abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47221482
Wie heeft ervaring met chronische bronchitis (bij een kat?)

Mijn Eva, klik, heeft dit nu al ruim vier jaar. Ze was erg vaak benauwd, zodoende zijn
we ermee naar de dierenarts gegaan, die heeft een foto van haar longen gemaakt en
toen was het duidelijk. In beide longen een fikse chronische ontsteking.

Ik kreeg ventipulmin mee (een anabolen siroopje dat haar longen verwijd). Dat moest ik geven als
ze wel eens benauwd was. (toen was dat nog niet zo vaak) Dat ging een tijdje
goed met af en toe geven en toen na een jaar of twee, twee en een half moest er prednison bij.
Ze was vaker ziek, en de anabolen alleen redde het niet. Maar het nadeel van prednison is dat het
veel verhult dus ze dartelde weer vrolijk rond... dat klopte niet helemaal.

Vooral op regenachtige dagen had ze veel last , soms komt ze dan de trap niet eens op van
benauwdheid. Maar tegenwoordig is ze steeds vaker benauwd.

Maar ze komt nog bij ons, ze eet, drinkt, ligt soms in de zon....

Maar toch gaat elke keer het slechter... ze is enorm afgevallen de laatste maanden bijvoorbeeld,
haar vacht valt enorm uit en hangt er in plukken bij en ze is ook meer en erger benauwd...
en op andere momenten is er niets aan de hand ? tis zo moeilijk op die manier, het fluctueert nogal...

Ik ben gestopt met de prednison, die verhulde alleen maar hoe het ging, en geef nu nog dat siroopje
als ze echt benauwd is...

MIjn vraag is eigenlijk:

Wie heeft er ervaring met chronische bronchitis en het verloop hiervan?

een rontgenfoto kan niet meer gemaakt worden want ze zou een roesje niet overleven ,
dus weten hoe ver het is kunnen we niet.

Ik heb met mezelf afgsproken zodra ze alleen nog benauwd is, of niet meer eet/drinkt of naar beneden
komt dan is het genoeg geweest..... Dit is al moeilijk om aan te zien (ondanks het eten/drinken en
zelfs af en toe bij me liggen)

en nu ligt ze, al benauwd zijnderig, buiten in de zon.. T blijft apart hoor...

[ Bericht 1% gewijzigd door DarkElf op 13-03-2007 11:16:50 ]
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_47234235
niemand?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_47256017
*geef nog even subtiel schopje.. *

probeer anders eens op het forum van kattenplaza.nl

volgens mij zit daar ook iemand met een katje die dat heeft.. weet alleen even niet meer wie...
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
pi_47300009
het gaat steeds slechter.

als je een half jaar terug kijkt en nu dan is ze zoveel afgevallen. (heb haar net gewogen, ze weegt 2.6 kilo) Haar vacht is dun en plukkerig en valt uit als je er overheen strijkt...

en ze is zo, zo benauwd steeds... drie dagen benauwd geweest, dikke doffe ellende, nauwelijks kunnen ademen....

heb overlegd met de DA maar ze kunnen niets anders meer voor haar, alles is geprobeerd en dat dunner worden duidt alleen maar op een ander groot probleem erbij....

ik heb allerlei medicijnen geprobeerd, alternatieve geneeswijze, bach bloesems, weet ik het, wat ik maar kon verzinnen, maar het wordt steeds slechter.... en ik kan niet anders concluderen dan dat ze op raakt.

Ik kan niet anders meer dan een afspraak met de DA maken voor het einde. Ik kan toch niet dit nog langer laten duren zodat ze letterlijk een keer stikt?

En dat omdat ik geen afscheid kan nemen? dat zou egoistisch zijn....

Ik zit werkelijk te enorm janken achter mijn laptop maar ik weet dat afscheid nemen soms gewoon echt moet...
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_47300303
hmm ik weet hoe je je voelt
afgelopen november hetzelfde probleem gehad
alleen was het bij mij waarschijnlijk een leverprobleem.

maar inderdaad.. veel afvallen, plukkigerige vacht en op een gegeven moment ook veel overgeven
onderzoek wees uit dat hij waarschijnlijk een lever"kwaal" had
maar dat ook overal kleine knobbeltjes zaten en dat verder onderzoek dus eigenlijk niet echt nuttig was

en door de conditie behandeling ook niet meer zou aanslaan.

ik heb 3 dagen volcontinu gejankt volgens mij
althans.. thuis in ieder geval
op werk bleven mensen angstvallig uit de buurt.

maar stiekum toen ik bij de dierenarts uiteindelijk de deur weer dicht trok voelde ik me toch heel erg opgelucht.
niet meer misselijk, geen pijn meer die hij hoogstwaarschijnlijk wel had maar gewoon niet toegaf (echter volgens de DA was het onmogelijlk dat hij er geen last van had)

dikke tranen bij de DA ook... maar toch ben ik blij dat het gedaan is
egoistisch of niet kon me niet schelen
kon me geen leven zonder voorstellen omdat hij altijd mn maatje en mn vriendje was
maar uiteindelijk.. als het eenmaal gebeurd is weet je zelf ook dat het beter zo is.

geef haar gewoon nog wat extra lekkers vanavond en extra dikke knuffels
dan komt het uiteindelijk in ieder geval voor poes helemaal goed
voor jezelf.. dat duurt ietsje langer
sterkte daarmee!
jobensaskia.nl
pi_47300388
mooie post, ... moet meteen weer huilen

en je hebt gelijk, ik maak me al zolang zorgen om haar en het wordt maar niet beter....
(overgeven ja dat dat ook, veel gal en slijm)...

je weet dat het niet goed zit en ook niet meer goed komt... en dan moet je een keus maken,
voor jezelf of voor het beestje.... bah verschrikkelijke keus maar je bent de enige die hem kan maken

de DA komt thuis. maandag..
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_47300459
ahja dat wilde ik ook.. maar mocht niet van mijn vriendje

die vond dat te veel van het goede
uiteindelijk vind ik het niet zo erg dat het bij de DA geweest is

sterkte nog de komende paar dagen in ieder geval
die zijn meestal het ergst
jobensaskia.nl
pi_47300533
gelukkig heb je er achteraf vrede mee hoe het gegaan is...

ik loop idd de hele tijd te snikken maar goed, de komende dagen doe ik gewoon mijn normale schema, alleen met verse zalm er bij ..
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_47301130
mja wat ook scheelt.. en misschien erg suf klinkt...
is dat ik nog paar keer van hem gedroomd hebt waarin het bijna was alsof hij achteraf nog even zijn goedkeuring en waardering wilde laten spreken

en het komt ook omdat je weet dat je heel geen keuze hebt eigenlijk

desondanks blijft het klote
zat net ook alweer met waterige oogjes
ik ben zo'n sucker wat dat betreft *grin*
mensen is 1 ding... maar mn beestejs zijn heilig en deze in het bijzonder
jobensaskia.nl
pi_47301190
ik snap je helemaal , helemaal met dat laatste ...

wel mooi zulke dromen trouwens
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_47301361
mja was heel raar... poes lag in een doos in een kast odner een dekentje opgerold te slapen en werd wakker en keek even naar me op
echt met zo'n blik van "dankjewel"

helemaal 300% niet zijn stijl zegmaar.. in een kast, onder een deken.. alleen al bij de gedachte werd ie claustrofobisch
de achterdeur dicht resulteerde vaak al in een hoop gedoe zegmaar

toch was het de ultieme geruststelling

en nog paar van dat soort dromen.. maar dit was de eerste en degene die het meest bijbleef

toch raar hoor.. ga je je toch afvragen hoe dat zit met dromen, het onderbewuste en het hiernamaals.

en wat je wil zien en wat er vanuit het hiernamaals over komt
of dat je jezelf gewoon onbewust voor de gek zit te houden

*aai Eva*
jobensaskia.nl
pi_47301466
de ultieme geruststelling, ja dat snap ik
ook al is het misschien je onderbewuste die je geruststelt.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_47301474
Eva

in betere tijden
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_47301674
mooi hoor

en ultiem genot straalt van de foto
jobensaskia.nl
  Moderator donderdag 15 maart 2007 @ 16:00:24 #15
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_47304281
Heel veel sterkte Darkelf.

Wat een enorm mooie foto trouwens

[ Bericht 71% gewijzigd door senesta op 15-03-2007 16:12:45 ]
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_47306001
ja he? is ook mijn lievelingsfoto van haar.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_47306192
pfff mijn gevoel zegt de hele tijd: je doet het fout, terwijl mijn ratio wéét dat ik juist het goede doe...

man wat moeilijk
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 15 maart 2007 @ 17:05:05 #18
11798 Rtificial
[ahr-tuh-fish-uhl]
pi_47306673
Ja... Eva...

Eef en ik kennen elkaar nu zo'n 7 en een half jaar. Een felle, kleine britse korthaar, met een kort staartje en een prachtige tekening in d'r vacht.

De eerste weken moesten we nog niet zoveel van elkaar hebben. Zij legde d'r haren op m'n broek, ik hield haar plek in bed bezet. Niet echt de beste start van een relatie.

Na verloop van tijd leerden we elkaar waarderen. Samen het ontbijt voor DarkElf maken op zondagochtend, samen van de zon genieten op de gallerij. De liefde voor DE die we delen...

Na de verhuizing naar Rotterdam, en daarna naar België werd de band alleen maar hechter. Zelfs knuffelen, wat in d'r jonge jaren toch echt niet mogelijk was Echt panisch was ze toen als het aankwam op intimiteit.

De laatste jaren wordt er nog altijd veel gekroeld, maar steeds meer met hijgerige en benauwde geluiden. Je voelt je bijna schuldig als je knuffelt, want het lijkt Eef alleen maar benauwder te maken.

De laatste dagen leeft ze zo'n beetje alleen op zolder, behalve af en toe wat eten en drinken, en vanmiddag lekker t zonnetje op t terras.

Ik ga d'r missen, dat is eigenlijk wat ik bedoel
  donderdag 15 maart 2007 @ 18:48:14 #19
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_47309780
Heel veel sterkte En idd wat een prachtige foto
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_47310938
ze ligt in haar reismandje, met haar rug naar me toe (al uren nu) en ik hoor haar helemaal piepen en rochelen...

de rationele kant heeft het nu even van me overgenomen:

maandag ga ik eerst een gesprek aan met de DA, dit is er aan de hand, dit en dit is het nu, is er een oplossing? en dan kijk ik verder....

ja ik weet wat hij gaat zeggen maar ik heb dit even nodig merk ik
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 15 maart 2007 @ 20:09:36 #21
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_47312563
Potverdikkie Elf..dat zijn kutkeuzes.

sterkte
pi_47314353
net kwam ze even kroelen... en dan ga ik meteen twijfelen...

maar moet me bedenken, die ene keer op een dag dat ze zich wat beter voelt (opgeladen door alleen maar te slapen ) weegt niet op tegen de rest van de dag of soms dagen, ellende, benauwdheid, hoesten, hikken, rochelen, verslikken...

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  Moderator donderdag 15 maart 2007 @ 21:44:22 #23
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_47316075
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 20:57 schreef DarkElf het volgende:
net kwam ze even kroelen... en dan ga ik meteen twijfelen...

maar moet me bedenken, die ene keer op een dag dat ze zich wat beter voelt (opgeladen door alleen maar te slapen ) weegt niet op tegen de rest van de dag of soms dagen, ellende, benauwdheid, hoesten, hikken, rochelen, verslikken...

Ik kan me de twijfel heel erg goed voorstellen, het blijven rotkeuzes.

Misschien dat dat gesprek met de dierenarts wel een heel erg goed idee is, ook al weet je het eigenlijk vaak zelf ook al wel.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_47317304
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 17:05 schreef Rtificial het volgende:
[ mooi stukje tekst ]

Sterkte allebei.

DuchessX is nog niets in staat om te lezen, maar zal het spoedig doen. Sterkte ook van haar
pi_47357374
Dag lief Eefje, ik ben zo blij dat ik je een aantal weekjes geleden nog eventjes heb gezien. Je kwam zelfs even sociaal doen bij me, dat vond ik toen nog zo bijzonder

Hetgeen me opviel was dat je kleine staartje dat altijd te klein was voor je lijf nu zo mooi in verhouding is met de rest van je lichaam.

Nu is het tijd om te gaan, je bent op, de kattenhemel wacht op je, ze hebben het mooiste plaatsje voor jou gereserveerd. Daar zal je nooit meer benauwd zijn klein meisje en je kunt ook daar lekker warm in de zon liggen. En dan kijk je naar beneden om even te checken of die gekke Loei en Pollewop het niet te bont maken zo zonder jou

Dag lief Eefje, ik vind je een heel mooie dame en je baasjes mogen jou nog even een aai en een kus geven van mij.

Sterkte Lieve DE en Rt
#geen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')