Laten we beginnen met een opsomming:
- Hij doet de afwas nooit, en als hij het wel eens doet is het een wonder maar doet hij het niet goed (stapelt borden bijv op mekaar op terwijl ze nog zeiknat zijn)
- Hij krijgt al zijn eten 's weekends in een bakje meegeleverd van zijn mama, omdat hij niet kan koken
- De douche schoonmaken is met zijn geheugen alleen alles rechtzetten, zodat het er 'netjes' uitziet.
- Stofzuigen hoeft in zijn ogen niet, want je ziet toch niet dat het vies is op de grond.
- Van een dweil heeft hij nooit gehoord, immers doet zijn mama alles thuis voor hem.
- Aantal gezamenlijke producten hoeven in zijn ogen niet aangeschaft te worden, dat doen de andere huisgenoten wel, zo gaat dat immers bij zijn mama thuis ook.
- Vuilnisbak hoeft niet buitengezet te worden, dat doen ook de andere huisgenoten wel.
- De wc's schoonmaken? 'Hoe moet dat dan?'
- De douchecabine schoonmaken? 'Waarom is dat nou nodig?'
- Deuren op slot doen? 'Maar thuis doet mijn mama dat altijd, waarom moet ik het hier dan wel doen?'
En zo kan ik nog wel even doorgaan. Anyway, zowel aardig vragen als via een brief heeft geen resultaat. Al 7 maanden woont hij hier, voert geen flikker uit en als die wel iets doet is het binnen 2 minuten klaar en is het dus ook niet goed.
Één maal een klap verkocht, waarop ik een waarschuwing gehad heb van de huisbaas. Ik ben radeloos en wil wat bruikbare tips ontvangen