abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47238136
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 19:07 schreef BrauN het volgende:

[..]

Mja. Die tabletjes van mij bevatten slechts 50 mg per tablet... Is geen ene fuck dus.
Dat is alleen maar omdat dat passend is naar de wetenschappelijk "bekende" benodigde hoeveelheid, zoals al eerder gezegd wordt aangenomen dat na een bepaalde hoeveelheid alles toch wordt uitgeplast. Dat veel grotere hoeveelheden een effect hebben, is nooit wetenschappelijk aangetoond en het heeft dan ook geen nut om zoiets te produceren, maar misschien kun je het dan "homeopatsich" noemen en toch 5g tabletten op de markt brengen ofzo.

Edit: Vreet er maar zoveel je wilt dus.
pi_47255170
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 16:31 schreef MUUS het volgende:

[..]

Mja, het voedingscentrum en het Vitamine Bureau ( . ) zeggen weer dat een teveel aan vitamine C wel schadelijk kan zijn.
Ik zeg ook niet dat het niet schadelijk zou zijn. Nierstenen zijn niet schadelijk, het is alleen kut, maar dat is dus echt een fabeltje.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_47255213
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 16:42 schreef zoeperzazke het volgende:
Het punt is alleen, wanneer is iets teveel... is het direct teveel als je over de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid zit? Ik denk het niet, het is pas schadelijk als je langere tijd de grens hoog overschrijdt zodta je lichaam teveel binnen krijgt om af te voeren....

Overigens zijn deze vitamine C pilletjes ook aanbevolen voor cavia's, 1 per dag
De aanbevolen dagelijkse hoeveelheid is eerder de minimale dagelijkse hoeveelheid. Ik denk dat het geen kwaad kan extra hoeveelheden vitamines te nemen die in water oplosbaar zijn (zoals C en B). In vet oplosbare vitamines zijn wat riskanter om daar veel van te nemen. De vraag is overigens waar je de grens legt. Van elke dag gewoon gezond eten en een multivitamientje per dag ga je iig niet dood.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  woensdag 14 maart 2007 @ 10:55:10 #54
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_47258071
De aanbevolen dagelijkse hoeveelheid is de hoeveelheid die voor ongeveer 95% van de bevolking voldoende is. De meeste mensen hebben minder nodig, de overige 5% heeft er nog niet genoeg aan.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  woensdag 14 maart 2007 @ 11:00:15 #55
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_47258221
waah, ik neem die dingen ook maar vind ze dus niet lekker
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_47259522
Mijn cavia's zouden er ook graag op overdoseren, maar helaas voor hun beheer ik het potje.
Voor cavia's wordt ook altijd gewaarschuwd voor nierproblemen bij overdosering.
Als kleuter kreeg ik eens een buisje met vitamine C om zelf te doseren. Nou snapte ik prima dat ik er maar 1 per dag mocht maar als mammie niet keek vrat ik het hele buisje leeg!
Ze maken die tabletten veels te lekker!
Waarom zijn er geen neutrale suikervrije snoepjes met die smaak?
---Grtz---------Spacehamster-->
Waarschuwing: Posts van deze user kunnen een hoog gehalte aan cynisme bevatten.
  woensdag 14 maart 2007 @ 11:48:10 #57
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_47259901
Dat deed ik dus met een potje calciumtabletjes. Ik heb nog nooit wat gebroken en heb nog geen gaatjes...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_47270517
Let wel op, teveel aan vitamine c breekt een andere vitamine af, welke dat is weet ik zo ff niet meer.
BlaBlaBla
pi_47270748
je kan het ook snuiven
pi_47273700
Volgens de etos kan het geen kwaad
pi_47273938
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 17:14 schreef Prometheus-Rising het volgende:
je kan het ook snuiven
Dat kan inderdaad. Maar of je daar wat mee op schiet. Vitamine C is niet echt een bewustzijnverruimend middel.
pi_47274291
12 tabletjes van 50 mg per stuk? Ik vreet al jaren minstens 10 pillen van 60 mg per dag.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_47274328
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 19:05 schreef Grrrrrrrr het volgende:
12 tabletjes van 50 mg per stuk? Ik vreet al jaren minstens 10 pillen van 60 mg per dag.
Waarom zo moeilijk doen? Bruistabletje van 1000mg. Lekker oplossen in water, smaakt nog lekker ook.
pi_47274379
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 19:05 schreef Grrrrrrrr het volgende:
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 12:26 schreef De_Ananas het volgende:
12? Mietje

Ik vreet er denk ik 30 per dag ofzo

Fucking lekker die dingen, kheb gelukkig een pot van 1000
*stoer*
pi_47293770
Nou mijn oom die is brandweer en hij eet 300!! van die pillen per dag!111einzpownsz
pi_47298838
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 10:40 schreef BrauN het volgende:

Kortom: Wat merk je van een te hoge dosis Vitamine-C in je lijf? Kan het kwaad? Moet ik minderen?

Verlicht mij!
Van heel veel vitamine C ga je schijten.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_47299032
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 13:26 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Van heel veel brood ook
  donderdag 15 maart 2007 @ 13:38:36 #68
62729 type_29
be cool online! da sjizzle
pi_47299246
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 13:26 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Maarja, jij bent ook een schijterd.
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
pi_47304248
Ik denk dat we vast kunnen stellen dat er dus behoorlijk wat fokkers grote doses vit C nemen .
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')