Dat is alleen maar omdat dat passend is naar de wetenschappelijk "bekende" benodigde hoeveelheid, zoals al eerder gezegd wordt aangenomen dat na een bepaalde hoeveelheid alles toch wordt uitgeplast. Dat veel grotere hoeveelheden een effect hebben, is nooit wetenschappelijk aangetoond en het heeft dan ook geen nut om zoiets te produceren, maar misschien kun je het dan "homeopatsich" noemen en toch 5g tabletten op de markt brengen ofzo.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 19:07 schreef BrauN het volgende:
[..]
Mja. Die tabletjes van mij bevatten slechts 50 mg per tablet... Is geen ene fuck dus.
Ik zeg ook niet dat het niet schadelijk zou zijn. Nierstenen zijn niet schadelijk, het is alleen kut, maar dat is dus echt een fabeltje.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 16:31 schreef MUUS het volgende:
[..]
Mja, het voedingscentrum en het Vitamine Bureau (. ) zeggen weer dat een teveel aan vitamine C wel schadelijk kan zijn.
De aanbevolen dagelijkse hoeveelheid is eerder de minimale dagelijkse hoeveelheid. Ik denk dat het geen kwaad kan extra hoeveelheden vitamines te nemen die in water oplosbaar zijn (zoals C en B). In vet oplosbare vitamines zijn wat riskanter om daar veel van te nemen. De vraag is overigens waar je de grens legt. Van elke dag gewoon gezond eten en een multivitamientje per dag ga je iig niet dood.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 16:42 schreef zoeperzazke het volgende:
Het punt is alleen, wanneer is iets teveel... is het direct teveel als je over de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid zit? Ik denk het niet, het is pas schadelijk als je langere tijd de grens hoog overschrijdt zodta je lichaam teveel binnen krijgt om af te voeren....
Overigens zijn deze vitamine C pilletjes ook aanbevolen voor cavia's, 1 per dag
Dat kan inderdaad. Maar of je daar wat mee op schiet. Vitamine C is niet echt een bewustzijnverruimend middel.quote:Op woensdag 14 maart 2007 17:14 schreef Prometheus-Rising het volgende:
je kan het ook snuiven
Waarom zo moeilijk doen? Bruistabletje van 1000mg. Lekker oplossen in water, smaakt nog lekker ook.quote:Op woensdag 14 maart 2007 19:05 schreef Grrrrrrrr het volgende:
12 tabletjes van 50 mg per stuk? Ik vreet al jaren minstens 10 pillen van 60 mg per dag.
quote:Op woensdag 14 maart 2007 19:05 schreef Grrrrrrrr het volgende:
12 tabletjes van 50 mg per stuk? Ik vreet al jaren minstens 10 pillen van 60 mg per dag.
*stoer*quote:Op dinsdag 13 maart 2007 12:26 schreef De_Ananas het volgende:
12? Mietje
Ik vreet er denk ik 30 per dag ofzo
Fucking lekker die dingen, kheb gelukkig een pot van 1000![]()
Van heel veel vitamine C ga je schijten.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 10:40 schreef BrauN het volgende:
Kortom: Wat merk je van een te hoge dosis Vitamine-C in je lijf? Kan het kwaad? Moet ik minderen?
Verlicht mij!
Van heel veel brood ookquote:Op donderdag 15 maart 2007 13:26 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Van heel veel vitamine C ga je schijten.![]()
Maarja, jij bent ook een schijterd.quote:Op donderdag 15 maart 2007 13:26 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Van heel veel vitamine C ga je schijten.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |