FOK!forum / Werk, Geldzaken, Recht en de Beurs / Zorgtoeslag nu pas aanvragen?
tylerdurden22woensdag 14 maart 2007 @ 12:02
Naar aanleiding van het volgende artikel heb ik een aantal vragen,

http://www.overgeld.nl/ru(...)6/article1338753.ece

een vriend van mij heeft nog nooit direct met de belastingdienst te maken gehad, zie ook hier
Nooit met de belastingdienst in aanraking komen?..

hij heeft dus nog nooit zorgtoeslag aangevraagd..
is het mogelijk dat hij met terugwerkende kracht de zorgtoeslag voor jan t/m dec van 2006 kan ontvangen?

zo ja, dan zou dit mooi zijn, want dan wil hij mijn vakantie voor de zomer betalen..
juon_jacket1woensdag 14 maart 2007 @ 12:05
nee. hij kan het nu wel voor 2007 aanvragen... ...krijg ie met terugwerkende kracht van de afgelopen maanden.
tylerdurden22woensdag 14 maart 2007 @ 12:07
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 12:05 schreef juon_jacket1 het volgende:
nee. hij kan het nu wel voor 2007 aanvragen... ...krijg ie met terugwerkende kracht van de afgelopen maanden.
heb je het artikel hierboven wel gelezen..

en dit hierzo

http://www.toeslagen.nl/p(...)or_1_april_2007.html
tylerdurden22woensdag 14 maart 2007 @ 12:36
ik heb gebeld met de belastingdienst zojuist.. en je kan dus WEL met terugwerkende kracht zorgtoeslag voor het jaar 2006 ontvangen.. ik wilde een aanvraagformulier aanvragen, maar ze raadden mij aan om het via de computer te doen, omdat wegens drukte het formulier wellicht niet voor 1 april zou aankomen. ze zeiden ook dat ik een digitale handtekening hiervoor nodig heb, hoe vraag ik eigenlijk zo een handtekening aan? of bedoelen ze hiermee die DigiD dinges?
Bioman_1woensdag 14 maart 2007 @ 12:46
www.digid.nl
Echo99woensdag 14 maart 2007 @ 12:52
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 12:46 schreef Bioman_1 het volgende:
www.digid.nl
of www.douane.nl. Ook een goeie.
tylerdurden22woensdag 14 maart 2007 @ 13:18
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 12:52 schreef Echo99 het volgende:

[..]

of www.douane.nl. Ook een goeie.
waar heb je het over gast, ik heb het over een digitale handtekening..
Chinlesswoensdag 14 maart 2007 @ 13:19
die digitale handtekening gaat niet meer lukken
Maar inderdaad via www.digid.nl.

Daarnaast is het natuurlijk bullshit dat een per post verstuurd formulier niet voor 1 april aankom, tis gewoon een simpele smoes om alles digitaal te ontvangen.

* Chinless gaat gewoon per formulier zijn Inkomsten Belasting opgeven.
tylerdurden22woensdag 14 maart 2007 @ 13:24
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 13:19 schreef Chinless het volgende:
die digitale handtekening gaat niet meer lukken
waarom gaat de digitale handtekening niet meer lukken..
wordt met digitale handtekening DigiD bedoeld, of is DigiD wat anders dan die digitale handtekening?
Echo99woensdag 14 maart 2007 @ 13:41
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 13:18 schreef tylerdurden22 het volgende:

[..]

waar heb je het over gast, ik heb het over een digitale handtekening..
Ik heb het over een cariėrre bij de douane
tylerdurden22donderdag 15 maart 2007 @ 00:17
ik heb de toeslagaanvraag via het setupprogramma (per internet) tegelijkertijd verzonden met de eerste elektronische handtekening (brief per post (onderstaande))..
Gaat het nu goedkomen, of had ik eerst een paar dagen moeten wachten met het aanvragen van de toeslag na het versturen van de onderstaande brief voor de elektronische handtekening?
quote:

------------------------------------------------------------------------------
Opgaaf elektronische handtekening
------------------------------------------------------------------------------

Uw elektronische aanvraag of wijziging ondertekent u met een elektronische
handtekening. Dit is een code van vijf cijfers, die u zelf bedenkt.

Ondertekent u uw elektronische document samen met bijvoorbeeld een
toeslagpartner of medebewoner? Dan moeten zij allemaal een eigen code van
vijf cijfers opgeven aan de Belastingdienst. Elk met een apart
opgaafformulier.

Met deze cijfercode ondertekent u voortaan al uw elektronische aanvragen en
wijzigingen van huurtoeslag, zorgtoeslag of kinderopvangtoeslag. Dezelfde
code gebruikt u ook voor uw elektronische aangifte inkomstenbelasting of uw
verzoek om voorlopige teruggaaf.

Het kan zijn dat u uw elektronische handtekening nog niet heeft opgegeven,
of dat u uw elektronische handtekening bent kwijtgeraakt.
Vul dan hieronder de benodigde gegevens in en stuur dit formulier zo snel
mogelijk op naar de Belastingdienst. Een postzegel is niet nodig.
Sluit geen andere documenten bij.

Het adres is : Belastingdienst
Antwoordnummer 9000
7300 XA Apeldoorn
Nederland


Voorletters :
----------
Achternaam :
----------------------------------------
Straat :
----------------------------------------
Huisnummer :
----------
Postcode en plaats :
---------- -----------------------------
Geboortedatum :
----------
Sofi-nummer :
----------

Vul op de lijntjes hieronder de code van uw elektronische handtekening in.
De code bestaat uit vijf cijfers van 0 tot en met 9.


Code : --- --- --- --- ---

Ik geef mijn elektronische handtekening op. Daarmee onderteken ik voortaan
de elektronische documenten die ik aan de Belastingdienst verzend en
waarbij deze cijfercode vereist is.


Datum : ............................


Handtekening : ............................


------------------------------------------------------------------------------
Opgaaf elektronische handtekening
------------------------------------------------------------------------------


Exemplaar voor uw eigen administratie

Voortaan is de code uw elektronische handtekening. Hiermee ondertekent u
alle elektronische documenten die u aan de Belastingdienst verzendt.
Vul daarom hieronder nogmaals uw vijfcijferige code in en bewaar dit
exemplaar goed.


Voorletters :
----------
Achternaam :
----------------------------------------
Sofi-nummer :
----------------------------------------

Code :
--- --- --- --- ---

Bij wijziging van de bij de Belastingdienst bekende code is het raadzaam,
na het opsturen van de nieuwe code, tenminste 2 weken te wachten met het
verzenden van de aanvraag of wijziging.
Nog vragen? Bel gratis de BelastingTelefoon 0800 - 0543.
De BelastingTelefoon is bereikbaar op maandag tot en met donderdag van 8.00
tot 20.00 uur en op vrijdag van 8.00 tot 17.00 uur.
Internet raadplegen kan ook via www.toeslagen.nl
ManAtWorkdonderdag 15 maart 2007 @ 08:57
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 12:05 schreef juon_jacket1 het volgende:
nee. hij kan het nu wel voor 2007 aanvragen... ...krijg ie met terugwerkende kracht van de afgelopen maanden.
JAWEL!! Tot en met 1 april kun je je zorg en huurtoeslag voor 2006 nog aanvragen.
Als je er recht op hebt, zou ik dus maar snel zijn.
ManAtWorkdonderdag 15 maart 2007 @ 08:58
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 00:17 schreef tylerdurden22 het volgende:
ik heb de toeslagaanvraag via het setupprogramma (per internet) tegelijkertijd verzonden met de eerste elektronische handtekening (brief per post (onderstaande))..
Gaat het nu goedkomen, of had ik eerst een paar dagen moeten wachten met het aanvragen van de toeslag na het versturen van de onderstaande brief voor de elektronische handtekening?
[..]
Gaat goed komen. Heb ik al vaker gedaan en nooit problemen mee gehad.
(De aangifte komt waarschijnlijk toch eerst in een bakje te liggen. In de tussentijd kan de post de handtekening bezorgen. )
tylerdurden22donderdag 15 maart 2007 @ 11:08
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 08:58 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Gaat goed komen. Heb ik al vaker gedaan en nooit problemen mee gehad.
(De aangifte komt waarschijnlijk toch eerst in een bakje te liggen. In de tussentijd kan de post de handtekening bezorgen. )
dank je voor de geruststelling..
exodedonderdag 15 maart 2007 @ 12:03
gisteren nog gebeld, ze lopen flink achter bij de toeslagen...wel voor 1 april indienen en dan heeeel geduldig wachten
tylerdurden22vrijdag 16 maart 2007 @ 11:46
kan je ergens de status van je aanvragen checken, of moet je daar echt voor bellen..
Meeldraadvrijdag 16 maart 2007 @ 12:06
De aangifte wordt aangehouden zolang er geen geldige handtekening bij zit, vaak versturen ze dan tot twee keer toe een nieuw opgaaf formulier, pas na een maand of twee wordt de aangifte uiteindelijk als ongeldig bestempeld en moet je opnieuw aangifte doen. De ongeldige aangifte wordt doorgestuurd naar het regiokantoor, alwaar die gebruikt zal worden als extra controlemiddel op de alsnog ingediende tweede aangifte.
ManAtWorkvrijdag 16 maart 2007 @ 12:43
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 11:46 schreef tylerdurden22 het volgende:
kan je ergens de status van je aanvragen checken, of moet je daar echt voor bellen..
Is op internet o.i.d. niet te vinden. Telefonisch kunnen ze je wel vertellen dat 'de aangifte in behandeling is'. Dat is zo'n beetje het enige dat ze vertellen.
tylerdurden22vrijdag 16 maart 2007 @ 14:41
dank jullie wel meeldraad en manatwork..