Wie heeft ervaring met chronische bronchitis (bij een kat?)
Mijn Eva,
klik, heeft dit nu al ruim vier jaar. Ze was erg vaak benauwd, zodoende zijn
we ermee naar de dierenarts gegaan, die heeft een foto van haar longen gemaakt en
toen was het duidelijk. In beide longen een fikse chronische ontsteking.
Ik kreeg ventipulmin mee (een anabolen siroopje dat haar longen verwijd). Dat moest ik geven als
ze wel eens benauwd was. (toen was dat nog niet zo vaak) Dat ging een tijdje
goed met af en toe geven en toen na een jaar of twee, twee en een half moest er prednison bij.
Ze was vaker ziek, en de anabolen alleen redde het niet. Maar het nadeel van prednison is dat het
veel verhult dus ze dartelde weer vrolijk rond... dat klopte niet helemaal.
Vooral op regenachtige dagen had ze veel last , soms komt ze dan de trap niet eens op van
benauwdheid. Maar tegenwoordig is ze steeds vaker benauwd.
Maar ze komt nog bij ons, ze eet, drinkt, ligt soms in de zon....
Maar toch gaat elke keer het slechter... ze is enorm afgevallen de laatste maanden bijvoorbeeld,
haar vacht valt enorm uit en hangt er in plukken bij en ze is ook meer en erger benauwd...
en op andere momenten is er niets aan de hand ? tis zo moeilijk op die manier, het fluctueert nogal...
Ik ben gestopt met de prednison, die verhulde alleen maar hoe het ging, en geef nu nog dat siroopje
als ze echt benauwd is...
MIjn vraag is eigenlijk:
Wie heeft er ervaring met chronische bronchitis en het verloop hiervan?
een rontgenfoto kan niet meer gemaakt worden want ze zou een roesje niet overleven ,
dus weten hoe ver het is kunnen we niet.
Ik heb met mezelf afgsproken zodra ze alleen nog benauwd is, of niet meer eet/drinkt of naar beneden
komt dan is het genoeg geweest..... Dit is al moeilijk om aan te zien (ondanks het eten/drinken en
zelfs af en toe bij me liggen)
en nu ligt ze, al benauwd zijnderig, buiten in de zon.. T blijft apart hoor...
[ Bericht 1% gewijzigd door DarkElf op 13-03-2007 11:16:50 ]