Dat maakt hun daden niet minder erg. Maar je moet jezelf afvragen wat de oorzaak is. Is iemand echt gek? Zit die persoon aan de drugs. Of geestelijk enorm in de put omdat 'ie z'n kinderen niet mag zien? Of hardstikke labiel?quote:Op maandag 12 maart 2007 14:52 schreef Lucille het volgende:
[..]
De meeste mensen die moorden begaan zijn niet bij hun volle verstand als ze hun daad verrichten. Maakt dat hun daden minder erg? Die vraag zou je even voor moeten leggen aan de familieleden van slachtoffers.
Zie boven.quote:En dat het niet nodig is kunnen we vanaf hier niet beoordelen, wij waren er niet bij. Feit is wel dat die knakker met een mes staat te dreigen en dat hij geen gehoor geeft aan de eis om het mes te laten vallen. En als iemand vrij dicht op een ander persoon staat is het vrij lastig om even in de benen te schieten. Dus zolang wij niet weten hoe het precies is gebeurd blijft het speculeren of er wel of geen andere mogelijkheid was.
De hand..het kleinste onderdeel van je lichaamquote:Op maandag 12 maart 2007 14:55 schreef Meki het volgende:
Nogmaals omdat het hier over een andere onderwerp gaat.
de politie heeft een fout gemaakt. een domme namelijk.
je kon hem eerst in zijn hand etc. raken maar niet gelijk doodschieten
kom op we zijn allemaal mensen met hetzelfde bloed
we gaan met zijn allen naar de WC en gaan allemaal dood.
Hoe weet jij nou dat dat kon?quote:Op maandag 12 maart 2007 14:55 schreef Meki het volgende:
kutquote:Op maandag 12 maart 2007 14:39 schreef Meki het volgende:
de slachtoffer / de dader is een Nederlandse burger
Ik weet niet hoe het in de woestijn is, maar hier in Nederland gaan we meestal alleen naar de wc.quote:Op maandag 12 maart 2007 14:55 schreef Meki het volgende:
quote:Op maandag 12 maart 2007 15:06 schreef zure_apple het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het in de woestijn is, maar hier in Nederland gaan we meestal alleen naar de wc.
zelfverdedigingquote:Op maandag 12 maart 2007 14:25 schreef Meki het volgende:
[..]
Aha zo denk je erover dus.
Dus als iemand mensen bedreigt mogen wij hem doodschieten. toch
nee, het slachtoffer heeft een fout gemaakt. Tweemaal dezelfde zelfs...quote:Op maandag 12 maart 2007 14:55 schreef Meki het volgende:
Als het slachtoffer in het donker donkere kleding draagt, het mes voor zich houd en beweegt dan is er naar mijn mening geen mogelijkheid om rustig te richten en NA HET WAARSCHUWINGSSCHOT, want dat was er blijkbaar wel degelijk, weloverwogen op een arm of been te richten.quote:Op maandag 12 maart 2007 14:55 schreef Meki het volgende:
quote:Op maandag 12 maart 2007 15:06 schreef zure_apple het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het in de woestijn is, maar hier in Nederland gaan we meestal alleen naar de wc.
Dat lijkt me ook het meest logischequote:Op maandag 12 maart 2007 15:23 schreef BrandX het volgende:
Ik wil zelfs zover gaan dat de agent, na het lossen van het waarschuwingsschot, gewoon schoot, en niet eens heeft bedacht waar hij precies ging raken, omdat hij die tijd simpel weg niet meer had.
Hij heeft waarschijnlijk na het waarschuwingsschot gericht naar de messenzwaaier als geheel, niet specifiek naar een onderdeel. Nogmaals, die tijd zal hij ook never nooit hebben gehad. Het gaat allemaal zo snel!.
En als die messentrekker nog maar een paar meter van je vandaan is, is het bijna onmogelijk nog op een andere plek het schot te laten landen dan in het torso. Uit uiteindelijke zelfverdediging zal de agent 'gewoon' geschoten hebben.
Jongen, jij weet nog niet eens wat het gevaarlijke eind van een wapen is. Pas als jij in die situatie bent kun je erover oordelen.quote:Op maandag 12 maart 2007 14:23 schreef Meki het volgende:
[..]
je schiet altijd eerst op de been zodat ie moeilijk kan lopen. klaar punt uit
je gaat hem niet gelijk vermoorden/dood schieten
Ik denk dat de achtergronden er weinig toe doen op het moment dat er een dreigende situatie is. Als iemand met een mes staat te zwaaien en hij legt het niet neer als er om gevraagd wordt door de politie die met getrokken pistool voor je staat dan ben je fout bezig en een gevaar voor je omgeving.quote:Op maandag 12 maart 2007 14:58 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dat maakt hun daden niet minder erg. Maar je moet jezelf afvragen wat de oorzaak is. Is iemand echt gek? Zit die persoon aan de drugs. Of geestelijk enorm in de put omdat 'ie z'n kinderen niet mag zien? Of hardstikke labiel?
Er zijn dus zat aanleidingen die verholpen kunnen worden waarder iemand niet elke week datzelfde pad opgaat en een mes trekt...en dus geen bedreiging meer vormt.
Dus om nou te stellen dat je iedere idioot die een mes trekt maar neer moet schieten is gewoon hardstikke en kortzichtig.
Maar, zoals ik al zei: een agent moet in een split second beslissen wat 'ie doet. Dat is gewoon hardstikke moeilijk. Maar het gaat me nu puur om het feit dat je achter je computer zit en BIJ VOORBAAT zegt dat je ze maar gewoon moet neerknallen.
[..]
Zie boven.
En als je mijn post GOED heb doorgelezen...dan kun je zien dat ik dat al 2x keer had aangegeven.quote:Op maandag 12 maart 2007 15:54 schreef Lucille het volgende:
[..]
Ik denk dat de achtergronden er weinig toe doen op het moment dat er een dreigende situatie is. Als iemand met een mes staat te zwaaien en hij legt het niet neer als er om gevraagd wordt door de politie die met getrokken pistool voor je staat dan ben je fout bezig en een gevaar voor je omgeving.
Hoe kan je dit nu in godsnaam zeggen??quote:Op maandag 12 maart 2007 15:48 schreef Hathor het volgende:
Tsja, ik ben het min of meer wel met Meki eens voor de verandering. Hij had ook gewoon uitgeschakeld kunnen worden met een welgericht schot op de benen of de schouder
Was jij er bij dan?quote:Op maandag 12 maart 2007 14:19 schreef Meki het volgende:
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/147132
In deze situatie had hij makkelijk op zijn been kunnen schieten. Hij kiest er zelf voor om dit niet te doen
Dat armen/benen schieten is onzin in een levensbedreigende situatie.quote:Op maandag 12 maart 2007 15:48 schreef Hathor het volgende:
Tsja, ik ben het min of meer wel met Meki eens voor de verandering. Hij had ook gewoon uitgeschakeld kunnen worden met een welgericht schot op de benen of de schouder, het zal wel een puisterig jong agentje zijn geweest die geintimideerd was door de omgeving, het Ondiep kan een vrij "onvriendelijke" buurt zijn als je de mensen tegen hebt.![]()
Ik zeg toch ook dat ik er niet bij was. Ik bedoel alleen te zeggen dat als er geen directe dreiging was, omdat ie op enige afstand stond, en hij eigenlijk alleen maar weigerde het mes neer te leggen, is doodschieten gewoon geen goede keus, en riekt naar angsthazerij. Voor een soortgelijk incident is in Den Bosch ooit een keer gigantisch de pleuris uitgebroken, de jongen in kwestie toen was ook geen directe bedreiging en stond zelfs achter een deur. Iemand doodschieten zou altijd de allerlaatste optie moeten zijn, en niet de makkelijkste uitweg. Dan moeten ze die kneuzen maar eens een keer echt opleiden, of uitrusten met stunguns of iets dergelijks. Als ie echt op ze af gestormd kwam, dan begrijp ik dat er weinig andere opties zijn, maar dat weten we dus nog niet.quote:Op maandag 12 maart 2007 18:14 schreef kevin85 het volgende:
[..]
Hoe kan je dit nu in godsnaam zeggen??![]()
Je bent er niet bij geweest en toch heb je je oordeel klaar over de rechtmatigheid..
Van Meki snap ik het nog, die is zeer zwak begaafd en gewoon niet goed bij zijn hoofd, maar van een iedere andere weldenkende burger mag je toch wel iets meer inzicht verwachten.
Stel dat die vent met dat mes van 30 centimeter op minder dan 1 meter van de agent stond.. (niet geheel ondenkbaar)
Hoelang denk jij dat het duurt voor je dat mes in je strot hebt hangen?
Dat is binnen de seconde, en dan helpt een schot in de benen echt niet meer..
Daar is een mooie uitspraak voor: 'Suicide by police'quote:Op maandag 12 maart 2007 19:46 schreef Hyperdude het volgende:
Met een mes naar een agent lopen zwaaien is natuurlijk gewoon een open sollicitatie naar een schotwond (of erger)
Ik heb woordje maar even dikgedrukt.quote:Op maandag 12 maart 2007 19:57 schreef Hathor het volgende:
Ik bedoel alleen te zeggen dat als er geen directe dreiging was, omdat ie op enige afstand stond, en hij eigenlijk alleen maar weigerde het mes neer te leggen, is doodschieten gewoon geen goede keus, en riekt naar angsthazerij.
Jep!quote:Op maandag 12 maart 2007 19:57 schreef Hathor het volgende:
Voor een soortgelijk incident is in Den Bosch ooit een keer gigantisch de pleuris uitgebroken, de jongen in kwestie toen was ook geen directe bedreiging en stond zelfs achter een deur.
Dit is dé manier hoe er opgeleid wordt.quote:Op maandag 12 maart 2007 19:57 schreef Hathor het volgende:
Dan moeten ze die kneuzen maar eens een keer echt opleiden, of uitrusten met stunguns of iets dergelijks.
Nee, dat weten we inderdaad niet.quote:Op maandag 12 maart 2007 19:57 schreef Hathor het volgende:
Als ie echt op ze af gestormd kwam, dan begrijp ik dat er weinig andere opties zijn, maar dat weten we dus nog niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |