abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 29 april 2007 @ 21:25:53 #251
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_48849491
Volgens mij ook, ja.

Flufke, goed dat je er weer bent. En wat reageer je lief en ontroerend op BE's zwangerschap.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  zondag 29 april 2007 @ 21:40:52 #252
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_48849990
Phluph, ik krijg tranen in mijn ogen van je berichtje. Wat een bijzonder toeval idd. Ook al luistert het niet zo heel nauw, de link is er wel degelijk. Ik moest er ook aan denken dat deze zwangerschap dus wel degelijk al in de maak was toen bij de schommel.
Fijn te horen dat de vakantie fijn was, maar idd ook begrijpelijk van die 5%.

Hihi, Lois, idd dat weggetje, ik was het helemaal vergeten, maar het was echt vreselijk. Wel leuk!
  zondag 29 april 2007 @ 21:50:10 #253
103793 kozakken
Living the life
pi_48850305
Welkom thuis Phluph
Jullie mannetje heeft daarboven wel een waanzinnig speciale lente voor ons in gang gezet dit jaar.
(Soms denk ik dan: zouden al die kleintjes dan lekker samen lopen te razen, gezond te zijn en iedereen zo vrolijk maken dat ze vergeten dat de lente nog voor de zomer zit )
  zaterdag 12 mei 2007 @ 14:32:42 #254
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_49299729
hier is al een tijdje niks meer gepost *gelukkig maar aan de ene kant*

maar ik ben wel benieuwd hoe het met iedereen gaat? flufs bijv? Humpeltje? Mama van Pepijn?
pi_49315479
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 14:32 schreef Martineke het volgende:
hier is al een tijdje niks meer gepost *gelukkig maar aan de ene kant*

maar ik ben wel benieuwd hoe het met iedereen gaat? flufs bijv? Humpeltje? Mama van Pepijn?
Ja, begin nu eindelijk echt te kunnen genieten van dit nieuwe leventje.
De eerste weken zoveel overheersende gevoelens. Heb toch besloten het verhaal van dit nieuwe leventje op de site van Esmée te beschrijven, juist doordat Thamber 1 dag na de eerste sterfdag van Es geboren is. Leven en dood, zo dicht bij elkaar. Mijn lichaam hield de bevalling tegen tot de 20e voorbij was.
Vorig jaar kwam Es de dag na overlijden thuis na de obductie, de 21e.
Nu op de 21e, maakten we rond dezelfde tijd als toen, op precies dezelfde plaats, een plekje klaar om nieuw leven te mogen ontvangen.
Gevoelens zo heftig, geluk en verdriet zo dicht bij elkaar.

Sem was erbij, maar inmiddels al weer weken geen contact. Maandag a.s. laatste poging bij bemiddelings gesprek. Hoe kan iemand zijn kind niet willen zien opgroeien. We hebben ervaren hoe kwetsbaar leven is. En dat je moet genieten van alles dat je krijgt. Je weet immers nooit, of iets blijven mag.

En nu sinds kort, kan ik meer open staan voor wat er om me heen gebeurd. Soms is het leven zo mooi, soms de vlagen van overheersend gemis.
Ik heb weer 3 meiden, wat een ongelooflijke rijkdom...
Groetjes, Carolien, mama van
Kimberly {09/03/1993}
Esmée {01/05/2003-20/02/2006}
Vera {09/08/2004} en Thamber {21/02/2007}
  zaterdag 12 mei 2007 @ 22:56:13 #256
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49315645
Ik snap het niet helemaal Humpeltje, zoals je het op je site omschrijft lijkt het alsof de papa wél actief deelneemt?
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_49316982
quote:
Op zondag 29 april 2007 21:50 schreef kozakken het volgende:
(Soms denk ik dan: zouden al die kleintjes dan lekker samen lopen te razen, gezond te zijn en iedereen zo vrolijk maken dat ze vergeten dat de lente nog voor de zomer zit )
Oh wat mooi....
*tranen hier*
Kimberly {09/03/1993}
  zaterdag 12 mei 2007 @ 23:31:20 #258
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_49317083
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 22:50 schreef humpeltje het volgende:

[..]

Sem was erbij, maar inmiddels al weer weken geen contact. Maandag a.s. laatste poging bij bemiddelings gesprek. Hoe kan iemand zijn kind niet willen zien opgroeien. We hebben ervaren hoe kwetsbaar leven is. En dat je moet genieten van alles dat je krijgt. Je weet immers nooit, of iets blijven mag.

En nu sinds kort, kan ik meer open staan voor wat er om me heen gebeurd. Soms is het leven zo mooi, soms de vlagen van overheersend gemis.
Ik heb weer 3 meiden, wat een ongelooflijke rijkdom...
Humpeltje... Moeilijk moeilijk hoor, maar ik kan me wel enigzins voorstellen hoe moeilijk het allemaal bij elkaar niet is.
Als ik alleen al naar je site kijk en daarin lees hoe "moeilijk het voor jou geweest is, hoe moet het dan niet voor Sem zijn...

Nogmaals elk idividu verwerkt het echt op zijn eigen unieke voor hem/haar eigen fijne mannier, en dat is soms moeilijk moeilijk voor elkaar, moeilijk voor jezelf, moeilijk voor de omgeving.

Ik kan me wel voorstellen dat ook juist de geboorte van zijn 4de dochter ontzettend veel naar boven gehaald heeft, de dag ervoor een jaar geleden was Esmee overleden, en nu een jaar en een dag later word zijn nieuwste dochter geboren... je voelt je blij maar ook nog erg verdrietig want je mist toch juist dat ene kindje...
Denk niet dat je juist nu moet trekken, druk moet uitoefenen, maar het de tijd en de ruimte moet geven, om ook hierin Sem tegemoet te komen in zijn eigen verwerking van dit alles.
En als ik het zo lees heeft Sem er alles voor gedaan om juist bij de geboorte van zijn jongste dochter te zijn....

En nu viel mijn oog op je stukje Ik heb weer 3 meiden... Lieve Schat je hebt 4 meiden, Esmee zal voor altijd jou dochter zijn en blijven vergeet dat niet
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_49317142
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 22:56 schreef Vivi het volgende:
Ik snap het niet helemaal Humpeltje, zoals je het op je site omschrijft lijkt het alsof de papa wél actief deelneemt?
Was er toen helemaal voor ons. Hadden vlak voor geboorte weer beetje contact.
Was gelijk heel blij met zijn dochter. Kwam in het begin veel langs en weer voorbij....
Heeft haar nu al ruim maand niet meer gezien of geïnformeerd.
Kimberly {09/03/1993}
  zaterdag 12 mei 2007 @ 23:36:26 #260
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49317303
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 23:32 schreef humpeltje het volgende:

[..]

Was er toen helemaal voor ons. Hadden vlak voor geboorte weer beetje contact.
Was gelijk heel blij met zijn dochter. Kwam in het begin veel langs en weer voorbij....
Heeft haar nu al ruim maand niet meer gezien of geïnformeerd.
Wat is het toch triest dat zo weinig mensen hun verdriet SAMEN lijken te kunnen verwerken

Heel veel sterkte! Ik hoop dat alles goed komt voor jullie gezinnetje
pi_49317375
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 23:31 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

Humpeltje... Moeilijk moeilijk hoor, maar ik kan me wel enigzins voorstellen hoe moeilijk het allemaal bij elkaar niet is.
Als ik alleen al naar je site kijk en daarin lees hoe "moeilijk het voor jou geweest is, hoe moet het dan niet voor Sem zijn...

Nogmaals elk idividu verwerkt het echt op zijn eigen unieke voor hem/haar eigen fijne mannier, en dat is soms moeilijk moeilijk voor elkaar, moeilijk voor jezelf, moeilijk voor de omgeving.

Ik kan me wel voorstellen dat ook juist de geboorte van zijn 4de dochter ontzettend veel naar boven gehaald heeft, de dag ervoor een jaar geleden was Esmee overleden, en nu een jaar en een dag later word zijn nieuwste dochter geboren... je voelt je blij maar ook nog erg verdrietig want je mist toch juist dat ene kindje...
Denk niet dat je juist nu moet trekken, druk moet uitoefenen, maar het de tijd en de ruimte moet geven, om ook hierin Sem tegemoet te komen in zijn eigen verwerking van dit alles.
En als ik het zo lees heeft Sem er alles voor gedaan om juist bij de geboorte van zijn jongste dochter te zijn....

En nu viel mijn oog op je stukje Ik heb weer 3 meiden... Lieve Schat je hebt 4 meiden, Esmee zal voor altijd jou dochter zijn en blijven vergeet dat niet
Had 4 maanden een relatie met Sem, toen Esmée doodging.

Es vergeten, onmogelijk! Maar zal er nooit 4 bij elkaar hebben. Er lopen [een ligt nog] er maar 3 rond. Zal nooit weten hoe het is, om er 4 tegelijk te hebben rondlopen.
Kimberly {09/03/1993}
  zaterdag 12 mei 2007 @ 23:39:26 #262
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_49317449
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 23:37 schreef humpeltje het volgende:

[..]

Had 4 maanden een relatie met Sem, toen Esmée doodging.

Es vergeten, onmogelijk! Maar zal er nooit 4 bij elkaar hebben. Er lopen [een ligt nog] er maar 3 rond. Zal nooit weten hoe het is, om er 4 tegelijk te hebben rondlopen.
Jawel maar ook hij heeft van dichtbij meegemaakt hoe het is om een kindje te zien overlijden, zien te verliezen, onderschat dat verdriet ook niet
pi_49317573
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 23:36 schreef Vivi het volgende:

[..]

Wat is het toch triest dat zo weinig mensen hun verdriet SAMEN lijken te kunnen verwerken

Heel veel sterkte! Ik hoop dat alles goed komt voor jullie gezinnetje
Verdriet is wat hem betreft over, voor mij is het er wel altijd.
De eerste maanden konden we het heel goed delen, nu speelt het bij hem eigenlijk niet meer zo.
Voor mij wel, ik mis haar nog altijd heel erg.
Kimberly {09/03/1993}
  zaterdag 12 mei 2007 @ 23:52:50 #264
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_49318044
en ik bedoel ook Bar erbij, hoe gaat het met jou Bar? sorry dat ik je naam er zo niet bij had gezet, maar wil van jou natuurlijk ook weten hoe het gaat

HUmpeltje wat fijn dat je toch weer kan genieten.
je verhaal ga ik lezen, heb ik nog niet gedaan.
  zaterdag 12 mei 2007 @ 23:53:01 #265
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49318049
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 23:42 schreef humpeltje het volgende:

[..]

De eerste maanden konden we het heel goed delen, nu speelt het bij hem eigenlijk niet meer zo.
Logisch, je voelt je geamputeerd...excuus, ik was in de veronderstelling dat hij ook de vader was van Esmée.
  zaterdag 12 mei 2007 @ 23:57:08 #266
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_49318194
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 23:42 schreef humpeltje het volgende:

[..]

Het is en blijft een heel moeilijk iets hoor, rouwverwerking...
En er is geen lijn te trekken op hoe iemand zou moeten doen, moeten reageren, en zeker niet hoelang men moet rouwen.

En ben daar in zekere zin blij om... Het punt zit em vaker in hoe men ermee gaat, hoe men de overleden persoon in kwestie blijft herrineren...
En dat is vaak niet altijd aan de buitenkant te zien, je kan er dan nog wel zo luchtig overdoen, maar de pijn in voelbaar inside het lichaam...

Ik kan jou ook wel begrijpen, je wilt het liefste dat Sem actief meevaderd over zijn kleine meid, maar wie weet komt het nog,
Wie weet zit hij met zoveel angst in zijn lichaam omdat hij ook mee heeft gemaakt hoe het is om een kleine te verliezen, welliswaar niet zijn eigen kind maar wel jou kind, hij heeft van dichtbij meegemaakt, meegreken wat het met jou doet, wat het met het gezin doet...
En ook al was het maar 4 maanden, hij heeft het meegemaakt....

Maak het niet te moeilijk voor allebei niet
  zaterdag 12 mei 2007 @ 23:59:44 #267
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_49318281
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 23:52 schreef Martineke het volgende:
en ik bedoel ook Bar erbij, hoe gaat het met jou Bar? sorry dat ik je naam er zo niet bij had gezet, maar wil van jou natuurlijk ook weten hoe het gaat
Voel me niet aangesproken ofzo hoor, want zoals al opmerkt zal zijn ben ik momenteel op fok nergens meer te vinden... Een keus die ik zelf gemaakt heb.

Het gaat met mij ronduit goed, klinkt misschien raar, maar zo voelt het...
Mijn hoofd is leeg, sta weer open voor steeds meer leuke dingen, begin mijn leven steeds meer en meer terug op te pakken.
pi_49318299
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 23:57 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

Het is en blijft een heel moeilijk iets hoor, rouwverwerking...
En er is geen lijn te trekken op hoe iemand zou moeten doen, moeten reageren, en zeker niet hoelang men moet rouwen.

En ben daar in zekere zin blij om... Het punt zit em vaker in hoe men ermee gaat, hoe men de overleden persoon in kwestie blijft herrineren...
En dat is vaak niet altijd aan de buitenkant te zien, je kan er dan nog wel zo luchtig overdoen, maar de pijn in voelbaar inside het lichaam...

Ik kan jou ook wel begrijpen, je wilt het liefste dat Sem actief meevaderd over zijn kleine meid, maar wie weet komt het nog,
Wie weet zit hij met zoveel angst in zijn lichaam omdat hij ook mee heeft gemaakt hoe het is om een kleine te verliezen, welliswaar niet zijn eigen kind maar wel jou kind, hij heeft van dichtbij meegemaakt, meegreken wat het met jou doet, wat het met het gezin doet...
En ook al was het maar 4 maanden, hij heeft het meegemaakt....

Maak het niet te moeilijk voor allebei niet
We weten heel duidelijk van elkaar hoe onze gevoelens ten opzichte van Esmée zijn.
Kimberly {09/03/1993}
  zondag 13 mei 2007 @ 00:03:05 #269
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_49318434
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 23:59 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

Voel me niet aangesproken ofzo hoor, want zoals al opmerkt zal zijn ben ik momenteel op fok nergens meer te vinden... Een keus die ik zelf gemaakt heb.

Het gaat met mij ronduit goed, klinkt misschien raar, maar zo voelt het...
Mijn hoofd is leeg, sta weer open voor steeds meer leuke dingen, begin mijn leven steeds meer en meer terug op te pakken.
uhh nee was mij eigenlijk niet opgevallen ben er zelf ook maar weinig.
maar fijn dat het goed met je gaat, erg fijn!

ik moest er laatst nog aan denken dat je het wel erg goed doet na je nieuwsjaarsvoornemen, goed hoor
  zondag 13 mei 2007 @ 00:05:01 #270
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_49318522
quote:
Op zondag 13 mei 2007 00:03 schreef Martineke het volgende:

[..]

uhh nee was mij eigenlijk niet opgevallen ben er zelf ook maar weinig.
maar fijn dat het goed met je gaat, erg fijn!

ik moest er laatst nog aan denken dat je het wel erg goed doet na je nieuwsjaarsvoornemen, goed hoor
verhuis wel even naar het bankje Martinneke...
pi_49337185
Deze poem kreeg ik vorig jaar van mijn schoonzus op moederdag toen ik haar de vraag stelde of moederdag nog wel voor mij gold.

I thought of you and closed my eyes
And prayed to God today
I asked "What makes a Mother?"
And I know I heard him say
A Mother has a baby
This we know is true
But, God, can you be a mother
When your baby's not with you?

Yes, you can he replied
With confidence in his voice
I give many women babies
When they leave it is not their choice
Some I send for a lifetime
And others for the day
And some I send to feel your womb
But there's no need to stay.

I just don't understand this God
I want my baby here

He took a breath
and cleared his throat
And then I saw a tear
I wish I could show you
What your child is doing today
If you could see your child smile
With other children and say
"We go to earth to learn our lessons
of love and life and fear
My mommy loved me so much
I got to come straight here
I feel so lucky to have a Mom who had so much love for me
I learned my lessons very quickly
My Mommy set me free.

I miss my Mommy oh so much
But I visit her each day
When she goes to sleep
On her pillows where I lay
I stroke her hair and kiss her cheek
And whisper in her ear
Mommy don't be sad today
I'm your baby and I am here"

So you see my dear sweet one
Your children are okay
Your babies are here in My home
And this is where they'll stay
They'll wait for you with Me
Until your lessons are through
And on the day you come home
they'll be at the gates for you

So now you see
What makes a Mother
It's the feeling in your heart
It's the love you had so much of
Right from the very start
Though some on earth
May not realize
Until their time is done
Remember all the love you have
And know that you are
A Special Mom.
grá mo chroí
  zondag 13 mei 2007 @ 18:49:09 #272
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49339104
*kippevel*
  maandag 14 mei 2007 @ 15:25:05 #273
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_49366591
Inderdaad een heel mooi gedicht, MvP. Ik zal hem zometeen ook even plaatsen op het lotgenoten forum van de oudercontactgroep (van kinderen met epilepsie).

Humpeltje, fijn om je update te lezen. Zo te lezen heb je nogal een "bewogen" periode achter de rug met al die perikelen. Ik ben blij om te lezen dat het nu weer wat rustiger lijkt te worden, en dat je zo lekker kunt genieten!

En Bar had een superweek gehad las ik. Toppie! Alleen jammer om te lezen dat je het daarvóór wat moeilijker had, als ik het goed begrepen heb. Verraderlijk is het toch, dat je elk willekeurig moment weer teruggeworpen kan worden. Maar het is wel fijn om te lezen dat dit soort weekjes kunnen meehelpen om er weer bovenop te komen.

Hier gaat ook alles zijn gangetje. Soms raak ik erg gefrustreerd dat we maar geen nieuw levensdoel kunnen vinden / bepalen. Soms is er zelfs nog twijfel of we er al aan toe zijn of toch nog niet. En zo ja, wat, wanneer, hoe? Zelf actief zoeken/bepalen of wachten tot er iets op je pad komt?
Ik kan soms erg ongeduldig zijn.... maar ik vertrouw erop dat Danyel het uiteindelijk in orde zal maken.
... ♥ ik mis je ♥
  woensdag 16 mei 2007 @ 21:28:28 #274
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_49458998
er komt vanzelf een nieuw doel op je pad Phluphy ik denk ook dat Danyel daar aan mee zal dragen. fijn dat alles wel gewoon zn gangetje gaat
pi_49473723
Phluphy ik had laatst iets raars. We zaten in de auto en toen moest ik aan jullie kleine vent denken. Toen begon ik het liedje van helicopter te zingen en ineens vloog er een helicopter over Mooi he
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')