Ja, begin nu eindelijk echt te kunnen genieten van dit nieuwe leventje.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 14:32 schreef Martineke het volgende:
hier is al een tijdje niks meer gepost *gelukkig maar aan de ene kant*
maar ik ben wel benieuwd hoe het met iedereen gaat? flufs bijv? Humpeltje? Mama van Pepijn?
Oh wat mooi....quote:Op zondag 29 april 2007 21:50 schreef kozakken het volgende:
(Soms denk ik dan: zouden al die kleintjes dan lekker samen lopen te razen, gezond te zijn en iedereen zo vrolijk maken dat ze vergeten dat de lente nog voor de zomer zit)
Humpeltje... Moeilijk moeilijk hoor, maar ik kan me wel enigzins voorstellen hoe moeilijk het allemaal bij elkaar niet is.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 22:50 schreef humpeltje het volgende:
[..]
Sem was erbij, maar inmiddels al weer weken geen contact. Maandag a.s. laatste poging bij bemiddelings gesprek. Hoe kan iemand zijn kind niet willen zien opgroeien. We hebben ervaren hoe kwetsbaar leven is. En dat je moet genieten van alles dat je krijgt. Je weet immers nooit, of iets blijven mag.
En nu sinds kort, kan ik meer open staan voor wat er om me heen gebeurd. Soms is het leven zo mooi, soms de vlagen van overheersend gemis.
Ik heb weer 3 meiden, wat een ongelooflijke rijkdom...
Was er toen helemaal voor ons. Hadden vlak voor geboorte weer beetje contact.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 22:56 schreef Vivi het volgende:
Ik snap het niet helemaal Humpeltje, zoals je het op je site omschrijft lijkt het alsof de papa wél actief deelneemt?
Wat is het toch triest dat zo weinig mensen hun verdriet SAMEN lijken te kunnen verwerkenquote:Op zaterdag 12 mei 2007 23:32 schreef humpeltje het volgende:
[..]
Was er toen helemaal voor ons. Hadden vlak voor geboorte weer beetje contact.
Was gelijk heel blij met zijn dochter. Kwam in het begin veel langs en weer voorbij....
Heeft haar nu al ruim maand niet meer gezien of geïnformeerd.
Had 4 maanden een relatie met Sem, toen Esmée doodging.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 23:31 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
Humpeltje... Moeilijk moeilijk hoor, maar ik kan me wel enigzins voorstellen hoe moeilijk het allemaal bij elkaar niet is.
Als ik alleen al naar je site kijk en daarin lees hoe "moeilijk het voor jou geweest is, hoe moet het dan niet voor Sem zijn...
Nogmaals elk idividu verwerkt het echt op zijn eigen unieke voor hem/haar eigen fijne mannier, en dat is soms moeilijk moeilijk voor elkaar, moeilijk voor jezelf, moeilijk voor de omgeving.
Ik kan me wel voorstellen dat ook juist de geboorte van zijn 4de dochter ontzettend veel naar boven gehaald heeft, de dag ervoor een jaar geleden was Esmee overleden, en nu een jaar en een dag later word zijn nieuwste dochter geboren... je voelt je blij maar ook nog erg verdrietig want je mist toch juist dat ene kindje...
Denk niet dat je juist nu moet trekken, druk moet uitoefenen, maar het de tijd en de ruimte moet geven, om ook hierin Sem tegemoet te komen in zijn eigen verwerking van dit alles.
En als ik het zo lees heeft Sem er alles voor gedaan om juist bij de geboorte van zijn jongste dochter te zijn....
En nu viel mijn oog op je stukje Ik heb weer 3 meiden... Lieve Schat je hebt 4 meiden, Esmee zal voor altijd jou dochter zijn en blijven vergeet dat niet
Jawel maar ook hij heeft van dichtbij meegemaakt hoe het is om een kindje te zien overlijden, zien te verliezen, onderschat dat verdriet ook nietquote:Op zaterdag 12 mei 2007 23:37 schreef humpeltje het volgende:
[..]
Had 4 maanden een relatie met Sem, toen Esmée doodging.
Es vergeten, onmogelijk! Maar zal er nooit 4 bij elkaar hebben. Er lopen [een ligt nog] er maar 3 rond. Zal nooit weten hoe het is, om er 4 tegelijk te hebben rondlopen.
Verdriet is wat hem betreft over, voor mij is het er wel altijd.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 23:36 schreef Vivi het volgende:
[..]
Wat is het toch triest dat zo weinig mensen hun verdriet SAMEN lijken te kunnen verwerken
Heel veel sterkte! Ik hoop dat alles goed komt voor jullie gezinnetje
Logisch, je voelt je geamputeerd...excuus, ik was in de veronderstelling dat hij ook de vader was van Esmée.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 23:42 schreef humpeltje het volgende:
[..]
Verdriet is wat hem betreft over, voor mij is het er wel altijd.
De eerste maanden konden we het heel goed delen, nu speelt het bij hem eigenlijk niet meer zo.
Voor mij wel, ik mis haar nog altijd heel erg.
Het is en blijft een heel moeilijk iets hoor, rouwverwerking...quote:Op zaterdag 12 mei 2007 23:42 schreef humpeltje het volgende:
[..]
Verdriet is wat hem betreft over, voor mij is het er wel altijd.
De eerste maanden konden we het heel goed delen, nu speelt het bij hem eigenlijk niet meer zo.
Voor mij wel, ik mis haar nog altijd heel erg.
Voel me niet aangesproken ofzo hoor, want zoals al opmerkt zal zijn ben ik momenteel op fok nergens meer te vinden... Een keus die ik zelf gemaakt heb.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 23:52 schreef Martineke het volgende:
en ik bedoel ook Bar erbij, hoe gaat het met jou Bar? sorry dat ik je naam er zo niet bij had gezet, maar wil van jou natuurlijk ook weten hoe het gaat
We weten heel duidelijk van elkaar hoe onze gevoelens ten opzichte van Esmée zijn.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 23:57 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
Het is en blijft een heel moeilijk iets hoor, rouwverwerking...
En er is geen lijn te trekken op hoe iemand zou moeten doen, moeten reageren, en zeker niet hoelang men moet rouwen.
En ben daar in zekere zin blij om... Het punt zit em vaker in hoe men ermee gaat, hoe men de overleden persoon in kwestie blijft herrineren...
En dat is vaak niet altijd aan de buitenkant te zien, je kan er dan nog wel zo luchtig overdoen, maar de pijn in voelbaar inside het lichaam...
Ik kan jou ook wel begrijpen, je wilt het liefste dat Sem actief meevaderd over zijn kleine meid, maar wie weet komt het nog,
Wie weet zit hij met zoveel angst in zijn lichaam omdat hij ook mee heeft gemaakt hoe het is om een kleine te verliezen, welliswaar niet zijn eigen kind maar wel jou kind, hij heeft van dichtbij meegemaakt, meegreken wat het met jou doet, wat het met het gezin doet...
En ook al was het maar 4 maanden, hij heeft het meegemaakt....
Maak het niet te moeilijk voor allebei niet
uhh nee was mij eigenlijk niet opgevallenquote:Op zaterdag 12 mei 2007 23:59 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
Voel me niet aangesproken ofzo hoor, want zoals al opmerkt zal zijn ben ik momenteel op fok nergens meer te vinden... Een keus die ik zelf gemaakt heb.
Het gaat met mij ronduit goed, klinkt misschien raar, maar zo voelt het...
Mijn hoofd is leeg, sta weer open voor steeds meer leuke dingen, begin mijn leven steeds meer en meer terug op te pakken.
verhuis wel even naar het bankje Martinneke...quote:Op zondag 13 mei 2007 00:03 schreef Martineke het volgende:
[..]
uhh nee was mij eigenlijk niet opgevallenben er zelf ook maar weinig.
maar fijn dat het goed met je gaat, erg fijn!
ik moest er laatst nog aan denken dat je het wel erg goed doet na je nieuwsjaarsvoornemen, goed hoor
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |