:03:55 #234
56724 Wombcat
rent wiel
pi_48850696
quote:
Op zondag 29 april 2007 21:56 schreef ultra_ivo het volgende:
Ziet er dus goed uit voor je volgend jaar, kun je met de Milanese ploeg meerijden
Bijvoorbeeld. Die nederlander die een paar keer in mijn verslag voorkomt, wil volgend jaar ook weer komen. Twee van zijn ploegmaats willen volgend jaar ook weer meedoen. Zij waren er vorig jaar ook, maar konden dit jaar niet vanwege hun werk. Die twee duitsers die bij ons in de ploeg zaten hadden het er ook al over om volgend jaar weer te komen. Als die ene dan niet verkouden is, hebben we al weer een goed team bijelkaar.
Maar met die italianen zou ook leuk zijn
in a crowd you lose humanity
  zondag 29 april 2007 @ 22:19:51 #235
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_48851149
Leuk om zoiets te lezen... zit er voor mij voorlopig echt nog niet in maar een keer een koers rijden lijkt me opzich best tof
Zelf vandaag 65 Km gefiets en ik ben een beetje aan het nadenken om een nieuwe (2e hands) fiets te kopen.... lange termijn plan want dit jaar wordt het hem sowieso niet
Bernie en ik zijn tof.
  zondag 29 april 2007 @ 22:32:02 #236
56724 Wombcat
rent wiel
pi_48851547
Hoewel het in zekere zin een wedstrijd is, is het dat in zekere zin ook niet. (vrijwel) iedereen kan meedoen, en de niveauverschillen zijn behoorlijk groot. Er zijn dan ook genoeg mensen die vanuit de start het eerste peloton meteen al laten rijden en gewoon zelf een groepje opzoeken. Dat zou je in een echte wedstrijd niet zien.
Je kunt ook kiezen voor een kortere afstand.
in a crowd you lose humanity
  FOK!fotograaf zondag 29 april 2007 @ 22:52:33 #237
73911 ultra_ivo
pi_48852298
En via die Italianen kun je nu ook achter wat cyclo's komen waar je de enige buitenlander bent
  maandag 30 april 2007 @ 08:29:19 #238
56724 Wombcat
rent wiel
pi_48858202
quote:
Op zondag 29 april 2007 22:52 schreef ultra_ivo het volgende:
En via die Italianen kun je nu ook achter wat cyclo's komen waar je de enige buitenlander bent
Denk dat ik dat begin maart in Riccione al was. Maar daar hadden ze me dan weer ingeschreven als italiaan , in de uitslag stond er tenminste een italiaans vlaggetje achter mijn naam.
in a crowd you lose humanity
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 30 april 2007 @ 09:00:03 #239
78918 SeLang
Black swans matter
pi_48858372
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 13:06 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Brooks
Ik heb een Brooks Conquest op m'n trekkingfiets zitten. Echt een heerlijk zadel.
Enige nadeel is als je dagen achter elkaar regen hebt en je geen gelegenheid hebt om hem te drogen.

Het lijkt me wel aardig om eens zo'n Brooks racezadel te proberen...
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 30 april 2007 @ 10:10:11 #240
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_48859094
quote:
Op zondag 29 april 2007 20:41 schreef Wombcat het volgende:
Ik ben weer terug van Sardinië, alwaar ik de ronde van Sardinië (een 7-daagse cyclo) heb gefietst
, mooi verhaal en goed gereden. Jammer van die ene slechte dag. Lijkt mij ook erg leuk om te doen, probleem is dat er rond deze tijd altijd ontzettend veel stoere fietsevenementen zijn.
  maandag 30 april 2007 @ 10:15:15 #241
56724 Wombcat
rent wiel
pi_48859168
quote:
Op maandag 30 april 2007 10:10 schreef Trainspotter het volgende:

[..]

, mooi verhaal en goed gereden. Jammer van die ene slechte dag. Lijkt mij ook erg leuk om te doen, probleem is dat er rond deze tijd altijd ontzettend veel stoere fietsevenementen zijn.
Idd jammer van die slechte dag, maar bijna iedereen had wel een slechte dag. Die niet-zieke duitser van onze ploegentijdrit had op de laatste dag 17 minuten verloren, hij duikelde van de 28e naar de 47e plek. Zijn maat (de verkouden duitser) heeft 'm daar bijna naar boven moeten duwen.

Qua stoere fietsevenementen is dit imo wel de stoerste. En niet duur. ¤700,- voor de hele week, met volpension. Moet je alleen nog zelf de vlucht regelen.
in a crowd you lose humanity
  maandag 30 april 2007 @ 10:56:22 #242
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_48859758
vet verslag! in spanje heb je trouwens ook een berg ciclos http://www.marchasmiticas.com/area.php?id=1

ga je daar ooit nog eens heen?
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
  FOK!fotograaf maandag 30 april 2007 @ 11:24:09 #243
73911 ultra_ivo
pi_48860314
Zodadelijk m'n eerste tochtje na de blessure. Ben nu aan het voelen welke koersbroeken de zeem precies op die plek laten eindigen en welke niet.
  maandag 30 april 2007 @ 11:48:37 #244
56724 Wombcat
rent wiel
pi_48860786
quote:
Op maandag 30 april 2007 10:56 schreef el_salvador het volgende:
vet verslag! in spanje heb je trouwens ook een berg ciclos http://www.marchasmiticas.com/area.php?id=1

ga je daar ooit nog eens heen?
Nee, ben nog nooit in Spanje geweest voor een cyclo. Is misschien wel eens een idee, maar zal niet voor dit jaar zijn. Bedankt voor de link iig, da's altijd handig.
in a crowd you lose humanity
  maandag 30 april 2007 @ 15:53:49 #245
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_48864914
quote:
Op maandag 30 april 2007 10:15 schreef Wombcat het volgende:
Qua stoere fietsevenementen is dit imo wel de stoerste. En niet duur. ¤700,- voor de hele week, met volpension. Moet je alleen nog zelf de vlucht regelen.
Oh, dat valt dan nog wel mee inderdaad. Ik hou hem zeker in gedachte. Ik blijf natuurlijk wel een mountainbikert, dus als ie volgend jaar bijvoorbeeld samenvalt met de wereldbekerwedstrijd in Houffalize (zoals dit jaar) dan ga ik toch liever daar heen. Dat vind ik dan toch net iets stoerder .

Volgend weekend Fietschallenge hè. Ik zit nog te twijfelen of ik een 27 moet steken. Wat doe jij? Ik heb voor een 38 en harken is niet echt mijn ding.
  maandag 30 april 2007 @ 17:53:47 #246
56724 Wombcat
rent wiel
pi_48866785
Ik heb een triple.
In de Fietschallenge zitten maar twee echt steile klimmen. De Kinkenweg en later is er nog eentje die vrij steil is. De Kinkenweg zit nu vrij ver in het begin, nu de start in Vaals is.
Met een 38, zou je met een 25 daar prima zitten, denk ik.

Ik ben moe zeg, zowat de hele middag geslapen

Volgend jaar zal ik zeker in dit topic weer over Sardinië beginnen . Het is altijd de laatste week van april, is dan Houffalize ook altijd, of wisselt die nog wel eens in de kalender?
in a crowd you lose humanity
  FOK!fotograaf maandag 30 april 2007 @ 20:33:07 #247
73911 ultra_ivo
pi_48870291
Eerste ritje na de blessure is gedaan, het ging goed. Komend weekend eens uitproberen of ook op de B17 het goed gaat.
  maandag 30 april 2007 @ 20:36:50 #248
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_48870416
quote:
Op maandag 30 april 2007 17:53 schreef Wombcat het volgende:
Ik heb een triple.
In de Fietschallenge zitten maar twee echt steile klimmen. De Kinkenweg en later is er nog eentje die vrij steil is. De Kinkenweg zit nu vrij ver in het begin, nu de start in Vaals is.
Met een 38, zou je met een 25 daar prima zitten, denk ik.

Ik ben moe zeg, zowat de hele middag geslapen

Volgend jaar zal ik zeker in dit topic weer over Sardinië beginnen . Het is altijd de laatste week van april, is dan Houffalize ook altijd, of wisselt die nog wel eens in de kalender?
Die had ik ook op m'n vorige racefiets, maar ik vond dat niet meer stoer . Probleem is dat ik zo weinig vergelijkingsmateriaal heb. Ik beklim heuvels eigenlijk altijd met m'n mountainbike. Ik heb wel drie jaar geleden de Steven Rooks Classic gereden. Toen gebruikte ik redelijk vaak het kleinste blaadje, maar daar zaten ook lomperds als de Redoute in en toen fietste ik langzamer dan nu. Ik weet ook dat ik de Grebbenberg vorig jaar op 42x19 heb opgereden. Die is op het steilste stuk 7%, veel steiler zijn de klimmen in de Fietschallenge ook niet zo te zien. MIsschien laat ik die 23 er wel gewoon op.

Houffalize staat wel vaak, maar niet elk jaar op de kalender. Als ie is, dan wel meestal rond het laatste weekend van april. Het is even afwachten.

Slaap lekker zou ik zeggen, zul je nodig hebben voor zondag .
  maandag 30 april 2007 @ 21:08:33 #249
56724 Wombcat
rent wiel
pi_48871350
quote:
Op maandag 30 april 2007 20:36 schreef Trainspotter het volgende:

[..]

Die had ik ook op m'n vorige racefiets, maar ik vond dat niet meer stoer .
Een triple is idd niet helemaal stoer (helemaal niet als je , zoals ik, ook nog wedstrijden bij de elite rijdt). Maar het zal me verder een zorg zijn. Tegenwoordig zie je een hoop met een compact rijden, dat lijkt me helemaal niets. Zit je op het vlakke altijd overdwars te rijden met je ketting. En in wedstrijden kom je er niet met een 50 buitenblad.
quote:
Probleem is dat ik zo weinig vergelijkingsmateriaal heb. Ik beklim heuvels eigenlijk altijd met m'n mountainbike. Ik heb wel drie jaar geleden de Steven Rooks Classic gereden. Toen gebruikte ik redelijk vaak het kleinste blaadje, maar daar zaten ook lomperds als de Redoute in en toen fietste ik langzamer dan nu. Ik weet ook dat ik de Grebbenberg vorig jaar op 42x19 heb opgereden. Die is op het steilste stuk 7%, veel steiler zijn de klimmen in de Fietschallenge ook niet zo te zien. MIsschien laat ik die 23 er wel gewoon op.
Klopt, alleen de Kinkenweg is denk ik wel wat steiler dan de 8,7 % die ze daar aangeven, er zit iig een vrij steil stuk in. Met een 38-23 moet het wel kunnen denk ik, waarschijnlijk zou een 25 voor je daar wel ideaal zijn. Een 27 zul je niet nodig hebben.

De andere steile, dat zal Les Waides zijn denk ik, de 16e helling.

De laatste keer heb ik op een hoop hellingen niet eens mijn binnenblad gebruikt, maar reed ik op het middenblad naar boven (da's een 42, en ik heb achter 11-23, kan dan dus op 't kleinst 42-21 rijden).
quote:
Houffalize staat wel vaak, maar niet elk jaar op de kalender. Als ie is, dan wel meestal rond het laatste weekend van april. Het is even afwachten.

Slaap lekker zou ik zeggen, zul je nodig hebben voor zondag .
Tnx. Hopelijk ben ik wat hersteld tegen die tijd. Eigenlijk zou de Fietschallenge een week later moeten zijn wat mij betreft, nu is het net iets te vroeg na Sardinië.

Gelukkig is het dance-festival voor mijn deur al afgelopen , ik dacht dat dat tot 11 uur duurde, dus dat valt alweer mee

Mijn fiets zit nu nog in de koffer , die zet ik morgen wel weer in elkaar.

[ Bericht 7% gewijzigd door Wombcat op 30-04-2007 21:22:41 ]
in a crowd you lose humanity
  FOK!fotograaf maandag 30 april 2007 @ 21:44:56 #250
73911 ultra_ivo
pi_48872546
quote:
Op maandag 30 april 2007 21:08 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Een triple is idd niet helemaal stoer (helemaal niet als je , zoals ik, ook nog wedstrijden bij de elite rijdt). Maar het zal me verder een zorg zijn. Tegenwoordig zie je een hoop met een compact rijden, dat lijkt me helemaal niets. Zit je op het vlakke altijd overdwars te rijden met je ketting. En in wedstrijden kom je er niet met een 50 buitenblad.
[..]
Een triple in een elite wedstrijd is wel degelijk stoer, da's durf
Bij mij keken ze destijds raar op in de wielerclub toen ik begin jaren '90 m'n compact inruilde voor een triple. Totdat ik een aantal stoere boys naar adem deed snakken achter Val Dieu. Dat is typsich zo'n klim waar je met een triple en een criterium blok uiteindelijk het beste uit ben, een tandje teveel of te weinig steken zorgt daar na verloop van tijd voor geblokkeerde benen
toen was ik wel wat jonger en lichter

Een compact zie ik in Nederland niet zitten. Juist vanwege de afwisseling van volledig vlak en serieus hellend ben je dan steeds je bladen aan het wisselen voor iedere rit. En de lange afstandsrijder zou dan tijdens een lange rit nog ff van binnenblad moeten wisselen. Ik zie het me al doen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')